התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אוף! טסט פליט כושל הוריקן



nlior
22-04-2011, 18:27:28
טוב היום יצאתי לכיוונים בפעם השנייה
ושוב אכזבה.
המסוק חד מידי למרות שהורדתי את swash mix של AIL ושל ELE ל40
והוא עדיין חריף.
והדבר השני זה הזנב כמה שניסיתי לשחק עם הגיין למעלה למטה הזנב
פשוט לא שומר - מושך- רוקד-.
בקיצר אכזבה גדולה .
עם ה450 הגירו לא עשה שום בעייה כיוונתי אותו כל פעם ללא בעייה.
בקיצר לא נהנתי בכלל היום.
הטסתי את ה 450 בשביל להרגע.
לגבי הכיוונים המכניים אני דיי בטוח שכיוונתי טוב כי יש לי ניסיון לא רע מה 450.
שאלה
לגבי הגיירו(ספרטן) צריך לשים לו את הפחית?
כי אולי זאת הבעייה אצלי . כרגע הגירו יושב על דבק דו"צ עבה , אבל ניראה לי שהוא קשיח מידי ומעביר את
הויברציות לגירו.
כמה חשוב הרכות של הספוג?
ושוב תודה לכולם

Rexiguru
22-04-2011, 19:08:49
אני משום מה לא מצליח לסדר את הבעיה בהוריקן בגודל 550, מה שלא עשיתי עם הזנב הוא רוקד... יש לי ספרטן...

כמוך על ה-450 אין בעיה.

וזה לא רק אני, עוד כמה אנשים מהפורום שלחו לי פרטית על אותה בעיה שהם ניסו הכל ולא הצליחו לסדר את הבעיה...

wonderd
22-04-2011, 19:32:32
לגבי החריפות - תנסה להוסיף 20% של EXPO במקום להוריד בסווש מיקס, זה בהחלט עדיף וייצב לך את המסוק בסטיק אמצע.
אני מהצפון, אם אתה מהאיזור או מגיע לאיזור אני אשמח לעזור לך בפתרון כל הבעיות האלה.

אלעד.

wind556
22-04-2011, 20:00:07
מנסיון עם לא מעט הוריקאנים בשני הגדלים אין שום בעייה, להיפך.
כיוונתי כבר עם כל סוגי הג'יירואים: 401, ספרטן ועוד
המסוק הזה יציב ביותר, עומד באויר כמו סלע כשזה מה שמבקשים ממנו, ומעולם לא נתקלתי בבעייה כלשהי
סביר להניח שהכיוונים אינם נכונים.

לגבי הג'יירו, צריך לשים לו את הספוג המקורי 3 מ"מ. זה כתוב במפורש בהוראות וזה עובד מושלם, ולא נכון לשים משהו אחר מלבד זה

Rexiguru
22-04-2011, 20:04:58
מנסיון עם לא מעט הוריקאנים בשני הגדלים אין שום בעייה, להיפך.
כיוונתי כבר עם כל סוגי הג'יירואים: 401, ספרטן ועוד
המסוק הזה יציב ביותר, עומד באויר כמו סלע כשזה מה שמבקשים ממנו, ומעולם לא נתקלתי בבעייה כלשהי
סביר להניח שהכיוונים אינם נכונים.


אני עם הגודל 550 (להבי 550) ניסיתי הכל פשוט, אבל ROTOR זנב של TREX 600 לפי המלצה... דבר לא עזר.

wonderd
22-04-2011, 20:11:48
את הגיירו לא צריך לחזק יותר מדי עם רצועה, אם הרעידות לא נגמרות בהחלט אפשר להוסיף 'פחית' מתאימה כמו שעושים בניטרו כדי להתגבר על רעידות.
למרות זאת צריך קודם לבדוק טוב שכל שאר הסטאפ נכון ושאין שם טעות כלשהי. תנסו אולי לקרב את הבול על זרוע הסרוו זנב חור אחד פנימה (לכיוון מרכז הסרוו).

nlior
22-04-2011, 20:38:25
לגבי החריפות - תנסה להוסיף 20% של EXPO במקום להוריד בסווש מיקס, זה בהחלט עדיף וייצב לך את המסוק בסטיק אמצע.
אני מהצפון, אם אתה מהאיזור או מגיע לאיזור אני אשמח לעזור לך בפתרון כל הבעיות האלה.

אלעד.

