PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם זה בסדר להשתמש בסלולות האלו.



ebay007
21-05-2011, 21:16:27
שלום.
בקרוב אני אתחדש במכונית, והסוללות שהזמנתי מהסיני לא במלאי.
מכיוון שבקרוב המכונית תגיע, אני מעוניין להזמין בערך 2 סוללות עד עד שהאחרות יחזרו למלאי.

האפשרות הטובה ביותר שמצאתי, זה הסוללות האלו:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8584

שהן נותנות 125 אמפר,
והמערכת:

http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html

דורשת 120 אמפר, אז השאלה היא, האם זה בסדר להגיע כל כך קרוב לקצה היכולת של הסוללה.

תודה מראש,
מתן.

b1yossi
21-05-2011, 23:13:55
המערכת תדרוש כמה שהעומס ידרוש - הנתונים התיאורטיים של המערכת אינם מספרים לך כמה זרם תצרוך בפועל, זה כבר תלוי בעומס שהמכונית תצרוך.
הדרך היחידה שתוכל לדעת כמה זרם תצטרך בפועל היא לחבר מד עומס, או לקבל נתון בדוק ממישהוא שיש לו מכונית ומערכת זהים.

tamos
22-05-2011, 03:55:32
אי אפשר להגיד לך אם זה בסדר בלי לדעת עוד פרטים.
איזה רכב אתה מסיע? מה אתה מחפש מהאוטו?

AmitB
22-05-2011, 05:49:02
לי זה נראה סביר - אם הרכב כולל בקר ומנוע של 120A מקס' (רציף) אין טעם לשים סוללות לעומס יותר גבוה, ואם אני מבין נכון את הקישור ששלחת, זה המצב.
נכון שחשוב לבצע מדידה ולוודא שהעומס בפועל לא עובר את המספר הזה, אבל -
מכיוון שיש כבר שני רכיבים שיכשלו אם תעבור את ה 120A, אני לא רואה יתרון בסוללה שמסוגלת לעמוד בזרם יותר גבוה מזה.
מה עוד שמצויין בפירוש שזו סוללה שמסוגלת לספק 125A רציף ו 175A רגעי.
(הניסוח "דורשת" - קצת מבלבל, ולא ברור אם לזה התכוונת - כמו שיוסי כתב, בקלות אפשר לגרום למערכת שתדרוש יותר - והרבה יותר, כל מי ששם פרופ טיפה גדול מדי על טיסן מכיר את התוצאות... מה שאני מנסה לומר זה - שנראה שהמערכת כבר מתוכננת ל 120A ולא תוכל לעמוד ביותר מזה, גם אם תשים סוללות של 200A)

wonderd
22-05-2011, 11:21:34
לדעתי אתה קצת על הגבול - קח סוללה 30C במקום ה 25 ואז תהיה מסודר.
מי שמטיס מסוקים מכיר את זה הכי טוב, סוללה עם קצת פריקה מהיר יותר תיתן מעט יותר כח זמין ופחות סיכוי להתחממות. חבל לעבוד על קצת היכולת של הסוללה.

ebay007
22-05-2011, 13:12:08
אי אפשר להגיד לך אם זה בסדר בלי לדעת עוד פרטים.
איזה רכב אתה מסיע? מה אתה מחפש מהאוטו?

אני אסיע RC8BE של חברת AE
אני מחפש כוח, ומהירות.
ואני חושש שה25סי יגביל אותי, ויסכן את הסוללה...


לי זה נראה סביר - אם הרכב כולל בקר ומנוע של 120A מקס' (רציף) אין טעם לשים סוללות לעומס יותר גבוה, ואם אני מבין נכון את הקישור ששלחת, זה המצב.
נכון שחשוב לבצע מדידה ולוודא שהעומס בפועל לא עובר את המספר הזה, אבל -
מכיוון שיש כבר שני רכיבים שיכשלו אם תעבור את ה 120A, אני לא רואה יתרון בסוללה שמסוגלת לעמוד בזרם יותר גבוה מזה.
מה עוד שמצויין בפירוש שזו סוללה שמסוגלת לספק 125A רציף ו 175A רגעי.
(הניסוח "דורשת" - קצת מבלבל, ולא ברור אם לזה התכוונת - כמו שיוסי כתב, בקלות אפשר לגרום למערכת שתדרוש יותר - והרבה יותר, כל מי ששם פרופ טיפה גדול מדי על טיסן מכיר את התוצאות... מה שאני מנסה לומר זה - שנראה שהמערכת כבר מתוכננת ל 120A ולא תוכל לעמוד ביותר מזה, גם אם תשים סוללות של 200A)

אני גם לא הייתי בטוח לגבי ה"דורשת" פשוט, אני לא ממש מבין באלקטרוניקה, אז אני לא יודע עם זה המקסימום, או שזה רציף, או בכלל מינימום...
אני באמת לא יודע...


לדעתי אתה קצת על הגבול - קח סוללה 30C במקום ה 25 ואז תהיה מסודר.
מי שמטיס מסוקים מכיר את זה הכי טוב, סוללה עם קצת פריקה מהיר יותר תיתן מעט יותר כח זמין ופחות סיכוי להתחממות. חבל לעבוד על קצת היכולת של הסוללה.

עם אני אגיע לקצה היכולת של הסוללה, היא תתנפח, תתחמם מאוד, מה יקרה לה?

תודה לכולם!

tamos
22-05-2011, 13:47:04
לא משנה מתי, זה לא בריא לעבוד על הקצה.
תקח עוד מרווח בטחון, מה אכפת לך?
סוללה של 30C ומעלה יספיקו לך

erazz
22-05-2011, 15:34:27
הנסיון שלי דווקא אומר שההבדל בין 25C ל-30C הוא די זניח. זה יותר נראה כמו טריק שיווקי מאשר הבדל פיזי אמיתי (הגם שהמשקלים לא זהים).

AmitB
22-05-2011, 20:07:04
tamos, הי,
מסכים שלא בריא לעבוד על הקצה, השאלה היא האם יש צורך לקחת על הסוללה מרווחי בטחון יותר גדולים מאשר על הבקר והמנוע, ולמה?
יש מנוע, בקר, וסוללה, שלושתם מאופיינים ל 120A, שלושתם מתחילם לסבול בעומסים גבוהים, למה דווקא לסוללה מגיעה יותר התחשבות ? :)