PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מסוק חשמלי הכי טוב



BuildHome
08-12-2008, 22:36:28
שלום,

רציתי לדעת, האם המסוק טירקס 450 הוא המסוק הכי טוב שכדאי ומומלץ לקנות מכל מסוקי החשמל?

זאת כמובן אחרי ניסיון מסוים עם LAMA V4...

או שמעדיפים לעבור באמצע עם עוד מסוק פחות טוב מטירקס 450?

אגב, מאיזה דגמים של הטירקס זה כבר דלק? זה קצת מבלבל..

תודה מראש!! :)

AMIR
08-12-2008, 22:46:25
או קיי... בוא נעשה סדר....
ככה:
טירקס חשמליים מונים ארבעה סוגים (לא כולל הסבת 700 לחשמלי...)
טירקס 250
טירקס 450
טירקס 500
טירקס 600 - חשמלי- הוא הגדול בקטגוריה.

טירקס דלק קיימים שני דגמים:
טירקס 600 - מנוע 50- להבי 600 מילימטר.
טירקס 700 - מנוע 90 - להבים מ690 עד 710 מילימטר.

עכשיו.. הטסת לאמה V4 אולי תיתן לך איזושהי אורייטנציה בסיסית!!!
אבל אין לה כמעט שום קשר להטסת מסוק דלק או חשמלי נורמלי.
תראה- הדיעה הרווחת בקהילה היא שככל שהמסוק גדול כך יהיה יציב יותר וטוב יותר
ללימוד!
אך טעות עם מסוק 90 תעלה ביוקר ולכן ההמלצה היא להתחיל במסוקי 50!
טירקס 600 יעשה את העבודה מצויין!

מסוקי ה500 וה450 יתאימו לשלב קצת מאוחר יותר לדעתי
הטירקס 500 חריף ולא יתאים לך כל כך (מה גם שההשקעה בסוללות יקרה מאד!!!)
טירקס 450 פחות צפויי ויציבותו נתונה בתנאי מזג האוויר!!!

תיראה זו תורה שלמה.. אשמח לענות על כל שאלה (אם יש לך עוד)
פנה אלי לפרטי...

Nlackrif
09-12-2008, 06:01:22
או קיי... בוא נעשה סדר....
ככה:
טירקס חשמליים מונים ארבעה סוגים (לא כולל הסבת 700 לחשמלי...)
טירקס 250
טירקס 450
טירקס 500
טירקס 600 - חשמלי- הוא הגדול בקטגוריה.

טירקס דלק קיימים שני דגמים:
טירקס 600 - מנוע 50- להבי 600 מילימטר.
טירקס 700 - מנוע 90 - להבים מ690 עד 710 מילימטר.

עכשיו.. הטסת לאמה V4 אולי תיתן לך איזושהי אורייטנציה בסיסית!!!
אבל אין לה כמעט שום קשר להטסת מסוק דלק או חשמלי נורמלי.
תראה- הדיעה הרווחת בקהילה היא שככל שהמסוק גדול כך יהיה יציב יותר וטוב יותר
ללימוד!
אך טעות עם מסוק 90 תעלה ביוקר ולכן ההמלצה היא להתחיל במסוקי 50!
טירקס 600 יעשה את העבודה מצויין!

מסוקי ה500 וה450 יתאימו לשלב קצת מאוחר יותר לדעתי
הטירקס 500 חריף ולא יתאים לך כל כך (מה גם שההשקעה בסוללות יקרה מאד!!!)
טירקס 450 פחות צפויי ויציבותו נתונה בתנאי מזג האוויר!!!

תיראה זו תורה שלמה.. אשמח לענות על כל שאלה (אם יש לך עוד)
פנה אלי לפרטי...


כל הכבוד על התשובה המפורטת!

לשואל השאלה,

אכן ה-T-REX מסוק חזק בשוק, אך יש חלופות זולות יותר, שלדעתי יותר מתאימות למתחילים...COPTER X, תריץ חיפוש בפורום, שווה לך לבדוק.

בהצלחה.

ori_lavee
09-12-2008, 08:10:03
אני חושב שלחפש "את המסוק הכי טוב" זו טעות, כי לכל אחד העדפות אחרות ותקבל תשובות והמלצות לכאן או לכאן (וכל אחד צודק).
אתה לא צריך לחפש "את המסוק הכי טוב" אלה את המסוק "הכי מתאים", מתאים ליכולות ולכיס שלך,
(זה נכון שצריך לקחת בחשבון גם את קצב ההתקדמות ומה אתה רוצה לעשות עם המסוק).

ה T-REX נחשב למסוק "היוקרתי" ביותר אך לא בטוח שהוא "המתאים ביותר" אני מציע לך לבדוק גם את 2 המסוקים האלה :

1. מסוק חדש בשוק (ראיתי אותו טס) מיוצר באיטליה ונראה איכותי מאוד, יודע להיות "עצבני" ויודע להיות רך ונעים :
http://www.t-rc.co.il/default.asp?catid={EFAA1BD6-7875-4862-8C95-D17437AE22D9}

1. מסוק פופלארי מאוד, מלאי גדול של חלקי חילוף במחירים זולים - מגיע מוכן לטיסה (טען וטוס).
http://www.tholon.co.il/17852/בלייד----BLADE-400-קומפלט-וכולל-DX6-2-4



אורי

עודד מזור
09-12-2008, 08:57:26
אהלן,

אני מסכים עם מה שנאמר, קשה להמליץ ללא העדפות אישיות.

