צפייה בגרסה מלאה : גמגום מנוע בהיידל אפ
אליקופטר
05-12-2008, 16:02:04
שלום,
היום בזמן טיסה בהיידל אאפ כשהמסוק הפוך היה מאין קטון(קאט קטן) שהיסתדר לו .
1.אין בעיית דלק המסוק טס לפני כן 30 דקות בלי בעיה ולאחר מכן המשיך בטיסה רגילה עד לנחיתה(אחרי הקאטון).
2.המסוק היה במהופך ולכן ניבדק נושא המשקולת שבימכל הדלק תקין .
3.הגימגום הגיע רק בהיידל .
יש למישהו כיוון 1,2 או יותר.
עמיתפורת
05-12-2008, 16:22:00
חבר יקר.
"קאט מנוע" הינה תופעה שקורית רק בשני מיקרים:
1. אספקת דלק לקויה.
2. הצתה לקויה או בעברית - פלג שרוף.
פלג שרוף יתבטא לך בדרך כלל רק בסרק כי ברגע שהוא התחמם בהליכי הדחיסה בפעולת המנוע הוא נשאר חם אך לא יתחמם שוב כי יש נתק או סליל שרוף.
לבעייתך:
יש לך בעיה באטספקת הדלק, פתח את מיכל הדלק, עבור על הצינורית דלק אולי יש בה חור ובזוית מסויימת נשאב אויר פנימה.
נקה את הפילטר של הדלק שלך - במידה ויש לך.
עבור על צינורית הדיחוס למיכל.
עבור על צינורית הדלק שמגיעה לקרבורטור.
באם כל אלה תעבגור ולא מצאת את התקלה אז כתוב שוב וננסה לעלות יחד על הפתרון
בהצלחה.
חבר יקר.
"קאט מנוע" הינה תופעה שקורית רק בשני מיקרים:
1. אספקת דלק לקויה.
2. הצתה לקויה או בעברית - פלג שרוף.
פלג שרוף יתבטא לך בדרך כלל רק בסרק כי ברגע שהוא התחמם בהליכי הדחיסה בפעולת המנוע הוא נשאר חם אך לא יתחמם שוב כי יש נתק או סליל שרוף.
לבעייתך:
יש לך בעיה באטספקת הדלק, פתח את מיכל הדלק, עבור על הצינורית דלק אולי יש בה חור ובזוית מסויימת נשאב אויר פנימה.
נקה את הפילטר של הדלק שלך - במידה ויש לך.
עבור על צינורית הדיחוס למיכל.
עבור על צינורית הדלק שמגיעה לקרבורטור.
באם כל אלה תעבגור ולא מצאת את התקלה אז כתוב שוב וננסה לעלות יחד על הפתרון
בהצלחה.
קודם כל מספר הבהרות.
אין שום קשר לצינורית דיחוס לבין גמגומים.:)דהיינו,אתה יכול בשקט
להטיס גם ללא צינורית דיחוס.(נתק אותה מהאגזוז.)
דבר שני .גמגומים מתמשכים אכן הם סיבה לאספקת דלק לקויה.
גמגום אחד אינו מעיד על כלום.שינויי טמפרטורה גם כן
משפיעים על המנוע. אלון אתה מוזמן להרים טלפון ואשמח לעזור.
יום טוב.
עמיתפורת
05-12-2008, 17:18:15
לכותב ההודעה המקורי.
מכיוון שאתה מטיס עם מנוע 30 שאין לו משאבת לחץ מובנית כמו שיש במנועי 90 אני לא ממליץ לך לנסות את הניסוי שכתב לך עמית סישל לנסות.
בהעדר דיחוס מהמיכל המנוע פשוט נהיה עני, וכתוצאה מכך מתחמם (אולי לזה התכוון לשינויי טמפרטורה) ואת התוצאה רובינו ככולנו( אלא אם מישהו אחר לא..) יודעים=קאט מנוע בסופו של דבר.
ולכן ישנה חשיבות רבה במנועים אלה לשלמותה של צינורית הדיחוס מהמיכל.
כפי שהמלצתי לך בדוק את כל צינוריות הדלק במסוק!
בהצלחה
ללא ספק, צינורית דיחוס יכולה לגרום קאט
אליקופטר
05-12-2008, 17:48:35
תודה רבה לכולם אבדוק את ההמלצות לא תזיק עוד בדיקת צנרת למרות שהחלפתי לא מזמן לצינור השחור (מרונס' )למיכל הדלק.
פורת ,הבנתי את נושא המשאבה אך ברשותך המנוע שלי 50 ולא 30 אני יודע שזה אותה דבר מבחינת הרעיון המרכזי אבל אל תחזיר אותי אחורה:):)
עמיתפורת
05-12-2008, 18:01:17
אישית לא אוהב את הצינור השחור.
הסיבה היא שקשה לאתר בו קרעים וחתכים.
יש צינורות אחרים מעולים למיכלי דלק.
בהלי דירטק אם אני לא טועה.
ללא ספק, צינורית דיחוס יכולה לגרום קאט
אני מכיר כמה אנשים שמטיסים ללא צינור דיחוס.........
