PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיון תגובת חברת ספרטן בעניין ה QUARK ומיסבי GRIP הזנב ב 450PRO.



Yoav Lahav
27-04-2011, 19:46:34
פניתי ל SPARTAN בעניין הבעיות שלי עם ה QUARK והם אומרים שיש בעיה ידועה עם התכנון של הפרו ושל מסוקים קטנים בכלל - מיסבים רדיאליים פשוט לא מיועדים לעומס צירי. בסל"ד גבוה מיסבי ה GRIP החיצוניים בזנב מפריעים לתפקוד הגירו גם אם אינם נשברים ובדיקה במצב סטטי לא רלוונטית שכן היא לא מעמיסה עומס צירי כפי שקורה בזמן טיסה.

העומס הצירי במצב טיסה יכול לנעול את המיסב או לגרום לחיכוך רב מידי עבור סרוו הזנב. שימוש במיסבי לחץ נותן פיתרון מידי לבעיה. בכל מקרה השימוש במיסבים שלא מיועדים לעומס המופעל עליהם מקצר את חייהם, מקצר את חיי סרוו הזנב
והגירו עקב העומס המוגדל הגורם לזרם רב יותר וגם מקצר במקצת את זמן הטיסה ופוגע ביכולת הגירו לתפקד כראוי.

אני לא מצליח למצוא מיסב לחץ במימדים 2x5x2.5 מ"מ כפי שדרוש ל GRIP זנב של 450 פרו. גם לא באתר של BOCA. אולי מישהו יודע איפה אפשר למצוא כאלה?

bendisar
27-04-2011, 19:49:17
נשמע מוזר, גם עם ה-450 פרו שיש לי עכשיו, וגם עם ה-250 פרו שהיה לי לשניהם היו מיסבים רדיאליים בזנב ובשניהם הזנב החזיק מושלם

wonderd
27-04-2011, 19:58:14
גם אצלי ב 250 וב 450 אין שום בעיה כזאת.

Yoav Lahav
27-04-2011, 20:17:32
ח ח ח בוודאי שהחזיק מושלם. גם אצלי אם אני שם מנוע צעצוע זה מחזיק מושלם.
כזה שאתה יכול לספור את הסל"ד במבט בלבד. לאחר השדרוג האחרון לבקר PLUSH 60A ה 600W שלי עם הסוללת 40C הפך את המסוק למשהו עוצמתי ביותר. עוצמה כזאת חושפת מיד את הכשלים ונקודות הטורפה בתכנון כמו שימוש במיסבים רדיאליים לעומס צירי. כמובן שפרטתי זאת ל SPARTAN והם הסבירו איפה הבעיה מנסיונם. המהנדס באליין שעשה זאת כנראה לא השקיע מספיק בקורס על המיסבים בטכניון הטאיווני.




גם אצלי ב 250 וב 450 אין שום בעיה כזאת.

johnny_black
27-04-2011, 20:32:41
יואב שחרר את ה450 מהשגעונות שלך ,

התקשרו מפוטאבה ורצו לדעת אם אתה מרוצה בסך הכל? או לשנות משהו...

booya
27-04-2011, 20:40:55
אני למבין איך הם לא צחקו
ותפסיק לחשוב שהמסוק שלך איזה פצצה

johnny_black
27-04-2011, 20:49:03
רגע רגע קיבלתי עוד טלפון .....התקשרו מאליין שאלו אם כבר שלחת להם את קורות החיים שלך פיטרו את כל מחלקות הQA ומחכים למוצא פיך

bendisar
27-04-2011, 20:58:39
על ה-450 פרו אין שום צורך להפגיז במנוע 4000KV ו-600W
הספק זה דבר אחד, KV זה דבר אחר
אצלי על ה-450 פרו יושב המנוע המקורי (ALIGN 450M), שיש לו "כולה" 400W ו-3500KV אבל לא צריך שום דבר יותר מזה
אני מאמץ אותו, ואפילו מאמץ אותו מאוד
תקתטוקים של 4 נקודות פעם אחר פעם ואין שום דעיכה
בתקטוקי RAINBOW המסוק פשוט נעלם, ותקטוקים על הצד אני יכול לבצע עד אינסוף במהירות מטורפת והמסוק לא מראה שום סימנים לדעיכה
אני זורק כל מה שאני יודע על המסוק והמנוע הזה, תקטוקים, פירופליפים, שמיניות פאנלים לופים מטורפים וטיסות מהירות ביותר
וכל זה בשימוש במנוע המקורי, ובבקר המקורי, וזה המסוק הכי חזק שיצא לי להטיס בינתיים
אתה משתמש במנוע של 4000KV שנותן לך 4000 סל"ד ברוטור הראשי, והרבה יותר מזה בזנב, ובכך אתה עושה לסרוו זנב שלך עבודה קשה יותר, ומעמיס על מכלולי המסוק סתם
לא קיים שום מסוק מגודל 450 ומטה שיש לו מיסבי דחף/לחץ בגריפים של הזנב מהסיבה הפשוטה שאין/קשה/יקר לייצר כאלה בגדלים כאלה
לא צריך מנוע שיש לו סל"ד מטורף, צריך מנוע שיש לו סל"ד מספיק, והרבה מומנט כדי לשמור על הסל"ד הזה
אני מציע לך שתעבור על הזנב שלך ותראה עם הוא זז חלק לגמרי ללא שום חיכוך
כל עוד זה לא המצב אי אפשר לצפות לפעולת זנב תקינה

