PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה השוואת כוחות- עד כמה טובה יותר הנאנו טק???



Ts7
13-06-2011, 13:31:38
Turnigy 5000mAh 6S 40C Lipo Pack
Turnigy nano-tech 5000mah 6S 25~50C Lipo Pack

האם נאנו טק C25 שווה לכוח של ליפו רגילה 40C ?
אם לא אז לכמה כן :)


תודה למי שיודע.

T_A
13-06-2011, 13:58:45
אני חושב שדווקא ה40C זה מתכון יותר בטוח לכח זמין
אבל הייתרון של הננו-טק זה שני דברים עיקריים:
1) משקל קל יותר מכל סוללה מקבילה אחרת
2) קצת טעינה מקסימלי מותר של 5C במקום 2C בסוללות אחרות

ziki
13-06-2011, 15:06:32
אני חושב שדווקא ה40C זה מתכון יותר בטוח לכח זמין
אבל הייתרון של הננו-טק זה שני דברים עיקריים:
1) משקל קל יותר מכל סוללה מקבילה אחרת
2) קצת טעינה מקסימלי מותר של 5C במקום 2C בסוללות אחרות

לגבי 1, אני לא מסכים
2 סוללות העשויות מאותו חומר עם מקדם פריקה זהה וקיבולת זהה ישקלו אותו דבר, ההבדל במשקל נובע מערך ה C.

לגבי 2, מסכים אבל...
בסוללות יש כלל מאד ברור, ככל שתפרוק ותטען בזרם נמוך יותר הסוללה תחזיק יותר מחזורי טעינה.
אין מה לעשות בנוגע לפריקה בזרם גבוה למעט מעבר לסטאפ עם מספר תאים רב יותר מה שמעלה את המתח ומוריד את הזרם (לא אפשרי על כל כלי) אבל בנושא הטעינה יש תמיד מה לעשות וזה להשתדל לטעון תמיד בזרם נמוך יותר ממה שהיצרן מגביל לגבי הסוללה.

סביר להניח שעד לצריכת זרם של 25C (ביחס לקיבולת כמובן) הננוטק תהיה עדיפה יותר, הסוללה הזו בסה"כ יותר נצילה בתחומה מסוללה זהה מקבילה וזאת למיטב ידיעתי בגלל שינוי במבנה התא שלה ולא בחומר ממנו הוא עשוי, אך בצריכת זרמים גבוה יותר הייתי הולך על סוללת 40C משום שעמידתה בזרם הגבוה יותר לאורך זמן תהיה טובה יותר ונצילות הסוללה תהיה גבוה יותר.

T_A
13-06-2011, 15:11:50
לא בדקתי במעבדה ויש לי רק את המילה של הסיני , אבל הם טוענים שהננוטק עשויה מתרכובת משופרת.

או לצטט אותם:

More than just a fancy name. TURNIGY nano-tech lithium polymer batteries are built with an LiCo nano-technology substrate complex greatly improving power transfer making the oxidation/reduction reaction more efficient, this helps electrons pass more freely from anode to cathode with less internal impedance.
In short; less voltage sag and a higher discharge rate than a similar density lithium polymer (non nano-tech) battery.
For those that love graphs, it means a straighter, longer curve. For pilots it spells stronger throttle punches and unreal straight-up performance.
Excellent news for 3D pilots!

Unfortunately with other big brands; numbers, ratings and graphs can be fudged. Rest assured, TURNIGY nano-techs are the real deal, delivering unparalleled performance!

Flying_student
13-06-2011, 15:56:44
לגבי 1, אני לא מסכים
2 סוללות העשויות מאותו חומר עם מקדם פריקה זהה וקיבולת זהה ישקלו אותו דבר, ההבדל במשקל נובע מערך ה C.


אין לך מה לא להסכים. סוללה 1300 3 תאים נאנוטק שוקלת פחות מהמקבילה הרגילה שלה. וככה גם עבור שאר הסוללות.
היה לי טיסן כנף תחתית קטן וחמוד ויכולתי לשים בו סוללת 1000 3 תאים נאנוטק או סוללת 1000 2 תאים רגילה ולא היה צריך לקזז.

wind556
13-06-2011, 16:53:30
אתה לא עורך השוואה נכונה.
בכל מקרה, בהתייחס לשאלה שלך, עדיף את ה40 C הרגילה על פני ננוטק 25
אבל עדיף ננוטק 40C (או בקירוב) על פני הרגילה.
והננוטק הזהה בערך C שוקלת פחות מאחרות
לגבי הטעינה, אתה יכול עד 8 C ולא 5 אבל ההמלצה היא לא ללחוץ על הסוללה ולהטעין בנחת. 2C טעינה יהיה גם מהיר וגם לא מזיק

Ts7
13-06-2011, 17:28:19
תודה :)

ziki
13-06-2011, 17:30:52
אין לך מה לא להסכים. סוללה 1300 3 תאים נאנוטק שוקלת פחות מהמקבילה הרגילה שלה. וככה גם עבור שאר הסוללות.
היה לי טיסן כנף תחתית קטן וחמוד ויכולתי לשים בו סוללת 1000 3 תאים נאנוטק או סוללת 1000 2 תאים רגילה ולא היה צריך לקזז.

