PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדליק Auto Glow Plug Driver חדש אצל הסיני



tomer_inbar
04-05-2011, 09:36:44
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/onboardglow-15517.jpg

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15517

12.22$!!

נחכה לביקורות.

s.mario
04-05-2011, 11:44:55
דומה מאד (מאד!) לזה (http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=26&products_id=1371) - רק בשני שליש מחיר.
ברשותי על המסוק , עושה עבודה נהדרת.

tamos
04-05-2011, 13:13:28
עדיין לא הבנתי למה זה טוב..
שמתכבה לך הטיסן פשוט תנחית ותדליק מחדש,
אשמח שיסבירו לי מה היתרונות של מכשיר כזה.

silverwing
04-05-2011, 13:39:58
עדיין לא הבנתי למה זה טוב..
שמתכבה לך הטיסן פשוט תנחית ותדליק מחדש,
אשמח שיסבירו לי מה היתרונות של מכשיר כזה.

1)שלא צריך בוסטר (בטיחות)
2) אם עלית לאוויר והמנוע קצת מקרטע ועשיר הפעל את הערוץ שלו והוא יגרום לפלג לבעור יותר טוב ותגיע לנחיתה בבטחה

מני2000
04-05-2011, 19:10:01
הוזמן:)

tomer_inbar
04-05-2011, 19:33:17
אני גם בדרך להזמין.

Scooter007
04-05-2011, 22:55:02
אני גם בדרך להזמין.

קצת חדש פה.... איך אתם מזמינים? אתם משלמים 40$ משלוח על מוצר של 12$? מה אני מפספס פה?

tomer_inbar
04-05-2011, 22:59:27
קצת חדש פה.... איך אתם מזמינים? אתם משלמים 40$ משלוח על מוצר של 12$? מה אני מפספס פה?

כשאתה נכנס לרשימת קניות שלך (רק כשאתה מחובר לאתר) יש לך אפשרויות של משלוחים למטה לפי המשקל והגודל של המוצר.
משלוח של זה עולה אולי 2$-4$

flatspin
04-05-2011, 23:12:06
קצת חדש פה.... איך אתם מזמינים? אתם משלמים 40$ משלוח על מוצר של 12$? מה אני מפספס פה?

קבל חישוב לדוגמה, לגבי המוצר המדובר.
באתר הסיני רשום מחיר המוצר 12.22$ ליח'. משקל הפריט 46 גרם.
בחישוב סטטיסטי שערכתי, מצאתי שכל 40 גרם (בערך) מחוייבים בדולר אחד.
מכאן שמחיר המוצר הזה, כולל המשלוח, יהיה 12.22 + 1.15 = 13.37$
כל זאת בתנאי שאתה ממלא את המשלוח עד לניצול מכסימלי של המשקל ליחידת מחיר המשלוח. כדי לראות את עלות המשלוח לפי משקלים משתנים, אתה צריך להכנס לתווית עלויות הדואר הנמצאת בכותרת האתר.

Scooter007
05-05-2011, 07:51:18
כשאתה נכנס לרשימת קניות שלך (רק כשאתה מחובר לאתר) יש לך אפשרויות של משלוחים למטה לפי המשקל והגודל של המוצר.
משלוח של זה עולה אולי 2$-4$

עכשיו ראיתי. תודה!!!

DarZeelon
05-05-2011, 07:59:47
זה ציוד מיותר, אלא אם מדובר בטיסן גדול וכבד שלא יושפע ממשקל המצבר; ושזה משמש בו רק להתנעת המנוע.

למה מתעצלים פה לכוון את המנוע נכון; ובמקום זה 'נוסעים מחיפה לעפולה, דרך אשדוד'?...

tomer_inbar
05-05-2011, 09:14:35
זה ציוד מיותר, אלא אם מדובר בטיסן גדול וכבד שלא יושפע ממשקל המצבר; ושזה משמש בו רק להתנעת המנוע.

למה מתעצלים פה לכוון את המנוע נכון; ובמקום זה 'נוסעים מחיפה לעפולה, דרך אשדוד'?...

