avigilad99
03-04-2011, 20:15:44
אז ככה..
לפני קצת פחות משבוע הלך לעולמו מסוק מיוחד מאוד, הטירקס שלי
מסוק באמת חמוד, מאוד מהנה להטסה אבל חברים, תסלחו לי....סט אפ של 10 תאים זה קקצתת יותר מדי עבור הטירקס.
התוצאה- קריסה של תמסורת הזנב תוך כדי ביג בן, מה שהוביל לריסוק שלא השאיר יותר מדי מהמסוק.
אז אומרים להשאיר את העבר בעבר?...מקובל!
הגעתי לשלב שבו אני צריך לבחור. לאחר צמצום האפשרויות למינימום האפשרי, מצאתי עצמי עומד בפני שני מסוקים:
בפינה הימנית-הפיוז'ן החדש מבית אאוטראג'
ובפינה השמאלית-לוגו 600 מבית מיקאדו.
חברים, הבחירה הייתה לא קלה אבל בסוף הלכתי על הפיוז'ן. לפי סיקורים וכתבות בעולם, המסוק טס ברמות אחרות, קליל, זריז, ומדוייק כך שמהבחינה הזו אני עדיין בדילמה אך מה שבאמת גרם לי ללכת על המסוק השערורייתי זו העמידות בפני ריסוקים, הלוגו פשוט תוכנן בכדי לטוס, ולטוס טוב! אך ריסוקים הם חלק בלתי נפרד מהתחביב לא?
חשוב לציין שבמקרה שלי העדפתי להתעלם מהמחיר וללכת על עובדות בשטח, אבל בואו לא נשכח שעבור רוב המטיסים המחיר הינו פקטור משמעותי בהחלטת הקנייה ובמערכה הזו, הפיוז'ן מפיל את הלוגו בנוק אאוט מוחלט. הבדל עצום במחיר בין המסוקים.
טוב...
ביקרנו בחנות החדשה של ליאור בר עמי שממוקמת במערב ראשון, אגב חנות מעניינת מאוד ומלאי בהחלט מרשים של מסוקים ומכוניות שווה לבקר!. נמשיך.... פתיחת דלת, שלום שלום, ויצאנו מחומשים. הקיט אצלי!
מגיעים הבייתה ומתחילים לעבוד...כבר כאן נדהמתי.
אני אשווה את הליך הבנייה לטירקס, וההבדל ע-צ-ו-ם.
באמת ניתן להבחין בין האיכויות. וזה לא שהטירקס בנוי גרוע, ממש לא!, אבל תסלחו לי, הפיוז'ן שוב נוסק למעלה ומפיל בנוק אאוט את המתחרה.
באמת, למעט חוסר פירוט מעצבן בחוברת הבנייה, לא מצאתי ואף לא חיסרון אחד במסוק. ניתן לראות בקלות כי ישבו וחשבו לפני שתיכננו את הכלי.
נמשיך...
בין לילה סיימנו את המסוק, אני אשמח להגיד כי שוב, נדהמתי...כ"כ הרבה תצורות טיסה שונות במסוק אחד, לדוגמא: הציר הראשי ניתן להרכבה בכמה גבהים שונים, וכך גם ההאב על הציר מה שמאפשר מצד אחד טיסה מאוד מדוייקת אך פחות אגרסיבית ומצד שני, סט אפ סמאק דאון מפחיד, ויכולת להגיע למהירויות גבוהות למדיי
ואני שוב אומר, זה אפילו לא ההתחלה...המסוק יודע לעבוד עם טווח סט אפ מ-ט-ו-ר-ף! החל מסוללת 6 תאים ועד סוללות 12 תאים! וגם מבחינת המקום, מגש הסוללות בהחלט גדול ומתוכנן היטב, מה שמאפשר להשתמש בסוללות בגדלים שונים, החל מ3.0 אמפר וכלה ב5.
גם מבחינת משקל...שוב, מדהים!..
