PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיוון ג'רו



oren_ben_nun
12-06-2011, 16:25:31
שלום לכולם

האם יש כלל להתחלת כיוון ג'רו על מסוקים קטנים להטסה במצב NORMAL
ברשותי ג'ירו GY520 שבוצע בו תכנות ראשוני לפי הספר (בהתאמה למהירות סרוו ובהתחשבות של המרחק מזרוע ובהתחשבות למהירות התגובה סוג הטיסה וכ' )
בצד תכנות ג'ירו אני חושב שאני די סגור

מצד השלט מה הם ההגדרות הבסיסיות שישמשו לי כנקודת מוצע ?
להגדיר נעילת זנב ?
מה אחוז הגאין המומלץ ?

אגב הציוד שלי הוא
GYRO GY520
שלט Aurora 9
מסוק 450

אם יש למשהו משהו דומה אשמח לשמוע ומשם להמשיך לנסות

T_A
12-06-2011, 17:02:24
אצלי מוגר תחת GYRO סוג DUAL
באחד מוגדר T. LOCK ובשני לא.
(לא זוכר מי זה מהם מצב HH ומזה RATE)

shahar_IAI
12-06-2011, 18:56:42
שלום אורן

1. מקווה בשבילך שבדקת כי הסרוו מותאם בתדר העבודה שלו ל גירו. זה הדבר הראשון שצריך לעשות לפני שמחברים את הסרוו. (1520 או 750 מיקרו שנייה)
2. תדבוק לחוברת הוראות שממליצה להישאר על רגישות רגילה, מצב F3C
3. בדוק נקודות קצה בסרוו ותתחיל עם 100 אחוז תנועה. כוון רגישות תגובה ב DUAL RATE ותוסיף 30 אחוז EXPO (הכל בנתיים רשום במדריך)
4. ממליץ לך לבחור מפסק 2 מצבים בשלט עבור מצב טיסה AVCS ומצב NORMAL ( שים לב- מצב AVCS מוגדר כ- 50 אחוז ומעלה. מצב NORMAL מוגדר מתחת ל 50 אחוז.)
הערה- מצב AVCS הוא מצב של שומר כיוון וזה המצב הנכון לטוס איתו. תנועה של הסטיק לא מחזירה את הלהבים למרכז. מצב NORMAL או בשם נוסף RATE MODE זה מצב שלא מתבצעת שמירת זנב ולכן ההגבר שם גם נמוך יותר. במצב זה אתה עוזב סטיק והגירו מחזיר את הלהבים לאמצע.
5. עליך לבצע כיול מכאני במצב NORMAL (בדוק שהסרוו לא מתאמץ ושהוא מגיע לסוף טווח בלי מאמץ). כמו כן דאג שגירו "למד את האמצע"
6. וודא כיוון תיקון נכון של גירו והפוך כיוון במידת הצורך- ראה הסבר בחוברת.
7. וודא כיוונים נכונים של סטיק מול תגובת סרוו והפוך כיוון סרוו במידת הצורך.
8. תמיד תטוס במצב AVCS כלומר מצב של שומר כיוון. כלומר הגירו מתקן תגובות ושומר אותך באותו כיוון.
9. קרא את החוברת לפחות פעמיים.

לאחר TEST FLIGHT אם ידרש שחק עם ההגבר במידת הצורך:
זנב משקשק- מוריד הגבר
זנב סוחף - מעלה הגבר

הערה- כל הכיולים אמורים להתבצע במצב טיסה NORMAL (לא IDLE) , ממה שרשמת אני מבין שאתה מתחיל לכן זה בסדר להישאר במצב NORMAL. רק קח בחשבון שאם תעבור ל IDLE אזיי מהירות הסיבוב תגבר ויתכן וידרש להוריד מעט הגבר.

בהצלחה

oren_ben_nun
12-06-2011, 19:34:29
כמה אחוז מוגדר לך ב T.LOCK

T_A
12-06-2011, 19:43:23
קח בחשבון אנחנו מדברים על מסוק אחר וג'יירו אחר (SPARTAN QUARK אצלי)
68% םעם אחרונה שבדקתי

wind556
12-06-2011, 22:13:03
אי אפשר להשליך אחוזי גיין ממסוק ומג'יירו מסויימים על מסוק וג'יירו אחרים
קח את זה בחשבון, אין כאן עניין של המלצות או טיפים אלא של כיוון מקצועי

oren_ben_nun
13-06-2011, 11:55:08
אני חושב שהצלחתי לכוון את הזנב כך שלא יסתובב, או יזוז ימינה שמאלה במהירות:confused:
בזמן שהמסוק על הרצפה בהתחלת הכוח הזנב נזרק ימינה, כאשר אני מגביר את הכוח הזנב נזרק שמאלה .
האם מצב זה תקין ?:confused:
כאשר אני מטיס אותו כ1 מטר מהרצפה הזנב לא משחק אבל יש בריחה אטית של הזנב לכיוון שמאל . האם יש צורך לתקן את אורך המוט ? האם לבצע תיקון של הSUB TRIM.
או הוספת רגישות או כל פרמטר אחר בשלט ?

אם אני לא נוגע/מתקן בזמן התעופה את הזנב המסוק עף עם פניה ימינה (זנב לשמאל ) בתנועה מעגלית רחבה.
כלומר לא נעמד במקום ופנה ימינה אלא כלפי אחורה וימינה וכך נוצרת תנועה שיוצרת מעגל רחב יחסית
האם אני אמור לתקן גם את כיוון המסוק לכיוון קדימה ?

:mad::(:o

shahar_IAI
13-06-2011, 12:18:58
אורן שלום,

למה אתה ממהר לטוס? דבר ראשון דאג שהמסוק מרחף פלס בלי לגעת בהיגוי.
כשאתה על הקרקע ומגביר קולקטיב זה טבעי שהמסוק יזיז מעט את הזנב ימינה כי הלהבים נעים עם כיוון השעון. למרות זאת תפקיד הגירו למנוע את זה.
דבר ראשון וודא שהבקר שלך מכווון על SOFT START כי יש לי הרגשה שהוא מאיץ מהר מידי וזורק לך את הזנב.

כשאתה מרחף אתה מרגיש סחיפה שמאלה?

דאג שזרוע הסרוו ממוקמת 90 מעלות עם המוט ושזווית הלהבים האחוריים 0 במצב מנוחה.
וודא ש DUAL RATE או EPOINTS סימטריים ל-2 צדדי תנועת הסרוו.

במידה והבדיקה המכאנית הזו תקינה, בזמן ריחוף תנסה לתת מעט TRIM (קיזוז) ימינה.

oren_ben_nun
13-06-2011, 14:28:54
תודה אבדוק ואחזור עם תשובות