התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! כיוון סיכות בסייאטו 82



mikha
25-04-2011, 12:53:12
שלום לכולם, יש ברשותי סאיטו 82 אחרי אוברול, אשמח לעזרה בכיוון ראשוני של סיכות האוויר והדלק. כרגע המנוע מניע עם קרוב לחצי מצערת פתוחה, ושתי הסיכות פתוחות בערך 3.5 סיבובים. סגירת מצערת ופתיחתה מייד מביאה לכיבוי המנוע, בנוסף הוא שומר על סל״ד נמוך בסדר אבל לא מגיע לסל״ד גבוה בפתיחת מצערת.
תודה לכל המשיבים,
מיכה.

דניאל דקל
25-04-2011, 19:32:28
יש לי בדיוק את אותו המנוע.

סיכת הדלק אמורה להיות פתוחה 1 וחצי עד 2 סיבובים ממצב סגור

הסיכה הנגדית אמורה להיות סגורה כ 2-3 סיבובים ממצב שבו ה FACE של הסיכה מיושר עם ה FACE החיצוני של הבית השחור

כמובן שאת הסיכה הנגדית יש לכוון במדויק ברמה של שמינית סיבוב על מנת להגיע לביצועים אופטימליים.

mikha
26-04-2011, 07:12:17
ראשית תודה רבה על התשובה, שנית הכוונה ב FACE היא לזרוע של הפושרוד?

DarZeelon
26-04-2011, 07:40:21
מיכה ודניאל,


למצב 'הראשוני' של המחטים אין למעשה שום השפעה על פעולתו הסדירה של המנוע.
רק לכיונונן הסופי יש השפעה (דרמטית) על פעולת המנוע ועל צריכת-הדלק שלו.

התקנת 'חצוצרת אויר' קצרה על פתח הקרבורטור, תשפר מהותית את צריכת-הדלק ותפחית מאוד את כמות רסס-הדלק המתפזר על הטיסן; בייחוד בסל"ד בינוניים.

http://www.horizonhobby.com/ProdInfo/SAI/450/SAI50GK93-450.jpg?rand=472059371

וזה לא סייאטו, אלא סָאִיטוֹ...:confused:

http://www.horizonhobby.com/ProdInfo/SAI/450/SAIE082B-450.jpg?rand=173340606

mikha
26-04-2011, 07:49:16
אוקיי..... תודה על התגובה, אבל עכשיו אני קצת מבולבל. מה כוונתך :"למצב 'הראשוני' של המחטים אין למעשה שום השפעה על פעולתו הסדירה של המנוע" אני יכול לכוון את הסיכות לפי מה שבא לי זאת אומרת מספר סיבובים לפי איך שבא לי? אני יודע סתם, לדוגמא, שבמנועי OS55 אני מכוון את הסיכה ל3 סיבובים ומשם קליק ימינה או שמאלה לפי איך שהמנוע נשמע וכמה זמן אני אחרי ההרצה. זה לא תופש במנועי סאיטו?( שים לב שתיקנתי את הטעות)
ולגבי החצוצרה בואדי :-) איפה ניתן להשיג אותה?
תודה רבה על תגובתך ואשמח להמשך תשובות בפורום או בפרטי תודה והמשך יום טוב :)

DarZeelon
26-04-2011, 10:23:33
מיכה,


אין דבר כזה factory settings, שבו המנוע יפעל כראוי.
למצב בו המנוע שלך יפעל כראוי אתה חייב להגיע בעצמך (או בעזרתו של מישהו שמבין במנועים).

מצב המחטים אותו תיאר דניאל בהודעתו (מחט הדלק הראשית אמורה להיות פתוחה 1 וחצי עד 2 סיבובים ממצב סגור. המחט המשנית אמורה להיות סגורה כ 2-3 סיבובים ממצב שבו ה-face של המחט מיושר עם ה-face החיצוני של זרוע המצערת), בהחלט יכולה להיחשב נקודת התחלה מתאימה.
אבל אין להסתפק במצב זה ולתאר את המנוע כמכוון...:(

חצוצרת אויר שתתאים למנוע, תוכל למצוא בכמה אתרים; ביניהם אתר Horizon Hobbies (http://www.horizonhobby.com/), האמריקאי.
באתר זה (http://saito-engines.info/special_tricks.html) תוכל למצוא הרבה מידע נוסף.

mikha
26-04-2011, 10:32:59
מעולה תודה רבה, זה יותר ברור בכל מקרה אני אגיע איתו למנחת שבו אני מטיס ובעזרת החברים שם והרבה ניסוי וטעייה אני מעריך שבסוף אגיע למנוע מכוון, תודה רבה על העזרה.