אני לא מצליח להבין למה אתה רואה רע בדבר טוב.
המכשיר הזה שוקל כמה גרמים והעבודה שלו היא שתוכל להניע מנוע ניטרו ללא בוסטר שאתה צריך אחר כך להתקרב לפרופלור שמסתובב במהירות קוטעת אצבעות על מנת להוציא אותו החוצה.

s.mario
05-05-2011, 09:45:21
אני לא מצליח להבין למה אתה רואה רע בדבר טוב.
המכשיר הזה שוקל כמה גרמים והעבודה שלו היא שתוכל להניע מנוע ניטרו ללא בוסטר שאתה צריך אחר כך להתקרב לפרופלור שמסתובב במהירות קוטעת אצבעות על מנת להוציא אותו החוצה.
+1
אני חושב שהמטרה העיקרית ברכישת הרכיב היא היכולת להניע על הקרקע ללא צורך בבוסטר , והחסכון בטעינת סוללה בערב טרם הטיסה ,
ולא הצורך ל"הניע באוויר"...

DarZeelon
05-05-2011, 10:28:38
מריו ותומר,


את מצבר ה-LiPo שדרוש, דווקא כן תצטרכו לטעון לפני כל סדרת טיסות, או לחליפין, 'להגדיל' את המצבר המשמש את ה-UBEC, אם הוא עצמאי...
תוספת המשקל תהיה להערכתי כ-100 גרם בסך הכל.

עם כוונון נכון של המנוע; לא יידרש שימוש במכשיר בטיסה. ואם המצת גלוי, או שיש לו חיבור חיצוני; הוא לא יידרש גם להתנעה... בוּסטר רגיל יעשה את העבודה ויישאר על הקרקע - ואותו כבר יש לכם!

פעם אמרו לי שכדי לשתות כוס חלב, אין צורך לקנות את הפרה...
רכישת המכשיר וטעינת מצברו לפני כל פעם שיוצאים לשטח, הם אנלוגיה לרכישת פרה.

מני2000
05-05-2011, 10:40:07
אני הזמנתי אותו מסיבה אחת פשוטה, ההרכבה והפירוק של הבוסטר מהמנוע מבחינה בטיחותית הם כמו לשבת על החלון ולקוות של תאבד שיווי משקל ותיפול...
אני פוחד שיום אחד משהו יסיח את דעתי ואני אקצוץ את היד שלי.
שווה לי להוסיף 100 גרם בשביל זה.

ronmen
05-05-2011, 10:43:51
אתה איש יקר,

אני מחכה כבר חודשים שיכניסו אותו למלאי (היה להם משהו אחר שנראה יותר רע וכנראה ספג ביקורות קשות) כולל תכתובות איתם ובעקבות הפרסום שלך הזמנתי גם הזמנתי :p

Scooter007
05-05-2011, 11:11:35
מריו ותומר,


את מצבר ה-LiPo שדרוש, דווקא כן תצטרכו לטעון לפני כל סדרת טיסות, או לחליפין, 'להגדיל' את המצבר המשמש את ה-UBEC, אם הוא עצמאי...
תוספת המשקל תהיה להערכתי כ-100 גרם בסך הכל.

עם כוונון נכון של המנוע; לא יידרש שימוש במכשיר בטיסה. ואם המצת גלוי, או שיש לו חיבור חיצוני; הוא לא יידרש גם להתנעה... בוּסטר רגיל יעשה את העבודה ויישאר על הקרקע - ואותו כבר יש לכם!

פעם אמרו לי שכדי לשתות כוס חלב, אין צורך לקנות את הפרה...
רכישת המכשיר וטעינת מצברו לפני כל פעם שיוצאים לשטח, הם אנלוגיה לרכישת פרה.



יש דרך להעריך את "ניצול הסוללה" של רכיב שכזה בזמן פעולתו? אני רוצה להבין אם אני אצטרך להחליף את הסוללה הRX הקיימת.