Yoav Lahav
27-04-2011, 21:55:46
מאיפה אתה? אם אתה מהמרכז ומסתדר לך אפשר להפגש בשישי בבוקר והטיס יחד.
אני פנוי עד 11:00 אם לא יהיו הפתעות עם הילדים. אשמח לשמוע אותך אחרי שתראה.
אני מטיס ליד כביש 4 בשדה מצפון למושב גנות.



אני למבין איך הם לא צחקו
ותפסיק לחשוב שהמסוק שלך איזה פצצה

Yoav Lahav
27-04-2011, 22:37:34
על ה-450 פרו אין שום צורך להפגיז במנוע 4000KV ו-600W
הספק זה דבר אחד, KV זה דבר אחר
אצלי על ה-450 פרו יושב המנוע המקורי (ALIGN 450M), שיש לו "כולה" 400W ו-3500KV אבל לא צריך שום דבר יותר מזה
אני מאמץ אותו, ואפילו מאמץ אותו מאוד
תקתטוקים של 4 נקודות פעם אחר פעם ואין שום דעיכה
בתקטוקי RAINBOW המסוק פשוט נעלם, ותקטוקים על הצד אני יכול לבצע עד אינסוף במהירות מטורפת והמסוק לא מראה שום סימנים לדעיכה
אני זורק כל מה שאני יודע על המסוק והמנוע הזה, תקטוקים, פירופליפים, שמיניות פאנלים לופים מטורפים וטיסות מהירות ביותר
וכל זה בשימוש במנוע המקורי, ובבקר המקורי, וזה המסוק הכי חזק שיצא לי להטיס בינתיים
אתה משתמש במנוע של 4000KV שנותן לך 4000 סל"ד ברוטור הראשי, והרבה יותר מזה בזנב, ובכך אתה עושה לסרוו זנב שלך עבודה קשה יותר, ומעמיס על מכלולי המסוק סתם
לא קיים שום מסוק מגודל 450 ומטה שיש לו מיסבי דחף/לחץ בגריפים של הזנב מהסיבה הפשוטה שאין/קשה/יקר לייצר כאלה בגדלים כאלה
לא צריך מנוע שיש לו סל"ד מטורף, צריך מנוע שיש לו סל"ד מספיק, והרבה מומנט כדי לשמור על הסל"ד הזה
אני מציע לך שתעבור על הזנב שלך ותראה עם הוא זז חלק לגמרי ללא שום חיכוך
כל עוד זה לא המצב אי אפשר לצפות לפעולת זנב תקינה

תודה על התגובה המפורטת.
המנוע בו אני משתמש הוא 4400KV 600W ולא 4000KV. אינך יכול להסיק מכך דבר לגבי מהירות הרוטור והמומנט המופעל בפועל. הנ"ל נגזרים ממספר רב של פרמטרים
הכוללים את עקומות זרם מומנט של המנוע, מפלי הספק בבקר\סוללה לפי העומס,
פסיעת הלהבים, עומס ברוטור זנב, תנועת המסוק ועוד. שים לב גם שנתון ההספק מתייחס להספק מכסימלי שהמנוע יכול לתת. אינך יודע דבר על הספק ומומנט בנקודות פעולה אחרות. בהתבסס על ההספק המכסימלי מנוע של 600W מסוגל לתת מומנט גדול פי 1.5 מ 400W באותו סל"ד של הרוטור. תחשוב מכאן איך המסוק אצלי מתנהג בעומס. מהירות הרוטור נשמרת טוב יותר ממנוע בהספק נמוך.

אני בהחלט מסכים איתך שאצלי מהירות הרוטור היא אכן גבוהה מ 450 מהיצרן.

