PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מצערת עולה ויורדת למרות שהגרף ישר בשלט - זה הגוברנור או תקלה?



giliav
15-06-2011, 21:46:05
שלום,
בטירקס 600 עם REVMAX DJ PRO (עבר כיול). אני שם אידל על הקרקע (מנוע לא מונע) ושם יש לי גרף ישר של 90-90 למצערת.
אם אני מזיז את הסטיק מעלה מטה אני רואה שהסרוו של המצערת עולה ויורד גם הוא מעט (לא יורד מסלול שלם אך בהחלט זז למטה ולמעלה בהתאמה כמה מילימטרים טובים).

האם זו תקלה או שמדובר בפעולה של הגוברנור (למרות שאין מנוע או רוטור שמסתובבים)?

Chen Zarfati
16-06-2011, 09:19:59
יכול להיות שהנקודת אמצע שלך לא 90 כמו שאתה מתאר

שחר לזרוב
16-06-2011, 09:35:46
כשאתה מזיז את את סטיק המצערת, אתה גם משנה את הזוית של הלהבים. שינוי זוית הלהבים גורם לשינוי בעומס על המנוע ועקב כך לשינוי בסל"ד.
כדי לשמור על הסל"ד שנקבע, הגוברנור משנה את המצערת כדי להעלות או להוריד את הסלד.

כמו כן, עם שינוי הזוית בלהבים לזוית שלילית , המסוק נצמד לקרקע וזה מגדיל את העומס שנוצר ולכן תראה פתיחה של המצערת,
כשהזוית משתנה מזוית שלילית לזוית אפס או חיובית, המסוק כבר לא נדחף לקרקע והעומס יורד ואז הגוברנות יסגור קצת את המצערת.

כדי לוודא שהגוברנור ושהסנסור שלו תקינים, תרחף עם המסוק ותסתכל על המצערת. אם בריחוף המצערת זזה כל הזמן זה סימן שמשהו לא תקין (גוברנור, סנסור, סרוו, הגדרות)

giliav
16-06-2011, 09:37:37
שחר - האם זה נכון גם כשהמסוק עומד לא מונע?

חן - השלט הוא הייטק אורורה. יש לי בגרף שתי נקודות בלבד: אחת בהתחלה על 90% ואחת סופית על 90%. ביניהם הכל על INH והגרף המוצג ישר פלס.

תודה מראש לשניכם!
אני ממש מבולבל אם זה התנהגות תקינה של הגוברנור או אולי איזהשהיא תקלת מקלט/שלט שאני מפספס.

שחר לזרוב
16-06-2011, 09:46:32
לא, זה לא תקין אם המנוע לא מונע.
יחד עם זאת, ייתכן שלגוברנור הזה הגדרות שונות שייגרמו לתפקוד שונה. שווה בדיקה באתר החברה או בפורומים בחו"ל.
מצטער שלא יכולתי לעזור

bartovmoti
16-06-2011, 09:51:15
אולי יש לך throttle hover trim ?
תסתכל בחוברת של השלט בעמ' 73-74 תקרא על הפונקציה הזאת יכול להיות שאצלך זה מופעל אז זה מסביר את התופעה הזאת.
תבדוק שהוא ב NULL

http://www.hitecrcd.com/files/Manual_Aurora9.pdf

giliav
16-06-2011, 10:45:16
תודה מוטי, הרגע עברתי על כל ההגדרות ווידאתי שיש שם 0 בכל הקיזוזים. כמו כן את הTRIM LINK כיביתי בכולם לINH.
ניסיתי את המסוק כרגע והמצערת עדיין עולה ויורדת (ממש מתסכל).
אני מתחיל לחשוש מאיזהשהיא תקלה במקלט או משהוא.

bartovmoti
16-06-2011, 10:54:05
המצערת עולה ויורדת..
סתם שאלה, כשאתה אומר עולה ויורדת איך בדיוק זה מתרחש ?
האם בין קצה סטיק אחד לשני היא יורדת ושוב עולה או שבתנועה למטה היא יורדת מעט ובתנועה למעלה היא חוזרת מעט ?

giliav
16-06-2011, 11:03:12
האפשרות השנייה:
אני במינימום גז פותח איידל (מנוע לא מונע כמובן) - המצערת פותחת ל90% (אני רואה את הסימון על הקרבורטור).
כעת אני מתחיל להרים סטיק וכתוצאה המצערת יורדת (מוריד גז בקרבורטור). אין שוב עלייה (זה רציף - אין עלייה ואז ירידה או הפוך).

אגב - ניסיתי את זה בHOLD עכשיו וזה אפילו עוד יותר מוזר - הוא מוריד את הגז למטה אבל אם אני מרים את המצערת (מלמטה עד למעלה באופן אחיד ורציף) יש באמצע המסלול חלק שבו הגז מטפס ועולה קצת ואז "נופל" חזרה למקום (כאילו קפיצה).