דניאל דקל
26-04-2011, 19:33:08
"ראשית תודה רבה על התשובה, שנית הכוונה ב FACE היא לזרוע של הפושרוד?"
כן.
שים לב כי בתמונה ששם דר, רואים את ראש הסיכה מעט שקוע לעומת הזרוע
כאמור, תגיע למצב בו ראש הסיכה מיושר עם הזרוע. ואז תסגור 2-3 סיבובים. מכאן תתחיל לכוון עדין יותר.

mikha
26-04-2011, 20:28:35
שוב תודה, אני רק מוודא בשביל שלא אצא טמבל לגמרי, אני פותח את הסיכה עד לגובה של הface ומכאן סוגר 2 או 3 סיבובים? הבנתי נכון? ואם כבר אני מציק באיזה סל״ד המנוע אמור לעבוד? ואיזה פרופ אתם ממליצים? המנוע יושב על אולטימייט שנבנה מקיט של greatplanes.
תודה רבה למשיבים,
מיכה.

DarZeelon
27-04-2011, 14:40:01
"ראשית תודה רבה על התשובה, שנית הכוונה ב Face היא לזרוע של הפושרוד?"
כן.
שים לב כי בתמונה ששם דר, רואים את ראש המחט מעט שקוע לעומת הזרוע
כאמור, הגע למצב בו ראש המחט מיושר עם הזרוע. ואז סגור 2-3 סיבובים. מכאן התחל לכוונן באופן עדין יותר.


דניאל,


אני מתעקש.
לפוש-רוד אין שום זרוע.

זו הזרוע שבאמצעותה דחיפת הפוש-רוד מסובבת את תוף המצערת; לכן זו זרוע המצערת - Throttle arm/lever ולא Push-rod arm/lever (לחישורי ההגה במכוניתך אתה לא קורא 'חישורי אצבעות', למרות שאצבעותיך יכולות לאחוז בהם בעת סיבוב ההגה ולסובבו באמצעותן...).

דניאל דקל
27-04-2011, 20:36:29
לגבי הכיוון הראשוני של הסיכה הנגדית, נראה לי שהבנת נכון.
לגבי גודל מדחף, אני עובד לפי ה MANUAL עם 13X8
http://saito-engines.info/prop_sizes.html
כמו בכל מנוע 4 פעימות טיפוסי, הסל"ד אמור להגיע לכ 10,000
לאחר שהגעתי לסל"ד המירבי, אני נוהג לפתוח את הסיכה עד שהסל"ד יורד בכ 500 לפחות (9,500)
כדי לא לטוס עני מידי ובכך להסתכן בחימום המנוע.

mikha
28-04-2011, 08:10:20
מעולה תודה רבה, מחר אני אתחיל ליישם את כל מה שהמלצתם ומבטיח לעדכן,
תודה רבה, מיכה.

DarZeelon
28-04-2011, 08:13:12
לגבי הכיוון הראשוני של המחט הנגדית, נראה לי שהבנת נכון.
לגבי גודל המדחף, אני עובד לפי ה-Manual עם 13X8.
http://saito-engines.info/prop_sizes.html
כמו בכל מנוע 4 פעימות טיפוסי, הסל"ד אמור להגיע לכ-10,000.
לאחר שהגעתי לסל"ד המירבי, אני נוהג לפתוח את המחט עד שהסל"ד יורדים בכ-500 לפחות (9,500).
כדי לא לטוס עני מידי ובכך להסתכן בחימום המנוע.

דניאל,


במנוע ארבע-פעימות (להבדיל משתי-פעימות) הסכנה אינה 'התחממות'...
והיא הרבה יותר מוחשית...

היות שתערובת ענייה בדלק תוצת מוקדם יותר ותבער מהר יותר (ביחס לתערובת תקינה), לחץ הבעירה המרבי במצב כזה יגיע כשהבוכנה עדיין בדרכה למעלה; לפני הנקודה המתה העליונה.
מנוע כזה המנצל את הדלק ביתר יעילות, עלול לעשות backfire... גל-הארכובה נעצר באחת והופך את כיוון סיבובו להרף-עין, המדחף מחליק על ה-prop-driver למרות הידוקו בשני אומים...

אתה צריך לראות מה זה עושה לספינר...

אם יש רק אום אחת המחזקת את המדחף למקומו, הוא עלול לעוף קדימה...
בכל מקרה, אתה בקאט... ב-'דאון' עם שיעור גלישה 'לא משהו'...

mikha
04-05-2011, 19:54:44
אז ככה, היום מצאתי סופסוף זמן וביצעתי את העצות של שני החברים שטרחו ועזרו ואכן לשמחתי הרבה דניאל ודר היקרים המנוע עובד מדהים , הניע בנגיעה ממש, ניתקתי את הבוסטר אפילו לא שיעולון כלום, פתחתי לאט לאט מצערת הסל"ד עלה בהתאם, עד למצערת פתוחה לחלוטין, סגרתי בפתאומיות קיוויתי אולי בכל זאת הוא יענה לציפיות הפסימיות שלי, אבל לא הוא בשלו אמרתי אוקיי נפתח מצערת בבת אחת עד הסוף אבל לא הוא השלו מעלה סל"ד. אז ראשית באמת המון המון תודה לשניכם דניאל ודר, אתם מוזמנים לראות אותו טס בימי שישי במנחת שחק.
תודה רבה והמשך ערב טוב.