מסוק קליל מאוד....אחרי חיווט של כל האלקטרוניקה (ללא סוללות ESC) התוצאה הינה 2300 גרמים של מסוק. בהחלט משכנע!
עוד ניתן לראות במהלך הבנייה כי אאוטראג' פשוט חשבו על הכל, גם כאשר התאמצתי וניסיתי להכשיל אותם, נפלתי בעצמי, בנוק אאוט.
גם מבחינת חיווט, מסוק מאוד נוח, ואפילו כאן ניתן לראות כי החברה השערורייתית חשבה על המחווט הקטן .
לגבי חסרונות...
אז כמוזכר למעלה, חוברת בנייה לא ידידותית בכלל, שרטוטים מאוד מסורבלים ועמוסים.
עוד חסרון שמצאתי במהלך הבנייה הוא אי תיוג השקיות בקיט... למזלי מוזכרים בחוברת סוגי הברגים והאומים אשר נכנסים לכל מקום!
חיסרון נוסף, אני לא יודע אם לקרוא לו חסרון הוא הקאונטר ברינג, חשוב לציין שהתרשמתי לטובה ממנו, פשוט, נקי וקטן אך לצערי הוא מגיע עם מיסב בקוטר 5MM מה שהצריך ממני קפיצה קטנה לת"א בכדי לקנות מיסב בקוטר פנימי של 6MM.
לסיכום חברים...מסוק מרשים ביותר! וגם נראה לא רע בכלל! נקי, "פשוט" ומתוכנן היטב, אין אפילו צורך בפירוק החופה בכדי להליף סוללות =]...
מבחינתי, בהיבט הבנייה והתכנון- הפיוז'ן עבר טסט ובגדול! מחר ככל הנראה אצא לטיסת המבחן ואעדכן בהמשך לגבי איך הכלי הזה טס!
בינתיים, קצת תמונות שלא ישעמם :cool:
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23985&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23986&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23987&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23988&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23989&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23990&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23991&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23992&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23993&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23994&d=1301782443
לפני קצת פחות משבוע הלך לעולמו מסוק מיוחד מאוד, הטירקס שלי
מסוק באמת חמוד, מאוד מהנה להטסה אבל חברים, תסלחו לי....סט אפ של 10 תאים זה קקצתת יותר מדי עבור הטירקס.
התוצאה- קריסה של תמסורת הזנב תוך כדי ביג בן, מה שהוביל לריסוק שלא השאיר יותר מדי מהמסוק.
אז אומרים להשאיר את העבר בעבר?...מקובל!
הגעתי לשלב שבו אני צריך לבחור. לאחר צמצום האפשרויות למינימום האפשרי, מצאתי עצמי עומד בפני שני מסוקים:
בפינה הימנית-הפיוז'ן החדש מבית אאוטראג'
ובפינה השמאלית-לוגו 600 מבית מיקאדו.
חברים, הבחירה הייתה לא קלה אבל בסוף הלכתי על הפיוז'ן. לפי סיקורים וכתבות בעולם, המסוק טס ברמות אחרות, קליל, זריז, ומדוייק כך שמהבחינה הזו אני עדיין בדילמה אך מה שבאמת גרם לי ללכת על המסוק השערורייתי זו העמידות בפני ריסוקים, הלוגו פשוט תוכנן בכדי לטוס, ולטוס טוב! אך ריסוקים הם חלק בלתי נפרד מהתחביב לא?
חשוב לציין שבמקרה שלי העדפתי להתעלם מהמחיר וללכת על עובדות בשטח, אבל בואו לא נשכח שעבור רוב המטיסים המחיר הינו פקטור משמעותי בהחלטת הקנייה ובמערכה הזו, הפיוז'ן מפיל את הלוגו בנוק אאוט מוחלט. הבדל עצום במחיר בין המסוקים.
טוב...
