PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! velocity 90 רועד בסלד גבוה



עוז
29-04-2011, 14:19:33
שלום לכל חכמי התורה :p

לחבר יש בעיה עם ה velocity 90 flybarless חדש
המסוק נכנס לוויברציות חזקות מאוד (הטיה ימינה ושמאלה) בסל"ד גבוה.
בנורמל (סל"ד נמוך) אין שום רעידות ורק כאשר עוברים לסל"ד גבוה זה מתחיל אחרי מספר שניות כמו התנהגות של התאבכות בונה, זה מתחיל בהדרגה ולא נראה כמו ציר עקום!

בכל מיקרה הצירים נבדקו והם ישרים, הנדנה הורכבה נכון, זוג להבים נוסף נבדק

סטאפ:
YS91 + אגזוז של Outrage
JR8717x3
FUTABA cgy750

למי שיש מושג למה זה קורה מוזמן להגיב :)


תודה מראש
עוז

sagi
29-04-2011, 14:25:15
לפי מה שאתה מתאר מדובר על GAIN גבוה במערכת פלייברלס ל-ELEV ול=AILE
המלצה להוריד טיפה את ה-GAIN ולבדוק אם זה עוזר......
במידה והבעיה לא נפתרה עדיף להפגש עם מישהו מומחה למערכת ולבדוק ביחד.
בהצלחה !

אליקופטר
29-04-2011, 16:42:22
עוז ראית את זה שווה קריאה :

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?33893-.

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?33702-ולוסיטי-90-חדש-כל-הפריים-רועד-לא-קבוע

שחר לזרוב
29-04-2011, 17:08:59
בשלב הראשון הייתי מנסה להוריד GAIN של ציר הגלגול (מאזנות) במערכת הפלייברלס.
אם הבעיה לא נפתרת, הייתי מתחיל לחפש בגוף המסוק, בראש ובראשונה בדיקה שהמנוע מורכב ישר ומדוייק.

lior_bar_ami
29-04-2011, 17:45:38
היי,
כמו שדיברנו בטלפון, ככל הנראה מדובר בכיוון מערכת הfbl.
יום א אני חוזר לציוויליזציה ואשמח לנסות לעזור לך...
סופש נעים
ליאור

עוז
29-04-2011, 20:51:37
עוז ראית את זה שווה קריאה :

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?33893-.

http://www.efly.co.il/forums/showthr...ם-רועד-לא-קבוע

כן כמובן אני זוכר את המקרה הזה זה הדבר הראשון שבדקנו - במקרה שלנו הצירים ישרים

מערכת הפלייברלס אכן מחריפה את הבעיה אבל מגיין מסויים ומטה הריעודות לא מושפעות מהגיין
יכול להיות שמקור הרעידות נובע מחלק אחר אשר מפריע לחיישן של הפליירברלס.

לי יש מערכת זהה וב 70% אין שום רעידות ופה במסוק החדש גם ב %5 יש רעידות :(


עוז

ziki
29-04-2011, 21:51:13
בדוק שהמנוע מכוון כהלכה גם מיכנית מבחינת המיקום וגם שאינו עני מידיי

AMIR
30-04-2011, 10:13:25
ידידי, אני מטיס גם כן את אותו המסוק עם מערכת FBL של BEASTX.
אני נתקלתי בבעיה עם המיקום של המערכת, בהתחלה התקנתי אותה על הפלטת אלומיניום שמעל לסרוואים.
התופעה היתה תזוזה חריפה שמאלה של הסווש רק כשהמנוע בעבודה.
הזזתי את המערכת לאיזור האלק' והתקלה נפתרה.
על כל פנים אני חושב שהבעיה אצלך נובעת מגיין גבוהה מדי.