אני לא בטוח שה-TREX הוא היוקרתי ביותר, ישנם מסוקים רבים לא פחות טובים, תלוי בדרישות שלך.

בכל מקרה יצא לנו אחלה סיכום טירקסים מהשרשור הזה :)

wind556
09-12-2008, 09:35:13
כל פעם שנכנס חבר חדש למשפחה, אנחנו נאלצים לחזור על עצמינו-והפעם אעשה זאת בעונג :D:
אין בשוק הישראלי תמורה טובה יותר לכסף מאשר COPTER X

ויש להם מבחר דגמים שאחד מהם בטוח יתאים לך
אם תרצה עזרה בלהחליט מה הכי מתאים לך, אתה מוזמן להתקשר

wind556
09-12-2008, 09:57:42
יש משהו נוסף שעלה בדעתי:
בכל פעם שנכנס מישהו חדש לתחום, מתברר שמאד קשה לו להשתלב בעזרת הפורום בלבד.
בפורום לעיתים יש שטף של מידע, אבל לא תמיד מסודר, ואף אחד בפורום לא באמת יודע מי השואל, מה תקציבו, מה יכולתו וכוונותיו וכו'
ההצעה שלי פשוטה:אני מציע את עצמי (במידת הזמן הפנוי )להיות חונך למי שזקוק לזה
נראה לי שאילו היו עוד אנשים מתנדבים זה באיזורים שונים בארץ.זה היה נותן פוש רציני לתחביב המדהים שלנו
ולכל מי שמעוניין,הטלפון שלי מופיע בחתימה, ולא לדאוג להטריד אותי, כשלא מתאים לי אני יודע לאמר בצורה ברורה;)
ובהצלחה לכולם ולכל מצטרף חדש למשפחה

אורח
09-12-2008, 12:00:27
אני חושב שלחפש "את המסוק הכי טוב" זו טעות, כי לכל אחד העדפות אחרות ותקבל תשובות והמלצות לכאן או לכאן (וכל אחד צודק).
אתה לא צריך לחפש "את המסוק הכי טוב" אלה את המסוק "הכי מתאים", מתאים ליכולות ולכיס שלך,
(זה נכון שצריך לקחת בחשבון גם את קצב ההתקדמות ומה אתה רוצה לעשות עם המסוק).

ה T-REX נחשב למסוק "היוקרתי" ביותר אך לא בטוח שהוא "המתאים ביותר" אני מציע לך לבדוק גם את 2 המסוקים האלה :

1. מסוק חדש בשוק (ראיתי אותו טס) מיוצר באיטליה ונראה איכותי מאוד, יודע להיות "עצבני" ויודע להיות רך ונעים :
http://www.t-rc.co.il/default.asp?catid={EFAA1BD6-7875-4862-8C95-D17437AE22D9}

1. מסוק פופלארי מאוד, מלאי גדול של חלקי חילוף במחירים זולים - מגיע מוכן לטיסה (טען וטוס).
http://www.tholon.co.il/17852/בלייד----BLADE-400-קומפלט-וכולל-DX6-2-4



אורי

מסכים עם כל מילה של אורי.לצערי הרב במדינת היהודים מסוג רדיו הוא לפי אופנה
"כבס ולבש".מסוק צריך להיות מותאם לאופיו של המטיס.ליכולת המוטורית שלו,לניסיון שלו.ולא איזה "מותג" יש לו ביד.
אני למשל בחרתי את המסוק שלי (PROTOS) בדיוק בשניה וחצי.
ראיתי עשרות מטיסים שמטיסים ALIGN,'JR,MIKADU,ROBBE. ודווקא המסוק הזה עשה לי את זה....
למה? ככה......מה שאני בא לומר זה שצריך להבין מה הצרכים שלנו.ורק אחר
כך בוחרים מסוק.לא בוחרים מסוק ורק אחרכך מגדירים את הצרכים שלנו.:)
ישנם הרבה גורמים אינטרסנטים בענף.שהיו מזוהים עם מוצר מסויים,והימליצו
עליו בכל הזדמנות,ורק בגלל שהם קיבלו טובות הנאה מיבואן כזה או אחר.
הם פתאום ממליצים על מסוק אחר.:cool:

עודד מזור
09-12-2008, 13:17:43
אין בשוק הישראלי תמורה טובה יותר לכסף מאשר COPTER X




מתוך הנחה שבגודל 450 עסקינן. ישנם מסוקים רבים גדולים יותר ולא יקרים שמשום מה לא מוצאים את דרכם כמעט לפורום זה (סוויפט, הוריקאן).

