צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללות
omribensamon
02-04-2011, 19:50:18
שבוע טוב
1. יש הבדל עם אני מחבר סוללה אחת 6000mA או שתי סוללות 3000mA במקביל ?
2. עד היום הטסתי עם 4 תאים 5000mA . עם אני עולה ל 5 תאים אני יכול לרדת בקיבולת , נניח ל 3000mA , וזמן הטיסה ישאר אותו דבר ?
תודה.
valaza
02-04-2011, 20:25:58
1. אין הבדל עקרוני, סוללה גדולה אחת תהיה קלה יותר לרוב מ2 סוללות חצי במקביל, פשוט בגלל שיש פחות חיווט.
2. אם אתה נשאר עם אותו הפרופ זמן הטיסה שלך יירד אפילו עוד (כי הפרופ יסתובב מהר יותר וכתוצאה מכך המנוע יצרוך יותר זרם). במידה ואתה יורד בפסיעת הפרופ אז בתיאוריה אתה אמור לקבל את אותה מהירות בפחות זרם (העליה במתח מפצה על זה), אז תקבל זמן טיסה פרופורציונלי להבדל בין הסוללות.
acrozic
02-04-2011, 20:33:16
יש הרבה אנשים שלא יסכימו איתי - אבל בגדול (נפנופי ידים) ניתן לחשב ככה -
4 תאים = כ- 14V
5 תאים = כ- 18V
החישוב - ל-4 תאים 5000MA שעה
תכפיל מתח בזרם - (14.5) = 70W לשעה כלומר 140W לחצי שעה -> 280W רבע שעה
560W ל- 7 דקות. הכל בהתאם לפרופיל הטיסה - עצבני או רגוע.
החישוב ל-5 תאים - 3000MA
54W שעה. רוץ קדימה ותראה שקיבלת פחות ....
מקווה שעזר
אלברטו
omribensamon
02-04-2011, 20:51:30
בכדי להגיע לעוצמה מסויימת עם 4 תאים אני ממשתמש 3/4 סטיק ,
עם אני עולה ל 5 תאים אני אמור לרדת ל 1/2 סטיק בכדי להגיע לאותה עוצמה ,
מכאן המחשבה ליותר זמן טיסה .
valaza
02-04-2011, 22:38:39
נכון שאתה מטיס בפחות מצערת, אבל מיקום הסטיק לא שולט על צריכת הזרם של המנוע
הסטיק אומר לבקר מה הסלד שאתה רוצה (לא בדיוק אבל נניח), הבקר בתורו מעביר את הנ"ל למנוע (בצורה פשטנית) והמנוע מושך את הזרם שהוא צריך בשביל להסתובב במהירות הנתונה לו מהבקר בהתאם להתנגדות הנוצרת מהפרופ המורכב עליו.
בסופו של דבר, בשביל להישאר באויר את צריך X הספק, שמורכבים מזרם כפול מתח
אם ההספק הזה הוא נניח בשביל הדוגמא 10W, אתה יכול לתת לו את זה כ10A ב1V או כ1A ב10V, אבל ה10W יהיו 10W, לא משנה מה
בשביל להסדיר את העניין מבחינת המנוע פשוט מתאימים את הפרופ הנדרש לכל מתח (שמעמיס על המנוע ומשליך ישירות על צריכת הזרם של המנוע כמובן)
עוד עניין למחשבה לתוכנית שלך-
איזור החצי מצערת הוא האיזור הבעייתי ביותר לבקר מבחינת התחממות.
omribensamon
03-04-2011, 07:26:38
אתה יכול לפרט לגבאי "חצי מעצרת" ?
תודה
imac1
03-04-2011, 10:38:40
נראה לי שעדיף לשבת עם מישהו
ולעשות סדר בדברים .