שיהיה בהצלחה!
תעדכן...

eranak
30-04-2011, 17:12:46
היי לכולם,
אני בעל המסוק המדובר, קודם כל תודה לכולם על הרעיונות והעזרה.
כתוצאה של הורדת הגיין בחריפות, הורדתי ל 5%, היה אפשר לראות שעדיין יש רעידה בסלד גבוהה אם כי היא לא מחריפה למצב מפחיד.
זה לימד אותי שיש רעידה למסוק ופשוט מערכת ה FBL משתגעת מזה ומנסה לתקן את הרעידה.
דבר נוסף שהחלטתי לבדוק תודות לשחר לזרוב זה את התקנת המנוע והקלצ' אל תוך פעמון הקלצ', נזכרתי שבהתקנה הראשונית היה לי חשוב יותר שהקלצ' "ירוץ" חלק בתוך הפעמון מאשר ישר עם הגוף.
שיחררתי את ברגי המנוע והפעמון וניסיתי להושיב אותם הכי ישר שאני יכול.
בטיסת בדיקה (לאחר שהחזרתי את הגיין למצב נורמלי של 50%) נראה כי הרעידה נחלשה אם כי לא לגמרי נעלמה, עדיין לא מצב של טיסה.
אני אנסה שוב לפרק את ברגי המנוע והפעמון ואנסה למקום מחדש את כל מכלול המנוע ואנסה לבדוק שוב את הצירים לראות שהרעידות לא עקמו משהו.
כמובן שאדווח חזרה עם תוצאות.

אני רוצה מפה להודות לעוז על העזרה בשטח והרעיונות ומזל טוב גדול על הולדת שתי התאומות שלו היום.

Shay
30-04-2011, 17:19:42
פינלס מראה כיצד יש להתקין את המנוע בוולוסיטי(שבו יש אפשרות להזיז את תושבת המנוע והקלאץ') אולי אם תיתן מבט באחד הסרטונים שלו, תצא עם תובנות חדשות, בהצלחה.


שי

AMIR
01-05-2011, 06:29:01
בעת הרכבת המנוע יש לשחרר את התושבות של:
1. בית מיסב פעמון.
2. 9 ברגים התופשים את המנוע.
3. בתי מיסב ציר ראשי.

יש למקם את המנוע והקלאצ' לתנועה חלקה.
ואז יש לבצע מאשינג עם הציר ראשי.
ככה עשיתי אצלי בהמלצה של משה גולדשטיין וליאור.
והכל הלך לי חלק...

wonderd
01-05-2011, 08:00:05
במסוק שבקישור למעלה הבעיה הפוכה - רק בטורים נמוכים יש רעידה, כשמעבירים לאיידל אפ אין בעיה. אחרי שליאור עזר (הרבה) בכיווני המנוע הבעיה נעלמה אבל אחרי 2-3 טיסות הופיעה שוב (לא חמורה כמו לפני כן אבל עדיין קיימת). דבר אחד למדתי מכל ההתעסקות עם הוולוסיטי - ההרכבה חייבת להיות מוקפדת והכל חייב להיות מאוד מדויק.

שחר לזרוב
01-05-2011, 09:39:02
מלבד מיקום המנוע מחדש בצורה הנכונה (ציר אורכי של המנוע מקביל לציר הראשי והקלאץ' ממוקם בדיוק במרכז הפעמון) תבדוק עוד כמה דברים שעלולים לגרום לרעידות שאתה מתאר:

1. במסוק הזה צריך לכוון אך המרחק בין הפיניון לגג"ש הראשי. חוסר התאמה עלולה לגרום לרעידות מיותרות.
2. חשוב מאד מאד!!!!! - תבדוק הייטב את הרכבת הגריפים הראשיים בראש המסוק. ותוודא שמייסבי הלחץ מורכבים בכיוון הנכון. טעות בהרכבת מייסבי הלחץ גורמת בזמן טיסה לחוסר סימטריה בין הגריפים ועקב כך רעידות.
3. תבדוק הייטב גם את הגריפים של הזנב. גם כאן בדוק את מייסבי הלחץ. תוודא שלהבי הזנב תקינות.
4. בדוק שהדריישאפט לא עקום, בדוק גם שהמייסבים של הדריישאפט מודבקים הייטב ולא זזו לך בטעות. לפעמים הגומיה שעל המייסבים זזה בזמן ההרכבה - תוודא שהכל במקום.
5. במסוק הזה אני ממליץ אפילו לוודא שהלהבים (ראשיות וזנב) מאוזנות.