רבים מתנגדים אבל לדעתי מסוק מיני לעולם לא יטוס כמו אחיו הגדולים. נוצר רשום שככל שהמסוק קטן יותר כך הוא מתאים יותר למתחילים, כשבפועל בדיוק להיפך.

wind556
09-12-2008, 13:45:31
עודד, אתה יודע שבאופן אישי אני לגמרי מסכים עם דעתך, וזה גם מגובה במעשים (להלן ההוריקאן שלי)
אבל יש לי קנה מידה, וזה הבן שלי,גם עבורו ההוריקאן יותר יציב, אבל יש משהו בגודל שלו קצת "מאיים"
מי שלא נבהל מהעוצמה שהוא משדר, יתענג על מסוק כזה, אבל מהתבוננות בשטח, מטיסים מתחילים מרגישים יותר "מיודדים" עם מסוק קטן
אבל אין ספק שאובייקטיבית וולא השפעות פסיכולוגיות אלא פיזיקה בלבד,ההוריקאן יותר קל לשליטה מאשר הקופטר

ולך עמית, אני מאד מבין את הבחירה במסוק בתוך רגע, ואת אי הליכה אחרי אופנה ומותגים,כשרכשתי את ההוריקאן משהו בו "דיבר" אלי, וזה היה לפני שנה, ואז אפילו לא ידעתי לאיזה צד הרוטור מסתובב, ובכל זאת לא התפתיתי ללכת אחרי האופנה
אותו דבר קרה לי עם הקופטר, ראיתי אותו וידעתי שזה מה שאני רוצה, ה"אופנה" של הקופטר התחילה ונוצרה רק אחרי הקניה שלי וחוות הדעת שכתבתי כאן

שמוליק ג
09-12-2008, 15:29:13
עודד
בן כמה הילד?
ובכלל, האם מסוקים בגודל הקטן לא מושפעים מאוד מתני מזג האוויר?

wind556
09-12-2008, 15:45:26
הילד שלי בן 11 וחצי
והשפעת מזג האויר מתחלקת לכמה גורמים
מטיס מתחיל יתקשה להתמודד עם רוח
כמובן שמסוק כבד יתמודד עם רוח יותר טוב ממסוק קל
אבל מסוק קל טוב יתמודד עם הרוח הרבה יותר טוב ממסוק באותו גודל שאינו איכותי
ולמרות כל זאת , מתחילים ממילא לא מטיסים ברוח, וכשיש קצת רוח גם מסוק 450 איכותי יטוס היטב

שמוליק ג
09-12-2008, 15:51:24
אני בהחלט מסכים לתפישת העולם שגדול יותר יציב (לא למתחילים)
אני בחרתי את מסוקי הבנזין שלי לפי עלות ראשונית וזמינות חלפים (ראפטור 50 ו90)
איזה מסוקי חשמל גדולים נותנים מענה דומה? התרשמתי שיש רק אחד טירקס 600 בקבוצה הזו - אני טועה?

wind556
09-12-2008, 16:00:25
לי יש הוריקאן 550
מסוק מעולה ביותר, ומחירו פחות מטי רקס 450 והרבה הרבה פחות מטי רקס 600
אם אתה בעניין של מסוק חשמלי גדול וללא השקעה גדולה, אני מאד ממליץ
זה המסוק שלי:
http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_30_36&products_id=1989
ואם תבדוק היטב את הרכיבים שאתה מקבל בעיסקה הזאת, תראה שהמסוק כמעט חינם
למשל, רק הג'יירו זנב והסרוו שלו זה קצת פחות מ200$, והלהבים בסביבות 50$

copterx.co.il
09-12-2008, 16:02:32
מתוך הנחה שבגודל 450 עסקינן. ישנם מסוקים רבים גדולים יותר ולא יקרים שמשום מה לא מוצאים את דרכם כמעט לפורום זה (סוויפט, הוריקאן).

רבים מתנגדים אבל לדעתי מסוק מיני לעולם לא יטוס כמו אחיו הגדולים. נוצר רשום שככל שהמסוק קטן יותר כך הוא מתאים יותר למתחילים, כשבפועל בדיוק להיפך.

דבר אחד חשוב : גם אני בדעה שמסוקי ה500 וה600 החשמליים טובים יותר , אבל לא תמיד טובים יותר למתחילים , והדגש הוא על מחיר החלפים ומחיר הSETUP הנדרש , חלפים ל500 ו600 יקרים בכמה רמות מחלפי 450 , ושלא נדבר על סוללות !!!

בנוסף לא ניתן להטיס מסוק 600 עם סרוויום פשוטים(לא מומלץ בכל אופן) - העומס הגדול לא מאפשר - סרווים איכותיים = כסף , אין בעיה להטיס מסוק 450 בשלב הריחופים וההקפות עם סרוו שעלותו 20 ש"ח (מבלי לחשוש כלל)
כנ"ל לגבי ג'ירו - לא ניתן להטיס 600 או 500 עם ג'ירו פשוט - המומנט מחייב ג'ירו וסרוו זנב חדים ומהירים !!!