הגרף של הHOL ושל הTHROTTLE ישר לחלוטין בשלט ועל S (לא על C) ואין לי MIX מוגדרים בכלל.
אני ממש אובד עצות :-(

bartovmoti
16-06-2011, 11:20:01
תבדוק end point של ערוץ 3 בשתי הקצוות אם הם זהים..

giliav
16-06-2011, 11:38:20
הend points של ערוץ 3 (המצערת) לא זהים כיוון שהם עברו כיול להתאים לגבולות הקרבורטור (אחרי כיול מכני של האמצע יש לעשות כיול גבולות ראשוני שם כדי שהזרוע לא תעבור את הקווים שעל הקרבורטור).
יש לי 90% בגבוה ו134% בנמוך.

bartovmoti
16-06-2011, 11:59:40
זה בגלל זה לדעתי..
תחשוב שבגרף השטוח בצד אחד אתה 90% מה 90% של ה EP, ובצד שני אתה 90% של ה 134%.. זה ערכים שונים בשני הצדדים וכנראה זו הסיבה לתזוזות של הסרוו..
תנסה סתם בשביל הניסוי להחזיר אותם ל 100% ותחזור על הבדיקה לדעתי זה צריך להסתדר.
אחר כך תחזיר את זה למה שהיה ותשכח מזה.

giliav
16-06-2011, 12:09:22
עשיתי כרגע ניסוי - את שניהם שמתי על 100% ובדקתי שוב באיידל עם גרף ישר - בדיוק אותה תגובה :-(
המצערת יורדת כשמעלים את הסטיק. אוף...:-S

bartovmoti
16-06-2011, 12:36:28
עוד דבר, הפיקוד לסרוו עובר דרך הגוברנור והגוברנור בעצמו מחובר לערוץ נוסף במקלט ולערוץ זה גם סטאפ מתאים..
זה אומר שהתנועה של הסרוו נשלטת בהתערבות של הגוברנור..
אם יש בעיה בשלט או במקלט (דבר שלא נראה לי) אתה לא יכול לבדוק את זה כשיש בין המקלט והסרוו יחידה נוספת שנשלטת מערוץ נוסף ושההשפעה שלה כרגע לא ידועה לך.
אני מציע לך לחזור על הניסוי כשהסרוו מחובר ישירות למקלט (לעקוף את הגוברנור).

giliav
16-06-2011, 13:30:39
ביצעתי שני ניסויים:
1. חיברתי את הסרוו מצערת ישירות לערוץ 3 במקלט ושמתי 100% בשני הEPA שלו בערוץ. אותה התופעה! המצערת זזה גם בקו ישר לגמרי בשלט.
2. חיברתי סרוו אחר (יש לי 9254 זנב כאן בספיירים) ועשיתי את הניסוי של מספר 1 (ללא הגוברנור) - אותה תופעה בדיוק (משמע שזה לא הגוברנור וגם לא הסרוו).

החשודים היחידים שלי כרגע הם השלט או המקלט (או ההגדרות שלהם). אשמח לעוד עצות?

Liav
16-06-2011, 13:45:28
אולי הגדרת בטעות איזה מיקס שגורם לזה?

כדי לשלול זאת, נסה להגדיר מסוק חדש בשלט - כך שתצטרך להגדיר הכל מהתחלה.
כמובן שאל תמחק את הזיכרון הקיים.

giliav
16-06-2011, 13:55:13
עברתי על כל המיקסים והכל בINH.
אגב - החלפתי מקלט כרגע (יש לי שניים) וניסיתי שוב. אותה התקלה. מה שמותיר אותי עם השלט כחשוד העיקרי.

giliav
16-06-2011, 14:03:42
עדכון - הבעייה 100% בשלט! הכנסתי אותו למצב MONITOR, הדלקתי איידל והזזתי את סטיק המצערת.
ערוץ 3 מראה שהוא זז למטה כשאני מרים סטיק! וזה ללא המסוק בכלל....

האם השלט לא תקין או שמשהוא אחר יכול להיות בהגדרות??
100% שאין מיקסים ושהקו של המצערת ישר וללא EXPO באידל.

ZvikaF
16-06-2011, 14:38:05
עכשיו נשאר למצוא מה גורם לזה.... זו לא תקלה חשמלית מכיוון שאז לא היית רואה את התנועה במוניטור, משהו מוגדר שגורם לזה.

giliav
16-06-2011, 14:52:46
ממש מדהים. לא בטוח שזה לא תקלה בשלט שדורשת תיקון יצרן :-(
הנה סרטון של התקלה שצילמתי כרגע:

http://www.youtube.com/watch?v=bJ3D-PrpsNY

Liav
16-06-2011, 15:04:42
אני מבין שבדקת שאין בכלל מיקסים.
נסה בכל זאת ליצור זיכרון חדש ריק לחלוטין וחזור על הבדיקה.
כל עוד מדובר בתוכנה - תמיד יתכנו באגים (וזה תמיד עובד נגד ההגיון)

RonEfrat
16-06-2011, 16:14:25
בדקתי עכשיו אצלי בשלט והתופעה לא קיימת, אני על הגרסה הכי עדכנית למרות שקשה לי להאמין שזאת הבעיה.

