PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה אופטימיזציית זמן טיסה מ LIPO.



Yoav Lahav
04-05-2011, 13:35:58
האם מישהו פה יודע איך לקבל זמן טיסה מכסימלי כולל מ LIPO?
הכוונה היא לסך כל זמן הטיסה שהסוללה תתן לפני סיום חייה.
אם ארוקן אותה יותר בכל טיסה ואטען אותה עד לגבול היא תחייה פחות מחזורי טעינה פריקה מצד אחד אבל מצד שני כל הטסה תהיה ארוכה יותר.

אשמח לתשובות מלומדות.

אני אישית משתמש במד מתח-צפצפה חזקה שמתריעה בתא הראשון שיורד מתחת למתח שאני מגדיר- כרגע 3.3 וולט. כמובן שמדובר במתח תחת עומס. עם הנחיתה וניתוק הסוללה המתח ללא עומס הוא באיזור ה 3.5-3.6 וולט לתא.

valaza
04-05-2011, 13:52:32
הכוונה שלך היא לא לזמן טיסה, אלא לאורך חיים...

יש לי סוללות שחיות כבר מעל לשנתיים, בלי שום "טיפול מיוחד" (תשומת לב מיוחדת למתח, מצב STORAGE כאשר לא בשימוש וכו'), רובן בשימוש אחת לשבועיים בערך, לעיתים שימוש רגוע ולעיתים עוברות אונס.
הדבר היחיד שאני עושה זה טעינה במצב באלנס בלבד (הרי בכל מקרה צריך לטעון, אז מה זה לחבר גם את קונקטור הבאלנס?!)

במחירי הסוללות היום לא שווה לדעתי להתעסק בדקויות הקטנות בשביל להשיג עוד כמה מחזורי טעינה.

אייל שפירא
04-05-2011, 14:36:49
לטוס עד שאין יותר כלום בסוללה זה חסר אחריות מהסיבה שאתה צריך גם מתח כלשהו כדי להפעיל את ההגאים במידה ותרצה לנחות איפשהו ולא סתם להתרסק לתוך משהו באופק.

valaza
04-05-2011, 15:00:07
לטוס עד שאין יותר כלום בסוללה זה חסר אחריות מהסיבה שאתה צריך גם מתח כלשהו כדי להפעיל את ההגאים במידה ותרצה לנחות איפשהו ולא סתם להתרסק לתוך משהו באופק.

נכון, אבל לא סביב זה הדיון.
המקרה שתיארת זה אפילו לא חוסר זהירות, זה כבר טיפשות נטו.

אייל שפירא
04-05-2011, 15:06:36
צודק, פשוט הועלו פה שתי שאלות די שונות, וכמעט הפוכות במשמעותן - הווה מול עתיד, זמן באויר מול זמן בשימוש.
אם הוא משתמש בסוללה עד 3.3 הרי שהוא מנצל מעל 80% מהתפוקה שלה, ומגיע מאוד קרוב לקאט של הבקר.

wonderd
04-05-2011, 17:03:05
כבר שמעלתי על זמן הטסה של מסוק שמגיע ל 27 דקות..אמנם לא מדובר על הטסה ממש אלא בעיקר ריחופים אבל עדיין - 27 דקות זה מדהים לדעתי - בעיקר למסוק חשמלי..
משיגים את זה ע"י מנוע בסל"ד נמוך יותר, פיניון מתאים, סטאפ מדויק בבקר וסל"ד מאוד נמוך (כ 1200 סל"ד!).

אייל שפירא
04-05-2011, 17:44:56
...ולהבים של מאוורר תקרה... :D

Yoav Lahav
04-05-2011, 20:12:32
מתי אתה נוחת? לפי זמן? לפי מתח?

נחיתה לפי זמן היא אינה אופטימלית כי ייתכן שנשאר עוד הרבה אנרגיה בסוללה אם ביצעת טיסה רגועה.
מד מתח-צפצפה מאפשר ניצול יעיל יותר של הסוללה.

אצלי למשל אם אני משייט רגוע יכולות לעבור גם 9-10 דקות עד לצפצוף ואם משתולל זה יורד ל 4-5.

התכוונתי לזמן טיסה בלבד. כמה זמן הסוללה תתן לך להיות עם המסוק באוויר. הזמן ברוטו שהסוללה ברשותך פחות מעניין.

לא התכוונתי למחזורי טעינה אלא ל זמן טיסה מכסימלי. יכול להיות הרבה מחזורים אבל זמני טיסה קצרים או מעט מחזורים אבל זמן רב יותר באוויר בכל מחזור.

השאלה שלי היא איך למקסם את זמן האוויר.


הכוונה שלך היא לא לזמן טיסה, אלא לאורך חיים...

יש לי סוללות שחיות כבר מעל לשנתיים, בלי שום "טיפול מיוחד" (תשומת לב מיוחדת למתח, מצב STORAGE כאשר לא בשימוש וכו'), רובן בשימוש אחת לשבועיים בערך, לעיתים שימוש רגוע ולעיתים עוברות אונס.
הדבר היחיד שאני עושה זה טעינה במצב באלנס בלבד (הרי בכל מקרה צריך לטעון, אז מה זה לחבר גם את קונקטור הבאלנס?!)

במחירי הסוללות היום לא שווה לדעתי להתעסק בדקויות הקטנות בשביל להשיג עוד כמה מחזורי טעינה.

Yoav Lahav
04-05-2011, 20:17:44
היי אייל מתח של 3.3 זה סביר כך בחשבון שזה מתח תחת עומס המתח בלי עומס הוא באיזור 3.5-3.6 וולט. הבקר אצלי עושה SOFT CUT במתח שאני יכול לקבוע ובכל מקרה זה אף פעם לא מגיע כי הצפצפה מתעוררת קודם ואני נוחת.


צודק, פשוט הועלו פה שתי שאלות די שונות, וכמעט הפוכות במשמעותן - הווה מול עתיד, זמן באויר מול זמן בשימוש.
אם הוא משתמש בסוללה עד 3.3 הרי שהוא מנצל מעל 80% מהתפוקה שלה, ומגיע מאוד קרוב לקאט של הבקר.

BITONY
04-05-2011, 21:22:14
האם אפשר לקבל המלצה למד מתח-צפצפה מהסיני?