לגבי המנוע - אם הוא הורכב בזוית לא נכונה, תוכל לראות שחיקה לא אחידה של הקלאץ' ושל הרפידה בתוך הפעמון.
מערכת הפלייברלס של פוטאבה אמורה להתמודד הייטב על רעידות ולדעת לנטרל אותן. יחד עם זאת, אם לא מדובר ברעידות רגילות אלא במסוק שכולו רועד, היעילות של המערכת פוחתת משמעותית.
לפי כל מה שקראתי עד היום - במסוק בגודל הזה, רגישות במערכת של פוטאבה שנמוכה מאזור ה-40% מעידה על בעיה במסוק (רעידות או ראשי סרוו ארוכים מדי).

בדוק את כל מה שכתבתי כאן ותבדוק הייטב את כל הברגיל שבמסוק. ברעידות כאלו יש נטיה לברגים להשתחרר וזה עלול להוביל לאסון.

אם תזדקק לעזרה נוספת אתה מוזמן להתקשר (054-7609302) ואנסה לעזור עד כמה שניתן

mosheg
01-05-2011, 10:17:47
יש הרבה סיבות לרעידות. מציע לך לעבור אצל ליאור בר עמי.
אם אראה את המסוק אולי אצליח לזהות את הבעיה. אתה מוזמן להתקשר 052-5656164

הבוררר
01-05-2011, 14:29:37
חבר יקר
לפני שאתה מחליט להחליף!!
אני דווקא הייתי ממליץ לך ללכת למנוסים בנושא (ליאור בר עמי) ולנסות למצות את עזרתם ואני מאמין שתפתור את הבעיה.
בהצלחה!
:)

levyoram
01-05-2011, 14:50:55
הייתי בבעיה הזאת של רעידות גם במסוק שהיה לי גם VELOCITY 90
ממליץ לך להחליף מסוק
אני החלפתי ל-TREX 700 ומאוד מרוצה ממנו

ישראל פשוט הקדים אותי בתגובה ואני מסכים איתו ב 100%.
פותח השירשור מחפש פתרון לבעיה במסוק שלו ואני בטוח שיש פתרון. ללכת למסוקים אחרים זה לא מה שהוא מחפש!!

eranak
01-05-2011, 16:03:19
אופיר,
מבלי להצית את הפורום בוויכוח של איזה מסוק יותר טוב או איכותי, ההעדפה האישית שלי היא Velocity. להחליף מסוק זה ממש הרמת ידיים מהירה.
לא חושב שיש ל"העניש" את עצמי על בניה לא מדוייקת. אני בטוח שיש פה מספיק אנשים בפורום שקנו Trex וסבלו מרעידות בכמה טיסות הראשונות עד שפתרו את הבעיה.

שחר,
תודה שוב על התגובות שלך אני במהלך השבוע אבדוק נקודה נקודה שציינת ובסוף השבוע אנסה להטיס שוב ולראות שינוי.
ליאור, אם אני לא מצליח לסגור את הנושא השבוע הזה אני אגיע אליך בשבוע הבא, העיניים שלך בטוח ינעלו על הבעיה.
תודה ערן.

johnny_black
01-05-2011, 16:55:04
שלום לך ערן, תראה הרבה פעמים אני נתקל באנשים אשר נחושים לפתור בעיות מורכבות במסוק רק כדי להרגיש טוב עם עצמם שהם הצליחו, בדרך העיקשת הזו עולות כאן תאוריות שכבר אין מילים עליהם ולכל אחד יש דעה בנושא.הרבה פעמים אותם אנשים נעולים שהם עשו הכל כהלכה וזה המסוק מחורבן,או הדגם או החברה או אלהים רק לא הם.