הכי פשוט, תעשה את מה שליאב הציע, פתח זיכרון חדש ותראה אם הבעיה חוזרת כנראה שבכל זאת מופעל איזה מיקס או משהו.....

giliav
16-06-2011, 16:22:48
נראה לי שמצאתי!!! הגדרתי מודל חדש בשלט והגדרתי FLIGHT CONDITION של IDLE1 שוב והייתה אותה תופעה (למרות שהכל מכובה וגרף ישר) . שמתי בנורמל גרף ישר ושם אין תזוזה (משמע שזה קורה רק בIDLE1).
הגדרתי FLIGHT CONDITION כללי חדש (לא IDLE1 שבא מוגדר מראש בFLIGHT CONDITIONS) וראו איזה פלא! אין תזוזה....

מסקנה - מצבי הטיסה המוגדרים מראש בהייטק (IDLE1, IDLE2) כנראה כוללים איזהשהוא מיקס פנימי שלא מופיע או ניתן לשינוי!
הפיתרון הוא להגדיר FLIGHT CONDITION משלי ולא להשתמש במה שיש מוכן בשלט.... ממש מעצבן אבל לפחות עכשיו הכל יציב שם.

RonEfrat
16-06-2011, 16:41:21
קצת מוזר מה שאתה אומר כי אני משתמש במצבי הטיסה המוגדרים מראש והבעיה לא קיימת אצלי....

העיקר שהסתדרת :)

giliav
16-06-2011, 16:49:36
ממש מוזר....
אולי זה עניין של משהוא רק במצב ניטרו/גוברנור אצלהם או אולי משהוא בגרסא של התוכנה (אצלי גרסא אחרונה כרגע).

ZvikaF
17-06-2011, 09:15:46
FLIGHT CONDITION שומרים על קיזוזים שונים,אולי זו הבעיה.

עמיתפורת
17-06-2011, 09:37:09
האם גרף המנוע שלך ישר או v?

עמיתפורת
17-06-2011, 09:40:42
אני הייתי פותח מודל חדש ומכייל הכל מהתחלה ורואה אז אם זה חוזר אם לא אז משהו מקודם לא הוגדר נכון.
בהצלחה

giliav
17-06-2011, 09:41:02
עמית - גרף ישר (צילמתי בסרטון) - משאיר לגוברנור את העבודה. פתחתי מודל חדש ואותה תופעה בדיוק...
צביקה - לא חשבתי על זה. באמת יש לי קיזוז לTHROTTLE, אבל אם זה ככה הקיזוז אמור להיות אחיד בתנועה גם לא? למה שדווקא במעלה הסטיק הוא פתאום יתחשב בקיזוז ולפני כן לא? מוזר...

Chen Zarfati
19-06-2011, 21:47:17
כזה דבר באמת לא ראיתי. בכל מקרה, למה אתה לא משתמש בגרף של 100% למצערת??

giliav
19-06-2011, 21:53:28
הורדתי ל90% כדי לבדוק את הנושא של הקפיצה. הוא בד"כ 100%.

אגב - אחרי בילוי של 4 שעות בשבת בצפייה בכל סרטי ההדרכה של בוב וויט מהלי פריק על השלט והגדרותיו נדמה לי שמצאתי את הגורם:
מסתבר שאם לא מגדירים בשלט קישור לקיזוז (T.Link) ומקזזים ואח"כ כן מדליקים את הLINK (אחרי שקיזזנו) - השלט לא יודע לקחת את הקיזוז הזה ויש להוריד ל0 ולקזז מחדש.
זה כנראה מה שהטריף את השלט. כפתרון ביצעתי איפוס מכני מחדש (לינקים, זרוע) של סרוו הזנה והEPA שלו בשלט ולאחר מכן הגדרתי מחדש את הגרפים, כיילתי את הREVMAX ובדקתי HOLD ומצערת במצב מונע על הקרקע.
אני ממש מקווה שזה פתר את הבעייה (אדע יותר לקראת סופ"ש לאחר טסט פלייט).

חייב לציין שהווידאו של בוב וויט לימד אותי המון על השלט (לא שיערתי שהוא כל כך משוכלל) ואני ממליץ בחום לכל מי שיש שלט AURORA כזה להשקיע את הזמו ולצפות בסרטים שלו. יש שם המון טיפים ומידע ובזכותו אני מרגיש עכשיו שאני מכיר היטב את השלט ושרוב (אם לא כל) סימני השאלה שלי לגבי השימוש בו נעלמו.

עמיתפורת
25-06-2011, 01:00:45
השלט לא יודע לקזז את המצערת? זה קיזוז אלקטרוני המצערת?
וזה לא יודע לשמור אותו?

giliav
25-06-2011, 07:42:41
בוודאי שהוא יודע אבל יש לו תכונה של קישור הקיזוז לכל אחד ממצבי התעופה + לכל גרף שהגדרת ואם הקיזוז נעשה לפני שהדלקת את הקישור אז הוא לא יודע לקרוא ולקשר אותו ויש לעשות קיזוז מחדש (מה שלא ידעתי ולמדתי מהווידאוים של בוב וויט).