PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה במנוע magnum.



.omer biton
12-05-2011, 18:45:03
שלום לכולם ,
יש לי מנוע magnum xl 91 4 פעימות קניתי אותו לפני שנתיים מאיזה מישהו שהוא לא השתמש בו ומאז לא הנעתי אותו.
עכשיו אני רוצה לשים אותו על איזה טיסן שיש לי אבל יש לי בעיה יש לו 3 חיבורים של צינוריות אחד בקרבוטור אחד באגזוז ואחד מתחת למנוע.
עכשיו חיברתי לקרבורטור ולאגזוז אבל מהמיכל יוצאים רק 2 צינוריות ואני לא יודע מה לחבר למתחת למנוע ניסיתי להניע ככה אבל לא זורם דלק.
מה לעשות?
תודה מראש.


עומר,

avichoen
12-05-2011, 20:18:43
שלום omer.
אתה צריך לחבר את הצינורית העליונה שבמיכל הדלק אל האגזוז ואת הצינורית התחתונה (הצינורית שממנה מטפטף דלק) אל הקרבורטור.
כדי לדעת לאן כל צינורית שייכת, הוצא את המיכל והסתכל עליו מהצד, תוכל לראות צינורית מתכת מכופפת כלפי דופן המיכל (כלפי הדופן העליונה של המיכל), זוהי הצינורית שאמורה להתחבר אל האגזוז.
הצינורית השנייה היא מסיליקון ובקצה שלה משקולת, זוהי הצינורית שאמורה להתחבר אל הקרבורטור (דרכה גם מתדלקים).
הצינורית שמתחברת מתחת למנוע בעצם מתחברת לנשם המנוע וחייבת להיות פתוחה, דרך צינורית זו אתה יכול לשמן (בשמן After Run) את חלקי המנוע התחתונים.

.omer biton
12-05-2011, 20:38:04
OK
זה מה שעשיתי ולא הבנתי מה זה הצינורית התחתונה,
אבל יש לי בעיה לא מגיע דלק.

גבי א
12-05-2011, 20:56:49
שלום עומר, הטיפול הכי טוב לשאלות שהעלית הוא בבית עם מישהו שאתה מכיר, או בשטח ההטסה בעזרת מישהו מנוסה. לקבל הסברים לשאלות האלו דרך האינטרנט זה כמו ללמוד שחיה בהתכתבות, אם אתה גר קרוב לאשדוד אתה מוזמן להגיע ולקבל את כל העזרה שתצטרך כולל הכל, אני מטיס השבת באשדוד ואם תרצה צור קשר. - גבי 052-2429167

flatspin
12-05-2011, 21:01:47
השאלה מספר אחת - האם יש למנוע קומפרסיה ?
אם לא, או שיש אבל חלשה, שאב דלק למנוע וסובב אותו בעזרת סטרטר חשמלי, כאשר המצערת פתוחה לרווחה. לעיתים, אחרי תקופה ממושכת של אחסנה, השסתומים נתקעים ויש בריחת קומפרסיה. סיבוב מהיר עם הסטרטר עשוי לשמן את כלל המערכות במנוע והוא חוזר לתפקד כראוי.
אם זה לא עוזר, אז יש צורך להסיר את מכסה השסתומים ולוודא שהם נפתחים ונסגרים. אם הם תקועים, יש להפיל עליהם כוח מתון על מנת לשחררם. אם גם זה לא פותר את הבעיה, אז יש צורך בפירוק מלא, תיקון הבעיה, ניקוי כללי והרכבה מחדש.

כל זאת בתנאי שמיכל הדלק תקין, הצינורות שלמים ללא חתכים ו/או נקבים ומחוברים נכון. הצינור עם המשקולת (בתוך המיכל) לקורבורטור והאחר למשתיק.

.omer biton
12-05-2011, 21:11:33
שלום גבי תודה על ההזמנה אבל אני גר בדימונה ולצערי אין פה אנשים שמטיסים.
למנוע אכן יש קומפרסיה.
מחר אני יעשה את מה שאמרתה ויעדכן.
אשמח לעוד טיפים לבדוק למה לא זורם דלק\לא מניע.
תודה רבה על העזרה חברים ;)

עומר.

avichoen
12-05-2011, 21:17:20
יכולים להיות מספר גורמים לכך שהמנוע לא מניע, הנה חלק מהם.
1. הצינוריות במיכל הדלק הפוכות- הצינורית במיכל אליה מחוברת המשקולת אמורה להיות בחלק התחתון של המיכל וצינורית המתכת אמורה להיות בחלק העליון.
2. הצינורית עם המשקולת תקועה במקום גבוה במיכל- בדוק שהיא לא תקועה בין צינורית המתכת לדופן העליונה במיכל.
3. אין אטימה מספיק טובה במיכל הדלק- בדוק שהבורג באטם המיכל מחוזק. בדוק אטימה במיכל ע"י נשיפה בצינורית האגזוז.
4. צינוריות מחוררות או סתומות- בדוק תקינות צינוריות.
5. הפייה (הניפל) של הצינורית באגזוז סתומה- הוצא את הצינורית מהאגזוז, הכנס סיכה (או משהו דומה) לתוך הניפל ובדוק שאינו סתום.
6. הסיכות בקרבורטור אינן בתחום הרצוי- כוון סיכות לפי המלצת יצרן המנוע.
7. הברגים ב- Backplate משוחררים או שהאטם פגום או אינו קיים- חזק את הברגים במכסה בית הארכובה.
8. הפלאג לא תקין או הסוללה בבוסטר חלשה- הוצא את הפלאג, חבר אליו את הבוסטר (זהירות מהסליל) ובדוק שהסליל לוהט היטב.
9. המנוע מוצף- הוצא את הפלאג, הטה את הפתח מטה וסובב את הפרופלור כדי לרוקן את עודפי הדלק במנוע.
10. הדלק ישן ויתכן ויש בו אדיי מים- נסה עם דלק טרי 15%.