שוקלת פחות בכמה?

wonderd
13-06-2011, 17:45:41
ה 40C טובה יותר. מניסיון.
ננוטק 35C תהיה שווה בערך מבחינת הכח ל'רגילה' 40C, אבל עם זאת היא תהיה קלה יותר.

wind556
13-06-2011, 17:48:52
הפלא ופלא
כולם מסכימים
צריך לתבוע את מנהלי הפורום......
:)

Flying_student
13-06-2011, 17:49:44
שוקלת פחות בכמה?

10-15% פחות.
בדוגמה שנתתי נאנוטק שקלה 79 גרם כאשר המקבילה הרגילה (אותה סוללה אך לא נאנוטק) שוקלת 93 גרם. הלינקים בהתאמה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11901
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9491

עכשיו מכיוון שאנו חיים בארץ ישראל אז אני אבהיר - לי נוח בחלק מהטיסנים לשים נאנוטק (כאשר המשקל חיוני) לאחרים זה נוח כי זמן ההטענה מהיר יותר. כל אחד שיעשה מה שנוח לו.

Ts7
13-06-2011, 17:57:11
תודה יש כרגע את זה במלאי אז הזמנתי שיהיה כרגע..
Turnigy 5000mah 6S 40C Lipo Pack
:)

ziki
13-06-2011, 19:03:05
10-15% פחות.
בדוגמה שנתתי נאנוטק שקלה 79 גרם כאשר המקבילה הרגילה (אותה סוללה אך לא נאנוטק) שוקלת 93 גרם. הלינקים בהתאמה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11901
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9491

עכשיו מכיוון שאנו חיים בארץ ישראל אז אני אבהיר - לי נוח בחלק מהטיסנים לשים נאנוטק (כאשר המשקל חיוני) לאחרים זה נוח כי זמן ההטענה מהיר יותר. כל אחד שיעשה מה שנוח לו.

אנחנו מדברים על עד 20 גרם הפרש עבור מסוק 450 ממוצע ששוקל כ 900 גרם משקל טיסה (ברשותך אנחנו בפורום מסוקים).
אנחנו מדברים על 2% הפרש במשקל המסוק כולו (במסוקים גדולים יותר ההפרשים עוד יותר זניחים וגם אין בעיה של מרכז כובד ביחס שכזה).
אתה צריך להיות מטיס ברמה מאד מאד גבוה אם בכלל תוכל להרגיש בהבדל המשקל מבחינת הביצועים.
אפשר להתווכח על אמינות הסוללות, על היכולת להטעין מהר יותר (שאגב מקצר את חיי הסוללה באופן משמעותי), על המימדים שלה ומרכז הכובד שמושפע מכך אבל ההפרשים במשקל זניחים ביותר.
בסופו של יום הסוללות עשויות מאותו פולימר עם אותו משקל סגולי, אין כאן קסמים, מספיק שבסוללה אחת השתמשו במוליכים דקים יותר, קצרים יותר, מעטפת קלה יותר או במחברים אחרים על מנת ליצור הפרשי משקל שכאלה, הננוטק היא בסה"כ מותג אחר, אין כאן טכנולוגיה מהפכנית, 25C זה עדיין 25C.
אגב, בישראל המשקל הסגולי של הפולימר נשאר זהה לזה שבסין :cool:

wonderd
13-06-2011, 19:07:52
תודה יש כרגע את זה במלאי אז הזמנתי שיהיה כרגע..
Turnigy 5000mah 6S 40C Lipo Pack
:)
אחלה סוללות, תהנה.

liorz055
13-06-2011, 19:40:01
2 דברים:
1. ההפרש במשקל בין הסוללות שהובאו בשירשור 5000 ו 6 תאים הוא 67 גרם , אין לי מושג מה זה אומר במסוקים, אבל עדיין ננוטק תמיד קלות יותר...
2. אני כל הזמן שומע שהטענה מהירה מקצרת את חיי הסוללה משמעותית, אני אשמח למקור בשביל הציתות הנ"ל, יש לי הרגשה שפעם מישהו אמר את זה ובגלל שזה נשמע מאוד הגיוני בקשר של שכר (הטענה מהירה) ועונש (חיי סוללה קצרים יותר). באופן אישי אני יכול להגיד שהשתמשתי בסוללות ננו-טק של 3 תאים של 1000 מעולם לא טענתי אותם בפחות מ 4C ועכשיו שנה אחרי הם עדיין איתי, אחרי תקופה שבה הייתי מטיס יום שלם רק עם שני הסוללות הנ"ל- בקיצור אני אשמח למקור שמאשר את התיאוריה...

