PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מיכל דלק



omri2712
15-04-2011, 19:57:00
סיימתי לבנות את הטיסן הראשון שלי,הנעתי אותו והכל בסדר חוץ מזה שכשאני משחק איתו כשהוא מונע אז כשאני מחזיק אותו עם האף למעלה או שהוא על הצד הכל בסדר אבל כשאני מחזיק אותו עם האף למטה אז הוא מפסיק לשאוב דלק וניכבה.
הוצאתי את המיכל דלק והכל והצינורית דלק לא מצליחה להתקפל לי למטה בשום מצב.
למה זה?
והצינורית בכלל אמורה ליפול למטה עם המשקולת כשהטיסן עם האף למטה או שהמשקולת זה רק בשביל שהטיסן יוכל לטוס על הצד?

Golan
15-04-2011, 20:14:45
הצינור יותר מידי ארוך או קצר מידי

flatspin
15-04-2011, 20:30:07
לפי תיאורך נראה שכאשר אתה מנמיך את אף הטיסן המנוע נחנק מעודף דלק.
יש צורך לכוון נכון את המחטים (דר !!!) והתופעה תיעלם

גבי א
15-04-2011, 21:02:02
יכול להיות גם שצינורית האלומניום, או הפליז שאליה מחוברת צינורית הסיליקון עם המשקולת, ארוכה מידי ואז נוצר לך מצב שצינורית הסיליקון קצרה מידי ובגלל זה היא קשיחה יותר ומתנגדת לכיפופה כלפי החרטום, תבדוק את כל מה שכתבו לך לפני, ואחרי שתטפל אני בטוח שתפתור את הבעיה.

איזי
15-04-2011, 22:39:27
הצינורית לא אמורה להתקפל קדימה, היא צריכה לנוע בחופשיות בחלקו האחורי של המיכל. כשהטיסן מוחזק עם המנוע כלפי מטה (לא בזמן טיסה) לא מגיע דלק למנוע ודי מהר הוא נכבה. בזמן טיסה כלפי מטה הטיסן מאיץ והדלק ממשיך לזרום היות שהוא בחלק הגבוה / אחורי של המיכל.

Golan
15-04-2011, 23:09:40
הצינורית לא אמורה להתקפל קדימה, היא צריכה לנוע בחופשיות בחלקו האחורי של המיכל. כשהטיסן מוחזק עם המנוע כלפי מטה (לא בזמן טיסה) לא מגיע דלק למנוע ודי מהר הוא נכבה. בזמן טיסה כלפי מטה הטיסן מאיץ והדלק ממשיך לזרום היות שהוא בחלק הגבוה / אחורי של המיכל.

כח G

איזי
15-04-2011, 23:22:59
כח G

לא הבנתי.

דניאל דקל
16-04-2011, 09:00:37
הצינורית לא אמורה להתקפל קדימה, היא צריכה לנוע בחופשיות בחלקו האחורי של המיכל. כשהטיסן מוחזק עם המנוע כלפי מטה (לא בזמן טיסה) לא מגיע דלק למנוע ודי מהר הוא נכבה. בזמן טיסה כלפי מטה הטיסן מאיץ והדלק ממשיך לזרום היות שהוא בחלק הגבוה / אחורי של המיכל.

טעות נפוצה. אני לא מכיר הרבה טיסנאים שמאיצים את הטיסן (פותחים מנוע) כאשר האף כלפי מטה.
אני מניח שהתכוונת למצב בו הטיסן גולש/צולל כאשר האף כלפי מטה, ובמקרה זה, הטיסן המיכל והדלק מושפעים ע"י תאוצת הכובד בלבד.

במקרה זה, הדלק ישאר בחלק התחתון של המיכל.
וקל מאוד לבדוק זאת. תקחו בקבוק, מלאו אותו במעט מיים, והפילו אותו מגובה.
המיים ישארו בחלק התחתון.

איזי
16-04-2011, 10:43:19
טעות נפוצה. אני לא מכיר הרבה טיסנאים שמאיצים את הטיסן (פותחים מנוע) כאשר האף כלפי מטה.
אני מניח שהתכוונת למצב בו הטיסן גולש/צולל כאשר האף כלפי מטה, ובמקרה זה, הטיסן המיכל והדלק מושפעים ע"י תאוצת הכובד בלבד.

