PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוף! הריסוק הכי מטומטם ומרגיז בעולם!



Scooter007
27-05-2011, 18:02:53
אחרי שבוע ארוך של המתנה וציפיה להטיס הגענו אל השטח מוקדם בבוקר...
עשיתי בדיקות PRE FLIGHT והכל נראה תקין. תדלקתי, הנעתי והגעתי אל המסלול.
התיישרות על המסלול, פול גז ואני באוויר ! עשיתי 2-3 הקפות והכל הלך טוב, אמיר המדריך המליץ לנחות ולתת כיוונון קטן לסיכה. אחרי דקה הנחתתי את המטוס והכל הלך חלק.
אמיר כיוונן את הסיכה ומשם המשכתי אל המסלול... יישור קטן ופול הגז והטיסן מאיץ... הגיע הזמן להמריא, אני מוריד את הסטיק הימני ולא רואה תגובה, מוריד עד הסוף וכלום לא קורה. בשלב הזה הטיסן ניתק קלות מהקרקע (בערך 15 סנטימטר) והיה ברור שמשהו לא תקין. ישר כיביתי מנוע והתחלתי להתפלל ... המסלול נגמר, הטיסן צלל 3 מטרים היישר אל המדרכה.

הגענו אל הטיסן וניסנו לבצע "תחקיר תאונה", כל ההגאים הגיבו למעט הגה גובה, הפכנו את הטיסן וגילינו את אחד הדברים הכי מרגיזים ..הפין של הלינק נשבר!!!
הנזק:
- פיירוואל שהתנתק לגמרי
- כן נסע נתלש עם פיסה מהגוף

עוד אייטם ל pre flight

:-(((

flatspin
27-05-2011, 18:40:11
אני מכיר את התופעה. יש סוגים שונים של קלוויסים (מה שאתה קורא לינקים) מפלסטיק. בדרך כלל הם טובים ואפשר לסמוך עליהם. לפעמים הם מתעקשים בזמן ההרכבה ומתכופפים עש למצב שטוח. במקרה כזה החומר נחלש ואם אינו נשבר באותו רגע, במשך הזמן הוא קורס. קרה והתכופף בזמן ההרכבה - להשליך לפח ולהחליף בחדש.
אופציה אחרת היא כמובן להשתמש בקלוויס ממתכת.

edoman
27-05-2011, 18:44:17
אייי איזה באסה ... מקווה שתחזור הכי מהר להטיס

דניאל דקל
27-05-2011, 19:20:33
במקרה כזה בדיאבד לא היית צריך לכבות מנוע. יכולת בעזרת כוח המנוע לגרום לטיסן לאבד/להרוויח גובה.
לפני כעשור (ודאי גדעון זוכר) במהלך גביע אלקלעי, אחד מחניכי קורס מזל"טים הטיס מזל"טון אימון כאשרלפתע הגה הגובה התנתק מנגרר מאחור.
הבחור, בקור רוח אופייני, הנחית אותו בצורה כמעט מושלמת ע"י משחק עם המנוע.

satrianip
27-05-2011, 19:27:59
יוסי זה קורה! נשב ביחד נעשה תיקון (גם לי יש מה לתקן כזכור לך) ושישי הבא אתה חוזר להטיס כמו גדול
התנהגת בקור רוח ולא נכנסת לפניקה למרות המצב ועל זה מגיע לך כל הכבוד.

ויש שאומרים טיסנאי שלא ריסק הוא לא טיסנאי!!

Shay
27-05-2011, 19:37:45
במקרה כזה בדיאבד לא היית צריך לכבות מנוע. יכולת בעזרת כוח המנוע לגרום לטיסן לאבד/להרוויח גובה.
לפני כעשור (ודאי גדעון זוכר) במהלך גביע אלקלעי, אחד מחניכי קורס מזל"טים הטיס מזל"טון אימון כאשרלפתע הגה הגובה התנתק מנגרר מאחור.
הבחור, בקור רוח אופייני, הנחית אותו בצורה כמעט מושלמת ע"י משחק עם המנוע.


בעקרון אתה צודק אבל אתה שוכח שלא לכולנו הכישורים שיש למטיסי החוץ ובנוסף על כך זה לא בדיוק קופץ לראש...