ziki
13-06-2011, 19:59:39
אני כל הזמן שומע שהטענה מהירה מקצרת את חיי הסוללה משמעותית, אני אשמח למקור בשביל הציתות הנ"ל, יש לי הרגשה שפעם מישהו אמר את זה ובגלל שזה נשמע מאוד הגיוני בקשר של שכר (הטענה מהירה) ועונש (חיי סוללה קצרים יותר). באופן אישי אני יכול להגיד שהשתמשתי בסוללות ננו-טק של 3 תאים של 1000 מעולם לא טענתי אותם בפחות מ 4C ועכשיו שנה אחרי הם עדיין איתי, אחרי תקופה שבה הייתי מטיס יום שלם רק עם שני הסוללות הנ"ל- בקיצור אני אשמח למקור שמאשר את התיאוריה...

קח לדוגמא את המדריך הנ"ל (עמ' 2 הוראות טעינה מצד ימין בדף) יש יצרני סוללות שעדיין מדפיסים מדריך למשתמש עם הסוללות שלהם וזו רק דוגמא אחת.
הרעיון בסוללות (והוא נכון לכל סוגי הסוללות) ששימוש בזרם נמוך שומר על נצילות גבוה יותר, מעכב את הבלאי של החומר הכימי ממנו עשוייה הסוללה, המוליכים וכו...
זה נכון אגב לגבי כל הסטאפ, אם יש אפשרות תמיד כדאי להרים מתח ולהוריד זרם.
בפריקת הסוללה אין לך כל כך שליטה בטעינה דווקא כן, לרוב טעינה בזרם גבוה תטעין את הסוללה גם בפחות קיבולת, כל עניין הנצילות משנה גם את ההתנגדות הפנימית שלה מה שמשפיע גם על איך המטען רואה את הסוללה לאורך הטעינה.

Flying_student
13-06-2011, 20:47:46
אנחנו מדברים על עד 20 גרם הפרש עבור מסוק 450 ממוצע ששוקל כ 900 גרם משקל טיסה (ברשותך אנחנו בפורום מסוקים).
אנחנו מדברים על 2% הפרש במשקל המסוק כולו (במסוקים גדולים יותר ההפרשים עוד יותר זניחים וגם אין בעיה של מרכז כובד ביחס שכזה).
אתה צריך להיות מטיס ברמה מאד מאד גבוה אם בכלל תוכל להרגיש בהבדל המשקל מבחינת הביצועים.
אפשר להתווכח על אמינות הסוללות, על היכולת להטעין מהר יותר (שאגב מקצר את חיי הסוללה באופן משמעותי), על המימדים שלה ומרכז הכובד שמושפע מכך אבל ההפרשים במשקל זניחים ביותר.
בסופו של יום הסוללות עשויות מאותו פולימר עם אותו משקל סגולי, אין כאן קסמים, מספיק שבסוללה אחת השתמשו במוליכים דקים יותר, קצרים יותר, מעטפת קלה יותר או במחברים אחרים על מנת ליצור הפרשי משקל שכאלה, הננוטק היא בסה"כ מותג אחר, אין כאן טכנולוגיה מהפכנית, 25C זה עדיין 25C.
אגב, בישראל המשקל הסגולי של הפולימר נשאר זהה לזה שבסין :cool:

מצטער שפלשתי לטריטוריית המסוקים... אנקה אחרי כשאלך. עדיין כשמדברים על סוללות באופן כללי התשובה שלי עומדת בפני עצמה. ותתפלא, הורדה של 30 גרם ממשקל אף/משקל אחורי בטיסן יכולה להשפיע המון.
ולגבי ה-25C - לנפנף בזה זה נחמד, אבל אם יש לך סוללת 1000 על טיסן שצורך 25A אז אתה בבעיה בלי קשר לכמה היא יכולה להוציא בזמן עבודה נורמלי. ובמקרה של טיסן גדול אז גם הסוללה תהיה מספיק גדולה ותוציא את כמות האפר הדרוש בכיף...
אני אף פעם לא קונה סוללת 20C לא רק בגלל האמפר שהיא יכולה להוציא, אלא בגלל שהניסיון הראה לי שהם מתות הרבה יותר מהר מהאחיות הגדולות שלהן... במקרה של נאנו-טק - נסיון של מספר חבר'ה בטייסת הראה שהן מחזיקות מעמד.

