PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! תאונה עם פציעה קטנה והרבה מזל.



Yoav Lahav
17-04-2011, 10:32:31
נפגשתי עם מוטי ברטוב שיעיף מבט למה הספרטן ב 450 פרו שלי לא מספרטן כמו שצריך.
המסוק היה על השולחן בשטח סוללה מלאה מחוברת שלט פועל ועל HOLD. בדקנו, הזזנו ואז בטעות מוטי הזיז המפסק המפסק ממצב HOLD. ככל הנראה המסוק היה במצב IDLE-UP או סטיק מצערת לא למטה. הרוטור התחיל להסתובב ועד שהשתלטנו על המצב הרוטור הראשי פגע לי באצבע. לא נעים אבל לא נורא. יצאתי בזול. הוא לא הספיק להגיע למהירות גבוהה. המנוע והבקר אצלי מולחמים אז לא ניתן לנתק (כך אני עושה מאז שחיבור התנתק לי בזמן טיסה).

מה ניתן ללמוד מכך?

תמיד נתק מנוע אם אפשר בעת בדיקות.
אם אין אפשרות לנתק מנוע דאג לעבוד במוד בשלט בו המצערת באפס בכל גרף.
התרחק מהרוטור הראשי.
קרא והקפד על כל הוראות הזהירות.

אני מקווה שתנצלו מה שקרה לי כדי להמנע מתאונות כאלה. זה יכול להגמר הרבה יותר גרוע ממכה באצבע.

RonTo
17-04-2011, 10:37:29
יואב,
אין שום סיבה להלחים את המנוע והבקר אחד לשני בדיוק מסיבות אלה.
מחברי "בוליט" טובים ואיכותיים יעשו עבודה מצויינת ויאפשרו ניתוק המנוע לצורך כיוונים.

שמח שהכל נגמר לטובה.

נ.ב., האם נפתרה הבעיה עם הג'ירו?

Yoav Lahav
17-04-2011, 10:43:44
יואב,
אין שום סיבה להלחים את המנוע והבקר אחד לשני בדיוק מסיבות אלה.
מחברי "בוליט" טובים ואיכותיים יעשו עבודה מצויינת ויאפשרו ניתוק המנוע לצורך כיוונים.

שמח שהכל נגמר לטובה.

נ.ב., האם נפתרה הבעיה עם הג'ירו?

לא נפתרה. זה קרה עוד לפני שהספקנו לשנות משהו ולהטיס.

wind556
17-04-2011, 10:44:48
ניתוק המנוע הוא חובה בזמן טיפול
לעולם אי אפשר לסמוך על מפסקים שיגנו עליך, ואם יש לך בעייה עם קונקטור שהתנתק, משהו בהתקנה או באיכות הקונקטור לא היה תקין. זאת בעייה פתירה ובקלות.
איחולי החלמה לאצבע (איזה אצבע בדיוק? מה אתה הולך להפסיד בגלל זה בקרוב? :D)
ועוד יותר איחולי החלמה לג'יירו ;)

Yoav Lahav
17-04-2011, 10:57:26
ניתוק המנוע הוא חובה בזמן טיפול
לעולם אי אפשר לסמוך על מפסקים שיגנו עליך, ואם יש לך בעייה עם קונקטור שהתנתק, משהו בהתקנה או באיכות הקונקטור לא היה תקין. זאת בעייה פתירה ובקלות.
איחולי החלמה לאצבע (איזה אצבע בדיוק? מה אתה הולך להפסיד בגלל זה בקרוב? :D)
ועוד יותר איחולי החלמה לג'יירו ;)

האמה ביד ימין. לשמחתי חוץ מקצת כואב בימים הקרובים לא אפסיד דבר. יש מי שדואגת שלא אפסיד דבר :)

wonderd
17-04-2011, 11:16:47
ניתוק המנוע הוא חובה בזמן טיפול
לעולם אי אפשר לסמוך על מפסקים שיגנו עליך, ואם יש לך בעייה עם קונקטור שהתנתק, משהו בהתקנה או באיכות הקונקטור לא היה תקין. זאת בעייה פתירה ובקלות.


+1 !

ביצוע כיוונים ובדיקות ללא ניתוק מנוע הוא חוסר אחריות. פשוט כך. - אפשר אם רוצים במקום לנתק מנוע - פשוט להוציא את גלגל השינים הראשי, אבל ברוב המקרים זה פחות נוח.
משום כך ולשם אפשרות ניתוק במקרה חירום לדעתי אסור לחבר מנוע לבקר בחיבורים קבועים.
לגבי הג'יירו - מדוע צריך להעלות סטיק או להעביר לאיידל-אפ כדי לבדוק/לכוון ג'יירו? קצת לא ברור לי..