לסיכום , TREX600 חשמלי בהחלט יכול להיות טוב מאוד למטיס מתחיל,כזה שיש לו את האפשרות להשקיע סכום התחלתי נכבד !

מסוקי ה450 לדעתי ואמר את זה יפה עודד לפני : נותנים את המענה הטוב ביותר לכסף למטיס מתחיל

אורח
09-12-2008, 16:25:34
מתוך הנחה שבגודל 450 עסקינן. ישנם מסוקים רבים גדולים יותר ולא יקרים שמשום מה לא מוצאים את דרכם כמעט לפורום זה (סוויפט, הוריקאן).

רבים מתנגדים אבל לדעתי מסוק מיני לעולם לא יטוס כמו אחיו הגדולים. נוצר רשום שככל שהמסוק קטן יותר כך הוא מתאים יותר למתחילים, כשבפועל בדיוק להיפך.
צודק במאת האחוזים!!!
החארות הקטנים לא יציבים בעליל.יחסית לאחיהם הגדולים.
ההבדל הוא שעלות הריסוקים נמוכה יותר.

vinay
09-12-2008, 18:00:47
ויכוח דתי:

קטנים מתרסקים יותר, ריסוק עולה פחות, קשה להתקדם איתם בגלל התזזיתיות ורגישות לרוחות
בינוניים-גדולים יקרים לריסוק, מתרסקים פחות, קל יותר להתקדם איתם בשל יציבותם
גדולים מאד בנוסף מאיימים, לא ניתן להטיס בכל מקום

תחת קטגוריית החשמליים:
לטעמי מסוקי 500 הם פשרה טובה ביותר למי שכבר הגיע למסקנה שהתחביב מתאים לו ורוצה חשמלי וגם רוצה אפשרות להטיס בשטח מצומצם.
מסוקי 600 טובים למי שמוכן להשקיע כבר הרבה יותר (בעיקר בסוללות) ומטיס בשטחי הטסה מסודרים.
450 מתאימים למי שעוד לא בטוח שזה בשבילו ורוצה להתחיל בעלות נמוכה.
ב-500 סה"כ המחירים זהים בין המסוקים, ב 450 יש טווח מחירים רחב יותר בגלל חבילות ה RTF למיניהן ותלוי בהעדפתו של המתחיל איזה סכום הוא רוצה לשים כסכום התחלתי בכדי להבין האם התחום בשבילו או לא. ככל שמשלמים יותר מקבלים יותר.
מסוקי 550 (50 דלק) הם גודל קרוב ל-600 ונראה נחמד יותר - היום תחום שמתפתח בקרב החשמליים (OUTRAGE 550 נראה מבטיח).

וכאשר קונים שווה להתייחס גם לזמינות בארץ בעת קבלת ההחלטה.

הכל במקרה זה סובייקטיבי - אין אמת אחת מוחלטת.

עודד מזור
09-12-2008, 18:58:23
דיון מעניין ובסה"כ אנחנו לא ממש חלוקים בדיעות.

קצת סדר בגדלים (מהקטן לגדול):

מסוקי 450 (להבים 320-370) - דוגמת TREX 450, COPTER-X, BELT-CP

מסוקי 500 (להבים 420-480) - דוגמת TREX 500, PROTOS, LOGO 400

מסוקי 550 (להבים 500-550) - דוגמת SWIFT 16, HURRICANE, LOGO 10, LOGO 500

מסוקי 600 - TREX 600, logo 20, logo 600

ציינתי דוגמית מכל קבוצה ובהחלט יש מבחר גדול. קיימות כמובן קבוצות נוספות (מיקרו, 700) שהן בטח פחות פופולאריות למתחילים.

כשאני ממליץ למתחיל על מסוק גדול אני לא מתכוון לקבוצת ה-600 משום שאלה מסוקים עם עלות אלקטרוניקה גבוהה, מאוד לא פרקטים בגודל ובשטחי ההטסה וכיו"ב. הכוונה היא לקבוצות ה-500 וה-550. ההבדל בהטסה בין קבוצות אלו ל-450 ניכר בהחלט.

הדילים שמוצעים לקבוצות אלו (500-550) מדהימים אבל איכשהו לא בארץ. הסוללות היום כבר לא ממש יקרות (גם הגדולות יותר) ובדר"כ ניתן להשתמש בשתי סוללות 3S בטור.

ממליץ מאוד לבדוק את החבילות של המסוקים האלו, תופתעו עד כמה הם לא יקרים.

wind556
09-12-2008, 19:57:50
[QUOTE=vinay;24922]ויכוח דתי:

קטנים מתרסקים יותר, ריסוק עולה פחות, קשה להתקדם איתם בגלל התזזיתיות ורגישות לרוחות
בינוניים-גדולים יקרים לריסוק, מתרסקים פחות, קל יותר להתקדם איתם בשל יציבותם
גדולים מאד בנוסף מאיימים, לא ניתן להטיס בכל מקום

וכאשר קונים שווה להתייחס גם לזמינות בארץ בעת קבלת ההחלטה.