לגבי חלקות תנועת הזנב: זז חלק לחלוטין כאשר המסוק לא פועל. אולם כפי שSPARTAN אמרו, בדיקה זו לא אומרת דבר. חלקות התנועה הקובעת היא זו שבזמן סיבוב וככל שזה מהיר יותר כך יצוץ כשל המיסבים הרדיאליים בזנב מהר יותר.

זה לא נכון להגיד שאין מסבי לחץ כאלה. יש, ואפילו אם לא היו אז אפשר לייצר עבור אליין כי מדובר בכמויות אדירות ולהמנע מהכנסת מיסבים רדיאליים איפה שהעומס הוא צירי. אני לא מבין איך חברה שמכבדת את עצמה מוציאה לשוק כזה תכנון.

אם תרצה ויסתדר לשנינו אשמח לפגוש אותך ביום שישי להראות לך איך המסוק שלי מתנהג.

bendisar
27-04-2011, 23:03:04
נכון שלמנוע 600W יכול להיות מומנט גבוה יותר, אבל אתה מפספס את הנקודה
אתה מאמץ את המסוק סתם, עם הספק של 400W אתה יכול לקבל מסוק שהוא טיל בליסטי (זווית של 12.5 בלהבים והמנוע בכלל לא מתרגש מזה)
כאשר אתה עובד בסל"ד גבוה אתה מפעיל על כל חלקי המסוק עומס מוגזם שמשם גם עובר לסרוואים ומשפיע על כל המסוק
הרי עובדה שתחת הסט אפ המקורי (שגם הוא חזק בצורה שערוריתית) הזנב מתפקד מושלם תחת התרגילים התובעניים ביותר

Yoav Lahav
27-04-2011, 23:06:53
א

רגע רגע קיבלתי עוד טלפון .....התקשרו מאליין שאלו אם כבר שלחת להם את קורות החיים שלך פיטרו את כל מחלקות הQA ומחכים למוצא פיך

Yoav Lahav
27-04-2011, 23:10:01
אני מעדיף להיות שם בפיתוח. אז יצטרכו מחלקת QA מאד קטנה. מה שבטוח המיסבים יותאמו לסוג העומס ולא יהיו תכנונים מבישים. תחשוב רק מה זה אומר שעם עלייה קטנה במהירות הוא כבר לא מתפקד טוב - זה אומר שגם ככה במצב רגיל הוא על הגבול.


רגע רגע קיבלתי עוד טלפון .....התקשרו מאליין שאלו אם כבר שלחת להם את קורות החיים שלך פיטרו את כל מחלקות הQA ומחכים למוצא פיך

Arman
28-04-2011, 06:31:01
תודה על התגובה המפורטת.
המנוע בו אני משתמש הוא 4400KV 600W ולא 4000KV. אינך יכול להסיק מכך דבר לגבי מהירות הרוטור והמומנט המופעל בפועל. הנ"ל נגזרים ממספר רב של פרמטרים
הכוללים את עקומות זרם מומנט של המנוע, מפלי הספק בבקר\סוללה לפי העומס,
פסיעת הלהבים, עומס ברוטור זנב, תנועת המסוק ועוד. שים לב גם שנתון ההספק מתייחס להספק מכסימלי שהמנוע יכול לתת. אינך יודע דבר על הספק ומומנט בנקודות פעולה אחרות. בהתבסס על ההספק המכסימלי מנוע של 600W מסוגל לתת מומנט גדול פי 1.5 מ 400W באותו סל"ד של הרוטור. תחשוב מכאן איך המסוק אצלי מתנהג בעומס. מהירות הרוטור נשמרת טוב יותר ממנוע בהספק נמוך.

אני בהחלט מסכים איתך שאצלי מהירות הרוטור היא אכן גבוהה מ 450 מהיצרן.

לגבי חלקות תנועת הזנב: זז חלק לחלוטין כאשר המסוק לא פועל. אולם כפי שSPARTAN אמרו, בדיקה זו לא אומרת דבר. חלקות התנועה הקובעת היא זו שבזמן סיבוב וככל שזה מהיר יותר כך יצוץ כשל המיסבים הרדיאליים בזנב מהר יותר.

זה לא נכון להגיד שאין מסבי לחץ כאלה. יש, ואפילו אם לא היו אז אפשר לייצר עבור אליין כי מדובר בכמויות אדירות ולהמנע מהכנסת מיסבים רדיאליים איפה שהעומס הוא צירי. אני לא מבין איך חברה שמכבדת את עצמה מוציאה לשוק כזה תכנון.