DarZeelon
05-05-2011, 11:32:10
יש דרך להעריך את "ניצול הסוללה" של רכיב שכזה בזמן פעולתו? אני רוצה להבין אם אני אצטרך להחליף את הסוללה הRX הקיימת.

Scooter,


יש בעיה להעריך זאת, במיוחד את המשתמש מנצל את המצבר לחימום המצת כשהמנוע פועל בסיבובי-סרק, או בסמוך להם.

igalr
05-05-2011, 11:54:38
עשינו את חישוב התצרוכת בשרשור קודם אבל הנה זה שוב :
הנתונים הם 3-4A במתח של 1.4-1.6V
כדי שיהיה פשוט יותר נניח 5A ומתח של 2V
כלומר תצרוכת של 10W בזמן פעולה .
ההפעלה היא למשך 10שניות .
כלומר סוללת מקלט פשוטה של 1000MAH
מספיקה בערך ל 180 התנעות

אם עשית ביום הטסה 18 התנעות קיצרת את זמן הטיסה ב 10%

בטרינרים וטיסנים שהם אינם עתירי סרווים סוללה בנפח 1000 מספיקים ל כ 2-3 שעות טיסה בערך 10 טיסות של 10 - 15 דקות כל אחת .

Scooter007
05-05-2011, 12:11:55
עשינו את חישוב התצרוכת בשרשור קודם אבל הנה זה שוב :
הנתונים הם 3-4A במתח של 1.4-1.6V
כדי שיהיה פשוט יותר נניח 5A ומתח של 2V
כלומר תצרוכת של 10W בזמן פעולה .
ההפעלה היא למשך 10שניות .
כלומר סוללת מקלט פשוטה של 1000MAH
מספיקה בערך ל 180 התנעות

אם עשית ביום הטסה 18 התנעות קיצרת את זמן הטיסה ב 10%

בטרינרים וטיסנים שהם אינם עתירי סרווים סוללה בנפח 1000 מספיקים ל כ 2-3 שעות טיסה בערך 10 טיסות של 10 - 15 דקות כל אחת .

תודה!

DarZeelon
05-05-2011, 12:17:44
עשינו את חישוב התצרוכת בשרשור קודם אבל הנה זה שוב :
הנתונים הם 3-4A במתח של 1.4-1.6V
כדי שיהיה פשוט יותר נניח 5A ומתח של 2V
כלומר תצרוכת של 10W בזמן פעולה .
ההפעלה היא למשך 10שניות .
כלומר סוללת מקלט פשוטה של 1000MAH
מספיקה בערך ל 180 התנעות

אם עשית ביום הטסה 18 התנעות קיצרת את זמן הטיסה ב 10%

בטרינרים וטיסנים שהם אינם עתירי סרווים סוללה בנפח 1000 מספיקים ל כ 2-3 שעות טיסה בערך 10 טיסות של 10 - 15 דקות כל אחת .


יגאל,


אני חושב שהנתונים שנתת לגבי מספר ההתנעות, אופטימיים משהו...

רוב הטיסנאים משאירים את המצבר מחובר למצֶת, למשך הרבה יותר מעשר שניות בכל התנעה.

ronmen
05-05-2011, 12:40:31
בנוסף לכל מה שנאמר כאן

אם אפשר מבחינת מקום ומשקל אני הייתי ממליץ לשים סוללה נוספת עבור המתנע, כדי שחו"ח לא יגמר מקור הכוח של הסרווים והמקלט:eek: תוך כדי טיסה

igalr
05-05-2011, 12:49:35
יגאל,


אני חושב שהנתונים שנתת לגבי מספר ההתנעות, אופטימיים משהו...

רוב הטיסנאים משאירים את המצבר מחובר למצֶת, למשך הרבה יותר מעשר שניות בכל התנעה.



יכול להיות שהם משאירים ליותר מ 10 שניות בוסטר , אבל המכשיר הזה ודומיו פועלים למשך 10 שניות וכבים .
מצב שני חישבתי לפי נתוני צריכת אנרגיה של 10W כי קל היה לי לחשב 2V*5A במקום החישוב המסובך של 1.5A*3.5V
ובנוסף רוב המטיסים משתמשים בסוללות מקלט בעלות נפח גבוהה הרבה יותר.

