התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה saito 82



yevgeni26
13-04-2011, 14:04:25
שלום לכל חברי הפורום!
אני חוזר לתחביב אחרי כשנה שהוקדשה ללימודים.
לפני כשנה ריסקתי את הטיסן כשעליו היה מורכב saito 82.
הנזק למנוע הוא אחת הארובות שמובילות לשסתום התעקמה וכתוצאה מכך המוט האחראי על פתיחת וסגירת השסתום יצא ממקומו (המוט היושב בתוך הארובה).
אין לי ידע וניסיון עם המנוע, זהו מנוע ה-4 פעימות הראשון שלי.
אשמח לקבל כל עזרה מקצועית ומוכן לשם כנדרש!
אם יהיה צורך אני אעלה תמונות של הנזק.
תודה לכולם והמשך יום טוב.
יבגני

דניאל דקל
13-04-2011, 22:22:36
היכן אתה גר?
יש לי בדיוק מנוע כזה...
כעקרון, עליך לפתוח את הברגים של מכסה ראש השסתומים הרלוונטי, להוציא את ה ROCKER החוצה (הזרוע שלוחצת על המוט שיצא ממקומו) וכעת להחזיר את המוט למקומו כך שקצהו ישב בדיוק במקום שלו.

flatspin
13-04-2011, 22:30:36
היכן אתה גר?
יש לי בדיוק מנוע כזה...
כעקרון, עליך לפתוח את הברגים של מכסה ראש השסתומים הרלוונטי, להוציא את ה ROCKER החוצה (הזרוע שלוחצת על המוט שיצא ממקומו) וכעת להחזיר את המוט למקומו כך שקצהו ישב בדיוק במקום שלו.

הכל נכון, אלא שהשרוול בתוכו נע המוט התעקם ואיתו יחד גם המוט עצמו. זו הסיבה שהוא נשמט ממקומו בתוך הנדנד (roker). את המוט ניתן לישר אבל את השרוול לא ניתן ליישר והוא חייב להחליף אותו.

DarZeelon
14-04-2011, 07:54:55
צודק גדעון, Евгений.

יהיה צורך, כנראה, להחליף את החלקים שניזוקו.

מוטות-הדחף (push-rod) למנוע זה, תמצא כאן (http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAI7239A) ואת המובילים (push-rod tube) תמצא פה (http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SAI7240).

ייתכן שניתן ליישר את מוט-הדחף, אבל עלותו נמוכה יחסית... לשיקולך.

דניאל דקל
14-04-2011, 13:07:24
ניצול שרשור
פירקתי את המנוע שלי לצורך טיפול
ושכחתי את הכיוון הנכון שלה
הבוכנה סימטרית, אבל על צד אחד של הטלטל יש סימן של נקודה (ריקוע)
האם הצד הנכון עם הנקודה הינו לכיוון הטיסה או הפוך?

flatspin
14-04-2011, 13:15:53
יש סימן היכר מובהק על הטלטל שאין אפשרות לטעות בו. בחלק התחתון של הטלטל, למיסב ההחלקה העולה על הארכובה, יש בצידו האחד פזה בזוית של 45°. הצד הזה פונה כלפי חזית המנוע, כלומר לכיוון הפרופלור.

DarZeelon
14-04-2011, 13:46:29
דניאל,


אם יש ציון על גבי הטלטל, מיקומו צריך להיות בצד הנראה שלו (זה שמופנה לאחור - לכוון ה-back plate); וגלוי עם התחלת הפירוק.
אבל אל לך לסמוך על מי שהרכיב את המנוע לפניך. הסתכל בבקשה על החור של הארכובה בטלטל...
צידו האחד 'שטוח', בעוד צידו השני מעובד זוויתית (bevel, chamfer).

הצד עם הזווית פונה קדימה, אל גל-הארכובה והצורך בו הוא כדי לאפשר עיבוד 'מעוגל', בשורש הארכובה, בזרוע גל-הארכובה; שלא ייצוֹר נקודת-שבר אפשרית. ראה את מקום הצבעת החץ בתמונה.

זה אומנם לא גל-ארכובה של Saito, אבל גם בו יש רדיוס שהקדח בטלטל צריך להביא בחשבון.

http://www.automedia.com/Article/images/pht/pht20101001e3/pht20101001e3_p08.jpg
גם הטלטל הזה אינו של סאיטו, אבל תוכל לראות את הזווית המעובדת בו.

דניאל דקל
14-04-2011, 16:23:39
תודה דר
אבדוק ואחזור לדווח
עדכון:
כעת הטלטל עם הנקודה לכיוון הטיסה. נראה שהמנוע עובד טוב יותר.
אגב, גם בגלג"ש האחראי על התזמון יש נקודה כזו (צריכה להיות בשעה 6 בזמן ההרכבה)
וגם היא פונה לכיוון הטיסה.
כנראה שתהליך ההרכבה מוגדר כך שהמנוע פונה אלינו...

DarZeelon
17-04-2011, 07:09:00
יופי, דניאל. תודה על העדכון.

בהצלחה וחג שמח.

דניאל דקל
17-04-2011, 09:07:13
גם לך. אשמח אם תשתתף יותר בפורום. אני מאוד אוהב את תשובותיך המקצועיות.;)