יניב, אני לא כל כך מסכים אתך:

קטנים מתרסקים יותר- זה קורה רק בגלל שזה הרוב אצל מתחילים
בינוניים מתרסקים פחות-זה בגלל שהם בידיים יותר מיומנות
לי יש קופטר איקס והוריקאן-שניהם נשלטים בידי בדיוק באותה מידה
כמובן שהעמידות לרוח של ההוריקאן גדולה יותר, אבל אני מדבר על מצבים קיצוניים
ברוח רגילה (נגיד עד 10 קשר) אין לי בעייה עם אף אחד מהם, ואני מטיס מתחיל
+ קצת
ולעומת זאת אם מתחיל יטיס את ההוריקאן ברוח 20 קשר (מה שאני מצליח לעשות, אבל לא נהנה) הוא ירסק אותו בחצי שניה
הגדרת ההבדל היחידה שמקובלת עלי, זה מסוק טוב ומסוק לא טוב-וכבר עברתי מספיק מסוקים לא טובים כדי לדעת את ההבדל
וכשיש לי אחד קטן ואחד גדול, לכל אחד מהם יש את סגנון ההטסה שלו, ואת אופי ההנאה ממנו.
הם שונים, אבל שניהם איכותיים, ואת שניהם ריסקתי בעבר באותה מידה והיום עקב התקדמות השליטה שלי, את שניהם אני מטיס באותו ביטחון (חלקי;))
העמידות לרוח בכלל אינה פרמטר שצריך להתחשב בו- ממילא מטס מתחיל לא יטיס ב20 קשר
הייתרון הכי משמעותי עבורי בהוריקאן זה שאני רואה אותו יותר טוב בשמיים, וזה מאפשר לי להתרחק ולהגביה איתו קצת יותר מאשר עם הקופטר ,אבל הוא זקוק ליותר מרחב מאשר הקופטר

שמוליק ג
09-12-2008, 20:45:22
אכן דיון מעניין
עודד - הקומבו של ההוריקאן בהחלט נשמע ונראה אטרקטיבי. להבנתי רק צריך להטעין ולהטיס - אני צודק?! מי היבואן בארץ לחלקי חילוף?

wind556
09-12-2008, 21:50:51
אתה היבואן ;)
יש כל כך הרבה אתרים שמוכרים חלקי חילוף עבורו, כך שלעולם לא תיתקע בלי חלקים
זמן ההמתנה נע בין שבוע לשבועיים
וזה לא RTF- אתה מקבל את כל החלקים, צריך להרכיב אותם, לכוון וכו'
ואל תשכח משדר ומקלט כמובן
אם תבחר בו, אעזור לך
זה מסוק שמתאהבים בו, היזהר.....

עודד מזור
09-12-2008, 22:17:00
[QUOTE=vinay;24922]ויכוח דתי:

קטנים מתרסקים יותר- זה קורה רק בגלל שזה הרוב אצל מתחילים
בינוניים מתרסקים פחות-זה בגלל שהם בידיים יותר מיומנות

העמידות לרוח בכלל אינה פרמטר שצריך להתחשב בו- ממילא מטס מתחיל לא יטיס ב20 קשר
הייתרון הכי משמעותי עבורי בהוריקאן זה שאני רואה אותו יותר טוב בשמיים, וזה מאפשר לי להתרחק ולהגביה איתו קצת יותר מאשר עם הקופטר ,אבל הוא זקוק ליותר מרחב מאשר הקופטר

לא כל כך מסכים.

את הקטנים קל יותר לרסק משום שהם פחות יציבים, מתנפנפים ברוח וקל לאבד אוריינטציה מפאת גודלם. תן לאותו מטיס מסוק מיני ומסוק 500 (שניהם מכוונים באופן זהה) וחד משמעית הגדול יהיה קל יותר להטסה.

דווקא הרוח משחקת מאוד בארצינו. כמובן שבסערה אף מסוק לא יטוס, אך ברוח בינונית בהחלט אין בעיה להטיס מסוקים 1.5+ ק"ג וכמובן שלא בא בחשבון לעלות עם מסוק של 700 גרם (אלא אם כן מדובר במטיס מתקדם).

עברתי את כל סוגי המסוקים. היה לי TREX 450 מכוון פיקס שטס נחמד מאוד אך ברגע שהתחלתי להטיס מסוק מסידרת ה-550 (לוגו 10) כבר לא היה ויכוח.

נכון שאת מסוקי ה-450 ניתן להטיס ביתר קלות בשטחים קטנים, אבל מכיוון שאנו מדברים על מסוקים למתחילים יחסית אז כמובן שזה לא מומלץ.

vinay
09-12-2008, 22:28:33
הדילים שמוצעים לקבוצות אלו (500-550) מדהימים אבל איכשהו לא בארץ.

PROTOS הוא 500 ראשון שמיובא לארץ.

