התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה טנק דלק...



Hurricane
23-04-2011, 22:24:28
אהלן, לפני בערך חודשיים-שלוש קניתי טיסן טריינר, התחלתי ללמוד עם מדריך ובקיצור הגעתי למצב שהיום אני כבר מטיס לבד... יש רק בעיה אחת - הטנק דלק. המדריך שלי אמר לי כמה וכמה פעמיים שאני צריך להחליף אותו בגלל שאני יכול להטיס רק איזה 7-8 דקות בלחץ, וזה מעצבן! טריינר אמור להביא לפחות 12 דקות, אז למה אצלי כל כך מעט? בגלל שאני מתחיל, אני מטיס בערך 5 דקות ואז מנחית כי אני לא רוצה לקבל קאט בגלל דלק כי לפעמיים לוקח לי איזה 2-3 נסיונות לנחות.
בכל מקרה, אני צריך טנק דלק שיפסיק לי ל 12 דקות, על מה אתם ממליצים? אני רוצה לדעת כמה זה עולה, איפה לקנות, איך מחליפים אותו וכדומה...

תודה רבה.

liron mizrahi
23-04-2011, 22:36:30
תלוי במנוע שלך בעיקרון בדר״כ משתמשים במיכל 12oz או 14oz
בכל מקרה יש מישהו אחד שאני ממליץ לך לקנות ממנו וזה ישראל אסולין הוא יתן לך הדרכה מעולה וגם יתאים לך מיכל לטריינר שלך.
זה המספר שלו--054-8087751 תגיד לו שלירון הפנה אותך ;)*

Hurricane
23-04-2011, 22:40:05
אני אתקשר אליו מחר כי לא נעים בשער כזאת :D מה המחיר בערך של טנק דלק 14oz?
את האמת, אני לא יודע אפילו איזה מנוע יש לי :D נראה לי 46...

flatspin
23-04-2011, 22:48:52
אני צריך טנק דלק שיפסיק לי ל 12 דקות, על מה אתם ממליצים? אני רוצה לדעת כמה זה עולה, איפה לקנות, איך מחליפים אותו וכדומה...

תודה רבה.

על מנת לקבל 12 דקות טיסה, אתה צריך להכפיל את נפח המיכל (טנק) ביחס הזמנים המבוקשים. במילים אחרות, נפח המיכל שקיים כרגע מוכפל ב- 1.5, יאפשר לך 12 דקות טיסה
מיכל דלק לטיסן קונים בדרך כלל בחנות טיסנים. הם גם יגידו לך מה מחירו
התקנת מיכל חדש כדאי לך ללמוד בפעם הראשונה ממישהו מנוסה, בסביבתך הקרובה. חבל שתתקין מיכל ובגלל טעות כלשהי הוא ידלוף ו/או לא יתפקד טוב

Hurricane
23-04-2011, 22:53:37
אוקיי, תודה רבה... ביום שישי הבא אני יעבור בשלט רחוק ויבדוק מה המחיר וכמה עולה התקנה... תודה רבה! ;)
דרך אגב, יש חנות טיסנים בבאר שבע? גם אני מכיר את באר שבע מאוד טוב וגם בדקתי בגוגל, אבל עדיין... אולי יש משהו? :)

igalr
23-04-2011, 22:59:39
אני ממליץ לך משהו הרבה יותר פרקטי ומועיל שלא דורש החלפת מיכל דלק כלל.
טוס בגובה סביר העבר מנוע לסרק וגש לנחיתה, בצע זאת מספר רב של פעמים במקומות במרחב ההטסה עד שתרגיש בטוח שברגע שתקבל קאט תוכל לנחות בשלום.
ליתר בטחון בקש מהמדריך שלך להיות לידך ובצע כיבוי מנוע יזום במקום שבו אתה מרגיש נוח לנחות,בצע זאת מספר פעמים .
תדלק מיכל מלא וטוס להנהתך בגובה הסביר בהתחשב בכיווני הרוחות וכו.... עד אשר המנוע יכבה באופן מפתיע או אז תדע בוודאות כמה זמן אתה יכול להטיס וגם הרווחת שיעור נחיתות בקאט.

אם אתה חושש משיעור נחיתות בקאט טוס 5 דקות נחת ופרק את הכנף כדי לבחון כמה דלק נשאר במיכל.
אם אכן הזמן אינו מספק גש לחנות הטיסנים הקרובה להתאים מיכל דלק גדול יותר.
המחיר הוא כמה עשרות שקלים .

Hurricane
23-04-2011, 23:05:26
אני עשיתי את השיעור הזה כבר וקרה לי כמה פעמיים שקיבלתי קאט, אני לא זוכר כמה זמן זה היה בערך 7 דקות... אבל עדיין זה מפחיד שאני יקבל קאט במצב לא נעים וזה כבר יהיה בעיה אחרת, אני מעדיף לא לקחת סיכון ולשלם את הכמה עשרות שקלים האלה ולהיות בטוח ולהנות מטיסה ארוכה יותר :)

תודה רבה לכולם על העזרה המהירה.... :)

DarZeelon
26-04-2011, 09:40:01
Hurricane,


צריכת הדלק של מנוע 46., המופעל נכון, על דלק 5%-10% ניטרו, בכוח מלא; היא 0.8 אונקיות לדקה לערך.
פירושו של דבר הוא שמכל 10 אונקיות (10 oz, אם לא הבנת), אמור להספיק לטיסה של 10 דקות בכוח מלא; ואפילו להשאיר מעט דלק למקרה חירום.
ברור שטיסה שאינה בכוח מלא לכל אורכה, אמורה להמשך יותר זמן.

הכתוב בפסקה זו מותנה בכך שהתקנת המכל תקינה, שה-clunk מגיע לאחורי המכל ללא 'היתקעות', שאין חרירים בצינור הדלק בתוך המכל; או כל תופעה אחרת המונעת מהמנוע לצרוך את רוב רוּבּה של תכולת המכל.

אני הטסתי טיסן עם מנוע 49. בכוח חלקי, לאורך 49 דקות (!), על מכל בנפח 12 אונקיות; ולאחר הנחיתה עדיין היה מספיק דלק.

התקנת מכל גדול יותר (אם היא בכלל אפשרית) כדי לחפות על 'פשלות' בהתקנה, רק תכביד את הטיסן ותחמיר כל בעיה הנובעת משינוי גובה הדלק כתוצאה מצריכתו ע"י המנוע.

פתרון מעט יקר יותר, אבל bullet-proof, הוא מכל-שלפוחית; כזה (http://www.darrolcady.com/Tettra_Tanks/tettra_tanks.html), או כזה (http://jettengineering.com/accy/tank.html). אבל זהו הפתרון האולטימטיבי!