תחפש מישהו שגר קרוב אליך לפעמים שעה עם הבן אדם הנכון יכולה לעשות פלאים
תחפש בפורום יש בחור בשם עודד (הוא נקראה WIND 556 או משהו כזה) הביקורות לגביו מאוד טובות
והתשובות שלו בפורום מקצועיות וברורות מאוד (עושה רושם שיש לו ניסיון של כמה דקות )
אם אתה גר קרוב לאילת אתה מוזמן תקבל את כל העזרה שאפשר
שבוע טוב
תומר
kobigozlan
03-04-2011, 10:56:55
עצור
מתח קובע את הההספק מתח כפול זרם זה הספק
אם את מעניק פחות מתח זה פחות הספק
לכל דבר יש הספק מקסימלי אבל זה לא אומר שהוא כל הזמן על המצב הזה
יש הרבה אנשים שלא יסכימו איתי - אבל בגדול (נפנופי ידים) ניתן לחשב ככה -
4 תאים = כ- 14V
5 תאים = כ- 18V
החישוב - ל-4 תאים 5000MA שעה
תכפיל מתח בזרם - (14.5) = 70W לשעה כלומר 140W לחצי שעה -> 280W רבע שעה
560W ל- 7 דקות. הכל בהתאם לפרופיל הטיסה - עצבני או רגוע.
החישוב ל-5 תאים - 3000MA
54W שעה. רוץ קדימה ותראה שקיבלת פחות ....
מקווה שעזר
אלברטו
זאת שטות גמורה
אם יש לך 70W אז יש לך 35W לחצי שעה ו 17.5W לרבע שעה
אך אתה עושה דבר כזה למדתה חשמל בסיסי??????
ועוד משהוא לכל מנוע יש מתח שהוא יכול לעבודה איתו
יותר מתח יכול להיות שתשרוף אותו
סוללת 5 תאים מעניקה בין 21V ל- 16V במצב הכי נמוך שזה 3.2V מתח לתא שממש לא מומלץ להגיע למצב הזה
ככה שאם המנוע שלך מותאם לעבוד עם 4 תאים שזה בין 12.8V ל- 16.8V
תבין שהמצב המקסימלי של ה4 תאים זה המינמאלי של 5 תאים קיים סיכוי שתשרוף את המנוע
לגבי הזרם סוללה שיכולה לתת 5000MAH יכול לתת 4000MAH היא רק תהיה יותר כבדה
שיקול שלך קיים מצב שהיא תעבוד קצת יותר לא יכול לתת לך תשובה מדוייקת כמה
לגבי חיבור במקביל לא תהיה בעיה ההפך הוא הנכון אתה מקטין את הניגוד הכללי של הסוללות כי אתה מחבר אותם במקביל
לגבי הקיבולת אם נגיד יש לך סוללה 3000MHA והיא בעלת 30C-60C יש לך סוללה שיכולה להעניק
3*30=90A במצב הרגיל ובמתפרץ 3*60=180A שייך למסוקים יותר (3 זה כי 3000MHA זה 3A )
נגיד סוללה 4000MAH עם 20C זה כמו זה כמו 2000MAH עם 40C עדיף קיבולת גבוהה אבל גם שהאמפר של הסוללה יהיה גבוהה מבין??
את הסוללה שלך תבחר לפי הזרם שאתה צריך
מקווה שעזרתי
valaza
03-04-2011, 12:23:30
אתה יכול לפרט לגבאי "חצי מעצרת" ?
תודה
ברמת העקרון איזור החצי מצערת, מבחינת האות מהמבקר למנוע, הוא האיזור שהMOSFETים בבקר עובדים הכי קשה, משמע מתחממים.
לא חקרתי את הדבר לעומקו (אני לא מתיימר להיות מומחה לאלקטרוניקה), אבל הדבר ידוע לכל, פחות או יותר.
valaza
03-04-2011, 12:29:34
עצור
מתח קובע את הההספק מתח כפול זרם זה הספק
אם את מעניק פחות מתח זה פחות הספק
לכל דבר יש הספק מקסימלי אבל זה לא אומר שהוא כל הזמן על המצב הזה
זאת שטות גמורה
אם יש לך 70W אז יש לך 35W לחצי שעה ו 17.5W לרבע שעה
אך אתה עושה דבר כזה למדתה חשמל בסיסי??????