יש לך מומחה של אאוטרייג' שזו העבודה שלו(ליאור), יכולת לפנות אליו ישירות והבעיה הייתה נעלמת שלא הייתה..

אין קשר בין דגם מחברה זו או אחרת.. או החלפה של מסוק, אני ממליץ להחליף דרך מחשבה...וקצת ללמוד על דחיית סיפוקים כי לא תמיד יש קיצורי דרך

בכבוד רב

יונתן 1
01-05-2011, 17:10:31
שלום לך ערן, תראה הרבה פעמים אני נתקל באנשים אשר נחושים לפתור בעיות מורכבות במסוק רק כדי להרגיש טוב עם עצמם שהם הצליחו, בדרך העיקשת הזו עולות כאן תאוריות שכבר אין מילים עליהם ולכל אחד יש דעה בנושא.הרבה פעמים אותם אנשים נעולים שהם עשו הכל כהלכה וזה המסוק מחורבן,או הדגם או החברה או אלהים רק לא הם.

יש לך מומחה של אאוטרייג' שזו העבודה שלו(ליאור), יכולת לפנות אליו ישירות והבעיה הייתה נעלמת שלא הייתה..

אין קשר בין דגם מחברה זו או אחרת.. או החלפה של מסוק, אני ממליץ להחליף דרך מחשבה...וקצת ללמוד על דחיית סיפוקים כי לא תמיד יש קיצורי דרך

בכבוד רב

100+

ronen1234
01-05-2011, 17:19:22
ואים אתה רוצה ליפתור את הבעייה לצמיתות ....!!!! תעבור למכונית על שלט.

levyoram
01-05-2011, 17:38:41
ואים אתה רוצה ליפתור את הבעייה לצמיתות ....!!!! תעבור למכונית על שלט.

ואם יהיו לו רעידות בג'נטים???? למי הוא ילך????

הכי טוב סירה על שלט :):)

eranak
01-05-2011, 18:09:19
שלום לך ערן, תראה הרבה פעמים אני נתקל באנשים אשר נחושים לפתור בעיות מורכבות במסוק רק כדי להרגיש טוב עם עצמם שהם הצליחו, בדרך העיקשת הזו עולות כאן תאוריות שכבר אין מילים עליהם ולכל אחד יש דעה בנושא.הרבה פעמים אותם אנשים נעולים שהם עשו הכל כהלכה וזה המסוק מחורבן,או הדגם או החברה או אלהים רק לא הם.

יש לך מומחה של אאוטרייג' שזו העבודה שלו(ליאור), יכולת לפנות אליו ישירות והבעיה הייתה נעלמת שלא הייתה..

אין קשר בין דגם מחברה זו או אחרת.. או החלפה של מסוק, אני ממליץ להחליף דרך מחשבה...וקצת ללמוד על דחיית סיפוקים כי לא תמיד יש קיצורי דרך

בכבוד רב

לא ברור לי אם ההערה שלך של לפרק את המסוק ולבדוק את מה שאנשי הפורום המלומדים מציעים לבדוק, כדי להיפתר מהרעידה זה קיצור דרך. לי זה נראה כמו לא מעט שעות פירוק והרכבה.
בנושא הרעיונות המצחיקים שעולים כן בפורום אני מסכים שיש ועוד יהיו ובגלל זה אנחנו גם אוהבים אותו.
יש לציין שאני אינני מהאנשים שחושבים שהם עשו הכל נכון והמסוק דפוק אלה להפך.
לפני שפורסם כאן הנושא בפורום דיברתי על הנושא עם ליאור טלפונית והוא כמובן שהסכים לעזור.
מאחר ואני לא גר באיזור ראשון לציון החלטנו אני ועוז להעלות את הבעיה בפורום עד להגעה שלי לליאור. אם הבעיה תסגר בזה שהייתי צריך להושיב את המנוע בייתר דיוק בהתקנה משמע חסכון בנסיעה לראשון, שבת נוספת של הטסה ועוד כמה חברי פורום שלמדו מהעיניין.
לי זה נראה שזה היה שווה הקלדה של כמה מילים.

