צפייה בגרסה מלאה : שאלה טיפים לריחופים ונחיתות ?
id.an
02-05-2011, 16:58:57
בנוגע לאימון בסימולטור.
לפעמים עולים לגובה רב ובנחיתה לא מספיק לבלום את המהירות ואז הוא מתרסק לקרקע.
איך אתם בולמים מהירות (כמובן מלבד הורדת המצערת)?
איך אפשרי לרחף במקום ללא סטיות לצדדים?
ואיך אפשר להגיע לרמת דיוק טובה בנחיתה - הכוונה להחליט אני נוחת במקום הזה ולנחות במדוייק?
כל טיפ יתקבל בברכה, תודה רבה. :D
אייל שפירא
02-05-2011, 17:06:36
לבלימה הזו קוראים "הצפה", והיא מתרחשת כשאתה מיצר עילוי נוסף שיבלום את כלי הטיס רגע לפני הנגיעה בקרקע, כלומר דווקא פתיחת מצערת.
אני ממליץ שתתאמן על ריחוף בגובה בינוני ושמירה על הגובה והמיקום במרחב, ולא תתפתה להתחיל לטייל ברחבי השמים (זה כיף אבל לומדים מזה פחות).
שמור על הזנב מופנה אליך בשלבים הראשונים, ונסה לא להשתולל עם הסטיקים אלא לעבוד בתנועות קטנות ומדוייקות.
קצת כמו לנסות לאזן גולה על לוח שטוח קטן וחלק.
valaza
02-05-2011, 17:34:10
בנוגע לאימון בסימולטור.
לפעמים עולים לגובה רב ובנחיתה לא מספיק לבלום את המהירות ואז הוא מתרסק לקרקע.
איך אתם בולמים מהירות (כמובן מלבד הורדת המצערת)?
איך אפשרי לרחף במקום ללא סטיות לצדדים?
ואיך אפשר להגיע לרמת דיוק טובה בנחיתה - הכוונה להחליט אני נוחת במקום הזה ולנחות במדוייק?
כל טיפ יתקבל בברכה, תודה רבה. :D
בלימת מהירות-
החזק הגה כיוון לצד אחד ותקן עם המאזנות לצד שני, הטיסן יטוס על הצד, שטח הפנים שלו יגדל והמהירות תפחת חיש מהר.
צריך להתאמן על זה כי צריך לשחק עם המאזנות כדי להיות באיזון כל הזמן, זו הדרך הטובה ביותר שאני מכיר להפחית מהירות (פרט לבלמי אוויר) אבל גם הדרך שדורשת את האימון הרב ביותר.
ריחוף-
להתאמן הרבה,בריחוף אתה צריך להיות בריכוז ולהתאים את מצב כל 4 צירי השליטה למצב הטיסן בכל רגע נתון.
אחרי אימונים רבים זה יהיה "אוטומטי", כל עוד זה לא- תמשיך להתאמן.
נחיתה מדוייקת-
כנ"ל, להתאמן, ללמוד את הטיסן ותכונות הטיסה שלו, זה כבר יגיע...
wind556
02-05-2011, 17:44:21
בלימת מהירות-
החזק הגה כיוון לצד אחד ותקן עם המאזנות לצד שני, הטיסן יטוס על הצד, שטח הפנים שלו יגדל והמהירות תפחת חיש מהר.
צריך להתאמן על זה כי צריך לשחק עם המאזנות כדי להיות באיזון כל הזמן, זו הדרך הטובה ביותר שאני מכיר להפחית מהירות (פרט לבלמי אוויר) אבל גם הדרך שדורשת את האימון הרב ביותר.
ריחוף-
להתאמן הרבה,בריחוף אתה צריך להיות בריכוז ולהתאים את מצב כל 4 צירי השליטה למצב הטיסן בכל רגע נתון.
אחרי אימונים רבים זה יהיה "אוטומטי", כל עוד זה לא- תמשיך להתאמן.
נחיתה מדוייקת-
כנ"ל, להתאמן, ללמוד את הטיסן ותכונות הטיסה שלו, זה כבר יגיע...
שמת לב במקרה שהוא שואל על מסוק?
:)
valaza
02-05-2011, 18:07:42
אוי נכון
איזה פאשלה:)
עריכה:
אבל אי אפשר להאשים אותי, אם לא היה רשום "פורום מסוקים" למעלה לא היתה שום דרך לדעת אם מדובר בטיסן או מסוק...
בנוגע לאימון בסימולטור.
לפעמים עולים לגובה רב ובנחיתה לא מספיק לבלום את המהירות ואז הוא מתרסק לקרקע.
איך אתם בולמים מהירות (כמובן מלבד הורדת המצערת)? ראה מה שאייל רשם.
איך אפשרי לרחף במקום ללא סטיות לצדדים? - לא , אלא אם אתה רוצה לרכוש מערכת ייצוב בכמה מאות דולרים
ואיך אפשר להגיע לרמת דיוק טובה בנחיתה - הכוונה להחליט אני נוחת במקום הזה ולנחות במדוייק? באותו הדרך שמגיעים ל'קרניגי הול'
כל טיפ יתקבל בברכה, תודה רבה. :D
..........
HeliDraco
02-05-2011, 20:53:04
בנוגע לאימון בסימולטור.
לפעמים עולים לגובה רב ובנחיתה לא מספיק לבלום את המהירות ואז הוא מתרסק לקרקע.
איך אתם בולמים מהירות (כמובן מלבד הורדת המצערת)?
איך אפשרי לרחף במקום ללא סטיות לצדדים?
ואיך אפשר להגיע לרמת דיוק טובה בנחיתה - הכוונה להחליט אני נוחת במקום הזה ולנחות במדוייק?
