צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה בניית טיסן KOBRA של SIG מתוכנית
Shahar_Hz
17-04-2011, 22:32:47
אז הסיפור מתחיל כמו כל סיפור "לפני הרבה הרבה שנים..." יותר נכון 11 שנה שהתחלתי להטיס רדיו החלטתי שאחרי שהשגתי שליטה מקסימלית ב"ברנש" חשבתי משום מה שאני מסוגל למשהו יותר טוב, אז קניתי קיט של הטיסן קוברה של SIG, קיט נוראי כמו פזל של 3000 חלקים. ואז גיליתי שהקוברה לא בנויה לידיים של מתלמד, אז פוצצתי אותה שוב ושוב ושוב ושוב עד שבסוף נפחה את נשמתה.
לפני כ4 חודשים החלטתי שאני בונה אותה מהתוכנית מ"סקרץ'".
עשיתי שינויים קטנים בטיסן אל מול התוכנית המקורית:
כנף מקלקל ולא פרופילים.
גוף מפלטה עבה אחת ולא מס עוביים משתנה
מנוע 46 עם טיון ולא 25-32 מומלץ....
קאול מפיבר ולא בלזה כחלק מהגוף.
תאורה.
חיבור מהיר לחיווט לכנפיים.
בניית הגוף התחילה בהכנת 4 חציצים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42333&stc=1&d=1303072013
לאחר מכן הכנת צידי הגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42334&stc=1&d=1303072013
הרכבת החציצים על צידי הגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42336&stc=1&d=1303072013
והדבקת החלק התחתון והעליון של הגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42335&stc=1&d=1303072013
aofer
17-04-2011, 22:39:22
מגניב! תמשיך לעדכן.
אין על הטיסנים של סיג, יש לי פורסטאר 60 בן 8 שנים בערך ואני חושב לאחרונה על לקנות את ה20 החשמלי.
שיהיה בהצלחה!
adibenbasat
18-04-2011, 02:53:34
כמה הסיפור שלך מוכר לי...הגיבור בסיפור שלי הוא קוגר, אני זוכר שפתחתי את הקופסא שלו וראיתי חבילה של קרשים וחוברת הדרכה- די מהר הבנתי את התמונה:(, עד היום היפיוף בארון ולא טס, כבר אין לי טיפת כוח להשקיע ולהתעסק איתו, לא נורא אז יחכה עוד עשר שנים, בניתי אותו ב-99 או 2000, עכשיו שהוא יהיה סבלני.
Shahar_Hz
18-04-2011, 07:02:17
לאחר מכן הכנסתי את מיכל הדלק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42337&stc=1&d=1303102238
והרבה שיפשופים ביד שמאל להחליק את הגוף...
הרכבת המנוע היא לא בדיוק כמו בתוכנית כי רציתי שהמנוע ישב ב90 מעלות כדי שהטיון יהיה למטה.
היתה לי בעיה קשה של צפיפות ומיקום של התותבים לכןנסע, אז בשביל התושבת לכן נסע נאלצתי לעשות חלק קטן מאלומניום שיהיה מספיק דק ושישמש כתותב.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42338&stc=1&d=1303102238
Shahar_Hz
18-04-2011, 07:03:30
כמה הסיפור שלך מוכר לי...הגיבור בסיפור שלי הוא קוגר, אני זוכר שפתחתי את הקופסא שלו וראיתי חבילה של קרשים וחוברת הדרכה- די מהר הבנתי את התמונה:(, עד היום היפיוף בארון ולא טס, כבר אין לי טיפת כוח להשקיע ולהתעסק איתו, לא נורא אז יחכה עוד עשר שנים, בניתי אותו ב-99 או 2000, עכשיו שהוא יהיה סבלני.
הקוגר טיסן נהדר, תוציא אותו מהגנזח !
Shahar_Hz
18-04-2011, 07:05:08
מגניב! תמשיך לעדכן.
אין על הטיסנים של סיג, יש לי פורסטאר 60 בן 8 שנים בערך ואני חושב לאחרונה על לקנות את ה20 החשמלי.
שיהיה בהצלחה!