אוקי הבנתי לקח לי כמה זמן להבין את השלט ואת מה שאמרת . נראה מעניין מה שאמרת עכשיוו אני רואה בצג שבאמצע סטיק אין תנועה חדה.
ודרך אגב הבעיה של התנועה איטית בזנב נפתרה בזכותך כי שמתי לב שהיה על 50% EXPO.
בסוף אני אלמד את השלט . כל יום הוא מפתיע אותי מחדש .
תודה

wind556
22-04-2011, 20:48:38
נתחיל מזה שהמסוק הנ"ל במיטבו בלהבי 500 ולא 550 . זכור לי שכבר כתבתי על זה כאן כמה פעמים
וכמובן אם שאר הפריטים מתאימים לגודל הזה
תבוא לראות את המסוק שלי בן 4 שנים עם ג'יירו עתיק 401 ואחרי לא מעט ריסוקים, יושב באויר יציב כמו סלע
כמו כן למה להבי זנב של טי רקס 600? יש להוריקאן להבים בדיוק בגודל המתאים, וכשבעבר ניסיתי לשדרג אותם לקרבון התחילו צרות.
תחזיר את המקורי ותחליף להבים ל500
ואם אתה רוצה רק לנסות, בוא אלי עם המסוק וארכיב לך את הלהבים שלי לנסיון (אין לי רזרבה)

Yoav Lahav
22-04-2011, 21:09:21
באיזה סרוו זנב אתה משתמש ב 450 ובאיזה בהוריקן?


אני משום מה לא מצליח לסדר את הבעיה בהוריקן בגודל 550, מה שלא עשיתי עם הזנב הוא רוקד... יש לי ספרטן...

כמוך על ה-450 אין בעיה.

וזה לא רק אני, עוד כמה אנשים מהפורום שלחו לי פרטית על אותה בעיה שהם ניסו הכל ולא הצליחו לסדר את הבעיה...

moshezm
22-04-2011, 21:11:08
שבוע שעבר ההוריקאן 425 שלי עבר טסט פלייט (תודה רבה מאוד גדולה לבורר ולטוסמן הגדולים) וחוץ מכמה קיזוזים הכל עובד מושלם, ג'ירו QUARK על ספוג דו"צ מקורי של ספרטן 3 מ"מ בלבד, EXPO 15% ב ELEV וב AILE בלבד, לינק על סרוו זנב הורכב בדיוק כמו שמומלץ בחוברת של הג'ירו.
בזמן הטסט המסוק ריחף באוויר ולא זז ללא מגע בסטיקים - הייתי מופתע לטובה.

ד.א - הספרטן בשלט מכוון לעבוד על ערוץ הGEAR ומכוון ל 60% שומר מצב 0% לrate

Rexiguru
22-04-2011, 21:26:25
נתחיל מזה שהמסוק הנ"ל במיטבו בלהבי 500 ולא 550 . זכור לי שכבר כתבתי על זה כאן כמה פעמים
וכמובן אם שאר הפריטים מתאימים לגודל הזה
תבוא לראות את המסוק שלי בן 4 שנים עם ג'יירו עתיק 401 ואחרי לא מעט ריסוקים, יושב באויר יציב כמו סלע
כמו כן למה להבי זנב של טי רקס 600? יש להוריקאן להבים בדיוק בגודל המתאים, וכשבעבר ניסיתי לשדרג אותם לקרבון התחילו צרות.
תחזיר את המקורי ותחליף להבים ל500
ואם אתה רוצה רק לנסות, בוא אלי עם המסוק וארכיב לך את הלהבים שלי לנסיון (אין לי רזרבה)

להבי זנב 82 מ"מ לא של 600.

אני מדבר על ROTOR הזנב של ה-600 (החלק שתופס את הלהבים) יש על זה אפילו מדריך של ספינל לגבי הבעיה עם מהירות ראש.

כל החלקים מתאימים, להבי 550, בום מותאם לגודל 550 רצועה הכל... בדקתי מתיחות רצועה, שיניתי את מיקום הלינק על הסרוו, הכל.

בהזדמנות שיהיה לי זמן לקפוץ אליך אני אדבר איתך אם תוכל לבדוק אותו :)

nlior
22-04-2011, 21:27:14
שבוע שעבר ההוריקאן 425 שלי עבר טסט פלייט (תודה רבה מאוד גדולה לבורר ולטוסמן הגדולים) וחוץ מכמה קיזוזים הכל עובד מושלם, ג'ירו QUARK על ספוג דו"צ מקורי של ספרטן 3 מ"מ בלבד, EXPO 15% ב ELEV וב AILE בלבד, לינק על סרוו זנב הורכב בדיוק כמו שמומלץ בחוברת של הג'ירו.
בזמן הטסט המסוק ריחף באוויר ולא זז ללא מגע בסטיקים - הייתי מופתע לטובה.
מה זאת אומרת לינק על סרוו זנב?

moshezm
22-04-2011, 23:34:49
מה זאת אומרת לינק על סרוו זנב?