אורח
09-12-2008, 23:20:32
ויכוח דתי:

קטנים מתרסקים יותר, ריסוק עולה פחות, קשה להתקדם איתם בגלל התזזיתיות ורגישות לרוחות
בינוניים-גדולים יקרים לריסוק, מתרסקים פחות, קל יותר להתקדם איתם בשל יציבותם
גדולים מאד בנוסף מאיימים, לא ניתן להטיס בכל מקום

תחת קטגוריית החשמליים:
לטעמי מסוקי 500 הם פשרה טובה ביותר למי שכבר הגיע למסקנה שהתחביב מתאים לו ורוצה חשמלי וגם רוצה אפשרות להטיס בשטח מצומצם.
מסוקי 600 טובים למי שמוכן להשקיע כבר הרבה יותר (בעיקר בסוללות) ומטיס בשטחי הטסה מסודרים.
450 מתאימים למי שעוד לא בטוח שזה בשבילו ורוצה להתחיל בעלות נמוכה.
ב-500 סה"כ המחירים זהים בין המסוקים, ב 450 יש טווח מחירים רחב יותר בגלל חבילות ה RTF למיניהן ותלוי בהעדפתו של המתחיל איזה סכום הוא רוצה לשים כסכום התחלתי בכדי להבין האם התחום בשבילו או לא. ככל שמשלמים יותר מקבלים יותר.
מסוקי 550 (50 דלק) הם גודל קרוב ל-600 ונראה נחמד יותר - היום תחום שמתפתח בקרב החשמליים (OUTRAGE 550 נראה מבטיח).

וכאשר קונים שווה להתייחס גם לזמינות בארץ בעת קבלת ההחלטה.

הכל במקרה זה סובייקטיבי - אין אמת אחת מוחלטת.


למה אתה אומר ככה יניב.
אני הטסתי TREX 600 חשמלי בTEST FLIGHT בסלון אצלי בבית.:)

copterx.co.il
10-12-2008, 06:20:39
רק תגידו ונייבא את הקופטר-איקס 500 לארץ .
עדיין אני חושב שרוב המתחילים ינטו לכיוון ה450 , זול יותר ואפשר להטיס בכל פארק או חצר !
בטח שהמחיר של חבילת 450ME RTF (תטעין תטיס) תעלה פה בארץ , ב"ה ובלי נדר סביב ה1500 ש"ח.

שמוליק ג
10-12-2008, 08:42:00
כשאתה אומר "תעלה פה בארץ" למה אתה מתכוון?

AMIR
10-12-2008, 09:18:06
עודד, אתה יודע שבאופן אישי אני לגמרי מסכים עם דעתך, וזה גם מגובה במעשים (להלן ההוריקאן שלי)
אבל יש לי קנה מידה, וזה הבן שלי,גם עבורו ההוריקאן יותר יציב, אבל יש משהו בגודל שלו קצת "מאיים"
מי שלא נבהל מהעוצמה שהוא משדר, יתענג על מסוק כזה, אבל מהתבוננות בשטח, מטיסים מתחילים מרגישים יותר "מיודדים" עם מסוק קטן
אבל אין ספק שאובייקטיבית וולא השפעות פסיכולוגיות אלא פיזיקה בלבד,ההוריקאן יותר קל לשליטה מאשר הקופטר

ולך עמית, אני מאד מבין את הבחירה במסוק בתוך רגע, ואת אי הליכה אחרי אופנה ומותגים,כשרכשתי את ההוריקאן משהו בו "דיבר" אלי, וזה היה לפני שנה, ואז אפילו לא ידעתי לאיזה צד הרוטור מסתובב, ובכל זאת לא התפתיתי ללכת אחרי האופנה
אותו דבר קרה לי עם הקופטר, ראיתי אותו וידעתי שזה מה שאני רוצה, ה"אופנה" של הקופטר התחילה ונוצרה רק אחרי הקניה שלי וחוות הדעת שכתבתי כאן

אני מסכים!!!
את "פריצת הדרך" בהטסה שלי עשיתי עם ה450 שהוא בהרבה פחות מאיים מהגדולים יותר!!!

mini_guy
10-12-2008, 11:14:00
איזה ציוד נדרש למסוקי ה 500 (סרוואים/מנוע/בקר/סוללות)?
הכוונה לטיסה רגועה(גוף סקייל) ולא 3D.

כיום המנוע שיש לי עבור מסוק ה 450 הוא מגה 16/15/3 , האם הוא יכול להתאים בכח שלו למסוק 500?

BuildHome
10-12-2008, 12:41:55
או קיי... בוא נעשה סדר....
ככה:
טירקס חשמליים מונים ארבעה סוגים (לא כולל הסבת 700 לחשמלי...)
טירקס 250
טירקס 450
טירקס 500
טירקס 600 - חשמלי- הוא הגדול בקטגוריה.

טירקס דלק קיימים שני דגמים:
טירקס 600 - מנוע 50- להבי 600 מילימטר.
טירקס 700 - מנוע 90 - להבים מ690 עד 710 מילימטר.