ביקרנו בחנות החדשה של ליאור בר עמי שממוקמת במערב ראשון, אגב חנות מעניינת מאוד ומלאי בהחלט מרשים של מסוקים ומכוניות שווה לבקר!. נמשיך.... פתיחת דלת, שלום שלום, ויצאנו מחומשים. הקיט אצלי!
מגיעים הבייתה ומתחילים לעבוד...כבר כאן נדהמתי.
אני אשווה את הליך הבנייה לטירקס, וההבדל ע-צ-ו-ם.
באמת ניתן להבחין בין האיכויות. וזה לא שהטירקס בנוי גרוע, ממש לא!, אבל תסלחו לי, הפיוז'ן שוב נוסק למעלה ומפיל בנוק אאוט את המתחרה.
באמת, למעט חוסר פירוט מעצבן בחוברת הבנייה, לא מצאתי ואף לא חיסרון אחד במסוק. ניתן לראות בקלות כי ישבו וחשבו לפני שתיכננו את הכלי.
נמשיך...
בין לילה סיימנו את המסוק, אני אשמח להגיד כי שוב, נדהמתי...כ"כ הרבה תצורות טיסה שונות במסוק אחד, לדוגמא: הציר הראשי ניתן להרכבה בכמה גבהים שונים, וכך גם ההאב על הציר מה שמאפשר מצד אחד טיסה מאוד מדוייקת אך פחות אגרסיבית ומצד שני, סט אפ סמאק דאון מפחיד, ויכולת להגיע למהירויות גבוהות למדיי
ואני שוב אומר, זה אפילו לא ההתחלה...המסוק יודע לעבוד עם טווח סט אפ מ-ט-ו-ר-ף! החל מסוללת 6 תאים ועד סוללות 12 תאים! וגם מבחינת המקום, מגש הסוללות בהחלט גדול ומתוכנן היטב, מה שמאפשר להשתמש בסוללות בגדלים שונים, החל מ3.0 אמפר וכלה ב5.
גם מבחינת משקל...שוב, מדהים!..
מסוק קליל מאוד....אחרי חיווט של כל האלקטרוניקה (ללא סוללות ESC) התוצאה הינה 2300 גרמים של מסוק. בהחלט משכנע!
עוד ניתן לראות במהלך הבנייה כי אאוטראג' פשוט חשבו על הכל, גם כאשר התאמצתי וניסיתי להכשיל אותם, נפלתי בעצמי, בנוק אאוט.
גם מבחינת חיווט, מסוק מאוד נוח, ואפילו כאן ניתן לראות כי החברה השערורייתית חשבה על המחווט הקטן .
לגבי חסרונות...
אז כמוזכר למעלה, חוברת בנייה לא ידידותית בכלל, שרטוטים מאוד מסורבלים ועמוסים.
עוד חסרון שמצאתי במהלך הבנייה הוא אי תיוג השקיות בקיט... למזלי מוזכרים בחוברת סוגי הברגים והאומים אשר נכנסים לכל מקום!
חיסרון נוסף, אני לא יודע אם לקרוא לו חסרון הוא הקאונטר ברינג, חשוב לציין שהתרשמתי לטובה ממנו, פשוט, נקי וקטן אך לצערי הוא מגיע עם מיסב בקוטר 5MM מה שהצריך ממני קפיצה קטנה לת"א בכדי לקנות מיסב בקוטר פנימי של 6MM.
לסיכום חברים...מסוק מרשים ביותר! וגם נראה לא רע בכלל! נקי, "פשוט" ומתוכנן היטב, אין אפילו צורך בפירוק החופה בכדי להליף סוללות =]...
מבחינתי, בהיבט הבנייה והתכנון- הפיוז'ן עבר טסט ובגדול! מחר ככל הנראה אצא לטיסת המבחן ואעדכן בהמשך לגבי איך הכלי הזה טס!
בינתיים, קצת תמונות שלא ישעמם :cool:
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23985&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23986&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23987&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23988&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23989&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23990&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23991&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23992&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23993&d=1301782443
http://www.planesandmodels.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=23994&d=1301782443