הבול לינק (כדורית שיושבת על הזרוע של הסרוו) שאליו מתחבר הפוש רוד.
אם אני זוכר נכון אז המרחק ממרכז ציר הסרוו צריך להיות 7.5 מ"מ

dror_z
22-04-2011, 23:53:57
הבול לינק (כדורית שיושבת על הזרוע של הסרוו) שאליו מתחבר הפוש רוד.
אם אני זוכר נכון אז המרחק ממרכז ציר הסרוו צריך להיות 7.5 מ"מ

מוזר
אם מכוונים ל7.5 הזרוע של הסרוו עוברת את הזווית המקסימלית (מגיעה 180 מע' ) זאת במידה ומכוונים לימיטים בקצוות המכניים של הזנב .
אני לא הצלחתי להגיע לפחות מ 11 מ"מ

nlior
23-04-2011, 08:52:04
טוב היום אני יוצא לטסט פליט פעם שלישית
היום אני יותר מוכן .
בדיקת כיוונים מכניים
מצאתי בטעות עוד ספוגית 3mm הורכבה עם הפחית על בטוח.
למדתי כל הלילה את השלט
הבעייה של הזנב נפתרה (מגיב לאט ).
מסוק חריף למדתי לתקן בלי לגעת ב בסווש מיקס. (תודה אלעד הבנתי עוד משהו בשלט) עשיתי ניסוי בסימולטור 15% והמסוק שונה לגמרי ולא מגבילים לו את החדות בסוף סטיק . אהבתי.
תודה לכולם ועדכונים בהמשך

wind556
23-04-2011, 13:23:06
שבוע שעבר ההוריקאן 425 שלי עבר טסט פלייט (תודה רבה מאוד גדולה לבורר ולטוסמן הגדולים) וחוץ מכמה קיזוזים הכל עובד מושלם, ג'ירו QUARK על ספוג דו"צ מקורי של ספרטן 3 מ"מ בלבד, EXPO 15% ב ELEV וב AILE בלבד, לינק על סרוו זנב הורכב בדיוק כמו שמומלץ בחוברת של הג'ירו.
בזמן הטסט המסוק ריחף באוויר ולא זז ללא מגע בסטיקים - הייתי מופתע לטובה.

ד.א - הספרטן בשלט מכוון לעבוד על ערוץ הGEAR ומכוון ל 60% שומר מצב 0% לrate



תתחדש, יש לך אחלה מסוק
ואתה מאד צודק בכל הפרמטרים הקטנים:
על הג'יירו צריך את ה3 מ"מ בלבד, בלי הפחית
ה60% שלך נשמע סביר, אבל ה0% לא. אין לזה הרבה משמעות אחרי הכיוונים, אבל יש לזה משמעות בזמן כיוון אורך הפושרוד זנב. ממליץ לך לשים את הRATE על 40-48%

המסוק הזה כשהוא מכוון נכון, גם ברוח מעל הממוצע עומד כמו פסל באויר

nlior
28-04-2011, 19:54:30
שלום לכולם
היום יצאתי לנסות את מזלי בכיוונים שוב, ניתקתי את הגירו
והתחלתי לעשות כיוונים מכניים דרך הפושורדים עד שהגעתי למצב שאני
מעלה מצערת והמסוק לא מסתובב.
שמתי לב שהסליידר לא ממוקם במרכז בשלב הזה אבל אמרתי שאני ממשיך.
ועוד שמתי לב שגם שעדיין אין גירוו הזנב רוקד מיצד לצד לאט וככל שאני מעלה ס"לד זה נחלש אבל המייצב האחורי
רוקד מהר (כמו רטט) אבל הזנב יציב.
בשלב הזה אמרתי שאני מחזיר את הגיירו . ולהפתעתי בלוק חוץ מהרטט של המיצב.
שאלות:
1- הערך של הגיירו עומד על nor 40
avc 35
האם זה נורמאלי? שמתי לב שבין 25-40 אין שינו כל כך.
2-במכת גז כמה הזנב צריך לזרוק?
3 - בריחוף כל המערכת חמה . מנוע בקר סוללות . האם זה נורמאלי?
4 - כמה זמן מוממלץ טיסה ? סוללות 3000 40C
5 - בערך של ה-nor לא נגעתי שמתי מההתחלה 40 . האם צריך לשנות ואם כן באיזה שינוי אני צריך להבחין?
תודה לכולם.

dror_z
28-04-2011, 21:26:04
מכת גז
בהתחלה היתה לי זריקה (למרות הספארטן )עד שהחלפתי את הסרוו זנב לmks
עכשיו בלוק
זריקה מצביעה על תגובה איטית מידי ולכן או להעלות gain או
להעלות חור בזרוע, אצלי זה בערך ב11 מ"מ
או במקרה כמו שהיה לי - הסרוו הקודם לא היה מספיק מהיר

בריחוף המערכת יורדת חמימה לא יותר
איזה בקר יש לך?