עכשיו.. הטסת לאמה V4 אולי תיתן לך איזושהי אורייטנציה בסיסית!!!
אבל אין לה כמעט שום קשר להטסת מסוק דלק או חשמלי נורמלי.
תראה- הדיעה הרווחת בקהילה היא שככל שהמסוק גדול כך יהיה יציב יותר וטוב יותר
ללימוד!
אך טעות עם מסוק 90 תעלה ביוקר ולכן ההמלצה היא להתחיל במסוקי 50!
טירקס 600 יעשה את העבודה מצויין!

מסוקי ה500 וה450 יתאימו לשלב קצת מאוחר יותר לדעתי
הטירקס 500 חריף ולא יתאים לך כל כך (מה גם שההשקעה בסוללות יקרה מאד!!!)
טירקס 450 פחות צפויי ויציבותו נתונה בתנאי מזג האוויר!!!

תיראה זו תורה שלמה.. אשמח לענות על כל שאלה (אם יש לך עוד)
פנה אלי לפרטי...

תודה רבה על הפירוט המעולה!! עכשיו השלמת לי המון סימני שאלה :)
וכמובן תודה לכל השאר שהגיבו וחסכו לי עכשיו לשאול שאלות מסוימות נוספות.


בנוגע לשאלתי, "הכי טוב" היה באופן כללי ולא ב-100% אלי.
רציתי פשוט לדעת באופן כללי מי מעדיף מה, גם מבחינת הניסיון אבל זה כבר נענה :rolleyes:


אני אומנם חדש כאן בפורום, אבל זמן מה שגלשתי כאן כאורח וקראתי הודעות וביצעתי לא מעט חיפושים כדי לנסות להכיר טוב יותר את התחום המעולה הזה שאני רוצה להיכנס לתוכו, לפחות כתחביב בתור התחלה.

--

מה בנוגע לחלקים? זה באמת חשוב. לא לקנות מסוק זול אבל כל חלק יקר ובסוף לא משתלם לתקן אותו אחרי התרסקות / תקלות שונות.

ניסיתי לחפש את המסוק CopterX CX450 בחנויות בחו"ל ללא הצלחה.
האם הוא באמת מסוק טוב או שפשוט אין לו "שוק"?

אני קצת שמתי עין על הטירקס 450.. וגם ראיתי שכתבתם שהוא התמורה הטובה ביותר למחיר עבור מתחילים.
האם כל ה-450 (TREX 450, COPTER-X, BELT-CP) הם אותו הדבר מבחינת היכולות שלהם?

ראיתי שפרסמו פה ושם על BELT CP, והוא די זול (EKSY כמו הלמה), הוא משתלם? החלקים שלו גם זולים?
אני כישראלי למדתי שכל מה שזול לאו דווקא משתלם לטווח הרחוק.
לכן אני שמתי עין על הטירקס 450 שהוא לא כזה זול... אבל מצד שני אני כרגע רוצה להיכנס לזה
כתחביב בסיסי, הנאה מטורפת (אני ממש אוהב מסוקים, מאז ומתמיד) ורוצה לראות אם אני מסוגל בכלל להטיס משהו :rolleyes:

אני מנהל אתר בכיר בארץ בתחום מסוים ולכן לא היה לי הזמן להיכנס לתחום המסוקים לפני כן.
אני מנסה לפנות קצת זמן כדי שאוכל להיכנס גם לתחום הזה ובו-זמנית לנהל את האתר שלי.

אגב, איפה אפשר לבדוק יחס של כוח בטריה (MAH) לזמן דקות הטסה במסוק?
כלומר, הלמה הוא 800MAH שמאפשר הטסה של 10-15 דקות..
פשוט אני רוצה לדעת אם למסוקי ה-450 יש זמן הטסה יותר הגיוני וטוב ואיזו סוללה יש לו (כוח ב-MAH).

מצטער מראש על כל השאלות הארוכות, אשמח לקבל תשובה אפילו לחלק מהן!:o

תודה רבה לכולכם!! :)

vinay
10-12-2008, 12:43:12
איזה ציוד נדרש למסוקי ה 500 (סרוואים/מנוע/בקר/סוללות)?
הכוונה לטיסה רגועה(גוף סקייל) ולא 3D.

כיום המנוע שיש לי עבור מסוק ה 450 הוא מגה 16/15/3 , האם הוא יכול להתאים בכח שלו למסוק 500?

מבחינת מנוע - הקיטים של ה 500 (TREX 500 או PROTOS) מגיעים עם מנוע מספק בהחלט.
אלה כנראה השניים שכדאי לשקול בארץ.

TREX מגיע גם עם בקר סביר של ALIGN.
PROTOS עדיין אין בקר בקיט (אבל זה גם לא במחיר).

בנוסף אתה צריך GYRO + סרוו זנב - צירוף סביר וטוב מספיק GY401+9257

סרווים - HS5245MG או 9650 (יתרון הראשון הוא גלגלי שיניים מתכתיים שנדפקים פחות)
בקר - יש תחום רחב (צריך 60A) - בד"כ תראה אנשים משתמשים ב ALIGN או Scorpion או Phoenix. או שניתן לקנות גם סיניים טובים (Turnigy). תלוי בדיוק מה אתה רוצה להשיג.
רצוי גם BEC חיצוני ו Step Down.