קאטים? ......עדיין לא היו.
אבל יש כאן "פרופסורים" שבמבטלים כל מה שאומרים אנשים מבלי לבדוק
אותה בפועל.
אתה מוזמן להגיע לגלילות ואני אראה לך איך אני מנתק את צינור
הדיחוס,יעשה איזה תרגיל שאתה רוצה ,ובוא נראה אם אני חוטף גמגומון.
וכל זאת מבלי לגעת בסיכה.:):):)
עזוב תיאוריה....בוא לראות במו עינייך ידידי.
אני מכיר כמה אנשים שמטיסים ללא צינור דיחוס.........
קאטים? ......עדיין לא היו.
אבל יש כאן "פרופסורים" שבמבטלים כל מה שאומרים אנשים מבלי לבדוק
אותה בפועל.
אתה מוזמן להגיע לגלילות ואני אראה לך איך אני מנתק את צינור
הדיחוס,יעשה איזה תרגיל שאתה רוצה ,ובוא נראה אם אני חוטף גמגומון.
וכל זאת מבלי לגעת בסיכה.:):):)
עזוב תיאוריה....בוא לראות במו עינייך ידידי.
זה לא תאוריה זה מנסיון
יצא לי לא פעם לראות מסוק מקבל קאט
בגלל צינור דיחוס קרוע
מה יש לך לומר על זה ?
זה לא תאוריה זה מנסיון
יצא לי לא פעם לראות מסוק מקבל קאט
בגלל צינור דיחוס קרוע
מה יש לך לומר על זה ?
לא מתווכח. :D:D:D
שכל אחד יאמין במה שהוא מאמין.
ליאור זהבי
06-12-2008, 15:58:58
זה לא תאוריה זה מנסיון
יצא לי לא פעם לראות מסוק מקבל קאט
בגלל צינור דיחוס קרוע
מה יש לך לומר על זה ?
גם אני נתקלתי לא אחת במנועים שקיבלו קאט עקב צינורית דיחוס לקויה \ קרועה \ מנותקת.
שוב אדון שיסל טועה, ומטעה.
ההסבר לתופעה הוא פשוט: זרימת הדלק במנועים שלנו נעזרת בלחץ חוזר מהאגזוז (לכן יש ניפל על האגזוז עם צינור שחוזר למיכל הדלק) - אי לכך ובהתאם לזאת מכוונים את המנוע עם הלחץ החוזר המדובר.
נניח והצינור מתנתק או נקרע, הרי שאובד פקטור הלחץ החוזר וכן זרימת הדלק אל הקרבורטור מתמעטת. התוצאה היא תערובת דלק עניה במנוע ולעיתים קרובות קאט מנוע.
המלצתי בחום היא אכן לבדוק את כל הצינורות היטס היטב כפי שיועץ לך, כמו כן לבדוק סתימות במשקולות מיכל(י) הדלק וכן בפילטרים אם יש כאלו.
לעניות דעתי ללא ספק מדובר בבעיית אספקת דלק מאיזשהו סוג.
בהצלחה.
אליקופטר
06-12-2008, 17:55:36
שוב תודה לכולם החלפתי את כל הצנרת בתוך המיכלים ומחוץ להם הפנמיים שחורים מה שנמכר אצל רונ'ס,החיצוני שקוף כמובן שנראה את הזרימה .תיקון של 5$ אולי לא מזיק גם אם לא זו הבעיה בסוף.
פילטר נבדק ונימצא נקי.
מחכה לשבת מבטיח לעדכן על מנת שילמדו החברים.
גם אני נתקלתי לא אחת במנועים שקיבלו קאט עקב צינורית דיחוס לקויה \ קרועה \ מנותקת.
שוב אדון שיסל טועה, ומטעה.
ההסבר לתופעה הוא פשוט: זרימת הדלק במנועים שלנו נעזרת בלחץ חוזר מהאגזוז (לכן יש ניפל על האגזוז עם צינור שחוזר למיכל הדלק) - אי לכך ובהתאם לזאת מכוונים את המנוע עם הלחץ החוזר המדובר.
נניח והצינור מתנתק או נקרע, הרי שאובד פקטור הלחץ החוזר וכן זרימת הדלק אל הקרבורטור מתמעטת. התוצאה היא תערובת דלק עניה במנוע ולעיתים קרובות קאט מנוע.
המלצתי בחום היא אכן לבדוק את כל הצינורות היטס היטב כפי שיועץ לך, כמו כן לבדוק סתימות במשקולות מיכל(י) הדלק וכן בפילטרים אם יש כאלו.
לעניות דעתי ללא ספק מדובר בבעיית אספקת דלק מאיזשהו סוג.
בהצלחה.
אם אתה אומר אני לא מתווכח :):):)
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%97%D7%A6%D7%A0%D7%95%D7%AA
תקרא בהנאה.
אליקופטר
06-12-2008, 19:18:30
נאור ,הפלג יוחלף אחרי שאבצע בדיקה של הצנרת מאחר ואני רוצה לעבור אפשרות ,אפשרות כדי לדעת סופי מה זה היה .
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.