nlior
28-04-2011, 21:36:10
הבקר
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9328
הסרוו(לא ניראה לי הבעייה)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9328

dror_z
28-04-2011, 22:11:19
אם אתה בהגבר מקסימלי ( אחוז שתיים לפני נדנוד מהיר )
תנסה להאריך את הבולינק בזרוע
לי זה מה שפתר את הבעיה
גם גרף מצערת גבוהה יותר יכול לנטרל חלק מהבעיה
בכל מקרה זו לא בעיה קריטית במיוחד לשלב ריחוף או שמיניות
תטוס תהנה וכאשר תפגש עם אחד המומחים הוא יפתור לך את הבעיה

moshezm
29-04-2011, 18:21:43
דרור,
איזה מנוע ובקר יש לך?

dror_z
29-04-2011, 22:01:57
דרור,
איזה מנוע ובקר יש לך?

מנוע 1800kva דגם טייפון של טורניגי (שיניתי את התמסורת בהתאמה גג"ש 60 + פיניון 13 )
בקר אליין 100 אמפר
bec של cc
ההוריקאן שלך כבר טס ?

wonderd
30-04-2011, 00:20:12
קודם כל - שמח שעזרתי במשהו, דבר שני תמיד טוב ללמוד את השלט ואת האלקטרוניקה שמתעסקים איתה ולא סתם לכוון כמו תוכי.
לגבי זריקת הזנב - הוא לא אמור להיזרק לאף כיוון וכדי לתקן את הבעיה יש אחת משתי דרכים: העלאת/הורדת גיין, והשנייה היא כיוון דיליי.
צריך לדעת קודם לאיזה כיוון הוא נזרק - אם שמאלה - אז הדיליי/הגיין גבוה מדי, אם ימינה אז הפוך. מכיוון שבספרטן אין כיווני דיליי (לפחות לא בלי חיבור למחשב..) אז לך על האופציה השנייה - תעלה/תוריד גיין בשני קליקים על פעם עד שזה יפסיק.
לפי התיאור שלך על רעידות מהירות אני מניח שהזנב נזרק שמאלה ושהגיין גבוה מדי, תנסה להוריד שני קליקים בכל פעם עד שיפסיק.
אם זה לא עוזר אז תנסה כמו שאחרים אמרו פה למקם את הכדור על זרוע הסרוו זנב בדיוק כמו שכתוב בחוברת (גם עם אותה צורת זרוע אם קשה לדייק).
צריך להבין שכל מסוק גם אם מאותו דגם ועם אותה האלקטרוניקה יכול להתנהג מעט שונה והכיוונים - גם אם בכללי זהים, באופן מדויק יכולים להיות שונים מעט, לא צריך להיבהל מזה אלא ללמוד את זה ולהבין.
בהצלחה.

moshezm
30-04-2011, 01:15:42
מנוע 1800kva דגם טייפון של טורניגי (שיניתי את התמסורת בהתאמה גג"ש 60 + פיניון 13 )
בקר אליין 100 אמפר
bec של cc
ההוריקאן שלך כבר טס ?

כן,

יש לי מנוע (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11181) ובקר (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9328) של טורניג'י, כאשר אחרי ריחוף המנוע יורד חם מאוד והבקר ממש פושר.

Rexiguru
30-04-2011, 02:29:24
כן,

יש לי מנוע (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11181) ובקר (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9328) של טורניג'י, כאשר אחרי ריחוף המנוע יורד חם מאוד והבקר ממש פושר.

מה ההגדרות שלך ב- timing?

moshezm
30-04-2011, 06:30:29
מה ההגדרות שלך ב- timing?

סטאפ:
בקר
TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC

הגדרות הבקר:
Brake............................*Off
Battery Type.................*LiPo
Cutoff Mode............*Soft Cut
Cutoff Threshold.............High
Start Mode..............Very Soft
Timing...........................7.5°
Governor Mode..............*Off
PWM Frequency............8KHz
Built-in BEC Output.....*5.25V
Lipo Cells.........................6S

(The value with * symbol is the factory-preset value (That is: default value

מנוע:
Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV

פניון 13T:
Gaui 425 & 550 Steel Pinion Gear Pack(13T for 5.0mm shaft)

סוללות 2x3cell:
ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 40C

Rexiguru
30-04-2011, 09:01:24
סטאפ:
בקר
TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC

הגדרות הבקר:
Brake............................*Off
Battery Type.................*LiPo
Cutoff Mode............*Soft Cut
Cutoff Threshold.............High
Start Mode..............Very Soft
Timing...........................7.5°
Governor Mode..............*Off
PWM Frequency............8KHz
Built-in BEC Output.....*5.25V
Lipo Cells.........................6S

(The value with * symbol is the factory-preset value (That is: default value

מנוע:
Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV

פניון 13T:
Gaui 425 & 550 Steel Pinion Gear Pack(13T for 5.0mm shaft)

סוללות 2x3cell:
ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 40C

אוקיי תודה רבה :)