Scooter007
27-05-2011, 21:07:15
במקרה כזה בדיאבד לא היית צריך לכבות מנוע. יכולת בעזרת כוח המנוע לגרום לטיסן לאבד/להרוויח גובה.
לפני כעשור (ודאי גדעון זוכר) במהלך גביע אלקלעי, אחד מחניכי קורס מזל"טים הטיס מזל"טון אימון כאשרלפתע הגה הגובה התנתק מנגרר מאחור.
הבחור, בקור רוח אופייני, הנחית אותו בצורה כמעט מושלמת ע"י משחק עם המנוע.

אין מצב... 50 מטר מסוף המסלול עומד לו סניף של שופרסל... הטיסן קפץ לביקור אצל השומר (במהירות אפסית :-))

צ'ופי
27-05-2011, 21:34:30
תוכל לתת תמונה של החלק שנישבר? אני לא בטוח שהבנתי מהוא(ולא בא לי לרסק ביגללו...)

אליקופטר
27-05-2011, 21:35:40
אוכל לתת לך טיפ כיצד מאבטחים לינק כזה... קח צינורית דלק חתוך כ חצי ס"מ והשחל על הפושרוד וממנו על הלינק לאחר הסגירה ,אבטחה פשוטה שמונעת תקלות מסוג שכזה.

flatspin
27-05-2011, 21:37:44
אין מצב... 50 מטר מסוף המסלול עומד לו סניף של שופרסל... הטיסן קפץ לביקור אצל השומר (במהירות אפסית :-))

לא יאומן כי יסופר !
סניף של סופרמרקט צמח לו לפתע בקצה המסלול ! ממש חוסר אחריות להקים כזה מבנה בקצה המסלול .
זאת אומרת, למסלול יש זכות ראשונים !
ממריאים מול פתח של סופרמרקט ? זהו ? המקום האחרון שנותר להטיס טיסנים ?
כמו שפתחתי, לא יאומן כי יסופר.

אליקופטר
27-05-2011, 21:39:30
תוכל לתת תמונה של החלק שנישבר? אני לא בטוח שהבנתי מהוא(ולא בא לי לרסק ביגללו...)


46534

Scooter007
27-05-2011, 22:49:19
לא יאומן כי יסופר !
סניף של סופרמרקט צמח לו לפתע בקצה המסלול ! ממש חוסר אחריות להקים כזה מבנה בקצה המסלול .
זאת אומרת, למסלול יש זכות ראשונים !
ממריאים מול פתח של סופרמרקט ? זהו ? המקום האחרון שנותר להטיס טיסנים ?
כמו שפתחתי, לא יאומן כי יסופר.

:-) תאמת כשאני חושב על זה אז התיאור שנתתי על המקום נשמע קצת לא בטיחותי. זה לא המצב, יש לנו מסלול עפר באורך של כ 200 מטר, אחריו יש מדרון של בערך 15 מטר , אחריו מדרכה רחבה וסתם מבנה נטוש. הפתח של הסופר נמצא במרחק 100 מטר מהמבנה וכ100 מטר משמאל למסלול.

לזכותנו יאמר ש״אנחנו היינו שם ראשונים״ הסופר נפתח לפני כחודש והוא די שומם.

:-)

Scooter007
27-05-2011, 22:50:26
אוכל לתת לך טיפ כיצד מאבטחים לינק כזה... קח צינורית דלק חתוך כ חצי ס"מ והשחל על הפושרוד וממנו על הלינק לאחר הסגירה ,אבטחה פשוטה שמונעת תקלות מסוג שכזה.

אהבתי, תודה.

avichoen
28-05-2011, 08:56:22
לדעתי, אחד הדברים המעצבנים בתחביב הזה, זה איכות החומרים הירודה ובמקרים מסויימים גם פיתוח מוצר לקויי.
לא מעט טיסנים/רכיבי טיסנים מיוצרים באיכות זו ורצוי לבדוק את הרכיבים השונים, אם ישנה אפשרות (אפילו נמוכה) לכשל, מן הסתם זה יקרה מתישהו.
ל"שקט נפשי" רצוי להחליף לרכיבים איכותיים וכמו שהוזכר לינקים ממתכת.
לרסק טיסן זה מרגיז, אך מרגיז פי שניים לרסק בגלל תקלה מכנית.
לא נורא.. זה קורה לפעמים. בפעמים הבאות בדוק היטב את טיב החומרים ושדרג לאיכותיים יותר (אל תסמוך על המקוריים).
תקן את הטיסן ויאללה לאויר. :)