מה זה ה20 החשמלי? אתה מתכוון ל F20?
aofer
18-04-2011, 10:34:11
לא,היה לי תכנון במקור לקחת תכנית של FourStar 40 ולהקטין ולחשמל, ואז סיג הקדימו אותי והוציאו קיט של Fourstar20 למנועים חשמליים, אני עוקב אחריו בrcgroups נראה טוב כמו שלושת אחיו הגדולים
Asaf197seven
18-04-2011, 12:03:32
בניתי שלושה טיסנים כאלו--טיסן מעולה--חסרים לך מכפילי הגוף העשויים מדיקט תעופתי 1.5 מ"מ
יש להם מטרה- הרי ברור לך שחייבת להיות תמיכה ראוי לצלע האש אחרת הטיסן יתחיל להרקב לך יחסית מהר-הוברציות יפרקו אותו מתחת לציפוי בלי שתרגיש עד להתפרקותו באוויר- מה שעלול להוביל לאסון אם יפגע במישהו- כנף הפרופילים עדיפה בהרבה- יש לך יותר אפשרויות להעניק יותר חוזק למרכז הכנף ולתושבות כני הנסע- בקלקר הכל יכול להעקר ממקומו די בקלות יחסית- היו לי 3 כאלה -הראשון היה עם מנוע ווברה 50 שפיצח את הגה הגובה באוויר ושתל לי אותו באדמה- השני התרסק בנחיתה כי הוא היה בעל התנהגות מאוד עצבנית- מאחר והרכבת את הגוף ללא מכפילים יש מצב בו תהיה חייב לצפות את גוף המטוס בפיבר גלאס 100 גרם מטר שכבה ראשונה 90 מעלות והשניה 45
ולצבוע בצבע--זו אופציה טובה שככה יחזיק לאורך זמן......ומנסיון שלי כנפ קלקר זה לא כזה דבר אמין
אלא עם בפנים יש לך אינסרטים המחברים מוטות קרבון ארוכים יחסית בין שני חצאי הכנף...
שיהיה חג שמח....
Shahar_Hz
18-04-2011, 12:30:03
שחכתי לציין בתחילת השירשור שסיימתי את הבניה,
לא שמתי באמת את מכפילי הגוף מקדימה מדיקט תעופתי, אני מקווה שהבלזה 4 הקשה תהיה מספיק חזקה, החציץ אש מחוזק מבפנים עם משולשים גדולים לפלטות בצדדים.
את הפיניש לגוף עשיתי באמת עם צבע ולא ציפוי,
השלב הבא שעשיתי הוא חיתוך הכנפיים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42341&stc=1&d=1303122217
הכנתי שבלונות לקצות כנף ולשורש, קניתי מחנות לחומרי בניין פלטות קלקל בעובי 5ממ
ועם קשת חשמלית חתכתי את הכנף. זה לא היה פשוט... אימנתי את אשתי שתחזיק לי את הצד
השני של הקשת ותוך לא הרבה זמן .... 12 נסיונות!!! שייצרתי איתה בחרתי מהן זוג אחד יפה.
Menash
18-04-2011, 13:03:41
יפה
Asaf197seven
18-04-2011, 17:10:36
צידי הגוף מבאלזה 4 ממ אולי יהיו חזקים לטווח קצר כי הדבק נספג בשטח מגע קטן מסויים-וזה יעקר ממקומו סביב מקום ההדבקה--אתה יודע שעם מכפילי הגוף אתה יוצר שטח מגע גדול יותר עם צידי הגוף ובדבק אפוקסי עם צלעות הגוף החיבור עדיף בהרבה....
valaza
18-04-2011, 17:17:42
שחכתי לציין בתחילת השירשור שסיימתי את הבניה,
לא שמתי באמת את מכפילי הגוף מקדימה מדיקט תעופתי, אני מקווה שהבלזה 4 הקשה תהיה מספיק חזקה, החציץ אש מחוזק מבפנים עם משולשים גדולים לפלטות בצדדים.
את הפיניש לגוף עשיתי באמת עם צבע ולא ציפוי,
השלב הבא שעשיתי הוא חיתוך הכנפיים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42341&stc=1&d=1303122217
הכנתי שבלונות לקצות כנף ולשורש, קניתי מחנות לחומרי בניין פלטות קלקל בעובי 5ממ
ועם קשת חשמלית חתכתי את הכנף. זה לא היה פשוט... אימנתי את אשתי שתחזיק לי את הצד
השני של הקשת ותוך לא הרבה זמן .... 12 נסיונות!!! שייצרתי איתה בחרתי מהן זוג אחד יפה.