וכדי לקבל פרופורציות תצרוכת האנרגיה היא בערך כמו סרוו דיגיטלי שקצת יותר חזק מהממוצע

הבעיה היחידה שבגינה לא היתי ממליץ להפעיל כזה התקן באוויר ללא סוללה עצמאית כרוכה באופן המרת המתח מכיוון שלפעמים תהליך מיתוג כזה יוצר הפרעות למקלט בכל אופן אם לאחר בדיקה על הקרקע אין הפרעות מקלט/סרווים כשהחימום עובד אז אין בעיה להפעיל על סוללת מקלט.

Scooter007
05-05-2011, 12:59:09
עשינו את חישוב התצרוכת בשרשור קודם אבל הנה זה שוב :
הנתונים הם 3-4A במתח של 1.4-1.6V
כדי שיהיה פשוט יותר נניח 5A ומתח של 2V
כלומר תצרוכת של 10W בזמן פעולה .
ההפעלה היא למשך 10שניות .
כלומר סוללת מקלט פשוטה של 1000MAH
מספיקה בערך ל 180 התנעות

אם עשית ביום הטסה 18 התנעות קיצרת את זמן הטיסה ב 10%

בטרינרים וטיסנים שהם אינם עתירי סרווים סוללה בנפח 1000 מספיקים ל כ 2-3 שעות טיסה בערך 10 טיסות של 10 - 15 דקות כל אחת .

אתה יכול בבקשה להסביר לי (בשביל ידע כללי....) את החלק האחרון של החישוב?
תצרוכת = 10W
זמן = 10s
הספק סוללה = 1000MAH
איך מהנתונים הללו מגיעים ל 180 ?

תודה.

ronmen
05-05-2011, 13:23:27
רעיון -

לחבר את הגיד של הסיגנל (אני מניח שהוא הלבן) לערוץ פנוי במקלט
ואת ההזנה (שחור אדום) לבטריה הנוספת.

האם זה יילך? ישנו סיכון למקלט?

igalr
05-05-2011, 14:00:31
אתה יכול בבקשה להסביר לי (בשביל ידע כללי....) את החלק האחרון של החישוב?
תצרוכת = 10W
זמן = 10s
הספק סוללה = 1000MAH
איך מהנתונים הללו מגיעים ל 180 ?

תודה.

10W צורך בערך 2A מסוללה 4 תאים (ופחות מסוללה 5 תאים)
כלומר הפעלה של חצי שעה תגמור סוללה של 1000 מילי
חצי שעה = 1800 שניות
ואם כל הפעלה היא 10 שניות אז אפשר להפעיל בערך 180 פעמים

Scooter007
05-05-2011, 14:12:49
10W צורך בערך 2A מסוללה 4 תאים (ופחות מסוללה 5 תאים)
כלומר הפעלה של חצי שעה תגמור סוללה של 1000 מילי
חצי שעה = 1800 שניות
ואם כל הפעלה היא 10 שניות אז אפשר להפעיל בערך 180 פעמים

תודה

DarZeelon
05-05-2011, 14:31:04
Scooter,


תכולת האנרגיה במצבר נמדדת בוואטים (W).

מארז מצברים עם מתח נומינלי של 11.1V ועם קיבולת של 1,000 מא"ש, 'מכיל' באופן תאורטי 11.1W.
היזכר בבקשה בשיעורי הפיסיקה מתקופת התיכון.
מתח המתבטא בוולטים (V) שווה להתנגדות באוֹמים (Ω) כפול זרם באמפרים (A); והספק בוואטים (W) שווה למתח כפול זרם, או לזרם בריבוע כפול ההתנגדות.

מצֶת המשתמש ב-4A, ומוזן ב-1.25V, צורך 5W הספק בעבודתו.
מצבר 1.2V מלא, בקיבולת 1,000 מא"ש, יכלה את עצמו תוך 12 דקות לערך.

tomer_inbar
05-05-2011, 14:43:57
מריו ותומר,

...פעם אמרו לי שכדי לשתות כוס חלב, אין צורך לקנות את הפרה...
רכישת המכשיר וטעינת מצברו לפני כל פעם שיוצאים לשטח, הם אנלוגיה לרכישת פרה...