שמתי לב שלפעמים אנשים מנוסים מתעלמים באלגנטיות מכמה חוקי בטיחות בסיסיים, למרות שהם מודעים להם ואני חושב שתמיד כדי להזכיר לעצמך שגם אם זה נראה טפשי ועשית את זה מיליון פעמים בעבר בלי שום תקלה - עדיין צריך להכניס לתת מודע את ההתנהגות הבטיחותית כדי שכשיגיע היום שבו תקרה תקלה - אתה תהיה מוגן ולא תגיד לעצמך - "איזה אידיוט אני" וזה במקרה הטוב שבו אף אחד מסביב לא ייפגע..
חלק מההתנהגויות חסרות האחריות הבולטות שאני מכיר כוללות:
1. הטסה בתוך הבית (כן גם אני חטאתי בזה בעבר...עד שקרתה תקלה!).
2. הטסה קרוב מדי אליך או לקהל.
3. הטסה ללא לוקטייט בברגים "רק לריחוף כדי לבדוק כיוונים.."
4. הדבקות שונות של חלקים שלא אמורים להיות מודבקים אלא להיות מוחלפים.
5. שיוף להבים לגודל הרצוי (:eek:)
6. הטסה ללא בדיקת מצב סוללת מקלט

*לכל סעיף שנכתב פה יש לי לפחות דוגמה אחת שהסתיימה בתאונה שאני מכיר באופן אישי.

בהצלחה, חג שמח והטסות בטוחות לכולם.
אלעד.

bartovmoti
17-04-2011, 11:34:17
יואב,
מצטער באמת על התאונה הקטנה שהיתה לנו היום ואני שמח שהכל נגמר בשלום פחות או יותר .
בתחביב הזה צריך לזכור ישנם כללי בטיחות חשובים שחייבים להקפיד עליהם וגם אני לפעמים טועה מתוך פזיזות וביטחון מופרז למרות שבמסוק שלך היום שמתי לב באמת שלא יכולתי לנתק שם את המנוע ובכל מקרה רציתי לעזור.

שוב כפי שאמרתי אני מצטער שזה נגמר ככה ולוקח את מלוא האחריות על מה שקרה ואם תרצה לאחר תיקון המסוק, נמשיך לבדוק את הספרטן עד שהבעיה תיפתר.

wind556
17-04-2011, 12:57:28
האמה ביד ימין. לשמחתי חוץ מקצת כואב בימים הקרובים לא אפסיד דבר. יש מי שדואגת שלא אפסיד דבר :)



כמעט רווח לי
אתה לא תפסיד, והיא? :D:D:D

kal1311
17-04-2011, 13:06:17
כמעט רווח לי
אתה לא תפסיד, והיא? :D:D:D

גללתי את העכבר מעלה בכדי לוודא שאני בפורום הנכון:rolleyes:

seamn
17-04-2011, 16:24:42
לצורך ביצוע כיוונים ובדיקות אני מחבר סוללת מקלט ישירות למקלט לצורך מתח לסרוואים ולג'יירו ..
מצאתי שזה הרבה יותר נוח ובטוח מאשר לעבוד תחת מתח (לפעמים במשך זמן רב) כשסוללות המנוע מחוברות לבקר .. גם כאשר המנוע לא מחובר ..
קרה לי כבר שבעת ביצוע כיוונים .. הבקר נדלק על שולחן העבודה .. במזל הוא היה מחוץ למסוק ולא נגרם כל נזק..
מאז אני עובד רק עם סוללות מקלט ..

עמיתפורת
17-04-2011, 20:45:31
אני תמיד מכייל בנורמת ולא בהולד ותמיד מוריד גרף מנוע כולו לאפס כך בחיים לא יהיו תקלות כאלה ולא יהיו משחקי מפסקים

Yoav Lahav
18-04-2011, 04:50:03
כמעט רווח לי
אתה לא תפסיד, והיא? :D:D:D

האצבע התנפחה לי אז היא דווקא תרוויח :)

IttaiP
18-04-2011, 06:33:09
ההתנהגות הכי חסרת אחריות של אנשים שמתעסקים בתחביב הזה היא לא מצב המפסק קדימה או אחורה אלא שיש אנשים שאין להם ביטוח :mad: