התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לא מניע



Hurricane
26-05-2011, 17:44:19
היי,
עכשיו אני בא להניע את הטיסן טריינר שלי, טוב אני בא מחבר הכל בא לוחץ מניע בום לא מניע
הפרופ מיסתובב אבל מתי שאני מוציא את הבוסטר הוא מפסיק להסתובב
אני כנראה עשיתי טעות כי ששמתי דלק אז שכחתי להוציא את הפיאה השניה שמחוברת למנוע וכנראה זה פיפץ את המנוע בדלק ולא שמתי לב
הרמתי את הטיסן למעלה יצא דלק מהמנוע עד שהפסיק הורדתי
אני שוב מניע אותו דבר
עכשיו שאני מחבר את הזה שמחובר לפלאג אז הטמפ' בארגז הטסה לא עולה, אבל זה נראה לי היה ככה מהיום הטסה הראשון שלי אז לא יודע
אמרו לי שכנראה בפלאג, אבל אני עדיין בסרטים שאני דפקתי את זה מתי שתידלקתי
מישהו יכול לעזור לי? יש מצב שזה מה שאני אומר?

תודה ויום טוב

valaza
26-05-2011, 18:09:58
אם לא עובר זרם בפלג אז הוא שרוף, הגיוני, לא?!

Hurricane
26-05-2011, 18:11:14
כן אבל מה שנראה לי שככה זה היה מההתחלה שקניתי את זה... לא ראיתי בחיים שזה זז בכלל...
יש מצב שבגלל שהכנסתי דלק למנוע אז הוא נהרס או משהו?

Scooter007
26-05-2011, 18:18:22
כן אבל מה שנראה לי שככה זה היה מההתחלה שקניתי את זה... לא ראיתי בחיים שזה זז בכלל...
יש מצב שבגלל שהכנסתי דלק למנוע אז הוא נהרס או משהו?

אז למה שלא תבדוק את החיבור עם פלאג אחר??

flatspin
26-05-2011, 18:33:25
הייתי צריך לקרוא את ההודעה 3 פעמים כדי להבין שאני קורא משהו שמתיימר להיות עברית. השלב הבא היה להבין מה הבעיה.
נראה לי שהמחט (דר !!!) הראשית במנוע שלך פתוחה הרבה מעבר למצבה הנכון.
בצע בהתאם לסדר הבא:
1. נתק את צינוריות הדלק מהקורבורטור ומהמשתיק.
2. התקן את הבוסטר למקומו וסובב את המנוע לשם התנעתו.
3. אם המנוע לא התניע, הוצא את הפלג ובדוק אותו בחוץ. במקביל בדוק אם הסוללה בבוסטר טעונה.
4. אם המנוע התניע ומיד כבה, סימן שהפלג תקין והכיוונים שגויים. סגור את המחט הראשית עד הסוף ופתח 1.1/2 סיבובים וחבר את צינוריות הדלק למקומן.
5. בצע התנעה נוספת. המנוע אמור להתניע. ממצב זה בצע כיוון המחט, במצערת פתוחה לרווחה, למצב סל"ד מכסימלי. סובב לכיוון פתיחה 3 קליקים.

Hurricane
26-05-2011, 18:40:07
מה זה משתיק? קרבורטור זה המנוע נכון? ומזאת אומרת סובב את המנוע?
סליחה אני פשוט לא כל כך מבין בתחום כמו שאתה רואה, מצטער..
והבוסטר שלי עם חוט, אז הוא לא צריך להיות טעון או משהו נכון?
ושאני מסובב את הפרופ מאוד מאוד קשה לסובב כאילו זה לא מסתובב חלק כזה
וההכל כאילו עובד ברגע שאני מוציא את הסטרטר הוא מפסיק לעבוד

ואין לי פלאג אחר לבדוק את זה, ואני גר בבאר שבע, אז אין חנות טיסנים קרובה...

3djr
26-05-2011, 19:00:43
הצעתי היא לפניי שאתה עושה משהו לבד (ויכול להיות שיהיה סיכוי לסכנה מסוימת)
אז קח לך מדריך שיודע להתעסק עם טיסני דלק , הוא ילמד אותך שלב אחרי שלב .. מה לעשות ואיך נקרא כל חלק במנוע ולאן כל דבר מחובר
אחריי מה שגדעון (flatspin) אמר . אז אין יותר מה להוסיף וכרגיל גדעון ממלא את כולנו בידע נרחב ומקצועי ...
רק תגיע לשטח הטסה שיש בו אנשים ,חפש לך מדריך ותלמד בצורה מקצועית את ההטסות ותפעול המנוע

בהצלחה

flatspin
26-05-2011, 19:03:00
מדבריך אני מבין שמנועי טיסנים זה דבר חדש עבורך.
עצתי לך, צא למנחת טיסנים ביום שישי או שבת, בשעות שמתקיימת שם פעילות ופגוש שם מטיסים ותיקים. בקש ממישהו מהם שיעזור לך לפתור את הבעיה. אין ספק שתיענה ברצון.
לא נראה לי שבאמצעות הפורום תוכל להגיע לפתרון.

Hurricane
26-05-2011, 19:13:53
יש לי בעיות בגלל שאין מי שיקח אותי לשטח הטסה במיוחד בימי שישי שבת כי אני בן 16 ואני במריבות עם ההורים שלי אז אני מבקש מהמשפחה שתקח אותי אז אני לא יכול כל שישי שבת הרוב באמצע השבוע... בקיצור בעיה :(
אתה לא יכול להסביר לי מה שביקשתי למעלה? בבקשה?

Scooter007
26-05-2011, 19:15:00
הייתי צריך לקרוא את ההודעה 3 פעמים כדי להבין שאני קורא משהו שמתיימר להיות עברית. השלב הבא היה להבין מה הבעיה.
נראה לי שהמחט (דר !!!) הראשית במנוע שלך פתוחה הרבה מעבר למצבה הנכון.
בצע בהתאם לסדר הבא:
1. נתק את צינוריות הדלק מהקורבורטור ומהמשתיק.
2. התקן את הבוסטר למקומו וסובב את המנוע לשם התנעתו.
3. אם המנוע לא התניע, הוצא את הפלג ובדוק אותו בחוץ. במקביל בדוק אם הסוללה בבוסטר טעונה.
4. אם המנוע התניע ומיד כבה, סימן שהפלג תקין והכיוונים שגויים. סגור את המחט הראשית עד הסוף ופתח 1.1/2 סיבובים וחבר את צינוריות הדלק למקומן.
5. בצע התנעה נוספת. המנוע אמור להתניע. ממצב זה בצע כיוון המחט, במצערת פתוחה לרווחה, למצב סל"ד מכסימלי. סובב לכיוון פתיחה 3 קליקים.

אני מרגיש קצת מטומטם אבל... איך הוא אמור להניע אם הוא ינתק את צינור הדלק מהקרבורטור? מה אני מפספס ? (נראה לך שהמנוע מוצף ?)
:-)

Hurricane
26-05-2011, 19:17:49
לפי דעתי המנוע מוצף כי בטעות לא הוצאתי את הצינורית דלק שמחוברת למנוע ששמתי דלק לא שמתי לב... :(
אם המנוע מוצף יש מצב שנדפק לי המנוע?

flatspin
26-05-2011, 19:23:57
תראה, אני חוזר על מה שכתבתי לך קודם:
אתה לא מכיר מנועים ואינך יודע מה תפקידו של כל חלק במנוע. לא זו בלבד שנתקלת בבעיה להניע את המנוע, יש לי חשש נורא שאם וכאשר תצליח להניע אותו לבדך, אתה עלול להפצע. ומנוע, כשהוא פוצע, הוא עושה את זה באופן קשה.
אל תמהר. ידוע שהחיפזון מהשטן. הרבה יותר קל להתאזר בסבלנות מאשר להצטער אחר כך צער רב על מעשה שטות.

לא ברור לי למה אתה כל כך חושש ש'דפקת' את המנוע. הנח לו עד שיבדוק אותו מישהו שמבין בזה דבר או שניים

Hurricane
26-05-2011, 19:27:04
למה שאני הפצע? כבר הנעתי את המנוע לבד הרבה פעמיים...
הבעיה שזה לא החיפזון, כי אם לא תסבירו לי בפורום זה ישאר ככה חודשיים ואפילו יותר...
אני אולי ביום ראשון יקח אוטובוס להרצליה או משהו ויקנה פלאג חדש, אני פשוט רוצה להיות בטוח שזה אכן הפלאג שאני לא סתם יסע...
אני חיברתי את הפלאג בטעות איפה שאמורים לחבר את הסטרטר, יש מצב שזה מה ששרף לי את הפלאג?
ואם המנוע מוצף, אז קרה משהו למנוע?
דרך אגב ניסיתי לעשות את מה שאמרת כבר ב 5 ו 6 לפני ששאלתי פה בפורום, זה לא עזר...

tomer_inbar
26-05-2011, 19:57:43
איך חיברת פלאג "לאיפה" ששמים את הסטרטר?
בשביל מה לנסוע רחוק בשביל לקנות משהו שיכול להיות שאין בו צורך?
אולי תקנה כבר מנוע חדש אם אתה בדרך על האוטובוס.

Hurricane
26-05-2011, 20:05:24
למה אתה חושב שהלך המנוע?
אני מתכוון בקופסת התנטעה לא ידעתי שיש מקום מיוחד לשים את הסטרטר ומקום מיוחד בשביל הבסוסטר... רק אחרי שזה לא עבד הבנתי שכנראה זה מה ששרף..

tomer_inbar
26-05-2011, 20:07:45
ברורה שילך עאברית.

טיפ ממני:
תכתוב לאט, כך תוכל באמת לכתוב את מה שאתה רוצה שיבינו.

Hurricane
26-05-2011, 20:12:08
לא הבנתי, מה הבעיה במה שכתבתי?
הינה אני יסביר לך מההתחלה:
יש לי בעיה בגלגל, הוא מושך כל הזמן שמאלה. אחרי שבדקתי והבנתי איך מתקנים את זה, החלטתי קודם כל לנסות משהו אחד - לקזז בשלט.
אוקיי, לקחתי את הטיסן מחוץ לבית, שמתי דלק (מתי ששמתי את הדלק, שכחתי להוציא את הצינורית שממנה יוצא הדלק אחרי שהמיכל דלק מלא, זה מחובר למנוע אם אני לא טועה) , חיברתי את הבוסטר למקום של הסטרטר (כי לא ידעתי שיש מקום מיוחד לכל דבר, כמו שהבנתם אני חדש בתחום) וניסיתי להניע. כמו שכבר הבנתם, לא הצלחתי, כנראה שנשרף הפלאג.
אוקיי, אז השאלה שלי, מה נשרף?
לפי דעתי נשרף הפלאג, אבל בכל מקרה אני מנסה להתייעץ איתכם, אלה שמבינים, בשביל להיות בטוח, שאני לא ישלם רכבת 100 שקל ובסוף זה לא יהיה הבעיה... במקום לצחוק אלי, תנסה לעזור, כי אני פה דיי בלחץ. בכל זאת, פעם ראשונה שאני מנסה לתקן משהו וכבר הרסתי מרוב לחץ...

עכשיו הבנתה את מה שניסיתי לכתוב?

flatspin
26-05-2011, 20:18:50
הוריקאן, תענוג ממש להציע לך פתרונות.
סוף סוף יצא המרצע מן השק. רק עכשיו, אחרי דיוני סרק ארוכים, אתה מודיע שחיברת 12V לפלג במקום 1.5V ועוד אתה רק חושב שאולי הוא נשרף. מדוע לא ציינת את זה בהודעתך המקורית ?
הבנתי את הפרינציפ. כאן אני מנתק מגע.

Hurricane
26-05-2011, 20:21:01
כי רק לפני איזה חצי שעה הבנתי שעשיתי את זה...
אז נשרף הפלאג? בטוח? זה לא המנוע או משהו?

Noam_c
26-05-2011, 20:31:02
אל דאגה אין כל נזק למנוע (פלאג שרוף לא הורס מנוע!!)

ישנם 3 חיבורים בדר"כ על הפוואר פאנל(הדבר הזה שאליו מתחברים הבוסטר "הבובו"(מחמם הפלא) ומשאבת הדלק)
שים לב שבנסיון הבא שתעשה (שאני ממש לא ממליץ לך לבצע את זה לבד עקב חוסר בקיעות בביצוע התנעה לטיסן!!!) תחבר את את "הבובו" למקום הנכון שנשלט על ידי פוטונציומטר (הגלגל השחור על הפוור פאנל).
שים לב שאתה מסובב את הגלגל למינימום ולאט לאט מעלה את הזרם (אם אני לא טועה) לא לעבור1A.
לאחר מכן אתה יכול לבצע התנעה (כמובן שככל הנראה המנוע עבד והוא מכוון וכל החיבורים כמו שצריך!.

Hurricane
26-05-2011, 20:33:53
אוקיי, תודה רבה, עכשיו הבנתי :)
לסובב את הגלגל? כי מישהו אמר לי להשאיר אותו כל הזמן על 3 לחכות שזה שיגיע לירוק ואז לבצע את ההתנעה...

אליקופטר
26-05-2011, 21:04:26
אני מרגיש קצת מטומטם אבל... איך הוא אמור להניע אם הוא ינתק את צינור הדלק מהקרבורטור? מה אני מפספס ? (נראה לך שהמנוע מוצף ?)
:-)

גדעון מציע זאת בכדי לשלול אי תקינות של הפלג או בעיית דלק ,ע"י ניתוק הצנרת תתאפשר התנעה עם הדלק שנשאר בצנרת ובקרבורטור בנוסף הניתוק ימנע הצפה נוספת של המנוע במידה והוא כבר מוצף,כלומר המנוע יניע הדלק הקיים במערכת ישר ואז המנוע יכבה ,וזה אומר שהפלג עובד כלומר חוט הלהט בוער כראוי ,בכמו כן אנו חוזרים לבעיה הראשית ועכישו אנחנו יודעים שהפלג טובומה שיש לבדוק הוא כיוון המחט(דר !!!:)).
אם המנוע גם במצב שכזה לא יניע סביר להניח שיש בעיה בפלג.

Hurricane
26-05-2011, 21:14:27
עכשיו החלפתי פלאג (מצאתי בנאדם שיש לו 2 ונסעתי אליו) אבל אותו בעיה... אני בא, מניע, אבל מתי שאני מוציא את הסטרטר הפרופל מפסיק להסתובב...
דרך אגב, לקחתי את הפלאג לבד חיברתי לבוסטר אבל הוא לא מתחתם... אבל רואים גיז כזה שאני מחבר אותו..

Scooter007
26-05-2011, 21:24:00
גדעון מציע זאת בכדי לשלול אי תקינות של הפלג או בעיית דלק ,ע"י ניתוק הצנרת תתאפשר התנעה עם הדלק שנשאר בצנרת ובקרבורטור בנוסף הניתוק ימנע הצפה נוספת של המנוע במידה והוא כבר מוצף,כלומר המנוע יניע הדלק הקיים במערכת ישר ואז המנוע יכבה ,וזה אומר שהפלג עובד כלומר חוט הלהט בוער כראוי ,בכמו כן אנו חוזרים לבעיה הראשית ועכישו אנחנו יודעים שהפלג טובומה שיש לבדוק הוא כיוון המחט(דר !!!:)).
אם המנוע גם במצב שכזה לא יניע סביר להניח שיש בעיה בפלג.
מגניב, זה הגיוני, אז אני לא כזה טמבל... :-)

ZvikaF
26-05-2011, 21:30:01
אתה לוקח את הפתגם שלך רחוק מידי...
הרבה מהשאלות שיש לך ואלה שיגיעו בהמשך יפתרו אם משהו שמבין בטיסני דלק יעזור לך, ויש כאלה בבאר-שבע.
המנוע והטיסן עלולים להיות מסוכנים גם על הקרקע ובטח בטיסה :eek:
אולי תוכל להתייעץ עם מי שקנית ממנו את הציוד ? ללמוד בהתכתבות זו בעייה חסרת פיתרון...

Hurricane
26-05-2011, 21:37:32
קניתי מחנות...
ואני אנסה ללכת ביום שבת ובטח יעזרו לי שם...
רק באמת שאלות אחרונות תעזרו לי וזהו:
1. כנראה שהמנוע שלי מוצף, יש מצב שזה מה שעושה את כל הבעיות? אם כן, איך אני פותר את זה?
2. לפי מה שהבנתי פה זה בעיה במחט, אם כן אז אני אקח את זה ביום שבת לטפל בזה עם אחד האנשים במנח..
3. שחיברתי את הפלאג לבד לבוסטר הפלאג לא התחמם, אבל ראיתי גיצ כזה שחיברתי אותו... יש מצב שזה הבעיה?
4. יש מצב שבגלל שהמנוע מוצף נהרס לי משהו במנוע?

זהו, שאלות אחרונות ודי :)

tomer_inbar
26-05-2011, 22:00:09
זה כמו ללמוד אומנות לחימה דרך צפייה בסרטונים בלבד.

.omer biton
26-05-2011, 22:15:26
איפה אתה מטיס?
אני גר בדימונה.

tamos
26-05-2011, 22:51:55
תוציא תפלאג, תשיום אותו בבוסטר.
אם זה מתחמם לך אז זה בסדר(ניהיה אדום), אם לא זה או בעיה בבוסטר או בפלאג.
תבדוק אם המנוע מוצף דרך החור של הפלאג.
אני מציע לך ללכת בכל מקרה למנחת, אני מאמין שהחברה פה מהפורום יותר מישמחו לעזור למטיס למתחיל.
גם לא שזו בעיה כל כך מסובכת. אם אתה מבין תוך 10 דקות המנוע חוזר לעבוד.

Shay
26-05-2011, 23:56:27
קניתי מחנות...
ואני אנסה ללכת ביום שבת ובטח יעזרו לי שם...
רק באמת שאלות אחרונות תעזרו לי וזהו:
1. כנראה שהמנוע שלי מוצף, יש מצב שזה מה שעושה את כל הבעיות? אם כן, איך אני פותר את זה?
2. לפי מה שהבנתי פה זה בעיה במחט, אם כן אז אני אקח את זה ביום שבת לטפל בזה עם אחד האנשים במנח..
3. שחיברתי את הפלאג לבד לבוסטר הפלאג לא התחמם, אבל ראיתי גיצ כזה שחיברתי אותו... יש מצב שזה הבעיה?
4. יש מצב שבגלל שהמנוע מוצף נהרס לי משהו במנוע?

זהו, שאלות אחרונות ודי :)



אני בטוח שדר מדושן עונג :D

Hurricane
27-05-2011, 09:48:55
איפה אתה מטיס?
אני גר בדימונה.

אני מטיס בדרך כלל ליד האנדרטה ברמות..


תוציא תפלאג, תשיום אותו בבוסטר.
אם זה מתחמם לך אז זה בסדר(ניהיה אדום), אם לא זה או בעיה בבוסטר או בפלאג.
תבדוק אם המנוע מוצף דרך החור של הפלאג.
אני מציע לך ללכת בכל מקרה למנחת, אני מאמין שהחברה פה מהפורום יותר מישמחו לעזור למטיס למתחיל.
גם לא שזו בעיה כל כך מסובכת. אם אתה מבין תוך 10 דקות המנוע חוזר לעבוד.

אין, הפלאג לא מתחמם... :|

DarZeelon
27-05-2011, 12:48:20
Hurricane,


אני מצטרף לאלה שמתקשים להבין את מה שאתה כותב...

מה זה; "אז הטמפ' בארגז הטסה לא עולה"?
איזו טמפרטורה ומי שם מדחום בארגז הטסה?

אם התכוונת למחוון הזרם שבלוח המותקן בארגז-ההטסה (power panel), הרי שהוא מראה כמה זרם עובר במצת; לא את הטמפרטורה.
זאת, כמובן, אם אינך משתמש בבוסטר (glow-driver) חיצוני.

אם המחוון אינו מראה זרם, הרי שכל הסיכויים שאיכשהו הצלחת לשרוף את המצֶת... האפשרות השנייה (והלא סבירה) היא שהלוח החשמלי נשרף.
אם נדרש לוח, יש לטאוור הוביס (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVPROFIL=&FVSEARCH=POWER+PANELS+&search=Go).

אם המצת נשרף, התקן חדש. לפני שאתה קורע גם לו את הצורה עם הלוח; חבר אותו ובדוק אותו בחוץ. התחל כשהזרם בערכו המינימלי והעלה אתו בהדרגה, עד שהמצת זוהר בכתום (לא צהוב!).
בדוק לאיזה ערך מכוון כפתור הכוונון. וכל פעם, לפני שאתה מחבר את הקליפ למצת, וודא שהכפתור מראה על אותו הערך!

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfnlHG189iHvUJWqg66e9M5tbSG8fKG v-Ky6iaXgEtQZIyq7vbWw

אם אתה מתחיל להשתמש במצת אחר, כוון את הכפתור בלוח שוב, כשהמצת מחוץ למנוע!

אליקופטר
27-05-2011, 13:04:07
חברים עם כל הרצון טוב של כולם לעזור אני חושב שידידינו חסר ידע בסיסי והדבר מסוכן לו ,לסובבים אותו ולציוד .
בנסיונותיו להסביר את הבעיה ידידינו עושה שימוש במילים שקשה להבין ולא כי הבחור אינו משכיל אלא מפני שאינו מבין דבר בתחום וכאן הסכנה .

באמת שאין כוונה להעליב אלא לשמור על בריאותך אתה חייב מדריך!!

לא לדעת מהו קרבורטור ,או לציין טמפ' בפנל התנעה מסמן רעות.


וכמו שנאמר לאחרים בשירשורים דומים העצה הכי טובה לך ,חפש מדריך אין לך מושג כמה מרור תאכל מחוסר ידע בסיסי .אפשר להסביר לך ימים אבל בהעדר אותו ידע בסיסי שוב פעם יבנה מגדל בבל אין כאן שפה משותפת.

Hurricane
27-05-2011, 13:09:30
יש מצב שבגלל שחיברתי את הסטרטר ל1.2v זה שרף את זה? אם כן, יש אפשרות לתקן את זה?

DarZeelon
27-05-2011, 15:54:29
Hurricane,


הסטרטר הוא המתנע המסובב את המנוע.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPBhkWy3io7n_7573JumTOp7v99-T1nUdVcnVGv3KE04ev-emW

אילו היית מחבר אותו ל-1.2V, הוא פשוט לא היה יכול להסתובב בעצמו, בוודאי שלא לסובב את המנוע. כוחו היה 1/100 ממה שהוא יכול לתת על 12V. זה חשמל של כתה י'...
אתה כבר אמור לדעת את זה.

אם, לעומת זאת, חיברת את הכבל של המצת ל-12V וחיברת אותו למצת, הרי ששרפת אותו ללא שום ספק.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQInZo_On9m3qPtlXhOkJjV0ky37tTny NWEpq7UR4sumsVwXQM3
תצטרך לגייס מעט צניעות.
אינך יודע מספיק כרגע, כדי לתפעל בהצלחה טיסן מנוע בהצלחה; אפילו אם אתה מנחית את הסימולטור לבד מזמן...

צא ולמד!
גייס את האמצעים הדרושים וככל שתקדים, מצבך ישתפר. גיוס אחד מהוריך כמלווה, עוזר מאוד.

avichoen
27-05-2011, 20:09:58
אני אנסה לעזור..
לפני הכל, אל תנסה להטיס את הטיסן בשכונה, אלא במנחת בלבד.
אל תתעסק עם המנוע אם יש אחים/ילדים קטנים בקרבתך.
תשמור את הדלק במקום בטוח, הרחק מילדים וממעשנים, אל תשמור את המיכל בחדר, אחסן במרפסת/גינה/מחסן ללא שמש ישירה.

עכשיו..
לפי מה שהבנתי, אתה כבר הנעת את המנוע בעבר, נכון?

1. כדי לבדוק אם המצת (פלאג) תקין, הוצא את המצת (פלאג), קח סוללה רגילה (אבל מלאה) של שלט טלוויזיה (או משהו כזה) 1.5 וולט, חבר חוט חשמל (או משהו שמוליך חשמל)
אל הצד השטוח של הסוללה בעזרת סלוטייפ (דבק נייר או משהו דומה), גע עם קצה החוט בגוף הפלאג, ועם צד הסוללה הבולט (הצד עם הפין) גע בקודקוד (בשפיץ)
של הפלאג (זהירות מהסליל החם) ובדוק שהסליל לוהט היטב. אם ביצעת כמו שצריך והסליל לא להט, אז הפלאג לא תקין.

2. במידה והפלאג תקין בדוק שהצינורית העליונה שיוצאת ממיכל הדלק מחוברת אל הפייה באגזוז ואת הצינורית התחתונה (הצינורית שממנה מטפטף דלק) מחוברת אל הסיכה/הקרבורטור.
בדוק שבצינורית שמתחברת לקרבורטור מגיע דלק.

3. בדוק שהמנוע לא מוצף, הוצא את הפלאג, הטה את הפתח מטה וסובב את הפרופלור כדי לרוקן את עודפי הדלק במנוע, בדוק שהפלאג לא רטוב.

4. אם הדלק ישן/פתוח לאוויר יתכן ויש בו אדיי מים- נסה עם דלק טרי 5%.

במידה ועדיין לא מסתדר כוון את סיכת הסל"ד הגבוה במנוע ע"י סגירה עד הסוף (לא לחזק) ופתח שני סיבובים וחצי.

5. אתה לא חייב לקחת מדריך (אם אין ביכולתך), אבל חשוב שתיגש לחברה במנחת ותבקש עזרה, תשאל בעניין כיוון מנוע במיוחד.

אם עדיין לא הטסת, אל תטיס לבד כי אתה ת*ר*ס*ק את הטיסן, בקש ממשהו עזרה ותתחיל לאט אבל בטוח, התחביב הזה לא סולח למתרשלים.

Hurricane
27-05-2011, 20:14:32
זה הודעה כמו שצריך ;)
תודה רבה רבה רבה לך, אני יבדוק ויערוך את ההודעה...
דרך אגב, מחר אני הולך למנחת קבעתי עם מישהו שיעזור לי לתקן את הבעיה...

מטיס1
30-05-2011, 14:29:51
זה הודעה כמו שצריך ;)
תודה רבה רבה רבה לך, אני יבדוק ויערוך את ההודעה...
דרך אגב, מחר אני הולך למנחת קבעתי עם מישהו שיעזור לי לתקן את הבעיה...

קיבלת כ"כ הרבה תגובות תשובות ואפילו המלצות אבל הן לא מכובדות לעומת זאת תשובה במסבירה לך מה לעשות אבל בעצם מתעלמת מהמסוכנות שבך הופכת להיות תשובה "כמו שצריך" טוב שיהיה ...הגיע מזל שאתה לא מטיס לידי.

.omer biton
30-05-2011, 14:36:15
הסתדרה הבעיה?

Xעמרי
30-05-2011, 15:39:21
אני חייב לציין שגם לי היה ממש קשה לקרוא את השרשור הזה
נשמע שהמנוע שלך לא מכוון, אם תקרא לאט את מה שאכתוב פה, אולי תצליח להניע

לפני שאתה ממשיך לקרוא - התהליך המתואר כאן הוא תהליך עדין, אם אתה לא בטוח בעצמך - עדיף שתמצא מישהו שמבין שיעשה את זה במקומך

לפני הכל הסברים
המנוע זה הדבר הזה שמורכב על הטיסן ויש לו פרופלור בקצה
קרבורטור זה החלק שנמצא בקדמת המנוע ויש לו חור בעובי של בערך זרת, כשאתה מביט דרכו, אם המצערת פתוחה עד הסוף, תוכל לראות שתי סיכות עם רווח קטן מאוד בניהן
מימין לקרבורטור (אם אתה מסתכל עליו מכיוון הפרופלור) ישנו ניפל שאליו מחוברת צינורית שממשיכה לסיכה הראשית (בחלק מהמנועים, בחלק האחר היא מחוברת ישירות לקרוברטור)
תזכור את המושג הזה - "סיכה ראשית"
מהצד השני של הקרבורטור יש חור ובתוכו מסתתר בורג קטן שנקרא סיכה משנית
אל הסיכה הראשית מחובר צינור הדלק שמגיע ממיכל הדלק
לאגזוז מחובר צינור דלק שמתחבר לחור השני במיכל הדלק ותפקידו להעביר חלק מהגזים גדי ליצור דיחוס ולדחוף דלק בחזרה למנוע

כדי להניע עליך לנקוט בצעדים הבאים:
מלא דלק במיכל הדלק
סגור את המצערת עד למינימום האפשרי
סגור את הסיכה הראשית והמשנית עד הסוף
פתח את הסיכה הראשית שני סיבובים
פתח את הסיכה הנגדית שני סיבובים
וודא שהפלאג שמחובר למנוע אינו שרוף
חבר את הבוסטר (המכשיר שמעביר חשמל ומחמם את הפלאג) לפלאג
נסה להניע באמצעות הסטארטר (המכשיר שמסובב את הפרופלור)

אם הניע - מצוין,
אם לא, נסה לפתוח טיפה את הסיכה הראשית שמינית סיבוב ונסה להניע שוב
חזור על התהליך עד שתצליח להניע

כשהמנוע מתחיל לעבוד, פתח את המצערת באיטיות על למצב "מלא" ואז פתח את הסיכה הראשית לאט לאט עד שתתחיל לשמוע את המנוע צורח
תמשיך לסובב באיטיות כל עוד המנוע צורח יותר ויותר חזק, כשתשמע אותו צורח טיפה פחות חזק, סובב בחזרה את הסיכה עד שתשמע את הטון הכי צווחני של המנוע
הורד את המצערת למינימום וספור בלב עד 10 לאט
הרם בבת אחת את המצערת למצב מלא, אם המנוע מגמגם - פתח טיפה את הסיכה הנגדית.
אם הצלחת - מזל טוב
אם לא, נסה לתאר מה קרה לך ונראה אם אפשר לעזור
כמו שקודמי הציעו - עדיף למצוא מישהו מנוסה שיעזור לך, גם אם זה כרוך באי-נעימויות מסוימות

ואגב
פלאג שרוף כן יכול להרוס מנוע, במיוחד אם הוא הותך ופיזר בתוך המנוע חלקיקי מתכת מותכים, במקרה שלך גם לאחר שנשרף הפלאג המשכת בנסיונות אז מאוחר מידי להגיד לך לא לעשות את זה.
בכל מקרה - במקרה הכי גרוע תהיה לך קצת פחות קומפרסיה והמנוע לא יחזיק מעמד לאורך זמן.

Hurricane
30-05-2011, 15:46:24
תודהה עומרי, אבל פטרתי את הבעיה... יש כמו צינורית כזאת שמחוברת למנוע, אז היא נתקעה שם באיזה מקום... אחרי שהזזתי אותה קצת והדבקתי אותה לחלק הפנימי של הטיסן, המנוע הניע..
תודה בכל מקרה :)

DarZeelon
30-05-2011, 16:28:35
Hurricane,


האם אתה מבין מה היתה הבעיה שבעטיה לא הצלחת להתניע את המנוע?
אני מבין שמבחינתך נפתרה (לא נפטרה) הבעיה.

אבל עד שלא תבין מה ה-'כמו צינורית כזאת שמחוברת למנוע' עושה; ומדוע בגלל ש-'היא נתקעה שם באיזה מקום', לא הצלחת להתניע את המנוע; וגם למה 'אחרי שהזזת אותה קצת והדבקת אותה לחלק הפנימי של הטיסן', אפשר היה להתניע את המנוע; לא תתקדם ותמשיך לשאול כאן שאלות, שרק ירגיזו חלק מהחברים שמבקשים לעזור לך.

כפי שכבר כתבתי לך; צא ולמד עד שתבין מה אתה עושה.

avichoen
30-05-2011, 18:10:09
שמחתי לראות שהסתדר לך.. אם לעת עתה או לא.. זה לא משנה.
יש לך נחישות ואני בטוח שתצליח.
בכל בעיה שתתקל בה, תוכל תמיד לשאול, להתייעץ עם לא מעט מחברי הפורום (לזה הוא נועד) ואני ביניהם.
חפש מאמרים, מדריכים באינטרנט, כנס לפורומים, שאל שאלות וכך תדע יותר.

אליקופטר
30-05-2011, 19:18:45
שמחתי לראות שהסתדר לך.. אם לעת עתה או לא.. זה לא משנה.
יש לך נחישות ואני בטוח שתצליח.
בכל בעיה שתתקל בה, תוכל תמיד לשאול, להתייעץ עם לא מעט מחברי הפורום (לזה הוא נועד) ואני ביניהם.
חפש מאמרים, מדריכים באינטרנט, כנס לפורומים, שאל שאלות וכך תדע יותר.

מה אתה מנסה להיות?

avichoen
30-05-2011, 19:37:13
מה אתה מנסה להיות?

לא הבנתי מה שאלת. אתה מוכן להסביר את עצמך קצת יותר.

a_lams
30-05-2011, 23:46:00
זה רק אני ששם לב שיש מצב שמר הוריקן מסתלבט פה על כולם???

הוריקן, אחי, אם אתה אמיתי או לא, אם עשית זאת בשגגה או באמת

הרגת אותי מצחוק!!! פשוט הרגת!!!!

באמת, אתה גדול!!!

תודה וליל מנוחות!!!

avichoen
31-05-2011, 10:54:37
ברשותכם,
מס' חברים בפורום מגיבים לעתים כמו שופטים באינקוויזיציה מימי-הביניים.
מעירים הערות קנטרניות שלא קשורות לנושא השרשור וסוטים מהקשרו.
לועגים על חוסר בקיאותם בתחום ואף על יכולתם האינטלקטואלית של חברים אחרים בעיקר למצטרפים חדשים.
מגיבים ברמיזות מכוונות כדי לגרום לפותח השרשור לסיים אותו.
אמנם הפורום ציבורי ופתוח לכל, מאידך לא חייבים להגיב או להתייחס לכל נושא, גם אם נדמה כי הוא נעוץ.
מה הבעיה להתייחס לכותרת כמו לפרסומת חסרת עניין ולדלג הלאה.
אפשר ורצוי להשאיר את השרשור נקי מתגובות שאינן תורמות לנושא השרשור.
מדהים עד כמה פסימיים ונטולי סובלנות אנשים יכולים להיות. איפה נראה דבר שכזה- נער/בחור שקנה לעצמו טיסן, נכנס לפורום טיסנים, שואל שאלות
ומקבל תגובות קנטרניות, משפילות עם רמיזות ליכולתו השכלתנית מאדם בגיל של אבא/סבא שלו אולי, שלכאורה אמור להיות בוגר (עם כל המשתמע).
ופה נשאלת השאלה: האם הבחור טעה ולא היה אמור להיכנס לפורום כה מורכב ו"גבוה" של טיסנים ולשאול שאלות?, או שישנם אנשים ברמה פתטית וחסרת תכלית
שבמקום להתכתש בפורום הולם- כלכלה, כנסת, ומנהל, באים על סיפוקם בהתנצחויות עלובות במחוזות אחרים.
לסיום, לכל הנוגעים בדבר, אין בכוונתי לפגוע ולהתכתש (גם לא לשנות את העולם) מי שמכיר אותי יודע, נהפוך הוא, אני בעד פורום מלא תוכן והעשרה,
ידידותי הן למתחילים, ילדים, נשים וכו' ללא קשר לבקיאותם, רמת המשכל, דוברי שפה זרה (או לא) עם שגיאות כתיב אם בשוגג ואם מטעמי נוחות.
אפשר מדי פעם לרדת מהעץ ולחזור לפרופורציות כדוגמת פורומים איכותיים נוספים ולהגיב במחשבה תחילה ולא מתוך שעמום או קנטרנות אלא באמת בכדי לעזור.
המשך יום נעים וסובלני שיהיה לכולנו.

בברכה,

אבי כהן

.omer biton
31-05-2011, 12:11:46
ברשותכם,
מס' חברים בפורום מגיבים לעתים כמו שופטים באינקוויזיציה מימי-הביניים.
מעירים הערות קנטרניות שלא קשורות לנושא השרשור וסוטים מהקשרו.
לועגים על חוסר בקיאותם בתחום ואף על יכולתם האינטלקטואלית של חברים אחרים בעיקר למצטרפים חדשים.
מגיבים ברמיזות מכוונות כדי לגרום לפותח השרשור לסיים אותו.
אמנם הפורום ציבורי ופתוח לכל, מאידך לא חייבים להגיב או להתייחס לכל נושא, גם אם נדמה כי הוא נעוץ.
מה הבעיה להתייחס לכותרת כמו לפרסומת חסרת עניין ולדלג הלאה.
אפשר ורצוי להשאיר את השרשור נקי מתגובות שאינן תורמות לנושא השרשור.
מדהים עד כמה פסימיים ונטולי סובלנות אנשים יכולים להיות. איפה נראה דבר שכזה- נער/בחור שקנה לעצמו טיסן, נכנס לפורום טיסנים, שואל שאלות
ומקבל תגובות קנטרניות, משפילות עם רמיזות ליכולתו השכלתנית מאדם בגיל של אבא/סבא שלו אולי, שלכאורה אמור להיות בוגר (עם כל המשתמע).
ופה נשאלת השאלה: האם הבחור טעה ולא היה אמור להיכנס לפורום כה מורכב ו"גבוה" של טיסנים ולשאול שאלות?, או שישנם אנשים ברמה פתטית וחסרת תכלית
שבמקום להתכתש בפורום הולם- כלכלה, כנסת, ומנהל, באים על סיפוקם בהתנצחויות עלובות במחוזות אחרים.
לסיום, לכל הנוגעים בדבר, אין בכוונתי לפגוע ולהתכתש (גם לא לשנות את העולם) מי שמכיר אותי יודע, נהפוך הוא, אני בעד פורום מלא תוכן והעשרה,
ידידותי הן למתחילים, ילדים, נשים וכו' ללא קשר לבקיאותם, רמת המשכל, דוברי שפה זרה (או לא) עם שגיאות כתיב אם בשוגג ואם מטעמי נוחות.
אפשר מדי פעם לרדת מהעץ ולחזור לפרופורציות כדוגמת פורומים איכותיים נוספים ולהגיב במחשבה תחילה ולא מתוך שעמום או קנטרנות אלא באמת בכדי לעזור.
המשך יום נעים וסובלני שיהיה לכולנו.

בברכה,

אבי כהן

+1111111100000000000000000000000000

ZvikaF
31-05-2011, 12:42:26
הוריקן, עם כל הכבוד וההערכה הרי שכמו שלהקת "כוורת" שרה - לא לומדים לשחות בהתכתבות ....

ההובי שלנו עלול להיות מסוכן במיוחד למי שלא מכיר אותו. הסיכון הוא לך וגם ולסביבה.

העצה הטובה ביותר (שניתנה פה כמה פעמים) ונראה שתיושם, היא להפגש ולקבל ייעוץ והדרכה ממישהו שמכיר את התחום.

מטיס1
31-05-2011, 13:14:36
הוריקן, עם כל הכבוד וההערכה הרי שכמו שלהקת "כוורת" שרה - לא לומדים לשחות בהתכתבות ....

