צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע 4 פעמיות.
.omer biton
03-05-2011, 14:34:15
שלום לכולם,
רציתי לשאול אם מנוע 4 פעימות magnum xl91 יכול לעבוד עם דלק 2 פעימות 10% magnum.
תודה לכולם,
עומר,
Golan
03-05-2011, 14:42:11
הוא יכול לעבוד אבל הוא עלול להתחמם
האחוזים שמנועי 4 פעימות זה בין 15% ל20%
אני משתמש אם 15% של טיסן חיפה בכל מנועי הארבע פעימות שלי גם במגנום 70 וגם בסאיטו 82
.omer biton
03-05-2011, 14:47:36
אשמח לעוד תשובות :)
erazz
03-05-2011, 15:45:41
אתה מתכוון להריץ אותו פעם פעמיים או להשתמש קבוע?
לא אמורה להיות בעיה. תמיד יהיו כאלה שיגידו שצריך פחות שמן כדי לא לכלך את השסתומים וכאלה שיגידו שצריך יותר שמן כיוון שיש יותר חלקים נעים. לעניות דעתי ההבדל הוא מינורי מאוד ויש פרמטרים חשובים בהרבה לבריאות המנוע (פילטר טוב נגד לכלוך ומסנן על הקרבורטור למשל).
כן הייתי ממליץ נגן החלפות תכופות של הדלק. תבחר דלק ותשאר איתו.
flatspin
03-05-2011, 17:53:23
אני משתמש לכל המנועים שברשותי, 2 פעימות וגם 4 פעימות בדלק אומגה ורוד 10%. אני מוסיף לו 3% שמן קיק להבטחת פעולה תקינה גם במצבי טמפ. גבוהה.
יתכן שהמנוע מאבד משהו זניח מכוחו אבל כנגד זה הוא צובר שנות עבודה ללא בעיות.
יש בחזקתי מנועים (גם 2 פעימות) הפועלים ללא דופי מזה שנים רבות.
כל האמור לעיל אינו פוסל או מהווה הבעת דיעה לגבי דלקים אחרים, אלא תיאור של הדלק הספציפי בו אני משתמש.
גבי א
03-05-2011, 18:22:27
לא מומלץ בכלל, הפוך - דלק 4 פעימות למנוע 2 פעימות אפשרי בהחלט אבל יוצא יקר, כמו ששאלת ללא כל שינוי בדלק, לאורך זמן, יוצא שכרך בהפסדך.
flatspin
03-05-2011, 18:26:31
אני יודע שזה לא מומלץ.
מצד שני, המנועים שלי לא שמעו את זה. בינתיים הם מתנהגים יפה ובנימוס רב. הם כבר עברו את גיל הילדות וגם הבחרות כבר מאחוריהם. מענין כמה הם עוד ימשכו והאם יגיעו לזיקנה מופלגת.
DarZeelon
04-05-2011, 09:48:54
ההגדרות 'דלק שתי-פעימות' ו-'דלק ארבע-פעימות' הן ארכאיות ולא מתוחכמות במיוחד.
מה שחשוב בדלק זה שהוא חייב להכיל כמות שמן מינימלית, שתשמור על שלמותם של חלקי המנוע; ותספק אטימה מיטבית בין הבוכנה לצילינדר (ובין השסתומים לתושבותיהם).
מספר הפעימות של המנוע, אינו קריטריון בכלל.
למרות זאת, דלק המיועד למנועי ארבע-פעימות, מכיל יותר שמן בדרך כלל; כמו גם דלקים המיועדים למסוקים ולמנועי Ducted-fan, שמכילים המון שמן לשמירה על המנוע.
הסיבות לשיעור השמן הגבוה יותר שמקובל להקצות למנועי ארבע-פעימות, הן צריכת-הדלק הנמוכה יותר של מנוע מסוג זה; וגם המספר הגדול יותר של רכיבים הדורשים שימון (שסתומים, תמסורת גל-הזיזים, נדנדים, מוטות-דחף, מרימים...).
כשמנוע צורך כמות דלק קטנה יותר ליחידת זמן, גם כמות השמן (המעורב בדלק) העוברת דרכו קטנה יותר.
צריכת-הדלק הגבוהה יותר כתוצאה משיעור הניטרותמן המוגדל, מפצה על כך באופן חלקי בלבד; אז מגדילים את שיעור השמן בדלק.