כל טיפ יתקבל בברכה, תודה רבה. :D
1. נחיתות:
תנמיך לגובה העיניים בערך. בגובה הזה תעצור את ההנמכה עד ריחוף (כן, מגבירים פיטץ'/מצערת בשלב הזה). כשהמסוק מיוצב ובריחוף תוריד טיפה מצערת (ממש קליקים בודדים) עד שתראה את המסוק מתחיל לרדת לאט. שמור אותו בקצב ירידה אחיד. בגובה נמוך (תלוי במסוק שאתה מטיס) תתחיל להרגיש חוסר יציבות, בגלל אפקט הקרקע. אל תנסה להלחם איתו, פשוט שמור את המסוק מיוצב פחות או יותר. אחרי ששני הסקידים נגעו בקרקע - תוריד מצערת מתחת לאמצע - בד"כ מוגדר שם פיטץ' שלילי ללהבים ופעולה כזאת "תדביק" את המסוק לריצפה ותמנע התהפכות סתמית מרוח או מסחיפת צד. זהו.
עם הזמן תלמד לעשות את כל הפעולות האלה ברצף, כך שלא באמת תצטרך ריחוף ותוכל לנחות בפעולה חלקה אחת.
2. ריחוף - תתאמן כשאתב בערך בגובה העיניים. תעקוב אחרי הדיסקה של הרוטור, היא תסטה הרבה לפני גוף המסוק ותוכל לתקן בזמן. התנועות שלך צריכות להיות עדינות - ממש מילימטרים לכל כיוון.
3. נחיתות מדויקות - אל תנסה לחקות מסוקים אמיתיים ולנחות "בגלישה". תתחיל לבצע נחיתה (כמו מה שכתבתי בסעיף 1) באזור המטרה. את התיקונים האחרונים והעדינים תעשה בהנמכה הסופית עד לנגיעה.
מקווה שעזרתי
eli-f
03-05-2011, 15:39:17
1. נחיתות:
תנמיך לגובה העיניים בערך. בגובה הזה תעצור את ההנמכה עד ריחוף (כן, מגבירים פיטץ'/מצערת בשלב הזה). כשהמסוק מיוצב ובריחוף תוריד טיפה מצערת (ממש קליקים בודדים) עד שתראה את המסוק מתחיל לרדת לאט. שמור אותו בקצב ירידה אחיד. בגובה נמוך (תלוי במסוק שאתה מטיס) תתחיל להרגיש חוסר יציבות, בגלל אפקט הקרקע. אל תנסה להלחם איתו, פשוט שמור את המסוק מיוצב פחות או יותר. אחרי ששני הסקידים נגעו בקרקע - תוריד מצערת מתחת לאמצע - בד"כ מוגדר שם פיטץ' שלילי ללהבים ופעולה כזאת "תדביק" את המסוק לריצפה ותמנע התהפכות סתמית מרוח או מסחיפת צד. זהו.
עם הזמן תלמד לעשות את כל הפעולות האלה ברצף, כך שלא באמת תצטרך ריחוף ותוכל לנחות בפעולה חלקה אחת.
2. ריחוף - תתאמן כשאתב בערך בגובה העיניים. תעקוב אחרי הדיסקה של הרוטור, היא תסטה הרבה לפני גוף המסוק ותוכל לתקן בזמן. התנועות שלך צריכות להיות עדינות - ממש מילימטרים לכל כיוון.
3. נחיתות מדויקות - אל תנסה לחקות מסוקים אמיתיים ולנחות "בגלישה". תתחיל לבצע נחיתה (כמו מה שכתבתי בסעיף 1) באזור המטרה. את התיקונים האחרונים והעדינים תעשה בהנמכה הסופית עד לנגיעה.
מקווה שעזרתי
+1000
id.an
03-05-2011, 17:54:07
תודה חברים :) אם יש עוד הברקות כאלו ואחרות אשמח לשמוע. :D
kobigozlan
04-05-2011, 00:19:28
עידן אחי היקר
לסימולטור יש השפעה אחד (לפי דעתי ולפי חוויתי) לימוד טכניקה
כמה להזיז, יותר, פחות, מהירות התנועה, תגובה, השפעת רוחות, אפקט קרקע, וכל אלף ואחת הדברים שעוד נוכל לומר לך כאן
רק יחזקו את חוט המחשבה שלך לגבי ההטסה
ברגע הראשון שתצטרך להרים אותו זה לא יהיה כמו בסימולטור פתאום תבוא לך רוח נגדית ותרים אותו או תוריד אותו ועוד המון דברים
יש אמת בסימולטור אבל היא חלקית למדי מכיוון שתנאים שם הם די אידיאלים תתמקד באיזון והחזקה ישרה
כמו שאמרו לך בגובה העיניים ככה אני כבר עושה 20 הטסות בערך
עמיתפורת
04-05-2011, 11:25:15
אתן לך טיפ כללי ללימוד שלבי ריחוף ןנחיתה.
לגבי ריחוף הבהירו את הנקודות המרכזיות של מבט על הדיסקה ומבט כללי על המסוק בריחוף גובה העיניים בזנב אליך.
לגבי נחיתה נסה לבצע נחיתה מדורגת עם קיטועים כלומר הנמך חצי מטר, בלום את המסוק וחזור לריחוף יציב לאחר מכן רד שוב כמה סנטימטרים ובכל פעם בלום וייצב בריחוף יציב וכך גם עד למצב שני סנטימטר מהקרקע עד לנחיתה. זה יעזור לך לשלוט בנחיתה בצורה הטובה ביותר.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.