דניאל דקל
28-05-2011, 09:36:59
אמיר
אני מבקש ממך להתנצל בפני גדעון (FLAP SPIN).
אם היית מבין עד כמה האיש מקצוען בתחום הטיסנאות היית מתקשר אישית לבקש ממנו סליחה.
אולי אם תתנצל, תזכה לביקור בסדנא שלו ותקבל כוס קפה וופלים כפי שהוא נוהג עם כל אורחיו... :)

lior.metargem
28-05-2011, 10:24:07
היי דניאל
קודם אני גם הייתי באותו ארוע אלקלעי ואני זוכר המיקרה. לבחור עם המז"לט היה מדפים והישתמש בהם כדי להרים את האף ולמנע מהמז"לט לצלול. במיקרה הזה עשה נכון שלא כיבה מנוע .

במיקרה של Scooter007 דווקא עשה נכון שכיבה מנוע! אני מאמין שאין לו מדפים בטיסן ובכך צימצם נזקים כשכיבה מנוע !

AMIR
28-05-2011, 12:03:35
לא מכיר את גדעון, אבל תגובות טרחניות כאלה לא מקובלות עלי כלל.
כאשר אדם מגיב בחוסר ידיעה מוחלטת ואיננו בקיא בפרטים ונוקב דיעה נחרצת בגנות
קבוצה או אדם מסויים יש בזה מן ה"קופץ בראש" ומה אוכל לעשות? רק טמבלים קופתים בראש...

גם אני דקדקן בפרטים הקטנים ומנסה להיות מקצוען ללא פשרות.
על כך אין עוררין וכל מי שנתקל בי אי פעם יודע זאת ויעידו על כך שורה ארוכה של אנשים.

ולכן דניאל, כשגדעון יתנצל על ההודעה שלו, אני אתנצל על ההודעה שלי.
אני איש של שלום ויודע להתנצל כשצריך.
אך אחד הדברים שאני לא אוכל לסבול זה ההתנצחויות והביקורת העילגת הזו.
אני יודע ומודע לחריפות הכתב שלי.
היא תתעדן כשאחרים יעדנו את ניסוחם!

valaza
28-05-2011, 12:43:33
היי דניאל
קודם אני גם הייתי באותו ארוע אלקלעי ואני זוכר המיקרה. לבחור עם המז"לט היה מדפים והישתמש בהם כדי להרים את האף ולמנע מהמז"לט לצלול. במיקרה הזה עשה נכון שלא כיבה מנוע .

במיקרה של Scooter007 דווקא עשה נכון שכיבה מנוע! אני מאמין שאין לו מדפים בטיסן ובכך צימצם נזקים כשכיבה מנוע !

ממש לא צריך מדפים בשביל לבצע טיסה עם מנוע בלבד, להיפך, מדפים מורידים את האף כאשר אין תיקון עם הגה הגובה.
אין שום בעיה להטיס ולהנחית כל טריינר סטנדרטי (עם זוויות מנוע נכונות, בדגש על 2~ מעלות למטה, ומאוזן כנדרש) ללא הגה גובה.

דניאל דקל
28-05-2011, 16:13:46
אמיר, גילו של גדעון כנראה כפול משלך...
בדיוק כפי שהיית קם באוטובוס בשביל אדם בוגר ממך, כך ראוי להתנהג גם במקרה זה.
התנצלות לא מורידה מכבודו של אדם, להיפך, זה הופך אותו לבוגר יותר וראוי להערכה.

AMIR
28-05-2011, 18:01:00
דניאל, אין כאן פאקטור של גיל.
מצער אותי לחשוב שדווקא אדם מבוגר ומנוסה בוחר לתת ביקורת קשה, נוקבת ומתנשאת מבלי להכיר
את העובדות והפרטים בשלמותם.