ועוד משהוא לכל מנוע יש מתח שהוא יכול לעבודה איתו
יותר מתח יכול להיות שתשרוף אותו
סוללת 5 תאים מעניקה בין 21V ל- 16V במצב הכי נמוך שזה 3.2V מתח לתא שממש לא מומלץ להגיע למצב הזה
ככה שאם המנוע שלך מותאם לעבוד עם 4 תאים שזה בין 12.8V ל- 16.8V
תבין שהמצב המקסימלי של ה4 תאים זה המינמאלי של 5 תאים קיים סיכוי שתשרוף את המנוע
לגבי הזרם סוללה שיכולה לתת 5000MAH יכול לתת 4000MAH היא רק תהיה יותר כבדה
שיקול שלך קיים מצב שהיא תעבוד קצת יותר לא יכול לתת לך תשובה מדוייקת כמה
לגבי חיבור במקביל לא תהיה בעיה ההפך הוא הנכון אתה מקטין את הניגוד הכללי של הסוללות כי אתה מחבר אותם במקביל
לגבי הקיבולת אם נגיד יש לך סוללה 3000MHA והיא בעלת 30C-60C יש לך סוללה שיכולה להעניק
3*30=90A במצב הרגיל ובמתפרץ 3*60=180A שייך למסוקים יותר (3 זה כי 3000MHA זה 3A )
נגיד סוללה 4000MAH עם 20C זה כמו זה כמו 2000MAH עם 40C עדיף קיבולת גבוהה אבל גם שהאמפר של הסוללה יהיה גבוהה מבין??
את הסוללה שלך תבחר לפי הזרם שאתה צריך
מקווה שעזרתי
לא חביבי, אתה המבולבל, קרא שוב את ההודעה שהגבת לה.
חוץ מזה הדיון כאן לא מתייחס כלל וכלל לC של סוללות, אלא האופציה לקבל הספק זהה ע"י יחס שונה בין הזרם למתח, בצורה תיאורתית לפחות.
AmitB
03-04-2011, 12:37:34
...
זאת שטות גמורה
אם יש לך 70W אז יש לך 35W לחצי שעה ו 17.5W לרבע שעה
אך אתה עושה דבר כזה למדתה חשמל בסיסי??????
...
יש לי הרגשה שאלברטו למד חשמל ברמה קצת יותר מבסיסית...
הכוונה שלו (שאפילו אני הצלחתי להבין) היא שאם יש לך סוללות עם קיבול אנרגיה של 70WH (וואט * שעה), אז, אם תצרוך מהן הספק של 70W (באופן יציב) הן יתרוקנו תוך שעה, ואם תצרוך הספק כפול (140W) הן יתרוקנו במחצית הזמן, וכן הלאה. נשמע הגיוני?
kobigozlan
04-04-2011, 13:17:19
יש לי הרגשה שאלברטו למד חשמל ברמה קצת יותר מבסיסית...
הכוונה שלו (שאפילו אני הצלחתי להבין) היא שאם יש לך סוללות עם קיבול אנרגיה של 70WH (וואט * שעה), אז, אם תצרוך מהן הספק של 70W (באופן יציב) הן יתרוקנו תוך שעה, ואם תצרוך הספק כפול (140W) הן יתרוקנו במחצית הזמן, וכן הלאה. נשמע הגיוני?
אם זאת הייתה הכוונה אז הוא צודק לחלוטין
acrozic
09-04-2011, 13:18:19
חברה -
זה בסדר - לא לוקח אישית (יכול להיות גם שאני טועה). רק לפרוטוקול - יש לי תואר בהנדסת חשמל :cool:
כמובן שיש לבדוק שהמנוע אכן מסוגל לקבל מתח גבוהה כמו שהזכרת.
אלברטו
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.