צפייה בגרסה מלאה : כן להבים וכן כנפיים
helico
17-06-2011, 11:05:58
לעוף על זה: צפו במסוק-מטוס בהופעה ראשונה
עם כנפיים ומדחפים בצדדים, ה"אקס טיוב" מציב תחרות קשה לשיאן המהירות X2, המסוק בעל שני רוטורים עליונים מקבילים. עתיד התעופה יוצג בסלון האווירי הקרוב. קבלו הצצה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4083326,00.html
http://www.youtube.com/watch?v=cPYKktIdvoM
דווקא המתחרה האמריקאי X2 נראה לי עדיף עליו, ביחוד בגלל מבנה הרוטור הכפול - שיכול להציל אותו מריסוק במקרה של תקלה ברוטור הזנב
עריכה: עכשיו שמתי לב של-X3 אין בכלל רוטור זנב :rolleyes:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gK7ktLXhq88
DDOR01
17-06-2011, 13:09:42
מה נותן הרוטור הכפול?
למה יש לו מדחף מאחור ולא רוטור זנב ?
במסוק רגיל, המנוע מפעיל כוח על הרוטור הראשי כדי לסובב אותו.
באותו אופן מופעל על המסוק כוח בכיוון ההפוך (לפי חוק 3 של ניוטון) - משמע, הרוטור אמור להסתובב לכיוון אחד, והמסוק אמור להסתובב בכיוון ההפוך - ומצב זה כאמור אינו רצוי.
לכן הוסיפו את רוטור הזנב כדי שיפעיל כוח שימנע מגוף המסוק להסתובב.
במקרה של תקלה ברוטור הזנב, המסוק יתחיל להסתחרר ללא שליטה ובמקרה הטוב יבצע נחיתת אונס, ובמקרה הרע יתרסק.
אתה יכול לראות כאן מה קורה למסוק ששובר את רוטור הזנב
http://www.youtube.com/watch?v=q3idQKi5EqM
ב-X2 יש רוטור כפול אשר החלק התחתון והעליון מסתובבים בכיוונים מנוגדים (ולא ששניהם מסתובבים באותו הכיוון - זה פרט חשוב). רוטור שכזה מבטל את כוח הסבסוב שפועל על המסוק, ולכן לא נחוץ רוטור זנב ליצובו.
המדחף בזנב בשילוב עם הרוטור הראשי, מאפשר למסוק לטוס קדימה במהירות גבוהה בהרבה מאשר שימוש ברוטור הראשי בלבד - מה שנעשה במסוק רגיל.
ב-X3 למשל, גם אין רוטור זנב, אך היות ויש רוטור רגיל, צריך למנוע את כוח הסבסוב, וזה נעשה בעזרת שני המדחפים.
אני מעריך שבזמן ריחוף מדחף אחד מפעיל כוח שונה מהמדחף השני, וכך המסוק נשאר יציב ולא נכנס לסחרור.
בוואז
17-06-2011, 23:28:45
וואו! שמת לב איך רוטור הזנב פה כנעט וחתך איש צוות לשניים?
DDOR01
18-06-2011, 00:22:37
תודה רבה על ההסבר המושקע ועל הסירטון עכשיו מובן הרבה יותר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.