מטיס1
04-05-2011, 20:57:14
מיכה,


אין דבר כזה factory settings, שבו המנוע יפעל כראוי.
למצב בו המנוע שלך יפעל כראוי אתה חייב להגיע בעצמך (או בעזרתו של מישהו שמבין במנועים).

מצב המחטים אותו תיאר דניאל בהודעתו (מחט הדלק הראשית אמורה להיות פתוחה 1 וחצי עד 2 סיבובים ממצב סגור. המחט המשנית אמורה להיות סגורה כ 2-3 סיבובים ממצב שבו ה-face של המחט מיושר עם ה-face החיצוני של זרוע המצערת), בהחלט יכולה להיחשב נקודת התחלה מתאימה.
אבל אין להסתפק במצב זה ולתאר את המנוע כמכוון...:(

חצוצרת אויר שתתאים למנוע, תוכל למצוא בכמה אתרים; ביניהם אתר Horizon Hobbies (http://www.horizonhobby.com/), האמריקאי.
באתר זה (http://saito-engines.info/special_tricks.html) תוכל למצוא הרבה מידע נוסף.


מה הכוונה בחלק המודגש? ראיתי את ההמלצה הזו בעוד מנועים ואני לא כ"כ מבין.

תודה.

flatspin
04-05-2011, 21:21:15
המחט המשנית נמצאת בתוך מעין כיס בזרוע המצערת.
הכוונה היא לפתוח את המחט עד שפני השטח שלה יהיו במישור אחד עם פני השטח של זרוע המצערת, ומשם לחזור ולסגור 2-3 סיבובים.

דניאל דקל
04-05-2011, 21:30:10
אז ככה, היום מצאתי סופסוף זמן וביצעתי את העצות של שני החברים שטרחו ועזרו ואכן לשמחתי הרבה דניאל ודר היקרים המנוע עובד מדהים , הניע בנגיעה ממש, ניתקתי את הבוסטר אפילו לא שיעולון כלום, פתחתי לאט לאט מצערת הסל"ד עלה בהתאם, עד למצערת פתוחה לחלוטין, סגרתי בפתאומיות קיוויתי אולי בכל זאת הוא יענה לציפיות הפסימיות שלי, אבל לא הוא בשלו אמרתי אוקיי נפתח מצערת בבת אחת עד הסוף אבל לא הוא השלו מעלה סל"ד. אז ראשית באמת המון המון תודה לשניכם דניאל ודר, אתם מוזמנים לראות אותו טס בימי שישי במנחת שחק.
תודה רבה והמשך ערב טוב.

תודה רבה. כיף לשמוע.

מטיס1
04-05-2011, 21:34:06
המחט המשנית נמצאת בתוך מעין כיס בזרוע המצערת.
הכוונה היא לפתוח את המחט עד שפני השטח שלה יהיו במישור אחד עם פני השטח של זרוע המצערת, ומשם לחזור ולסגור 2-3 סיבובים.

אוקיי תודה על נסיונות ההסבר כנראה אני צריך להבין טוב יותר אך בנוי העסק הזה בפנים.לפני מספר ימים שאלתי שאלה דומה לגבי מנוע 75 שתי פעימות שם היה רשום שיהיה מרווח של 2 מ"מ בין שני המחטים האם ניתן לאמר שזו נק' התחלה טובה לכל סוגי המנועים?

flatspin
04-05-2011, 23:25:48
בגדול, אין כמעט שני מנועים הבנויים אותו הדבר. עד שלא תכיר לפרטיו את המנוע המסויים עליו אתה שואל, התשובות שתקבל יהיו עבורך כמו שפה זרה.
תתקדם לאט ובבטחה. אין ספק שעם הזמן והנסיון תכיר את הנושא והדברים יסתדרו לך על הצד הטוב ביותר.

DarZeelon
05-05-2011, 07:28:35
טיסנאים פה נחלקים לשניים...

ישנם כאלה שדורשים לקבל manual חדש ושונה עבור מנוע הזהה מבנית ותפקודית לאחר אותו הם מכירים, למעט שינוי קטן בנפח...
אחרים התנסו במנוע Fox .35 לפני כארבעים וחמש שנה; ובטוחים שהידע והניסיון שלהם מספיק כדי להפעיל כשורה מנוע פורמולה 1 של Metkemeijer...

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/images/mb_401.jpg

דרושים קצת הבנה וניסיון חיים, כדי להבדיל בין מה שהם אמורים לַרֶשֶת וליישם, לבין מה שהם צריכים ללמוד מחדש.

הגישה צריכה, כמובן, להיות זהה גם למנועי ארבע-פעימות.