עבור על הכל, לא בהכרח בסדר הנ"ל.

במידה ועדיין לא מסתדר אלו הכיוונים הבסיסיים של המנוע:
-----------------------------------------------------------------------
סיכת סל"ד גבוה- סגור עד הסוף (לא לחזק) ופתח שני סיבובים וחצי.
סיכת הסל"ד הנמוך- פתח את המצערת בקרבורטור עד הסוף והשאר אותה כך,
פתח את הסיכה עד הסוף (עד שהיא נעצרת), ממצב זה סגור את הסיכה
ארבעה סיבובים ורבע.

זהו הכיוון מהמפעל.

Menash
12-05-2011, 21:46:21
הצינורית השלישית במנוע אמורה להתחבר למשאבת דלק חיצונית (זו אופציה- לא מחייב).
במידה ואין ברצונך לחבר משאבה אתה צריך לסגור את הפתח הזה ע"י צינורית קצרה מקופלת ותפוסה עם אזיקון.

Menash
12-05-2011, 21:48:57
OK
זה מה שעשיתי ולא הבנתי מה זה הצינורית התחתונה,
אבל יש לי בעיה לא מגיע דלק.

לא מגיע דלק כי לא נוצרת שאיבה כשבצלינדר עולה.
תסגור את הפתח הזה והכל יסתדר לך.

flatspin
12-05-2011, 21:54:44
לא מגיע דלק כי לא נוצרת שאיבה כשבצלינדר עולה.
תסגור את הפתח הזה והכל יסתדר לך.

מנשה
מדובר במנוע 4 פעימות. הניפל בתחתית גוף המנוע הוא נשם ותפקידו למנוע היווצרות לחץ/תת לחץ בבית גל הארכובה. אין לו קשר מכל סוג שהוא לאספקת הדלק למנוע. מאידך, סגירתו תגרום למנוע לפעול במאמץ יתר והתחממותו עד כדי פיצוץ גוף המנוע בתנאים מסוימים.
הפתח הזה חייב להשאר פתוח לאטמוספירה.

Menash
12-05-2011, 21:56:36
לא שמתי לב שמדובר על 4 פעימות....
סליחה:rolleyes:

גבי א
12-05-2011, 21:58:59
מישה, אתה מטעה אותו, הצינורית השלישית בתחתית המנוע (או במנועים אחרים היא מתחברת ל back plate ) זה צינורית עודפים, אין כל צורך לסגור אותה, אני מטיס עם הצינורית הזאת פתוחה לאויר החופשי כבר 30 שנה ואין לי כל בעיה של שאיבת דלק, צריך למצא את הבעיה במקום אחר.

avichoen
12-05-2011, 22:01:52
לגבי הנשם..
הנה קטע ממדריך המשתמש

Crankcase Breather Nipple
A nipple is located on the bottom of the crankcase. This is a breath
and should not be plugged or have any part of the fuel system hoo
Ideally, the nipple should be left as-is; however, a short piece of fu
can be attached to it and run outside of the cowling or fuselage.

WARNING Do not plug the breather nipple or the engine will not run
properly. If you place an extension on the breather nipple it should not be
more than 3" long.

.omer biton
12-05-2011, 22:04:55
חברים תודה על כל העזרה,
אבל אתם מבלבלים אותי.
מה זה "שאיבה כשבצלינדר עולה."
אשמח אם תרכזו דברים מה לעשות.
תודה רבה רבה רבה !!!

flatspin
12-05-2011, 22:14:35
חברים תודה על כל העזרה,
אבל אתם מבלבלים אותי.
מה זה "שאיבה כשבצלינדר עולה."


מתייחס למנוע שתי פעימות. אינו רלוונטי למנוע שלך.

.omer biton
13-05-2011, 10:47:19
שלום חברים,
אשמח אם תגידו לי את השלבים כדי שהוא יניע.
עומר

flatspin
13-05-2011, 17:09:04
סדר ההנעה של מנוע 4 פעימות הוא בדיוק כמו של מנוע 2 פעימות.
1. דבר ראשון אתה שואב דלק (מצערת פתוחה לרווחה ואצבע על כניסת האויר)
2. העבר את המצערת למצב של מספר קליקים מעל סרק
3. חבר את הבוסטר לפלג
4. סובב את הפרופלור בתנופה לצורך התנעה. שים לב שבמנוע 4 פעימות הקומפרסיה בדרך כלל גבוהה מאשר במנוע 2 פעימות. ההתנעה תיעשה אך ורק בעזרת מקל התנעה או סטרטר חשמלי. בשום פנים ואופן לא עם אצבעות חשופות על הפרופלור