PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מיסב חד כיווני הולך כל שתי טיסות - מה עושים??



giliav
10-06-2011, 18:35:48
שלום למומחים,
מדובר בטירקס 600 NSP עם פלייברלס של ביסטאיקס עליו.
המסוק רוסק לפני חודש ושוקם מחדש לאחר שהחלפתי:
בום, טורק, קורונות (אחוריות וקדמיות), פוש רוד, ובית בום (למעשה כל הזנב חדש).
כמו כן הוחלפו כל המיסבים בציר הראשי, ציר ראשי, ספינדל ומיסבי הלחץ בראש. כמובן שגם הוחלפו להבים (אליין 3G), סקידים, חופה וכמה ברגים שלא נראו לי תקינים).

בשבוע האחרון כל 2 טיסות נתפס לי המיסב החד כיווני (קל לאבחן שכן גלגל האוטורוטציה והגלג"ש הראשי נעים יחד ולא ניתן להפריד בינהם). רק השבוע החלפתי מיסב חד כיווני 3 פעמים!

היום, כדי לוודא תיקון - החלפתי את כל בית המיסב, מיסב, ציר מיסב, שייבה ואת שני גלגלי השיניים (ראשי ואוטורוטציה), ככה שלמעשה כל ציר הראש על כל גלגלי השיניים והמיסבים שלו חדשים לחלוטין.

ביצעתי 2 טיסות ניסיון היום ולאחר הטיסה השניה שוב נתפס המיסב החד כיווני (חדש בן פחות מיום!).
בעין לא רואים עיקום לא בציר ולא בזווית שלו והוא נכנס ויוצא חלק.
במיסב החד כיווני נראה ששני "גלילים" שלו נדחפים לתוך בית המיסב ויצאו ממקומם (בכל שלושת המיסבים אותה פגיעה).

אגב - אם אני מפרק את המיסב ונותן לו לעמוד יום, הוא שב לתפקד (למרות שעד כה החלפתי כל פעם בחדש).


אני אובד עצות לגבי מה יכולה להיות התקלה - האם זה עיקום בפריים שלא רואים (בעקבות הריסוק)?
האם יכולה להיות סיבה אחרת?

אשמח לעצה!

mosheg
10-06-2011, 18:39:13
שים לב המיסב לא הולך קורה שהוא נתפס , פשוט החזק את הגג"ש ראשי סובב את הציר וזה ישתחרר. אחרי כמה פעמים כאלה המיסב לא ייתפס יותר.

giliav
10-06-2011, 18:54:02
לא יאמן! ניסיתי את זה כרגע והוא השתחרר שוב!
אבל האם זה נורמאלי שהוא נתפס בכזו תדירות?

סאונד בראש
11-06-2011, 20:44:05
גירזת מעט ?

giliav
11-06-2011, 21:13:22
כן, הוא גורז קלות (למרות שיש דעות חלוקות לפי מה שקראתי בחו"ל על האם לגרז או רק לשמן קלות).

TooLy
12-06-2011, 17:31:04
כן, הוא גורז קלות (למרות שיש דעות חלוקות לפי מה שקראתי בחו"ל על האם לגרז או רק לשמן קלות).
שמע...מישהוא ..לא זוכר מי , הציע פעם לשמן קלות את המיסב בשמן גיר אוטומאטי , זה שמשמש גם להגה כוח.
מדובר בשמן אדום בסיווג דקסרון-3.
וזה עבד !
שיחרר את המיסב , ויותר לא ניתקע.
עוזי

giliav
12-06-2011, 17:45:14
תודה עוזי, אני אנסה.
מזכרוני זהו שמן מעכל למדי ודי אגריסיבי לפלסטיק אז אני מניח שיש לטפטף מעט מאוד.

אליקופטר
12-06-2011, 18:01:20
שלום,

איזה מסב חדש הרכבת (צבע)?
האם קנית חדש או קיבלת ,היה לך משהו במגירה?

giliav
12-06-2011, 18:06:46
חדש לחלוטין ישר מהחנות - אפילו הדגם החדש עם החורים בהיקף שלו (של בית המיסב). כזה בדיוק:

http://www.rcheliresource.com/wp-content/uploads/2011/05/A1-New-Main-Gear-Case-Set-Gray-HN6064BJ.jpg

ZvikaF
12-06-2011, 20:06:06
אתה מטיס בסביבה עם הרבה אבק ?
תזהר מהדקסרון הוא תוקף גומי ופלסטיק.

giliav
12-06-2011, 20:16:39
סביבה לא מאובקת מדי וחברי לשטח מטיסים אף הם 600 ניטרו (3 כאלה) ולהם זה לא קורה משום מה.

נאור
12-06-2011, 20:34:50
אולי אתה סוגר חזק מידי את הבורג התחתון בציר הראשי

giliav
12-06-2011, 20:42:30
אני סוגר אותו חזק עד הסוף (שלא ישתחרר). אבל זה יושב על שרוול ברזל וגם השפתיים של הגלגל שיניים די עבות אז אני בספק אם זה מצליח להזיז לו.
אני אמור לא לסגור את הבורג עד הסוף? (הוא לא בולט מעבר לאום כרגע).

ziki
12-06-2011, 21:33:23
בהנחה שהחלפת מייסבים אבל לא את השרוול הייתי בודק את השרוול היושב בין המייסב לציר.
בדוק שאין עליו גרדים ושהוא סימטרי בצורה מוחלטת ללא עיוותים, יתכן והוא הגורם לנעילת המייסב במיוחד אם התופעה חוזרת על עצמה.

giliav
13-06-2011, 06:32:24
החלפתי הכל - ציר, מיסבי ציר, מיסב, בית מיסב, שרוול ו2 גלגלי שיניים ואפילו בורג (לא רציתי לקחת סיכונים).

אליקופטר
13-06-2011, 06:40:38
שלום,

איזה מסב חדש הרכבת (צבע)?
האם קנית חדש או קיבלת ,היה לך משהו במגירה?

שאלתי כי היו מסבים בעייתיים אבל הם מהדגם הישן .
עושה רושם שמשהו בהרכבה שלך כנראה חזק מדי .אולי חסר לך שימס איפה שהוא ,מה שמשנה את הלחץ בעת הסגירה:confused: אולי משהו לא מתיישב ישר ונוצר לחץ.