אם תרצה ויסתדר לשנינו אשמח לפגוש אותך ביום שישי להראות לך איך המסוק שלי מתנהג.

שלום לך,
אני חושב שאתה לא יכול להאשים חברה שלמה על שיגעונות שלך.
אתה עשית שינוי הנדסי ומצפה שזה יעבוד, אני מציע לך שתפנה לחברה ותשאל מה הסל"ד מקסימלי שמותר למסוק הזה.
אני זוכר שהרכבתי את 550 שלי בחוברת היה כתוב בפרוש לא לעבור סל"ד מסויים.
אני גם מהנדס ועושה הרבה תיכנונים, והתיכננים לוקחים בחשבון עומס מסויים שהוא לא אינסופי.

wonderd
28-04-2011, 07:11:29
כבר ענו לך את התשובות הנכונות, אתה מתעקש שאתה ממציא את הגלגל פה, כל הכבוד.
אם יש לי מסוק שבו אני יכול לספור את הסל"ד במבט כמו שאתה קורא לזה ועדיין המסוק יעבוד בפיטצ' 14/15 בלי לאבד סל"ד אז אני אהיה מרוצה...

אצלי בתחילת הדרך היה מנוע שכדי שלא יפרק את המסוק באויר הייתי צריך להוריד את הגרף של המנוע ל 40%...אח"כ כבר הורדתי פיניון ל 10 והעסק נראה קצת יותר טוב ועדיין לא יכולתי לעבוד ב 100% מצערת..

אתה חייב לצאת להפסקה לפחות מהסרט הזה שאתה חי בו לגבי המסוק שלך....סל"ד גבוה מדי זה לא דבר טוב לאף מסוק ובטח שלא הופך אותו לחייתי/עוצמתי אלא למסוק מסוכן.

johnny_black
28-04-2011, 08:48:35
וכל מילה נוספת בנושא הזה מיותרת...

sagi
28-04-2011, 10:35:58
כבר ענו לך את התשובות הנכונות, אתה מתעקש שאתה ממציא את הגלגל פה, כל הכבוד.
אם יש לי מסוק שבו אני יכול לספור את הסל"ד במבט כמו שאתה קורא לזה ועדיין המסוק יעבוד בפיטצ' 14/15 בלי לאבד סל"ד אז אני אהיה מרוצה...

אצלי בתחילת הדרך היה מנוע שכדי שלא יפרק את המסוק באויר הייתי צריך להוריד את הגרף של המנוע ל 40%...אח"כ כבר הורדתי פיניון ל 10 והעסק נראה קצת יותר טוב ועדיין לא יכולתי לעבוד ב 100% מצערת..

אתה חייב לצאת להפסקה לפחות מהסרט הזה שאתה חי בו לגבי המסוק שלך....סל"ד גבוה מדי זה לא דבר טוב לאף מסוק ובטח שלא הופך אותו לחייתי/עוצמתי אלא למסוק מסוכן.
אלעד מי כמוך יודע שבחוברת של אליין ולא משנה באיזה גודל מסוק מדובר
יש את כל הנתונים של הסל"ד ומה זוויות פיט'צ מותרות ומה ההשלכות של כל שינוי מעבר לזה.
תמיד יהיה אדם כזה או אחר שירצה לעבור את הגבולות יכולות של המסוק למרות שיש אזהרות.
המוזר בכל זה שלמרות הכל יש על מה להתלונן........
לפותח השרשור שיהיה בהצלחה עם כל השינוים באיזהשהו שלב אתה תלמד שמסוק עצבני יותר
לא תמיד טוב יותר ומבחינתי הסיבה העיקרית זה הבלאי הרב שנגרם לו כתוצאה מזה.
שבת שלום לכולם !

Yoav Lahav
01-05-2011, 11:18:04
תודה לכל "העוזרים". בעצת SPARTAN פתרתי הבעיה על ידי הכנסת מיסבים רדיאליים איכותיים SUPER PRESCION מפלדה מאד קשה. אלו עומדים בעומס בלי בעיה. לשים מיסבי לחץ זה אפשרי אבל כרוך בהזמנה מיוחדת לעומת אלו ששמתי שהם יותר נפוצים. לכל המבקרים: המסוק טס באופן חלומי בלי שום בעייה 11 סוללות ברצף בלי שום בעייה כבר כמה פעמים ולא עושה רושם שמשהו שם מתבלה. כפי שאמרתי כבר בעבר: צריך לשים חלקים איכותיים איפה שבאמת צריך אותם.