לגבי סוללות - זה כבר מורכב יותר. שני המסוקים עובדים על אותו מתח של 6S.
ה TREX יותר כבד וגם עם פחות מקום תחת ה CANOPY ולכן לא ניתן לשים עליו בקלות (אבל ניתן עם שינויים ופשרות) את כל מגוון הסוללות (במיוחד הגדולות והכבדות) שיכולות להיות נחמדות מאד אם לא צריך 3D.
ה PROTOS כיוון שיותר קל ועם מבנה אחר יכול להכיל בקלות את כל מגוון הסוללות כולל 6S גדולות וכבדות מאד ו 7S A123 ועדיין לטוס טוב.

ונראה לי שזה הכל אם לא שכחתי משהו...

copterx.co.il
10-12-2008, 13:26:11
כשאתה אומר "תעלה פה בארץ" למה אתה מתכוון?

מתכוונן לתעלה פה בארץ , אצלי , היבואן , חבר בקהילה , 1500 ש"ח :)

אם לא הבנת אני היבואן של קופטר-איקס לישראל !

(עכשיו יעפו לי את המודעה על פרסום)

עודד מזור
10-12-2008, 17:20:45
איזה ציוד נדרש למסוקי ה 500 (סרוואים/מנוע/בקר/סוללות)?
הכוונה לטיסה רגועה(גוף סקייל) ולא 3D.

כיום המנוע שיש לי עבור מסוק ה 450 הוא מגה 16/15/3 , האם הוא יכול להתאים בכח שלו למסוק 500?

רוב מסוקי ה-500 היום מגיעים עם מנוע ובקר המיועדים ל-6S. למסוקים אלו יש המון כח וכמובן שרוב המטיסים היו מסתדרים יופי עם מתח נמוך מ-6S אך הקיטים מגיעים בצורה זו ולא רוצים להתחיל להסתבך (מה גם ש-6S פירושו חיבור בטור של שני 3S שלרוב המטיסים יש ממילא).

ישנם קיטים שאינם מגיעים כלל עם אלקטרוניקה ובדר"כ פונים לאלו שמרגישים בטוחים יותר בתחום ויכולים להתאים לעצמם מערכת (סידרת הלוגואים לדוגמא).

מנוע ה-16/15/3 שלך (מימי הקורונה אני מנחש) יתאים למסוקי 450 אך לא ל-500.

אם אתה מעוניין בסקייל אז ברר קודם כל לאיזה מסוק מייצרים גוף סקייל ואז קבל את החלטתך.

בכל מקרה, לטיסה רגועה סוללות 4S-5S יעשו את העבודה יופי וכך גם בקר 40-50 אמפר. מנועים אפשר להמליץ רק כשיודעים על איזה מסוק ספציפי מדברים.

mini_guy
10-12-2008, 19:06:53
אכן , המנוע מימי הקורונה :) , מנוע חזק ואיכותי.
למסוקי ה 450 יש גופי סקייל בשפע ל 500 קצת יותר בעייתי.

zvok
11-12-2008, 08:34:46
דיון מענין ביותר ביחוד למתחיל כמוני

מתוך כל הדברים המענינים שנכתבו על ידי הותיקים והמנוסים לא ברור אם ה CopterX הוא בחירה טובה גם למתחילים שהשיגו נגיד שליטה טובה ב Lama V4. ומשתלטים על Blade CP לדוגמא בסימולטור.

האם מתחיל יכול לשנות משהו בבקרים או במשדר כדי להפוך את המסוק ליותר "רגוע"??

נכתב גם על הליקופטר איטלקי ElyQ ושאיזה חיפאי מיבא אותו מי מיבא אותו?? מי החיפאי שמיבא??
כתבו גם שהאיטלקי יכול להיות "רגוע" או "עצבני".

vinay
11-12-2008, 16:49:24
מתוך כל הדברים המענינים שנכתבו על ידי הותיקים והמנוסים לא ברור אם ה CopterX הוא בחירה טובה גם למתחילים שהשיגו נגיד שליטה טובה ב Lama V4. ומשתלטים על Blade CP לדוגמא בסימולטור.

כן הוא יתאים בתור מסוק 450.



האם מתחיל יכול לשנות משהו בבקרים או במשדר כדי להפוך את המסוק ליותר "רגוע"??

יש מגוון דברים שניתן לעשות.




נכתב גם על הליקופטר איטלקי ElyQ ושאיזה חיפאי מיבא אותו מי מיבא אותו?? מי החיפאי שמיבא??
כתבו גם שהאיטלקי יכול להיות "רגוע" או "עצבני".

החיפאי הוא גיא www.t-rc.co.il (http://www.t-rc.co.il)
וכנראה שאת ה"איטלקי" הזה (PROTOS?) ניתן להרגיע :)

copterx.co.il
11-12-2008, 21:29:34
ניתן "להרגיע" במסוק בהמון דרכים , Duel Rate , לא להטיס ב IDEL-UP ורק לרחף
להוריד את סל"ד המנוע וכו וכו'