פעם היו חולבים פרה בידיים, היום חולבים בשלט רחוק או ע"י רובוטים אוטומטיים.

Scooter007
05-05-2011, 15:02:12
Scooter,


תכולת האנרגיה במצבר נמדדת בוואטים (W).

מארז מצברים עם מתח נומינלי של 11.1V ועם קיבולת של 1,000 מא"ש, 'מכיל' באופן תאורטי 11.1W.
היזכר בבקשה בשיעורי הפיסיקה מתקופת התיכון.
מתח המתבטא בוולטים (V) שווה להתנגדות באוֹמים (Ω) כפול זרם באמפרים (A); והספק בוואטים (W) שווה למתח כפול זרם, או לזרם בריבוע כפול ההתנגדות.

מצֶת המשתמש ב-4A, ומוזן ב-1.25V, צורך 5W הספק בעבודתו.
מצבר 1.2V מלא, בקיבולת 1,000 מא"ש, יכלה את עצמו תוך 12 דקות לערך.


לא יכולתי לבקש הסבר מפורט מזה, תודה.

מושיק
05-05-2011, 21:15:23
אני גם רכשתי את המכשיר מסיבה פשוטה...המנוע בטיסן שלי מורכב הפוך ,ולפני כשנה בטיסן אחר כשהמנוע היה מורכב הפוך מהיסח דעת נחתכה לי הזרוע בזמן שניתקתי את הפלג.
הנזק פינוי מיידי למיון וחמישה תפרים .וממזל משמיים לא נחתך לי וריד ראשי שממש ראו אותו מבצבץ מבין הבשר!

Hurricane
14-05-2011, 14:32:54
ראיתי שמישהו כאן רשם שזה למנוע נייטרו, לא הבנתי, זה יעבוד על כל טיסן דלק נכון?
ואיך זה עובד מישהו יכול להסביר לי? איך אני מחבר את זה לטיסן? ואחרי שאני מחבר את זה לטיסן, איך אני מפעיל את זה? דרך ערוץ בשלט כאילו? וככה זה חוסך לי את הבוסטר?
סליחה שהשאלה היא קצת דפוקה, אבל אני רוצה להזמין את זה.

דניאל דקל
14-05-2011, 16:29:44
צריך רק להמציא גמד קטן שיתן מכה לפרופ ואמנו מסודרים :D

DarZeelon
14-05-2011, 16:53:24
Hurricane[/FONT];264038]

ראיתי שמישהו כאן רשם שזה למנוע נייטרו, לא הבנתי, זה יעבוד על כל טיסן דלק נכון?



Hurricane,



לפני הרבה חודשים פניתי למנהלי הפורום וביקשתי מהם להימנע מהשימוש במושג 'מנוע ניטרו', ולו רק מהסיבה שהניטרו הוא רק תוסף לדלק; ולא חומר הדלק העיקרי...
לתבשיל גוּרמֶה שהטבח שהכינוֹ הוסיף מלח לתיבולו, לא קוראים 'מלח' בגלל זה; אלא משתמשים בשמו של התבשיל.

המנועים הם מנועי לַהַט (glow engines) והמכשיר בו מדובר מלהט את סליל המצֶת, כדי לספק הצתה ראשונית למנוע. המשך להט הסליל נגרם ע"י תגובה קטליטית של הפלטינה שבסליל המצת, על מתנול; תגובה המפיקה חום רב.
אם מנהלי הפורום רוצים לקרוא למנוע על שם חומר הדלק העיקרי שלו, השם 'מנוע מתנול' מקובל עלי.


הכינוי (nitro engines) מקובל בקרב דרדסים זבי-חוטם בני פחות מ-12, המסִיעים ומתחרים במכוניות דלק בארה"ב...