ההובי שלנו עלול להיות מסוכן במיוחד למי שלא מכיר אותו. הסיכון הוא לך וגם ולסביבה.

העצה הטובה ביותר (שניתנה פה כמה פעמים) ונראה שתיושם, היא להפגש ולקבל ייעוץ והדרכה ממישהו שמכיר את התחום.



ואת זה אבי כהן ועומר צריכים להבין ולא לתת תחושה כאילו ניסו לזלזל בו ,זה שאתם נתת םלו תשובה מפורטת ולא אחראית לא עושה אתכם טובים יותר למטרות הפורום,מעניין אותי אם אחד שמתנהג בכזה זלזול בתחום הזה יטיס לידכם מה תעשו ? גם תיהו כאילו נחמדים בכאילו?!

.omer biton
31-05-2011, 13:59:58
אכן יש כמה תגובות שלא ניסו לזלזל בו או לרמוז , אתם צודקים התחביב הזה מסוכן.
אם אם תסתכל כמה תגובות למעלה אתה תראה שיש תגובות מזלזלות , רומזות , ומתנשאות .
לתעמי זה בכלל לא לעניין.

עומר.

AMIR
31-05-2011, 17:20:31
היי,
עכשיו אני בא להניע את הטיסן טריינר שלי, טוב אני בא מחבר הכל בא לוחץ מניע בום לא מניע
הפרופ מיסתובב אבל מתי שאני מוציא את הבוסטר הוא מפסיק להסתובב
אני כנראה עשיתי טעות כי ששמתי דלק אז שכחתי להוציא את הפיאה השניה שמחוברת למנוע וכנראה זה פיפץ את המנוע בדלק ולא שמתי לב
הרמתי את הטיסן למעלה יצא דלק מהמנוע עד שהפסיק הורדתי
אני שוב מניע אותו דבר
עכשיו שאני מחבר את הזה שמחובר לפלאג אז הטמפ' בארגז הטסה לא עולה, אבל זה נראה לי היה ככה מהיום הטסה הראשון שלי אז לא יודע
אמרו לי שכנראה בפלאג, אבל אני עדיין בסרטים שאני דפקתי את זה מתי שתידלקתי
מישהו יכול לעזור לי? יש מצב שזה מה שאני אומר?

תודה ויום טוב

וואו איזה עברית...
אני אענה לך כמו שהבנתי ממהודעה שלך,
תפרק את זה משם, תיקח אותו תרים את הזה למעלה.
תחבר מהארגז הטסה את ההוא, ובום תניע.
כשישפך לך הזה, תרכיב חזרה את ההם יחד,
עכשיו תנסה להניע ובבום מניע.

מקווה שעזרתי.

עכשיו אני אנסה להסביר לך בעברית תקינה.
הצפת את המנוע, זה הצלחתי להבין מבין השורות.
מה שעליך לעשות:
1. תרים סטיק גז למעלה.
2. ללא חיבור בוסטר!!!!!!!, תניע עם הסטרטר רק כדי ששאריות הדלק יצאו.
3. תבדוק שהפלג שלך תקין, תוציא אותו ותבדוק אותו עם הבוטר. אם הוא מתלהט כולו הוא עדיין תקין.
אם לא, תחליף פלג.
4. תוריד סטיק גז חזרה למטה, חבר בוסטר ותניע.

זה אמור לעזור לך.

שאלה לי אליך גברברון, אין איתך מישהו בשטח שיכל לעזור לך עם זה?
אחרי הכל מדובר בפעולה שגרתית, קורה לפעמים שמתבלבלים, גם אני שוכח לפעמים לחסום דלק כשאני מניע את המסוק שלי.
אבל אתה חייב ללמוד מה לעשות כשהמנוע מוצף!

עכשיו, אני באמת מקווה שעזרתי לך.

DarZeelon
01-06-2011, 10:14:54
4. יש מצב שבגלל שהמנוע מוצף נהרס לי משהו במנוע?



Hurricane,


אז זהו, שכן.

אם תנסה להתניע מנוע מוצף; כלומר שנפח הדלק שנכנס מעל הבוכנה בו, גדול מנפח תא-השרפה; ותנסה לסובב אותו באמצעות מתנע חשמלי (סטרטר); עלול להיות במנוע hydraulic lock, שיגרום לכך שהטלטל יתעקם, או ישבר; או שגל הארכובה ישבר, או שניהם.
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR1V64UP2FvUbYKJOMm6ea_8QpfZ9oGk eR_eTrcE7gNCfUx9tQz

כך זה נראה במנוע של מכונית אמיתית...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Bent_connecting_rod_1.JPG




אני בטוח שדר מדושן עונג...



אני לא, שי.

ברגע שראיתי את הניסוח של ההודעה הראשונה, הבנתי שמדובר, כנראה, בטיסנאי עוּל-ימים; שטרם הספיק, או שלא עלה בידו ללמוד את כללי השפה בביה"ס; ושמביתו לא תבוא לו ישועה.
אין לי בסיס רחב מספיק של מידע נכון וכתיבה נכונה, בכדי ללמד אותו איך להתגבר על שגיאות בודדות...

AMIR
01-06-2011, 23:03:51
צר לי אך לא מדובר במספר שגיאות כתיב, הרי שמדובר בעברית עילגת לחלוטין.
לא חשבתי שמדובר בבחור בן 16.
אם לומר את האמת?
אני נבוך.

דר יקירי,
הרי לך מיזם, למד את העלם החביב כיצד לשמור על עברית תקנית.
;)

DarZeelon
02-06-2011, 00:03:33
אמיר,


איך אמרה לובה מהסופר?!

קשה, קשה...

לא התכוונתי שמדובר רק בשגיאות בודדות, אלא שאין שום בסיס; לפחות לא בשלב זה.