ziki
13-06-2011, 21:10:53
מצטער שפלשתי לטריטוריית המסוקים... אנקה אחרי כשאלך. עדיין כשמדברים על סוללות באופן כללי התשובה שלי עומדת בפני עצמה. ותתפלא, הורדה של 30 גרם ממשקל אף/משקל אחורי בטיסן יכולה להשפיע המון.
ולגבי ה-25C - לנפנף בזה זה נחמד, אבל אם יש לך סוללת 1000 על טיסן שצורך 25A אז אתה בבעיה בלי קשר לכמה היא יכולה להוציא בזמן עבודה נורמלי. ובמקרה של טיסן גדול אז גם הסוללה תהיה מספיק גדולה ותוציא את כמות האפר הדרוש בכיף...
אני אף פעם לא קונה סוללת 20C לא רק בגלל האמפר שהיא יכולה להוציא, אלא בגלל שהניסיון הראה לי שהם מתות הרבה יותר מהר מהאחיות הגדולות שלהן... במקרה של נאנו-טק - נסיון של מספר חבר'ה בטייסת הראה שהן מחזיקות מעמד.

עולם המסוקים שונה לגמרי מעולם הטיסנים, העומסים שונים ביחס לגודל הכלים כך גם צריכת הזרמים הגבוה לאורך כל זמן הטיסה במסוקים לעומת טיסנים.
אני לא מתווכח על שינוי מרכז כובד, זה יקרה לך כשתחליף כל מותג עם מותג אחר ומהסיבות שציינתי קודם ולא מפני שעברת לננוטק (לא ברור איך 13 גרם הפכו ל 30 אבל לא משנה).
במסוקים עניין ה C הגבוה חשוב מאד, אלו כלים ששומרים על סל"ד גבוה לאורך כל זמן הטיסה וכל דעיכה קלה באה מיד ליידי ביטוי בביצועי הכלי גם אם לא מגיעים לערכי ה C המוצהרים עצם העובדה שסוללה מתוכננת לזרמים גבוהים יותר תגרום לה לטוס חזק ונציל יותר לאורך כל פרק זמן פריקתה בטיסה, גם על חשבון משקל.
כאמור מסוקים וטיסנים עולם אחר לגמרי ועם צרכים שונים

liorz055
13-06-2011, 21:29:35
קח לדוגמא את המדריך הנ"ל (עמ' 2 הוראות טעינה מצד ימין בדף) יש יצרני סוללות שעדיין מדפיסים מדריך למשתמש עם הסוללות שלהם וזו רק דוגמא אחת.
הרעיון בסוללות (והוא נכון לכל סוגי הסוללות) ששימוש בזרם נמוך שומר על נצילות גבוה יותר, מעכב את הבלאי של החומר הכימי ממנו עשוייה הסוללה, המוליכים וכו...
זה נכון אגב לגבי כל הסטאפ, אם יש אפשרות תמיד כדאי להרים מתח ולהוריד זרם.
בפריקת הסוללה אין לך כל כך שליטה בטעינה דווקא כן, לרוב טעינה בזרם גבוה תטעין את הסוללה גם בפחות קיבולת, כל עניין הנצילות משנה גם את ההתנגדות הפנימית שלה מה שמשפיע גם על איך המטען רואה את הסוללה לאורך הטעינה.
קראתי את המדריך בשקיקה, מצויין שם לא לטעון מעל 1C , לא מצויין שם שטעינה ב C גבוהה תקצר את חיי הסוללה.
אם אני לא טועה בטעינה אתה מתחיל עם זרם מסויים כאשר הזרם המסויים לאט לאט יורד בהתאם להתנגדויות וזאת על מנת להטעין את מירב הקיבולת של הסוללה (לפחות בהמטען המשוכלל שלי accucell 6 ) . עדיין אני חושב שלא לטעון בזרם גבוהה סוללות ליפו מקורו בטיעון היסטורי אשר אולי היה נכון לתחום סוללות הליפו בתחילת דרכו . מה שכן על מנת לא להגיע למצב בו תשרוף את הבית עדיף תמיד להטעין ב 1C, אלא עם מצויין אחרת על הסוללה.

ziki
13-06-2011, 21:50:07
קח עוד מדריך לסוללות ליפו עם אותה הערה
אין טעם להמשיך עם הדיון הזה, אם אתה לא מאמין לעובדה הפשוטה הזו כנס לפורומים מכובדים בחו"ל ותקרא קצת בנושא.
מה זאת אומרת היסטורית? , החומר וההרכב הכימי לא השתנה, ליפו זה ליפו ורק הקיבוליות, עובי התאים והמוליכים הפנימיים השתנו.