גדעון, רציתי לחדש לך (למרות שבטוחני שאתה יודע זאת) שמנועי שתי-פעימות מפתחים יותר כוח, כששיעור השמן בדלק גבוה במיוחד.
16-17% הם בהחלט לא שיעור אידאלי ו-25-30% שמן יביאו את המנוע להספק גבוה משמעותית.
השיעורים הנמוכים שיצרני הדלק מערבבים בו, נובעים מכך שעלות השמן גבוהה בהרבה מעלותו של מתנול... ושהוא מלכלך את הטיסן יותר...
מה זה 'מנוע 4 פעמיות'???
erazz
04-05-2011, 13:41:10
הסבר נא כיצד תוספת של שמן מעלה את הספק המנוע?
DarZeelon
04-05-2011, 16:38:22
הסבר נא כיצד תוספת של שמן מעלה את הספק המנוע?
ארז,
אין לי הסבר מדויק, אבל זו עובדה.
המנוע יצטרך לפעול בתערובת מעט עשירה יותר, שכן נדרשת כמות מתנול זהה לתערובת סטויכיומטרית.
כנראה שעודף השמן יוצר אטימה טובה יותר בין הבוכנה לבין השרוול; מה שמעלה את הלחץ הממוצע מעל הבוכנה (brake mean effective pressure (http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/bmep_performance_yardstick.htm)); ובאופן תוצאתי את המומנט שמפתח המנוע.
יותר מומנט באותם סל"ד פירושם הספק יותר גבוה.
עודף שמן לא רק שיאפשר למנוע בלוי יחסית לפעול, אלא אף יגביר את כוחו של מנוע תקין.
לגבי השפעתו על פעולת המנוע בסיבובי-סרק, The jury is still out, כפי שנהוג לומר...
flatspin
04-05-2011, 17:53:34
גדעון, רציתי לחדש לך (למרות שבטוחני שאתה יודע זאת) שמנועי שתי-פעימות מפתחים יותר כוח, כששיעור השמן בדלק גבוה במיוחד.
16-17% הם בהחלט לא שיעור אידאלי ו-25-30% שמן יביאו את המנוע להספק גבוה משמעותית.
דר, אני מת עליך.
לפני יומיים כתבתי בפורום מכוניות לבעל מנוע שאיבד את כוחו, שיוסיף לדלק כמות מסוימת של שמן קיק. ציינתי בפניו שאם המנוע אינו גמור לגמרי, כי אז יש סיכוי שהוא יוכל להתאושש. בדיוק מאותן הסיבות שהסברת כאן.
אח, אילו רק ראית את הרשימה הזו ? !
ובאותו ענין, בדלקים שאני משתמש אחוז השמן הכולל (סינטטי וקיק) הוא 22.
DarZeelon
04-05-2011, 23:47:39
דר, אני מת עליך.
לפני יומיים כתבתי בפורום מכוניות לבעל מנוע שאיבד את כוחו, שיוסיף לדלק כמות מסוימת של שמן קיק. ציינתי בפניו שאם המנוע אינו גמור לגמרי, כי אז יש סיכוי שהוא יוכל להתאושש. בדיוק מאותן הסיבות שהסברת כאן.
אח, אילו רק ראית את הרשימה הזו ?!
ובאותו ענין, בדלקים שאני משתמש אחוז השמן הכולל (סינתטי וקיק) הוא 22.
גדעון,
חיפשתי שם עכשיו וראיתי את שכתבת... הודעה #4 בשרשור של ה-Revo...
אני חולק כאן מידע שהולנדי נחמד בשם Pe Reivers חלק עמי לפני כמה שנים, בנוגע למנועי ABC של תוצרת מסוימת.
דלק מסוקים של מורגן, עם 30% ניטרו (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGHB5&P=7) (שאותו הזכרתי בשרשור אחר), מכיל בנוסף לכך 30% שמן!
אליקופטר
05-05-2011, 05:50:40
דר,גדעון אני חייב לציין שאני תמיד נהנה לקרוא את התגובות שלכם בהחלט רמת ידע גבוה.
DarZeelon
05-05-2011, 06:56:36
תודה על הפִרגוּן, אלון.
אני בטוח שגדעון, כמוני, שמח לחלוק עם אחרים את הידע שיש לו ואת ניסיונו העתיר.
אני מאמין שמלשמור בבטן ידע וניסיון, אי אפשר לקבל כאב-בטן; אבל מלחלוק אותם עם אחרים אני גם נהנה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.