גם אצלם הניטרו הוא רק בגדר 'תבלין לדלק'; ולא הייתי רוצה להיות ולא להתנהג באופן דומה להם.

flatspin
14-05-2011, 16:58:06
ראיתי שמישהו כאן רשם שזה למנוע נייטרו, לא הבנתי, זה יעבוד על כל טיסן דלק נכון?
ואיך זה עובד מישהו יכול להסביר לי? איך אני מחבר את זה לטיסן? ואחרי שאני מחבר את זה לטיסן, איך אני מפעיל את זה? דרך ערוץ בשלט כאילו? וככה זה חוסך לי את הבוסטר?
סליחה שהשאלה היא קצת דפוקה, אבל אני רוצה להזמין את זה.

אמנם השאלה דפוקה :) (מילים שלך) אבל אשתדל להשיב לך תשובה ברורה.
המתקן הזה איננו חוסך בוסטר. הוא בוסטר בפני עצמו, אלא שבמקום לחבר אותו למנוע מבחוץ, בעת ההתנעה, הוא נמצא בתוך הטיסן ומחובר קבוע לפלג.
הוא מתאים לכל מנועי מתנול (ניטרו) והפעלתו יכולה להעשות בשני אופנים: או על ידי לחיצה על כפתור המותקן בגוף המכשיר, או ע"י השלט באמצעות ערוץ פנוי. בכל מקרה המכשיר מספק זרם חשמלי לפלג למשך 10 שניות ומתנתק מעצמו.

Hurricane
14-05-2011, 17:34:44
מדהים! ;)
תודה רבה לשניכם על ההסברים המפורטים. עכשיו גם סוף סוף אני יודע מה זה נייטרו! :)

אני אזמין אחד כזה בקרוב..

Menash
15-05-2011, 21:08:43
המשך להט הסליל נגרם ע"י תגובה קטליטית של הפלטינה שבסליל המצת, על מתנול; תגובה המפיקה חום רב.






אפשר לקבל הסבר קצת יותר מפורט מה קורה בתא השריפה כאשר מנתקים את המח ההזנה לפלג?
איך בעצם מתבצעת ההצתה של מחזור עבודה כשלא מסופק מתח לפלג ואיזה תופעות מתרחשות בסליל הפלאג.

בברכה.

DarZeelon
16-05-2011, 06:22:00
מנשה,


החום המופק ע"י שרפת הדלק אינו מספיק כדי לשמור על הלהט בסליל המצת.

בשנות הארבעים של המאה הקודמת, לפני שפותח המצת המודרני, ניסו להשתמש בסליל עשוי Ni-Chrome, כמו שמשתמשים עבור גופי-חימום, במייבש-שער, או במצנם.
זה לא עבד... המצת היה צריך להיות מחובר למתח כל הזמן.
גם שימוש בדלק המבוסס על בנזין הראה את אותן תוצאות.

פלטינה היא מתכת אצילה שאינה מתרכבת כימית כמעט עם כלום באופן רגיל. אבל יש לה תכונה של קטליזטור; כלומר שהיא גורמת לתגובה כימית, מבלי להשתתף בה באופן ישיר ומבלי להשתנות.
אחת התגובות שהיא גורמת, היא חמצון של המתנול לפורמלדהיד (http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/chem00/chem00726.htm); תוך פליטה של חום רב.

כשהתגובה מתרחשת בקרבתו של סליל המצת, הוא מתחמם; ואם הוא חם מאוד, הוא מתלהט.

חימום מאיץ כל פעולה כימית; ככל שהסליל חם יותר, התגובה הקטליטית חזקה יותר. ולכן נדרש חימום סליל-המצת עם סוללה, כדי להתחיל את התגובה בעוצמה מספקת. ואז כשהמנוע פועל, היא ממשיכה בהשפעתו העקיפה של חום המנוע.

ללא פלטינה בסליל המצת וללא מתנול בתא השרפה, המנוע לא יפעל כשורה, כי לא תהיה תגובה שתשמור את סליל-המצת חם.

Menash
16-05-2011, 17:03:13
תודה רבה על ההסבר דר.