johnny_black
01-05-2011, 18:57:37
ענית בעצמך .. רצית לחסוך ואין חסכון , זה לוקח שעות לפרק ומבאס אבל עצם זה שאתה רוצה לחסוך את זה מעצמך יוצר כאן מערבולות בסגנון שכתוב למעלה, ותמיד תמיד אחרי שעות של חפירות לאנשים בטלפון וספקולציות אתה תגיע בסוף לראשון והמומחה יעשה מה שהוא יודע.
והודעות מצחיקות ומפגרות כולנו אוהבים אבל בנושאים שמובילים אנשים להפוך לאוייבים ויריבים לא מתאים

רד לסוף דעתי אני רק רוצה להקל עלייך את המשך הדרך ובסוף יהיה לך מסוק שיעבוד כמו שצריך
וגם הנושא של אליין אאוטרייג׳ נטחן עד טאלק(לא באשמתך(; )

levyoram
01-05-2011, 20:07:28
וגם הנושא של אליין אאוטרייג׳ נטחן עד טאלק(לא באשמתך(; )

תחליף רפידה ויהיה אפשר להמשיך לטחון... ;) :)

AMIR
02-05-2011, 00:54:44
לא ברור לי אם ההערה שלך של לפרק את המסוק ולבדוק את מה שאנשי הפורום המלומדים מציעים לבדוק, כדי להיפתר מהרעידה זה קיצור דרך. לי זה נראה כמו לא מעט שעות פירוק והרכבה.
בנושא הרעיונות המצחיקים שעולים כן בפורום אני מסכים שיש ועוד יהיו ובגלל זה אנחנו גם אוהבים אותו.
יש לציין שאני אינני מהאנשים שחושבים שהם עשו הכל נכון והמסוק דפוק אלה להפך.
לפני שפורסם כאן הנושא בפורום דיברתי על הנושא עם ליאור טלפונית והוא כמובן שהסכים לעזור.
מאחר ואני לא גר באיזור ראשון לציון החלטנו אני ועוז להעלות את הבעיה בפורום עד להגעה שלי לליאור. אם הבעיה תסגר בזה שהייתי צריך להושיב את המנוע בייתר דיוק בהתקנה משמע חסכון בנסיעה לראשון, שבת נוספת של הטסה ועוד כמה חברי פורום שלמדו מהעיניין.
לי זה נראה שזה היה שווה הקלדה של כמה מילים.


אם אתה היית יודע כמה פעמים אני פירקתי והזזתי, ובדקתי ושיניתי, סגרתי ופתחתי.....
כשראיתי שאין לי מנוס, הלכתי לליאור וביקשתי לעזרתו.
אני חושב שקיבלת את מיטב התשובות והרעיונות מהטובים ביותר.
עשה, ואל תתעצל... זה ישתלם לך.

שחר לזרוב
02-05-2011, 08:20:34
אין ספק שליאור הוא הגורם המקצועי ביותר שתוכל לפנות אליו כדי לפתור את הבעיה במהירות הבזק.
יחד עם זאת, וזה לא משנה באיזה מסוק מדובר, לכל מי שיש את הסבלנות והרצון לעשות דברים לבד, אני חושב שכדאי לנסות ולעשות דברים באופן עצמאי, וכך ללמוד יותר ולהיות יותר עצמאיים.
תמיד, אם לא תסתדר, תוכל לקבל עזרה מהמומחים הגדולים והמנוסים ביותר בארץ.
חוץ מזה, הדיון בפורום מעשיר את כולנו ותורם לכולם, במיוחד לחסרי הנסיון והידע.
בקיצור, תנסה לבד ואם לא תצליח, תפנה אל ליאור (אחד המטיסים המוכשרים ביותר בארץ ובעל ידע עשיר מאין כמוהו) שיפתור לך את הבעיה בצ'יק.

בהצלחה