במקרה זה, הדלק ישאר בחלק התחתון של המיכל.
וקל מאוד לבדוק זאת. תקחו בקבוק, מלאו אותו במעט מיים, והפילו אותו מגובה כאשר הפקק כלפי מטה.
המיים ישארו בחלק התחתון.

תאורטית אתה צודק, מעשית אתה יכול לצבור גובה רב מאוד, ולצלול עם האף כלפי מטה ב-90 מעלות לקרקע במשך עשרות שניות כשהמנוע בסל"ד סרק ועדיין המנוע יקבל דלק.

omri2712
16-04-2011, 17:32:18
אז הצינורית דלק אמורה להשאר רק בחלק האחורי של המיכל ולא להתקפל לגמרי לכיוון האף ואז בזמן הצלילה היא ממשיכה לקבל דלק בגלל שהדלק נשאר באזור האחורי של המיכל בגלל כח צנטרפוגלי?
זה כל הסיפור? (הטיסן עדיין לא עלה לאוויר והבדיקה שעשיתי לו לבדוק אספקת דלק הייתה בידיים שלי).

flatspin
16-04-2011, 17:58:54
עצתי לך, מצא חונך שיעזור לך בבדיקת ההתרחשות. אין לי ספק שבעל נסיון ימצא מיד מה הסיבה ויעזור לך להתגבר עליה.
ובאותו ענין, לאורך כל השרשור לא ראיתי שציינת כמה זמן אתה מחזיק את הטיסן עם מנוע פועל והחרטום מוטה כלפי מטוה. אם זה לזמן קצר, זו בעיה אחת ואם זה לזמן ארוך ממש, זו בעיה מסוג אחר.

omri2712
16-04-2011, 19:18:42
אני מחזיק את הטיסן בידיים עם האף למטה בפול גז בערך 7-10 שניות ואז הוא נכבה

DarZeelon
17-04-2011, 08:14:03
עומרי,


במעט מאוד מכלי-דלק, יכולים הצינורית והמשקולת לעקוב אחר הדלק אל קידמת המיכל...
וגם אז, הם עלולים 'להיתקע' שם, על כל היוצא בזה להמשך הטיסה...:confused::(

רק כשהמכל מלא, יכול המנוע להמשיך ולקבל אספקת דלק סדירה, כשהטיסן מנמיך ב-45°.
אם אתה רוצה אספקת דלק סדירה בכל מצב, החלף למכל 'שלפוחית'... Tettra (http://www.darrolcady.com/Tettra_Tanks/tettra_tanks.html), או Jett (http://jettengineering.com/accy/tank.html) ותהנה.

במכל מסוג זה, החלל המכיל את הדלק, אינו מכיל שום חומר שאינו דלק במצב נוזלי; לא אויר, לא קצף ולא שום דבר אחר.
המכל יכול להיות מדוחס ע"י המפלט; אלא שגזי-הפליטה אינם באים במגע עם הדלק, אלא ממלאים את החלל החיצוני של המכל הקשיח, בעוד שהדלק מוכל בשלפוחית פנימית העשויה גומי לטקס, או חומר גמיש דומה.

מכל כזה, בשונה ממכל דלק רגיל עם משקולת, אף אינו צריך ריפוד (ספוג לייטקס) מפני ויברציה.


גדעון, וודאי שהמנוע יפעל בתערובת עשירה יותר כשהאף למטה, אבל איני סבור שזה יהיה משמעותי מספיק בכדי לגרום למנוע לכבות.

omri2712
18-04-2011, 01:24:36
אז אני מבין שאני לא צריך לדאוג ורק ללשים לב שהצינורית יכולה לטייל בחלק האחורי של המיכל.

DarZeelon
20-04-2011, 08:30:11
אז אני מבין שאני לא צריך לדאוג; ורק לשים לב שהצינורית יכולה לטייל בחלק האחורי של המיכל.

עומרי,


בגדול, כן.

לדעתי, הפתרון האופטימלי הנו החלפה למכל שלפוחית... אבל זו לא חובה.
פשוט, אל 'תבדוק' את המנוע עם חרטום הטיסן מופנה למטה... לא תשיג כלום בבדיקה כזו.