יש בדבריך כי הייתי תקיף יתר על המידה.
אך אני מצפה מהכותב לתת את דעתו ואף התנצלותו על הדרך בה בחר להציג את עמדתו.
אני מבחינתי לא מגיב יותר לשרשור הנ"ל.

erazz
28-05-2011, 18:02:04
נמחקה הודעה והסיבה הוסברה לבעל ההודעה. בואו נחזור לנושא השרשור.

flatspin
28-05-2011, 18:15:28
דניאל, אין כאן פאקטור של גיל.
מצער אותי לחשוב שדווקא אדם מבוגר ומנוסה בוחר לתת ביקורת קשה, נוקבת ומתנשאת מבלי להכיר
את העובדות והפרטים בשלמותם.

יש בדבריך כי הייתי תקיף יתר על המידה.
אך אני מצפה מהכותב לתת את דעתו ואף התנצלותו על הדרך בה בחר להציג את עמדתו.
אני מבחינתי לא מגיב יותר לשרשור הנ"ל.

שלום אמיר
בראשית דברי אני רצה להתנצל בפניך על הערתי הנבערת בענין הטסה מול מבנה.
לתומי חשבתי שהמרחק קטן מאד, כפי שלדעתי הבין כל אחד מחברי הפורום למקרא ההודעה המקורית. רק עם הודעתו השניה המתארת את המקום ומציינת את המרחקים התמונה החלה להתבהר משהו. צר לי אם פגעתי בך. מה עוד שבעיני נראה מוזר שאתה תפסת בענין זה טרמפ על הודעה שהכניס מישהו אחר.
אני מסיר את כובעי בפניך, מצטער ולוקח את דברי בחזרה.
שבוע טוב לך

igalr
28-05-2011, 18:22:28
ולעניין עצמו
בדיקות ניפנוף הכנפיים הופכות להיות רוטיניות ושגרתיות .
קרה לי באופן אישי שהטיסן עמד על מסלול ובאופן רוטיני ניפנפתי בהגאים ופתחתי מנוע הטיסן המריא אבל רק אז המוח קלט את העובדה שהגה הכיוון לא זז בניפנוף . היה טיסן כבר היה בגובה של מספר מטרים , ובכל מקרה הנחיתה עברה בשלום התברר שסרו הגה כיוון גמר קרירה.

Scooter007
28-05-2011, 18:44:25
שלום אמיר
בראשית דברי אני רצה להתנצל בפניך על הערתי הנבערת בענין הטסה מול מבנה.
לתומי חשבתי שהמרחק קטן מאד, כפי שלדעתי הבין כל אחד מחברי הפורום למקרא ההודעה המקורית. רק עם הודעתו השניה המתארת את המקום ומציינת את המרחקים התמונה החלה להתבהר משהו. צר לי אם פגעתי בך. מה עוד שבעיני נראה מוזר שאתה תפסת בענין זה טרמפ על הודעה שהכניס מישהו אחר.
אני מסיר את כובעי בפניך, מצטער ולוקח את דברי בחזרה.
שבוע טוב לך

חברים יקרים, בואו נשמור על ״טוהר״ הפורום, אין צורך להתנצחויות והתנצלויות, בסופו של יום כולנו פה על מנת לשתף, ללמוד וללמד.
לא תכננתי להצית אש וחבל שזה מה שקרה, הפורום הזה הוא דבר מבורך (ובמיוחד למתחילים שכמוני) שלא רק נתן לי כיוונים וטיפים לפני הרכישה הראשונית, נתן לי המון ידע ובתחום (ובדברים הקשורים מסביב) אלא גם הפגיש אותי עם אנשים טובים (בראשם אמיר).
גדעון, אני לא מכיר אותך אבל בתור טירון אני מעריך את התגובות שלך וברור לי שלא התכוונת להרע/לפגוע.
*

Scooter007
28-05-2011, 18:53:19
ממש לא צריך מדפים בשביל לבצע טיסה עם מנוע בלבד, להיפך, מדפים מורידים את האף כאשר אין תיקון עם הגה הגובה.
אין שום בעיה להטיס ולהנחית כל טריינר סטנדרטי (עם זוויות מנוע נכונות, בדגש על 2~ מעלות למטה, ומאוזן כנדרש) ללא הגה גובה.

אני בשלבי תיקון הטיסן כרגע... אני צריך לשאוף לזוית תושבת של 2 מעלות כלפי מטה?