בנוגע ללהחזיק את הצד השני (זה כבר לפעם הבאה)-
עדיף לקשור למשהו חזק שישמש כציר ולהשתמש רק בפרופיל הבסיס (לחשב לפי אורך המיתר את פרופיל הקצה הצפוי),
כמו כן שמתי לב ששבלונה חיצונית נותנת תוצאות טובות יותר משבלונה פנימית
מצ"ב דוגמה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42144&d=1302782511
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=42145&d=1302782511
כמה שפחות ידיים נוגעות בתהליך כך הסבירות שיצא טוב גדלה
Shahar_Hz
18-04-2011, 19:52:27
בנוגע ללהחזיק את הצד השני (זה כבר לפעם הבאה)-
עדיף לקשור למשהו חזק שישמש כציר ולהשתמש רק בפרופיל הבסיס (לחשב לפי אורך המיתר את פרופיל הקצה הצפוי),
כמו כן שמתי לב ששבלונה חיצונית נותנת תוצאות טובות יותר משבלונה פנימית
מצ"ב דוגמה
....
כמה שפחות ידיים נוגעות בתהליך כך הסבירות שיצא טוב גדלה
אחלה רעיון !
אני יאמץ אותו לפעם הבאה !
נ.ב.
מאיפה השגת את הגוש קלקר הענקי השיגעוני הזה???
Shahar_Hz
20-04-2011, 10:49:43
המשך בניית הכנף: הדבקת שפת זרימה והתקפה
43737
וחרצתי את הקלקר והשחלתי פנימה חוטי חשמל עבור תאורה בקצות כנף.
43738
לאחר הכנסת ה"למדים" חיבור שתי הכנפיים בבבד פיבר
43739
adibenbasat
20-04-2011, 11:35:35
תשמע, למרות שכרגע (או בשנים בקרובות) ממש לא בלי לבנות טיסן קיט נגריה..אני נהנה מהתהליך שלך ומהתמונות, אולי רק מי שבנה כמה כאלו ויודע כמה עבודה וכמה ידע טכני דרוש לייצר טיסן כזה (ויש יותר מורכבים) יכול להעריך את העבודה הזו, זה ממש מחמם את הלב לראות את התהליך ותמשיך לעדכן בתמונות זה נראה נהדר..בהצלחה.
Shahar_Hz
12-05-2011, 10:17:04
רציתי שלא יהיו לי חוטים מסתובבים חופשי בתוך הטיסן, אז שתלתי קונקטור D-TYPE 9 PIN בכנף ובצד של הגוף קבעתי את הקונקטור הנגדי על BRACKET קטן מעץ,
בקונקטור עובר החיבור לסרוו מאזנות ולחיבור מתח עבור התאורה בכנפיים.
החיבור של הקונקטור מתרחש שאני מחבר את הכנפיים לגוף.
45695
45694
adibenbasat
12-05-2011, 10:34:31
תענוג..:)
chen green
12-05-2011, 14:07:47
איזה יופי
גם אני בניתי את הטיסן הזה מתוכנית אבל מחושמל ל 4 תאים וכנף פרופילים כמו המקור
עוד שינוי שעשיתי היה ביטול גלגל האף והוספת גלגל זנב נשלט
אחד הטיסנים הכי מהנים שיש לי
בהצלחה
חן
Shahar_Hz
12-05-2011, 17:13:16
חן, ראיתי שפירסמת אותו למכירה (למה@$%&) חבל שלא פירסמת אותו לפני 5 חודשים היית חוסך לי המון עבודה....
chen green
12-05-2011, 17:33:30
פרסמתי אותו כבר לפני שנה גם :) אבל אני לא באמת רוצה למכור אותו
valaza
12-05-2011, 17:35:41
בנוגע לשאלה שלך לגבי קניית קלקר-
אני קונה מהמפעל בעין כרמל.
הם מוכרים לוחות של 100X50X10 ס"מ ב5 ש"ח ללוח (במגוון צפיפויות)
ואם תתקשר לפני הם יכינו לך מבעוד מועד בלוק קלקר כבקשתך (מבחינת גודל)
בפעם האחרונה שהייתי שם זה היה לפני יותר משנה, מילאתי את האוטו עד אפס מקום בקלקרים
כל התענוג עלה משהו כמו 50 ש"ח.
וכשאתה שם, תבקש מהם כבל ניקל-כרום על הדרך, אם תבקש יפה מספיק הם כנראה יביאו לך איזה 5-10 מטרים, על חשבון הבית כמובן...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.