צפייה בגרסה מלאה : שאלה BEC / ESC / AURORA 9
capusta
18-06-2011, 20:26:21
עזרה נחוצה !!! השאלה מתייחסת כנראה לאלקטרוניקה בסיסית אבל מכיוון שאין לי שום ידע בנושא אשמח לקבל עזרה על מנת לוודא חיבורים נכונים כדי לא לשרוף סרווים / מקלט !!! אז ככה:
מדובר על דאון צוקים מהיר, לא ממונע, 2 מטר עם מאזנות וללא מדפים. עד עכשיו נשלט ע"י שלט KDS פשוט ללא יכולת מיקסים של מאזנות שהופכות למדפים. עד עכשיו הייתי צריך "לקוות לטוב" לפני כל נחיתה מכיוון שהדאון לא "מוקצף". בסוף שבוע הצטיידתי באורורה 9 כדי לשכלל את ענין המיקסים...ועכשיו, ברצוני לחבר את המקלס ספקטרה 7 עם האלקרוניקה שיש כבר בידי, מדובר על:
סוללת ליפו 7.4v , 800mAh , 2-cell
בקר של arrowind על האריזה רשום BEC !!! נתונים:
input 7.2v-23v
output 5v/6v
rating urrent 3A
הסרווים שמותקנים הם של מולטיפלקס שמקבילים להייטק 65 קרבון.
ברצוני לדעת:
1.
בכל האתרים הבקרים נקראים ESC !!! ואצלי רשום BEC !!! האם זה אותו דבר?
2.
ובעיקר איך אני מחבר את המתח לאופטימה 7 ? השירטוטים של ה- manuel שהורדתי לאורורה מציינים חיבור דרך ESC וגם של BEC בו זמנית, למה הכוונה ???!!! לאן החיבור של המתח? לערוץ שלש שמיועד למנוע ? ( כך חובר עד עכשיו הבקר למקלט של ה kds ) או לערוץ שבע, ששם ציון על המקלט: BAT ???
3.
מה זה SPC ? ואיך זה קשור לעניין המתח?
תודה מראש.
eitan-ro
18-06-2011, 20:47:33
העברתי את הנושא הזה למקום שהוא מתאים.
קצת סדר ,
ESC - בקר מהירות , אחראי לקבל מתח סוללה ולפי הפקודה מהמקלט נותן חשמל למנוע, לא צריך ESC בדאון לא ממונע.
BEC - ממיר מתח , מקבל מתח של סוללה (מ2 תאים ומעלה) ומוריד אותו ל 5V או 6V תלוי במה שאתה צריך (בדרך כלל 5V), מתחבר למקלט כדי לתת מתח לסרוואים ולמקלט עצמו בדאונים/טיסנים חשמליים.
בהרבה מקרים, ESC כולל בתוכו גם BEC.
SPC , שקע שיודע לקבל מתח עד 35V , נותח מתח למקלט בלבד (מונע BROWN OUTS) , בנוסף ניתן לראות בשלט את המתח הזה וככה לקבל אינדיקציה לכמה סוללה נשאר (טלמטריה)
את המקור של החשמל ל SPC אתה מביא ישירות מהסוללה , אבל גם מחבר למקלט מתח רגיל בעזרת ה BEC / ESC אחרת הסרוואים לא יזוזו.
תזהר מאוד בשימוש בשקע SPC , אם תחבר את המתח של הסוללה ישירות לכל שקע אחר אתה תשרוף את המקלט או את המקלט וגם הסרוואים. (אני כבר שרפתי מקלט OPTIMA 7 אחד)
אני אישית לא מטיס בלי לחבר סוללה ל SPC , אני אוהב לדעת בדיוק כמה סוללה נשארה (לא יודע כמה זה בכלל משנה לדאון לא ממונע)
capusta
18-06-2011, 21:37:48
תומר, קודם כל תודה.
ולמען הסדר הטוב...ה- BEC שיש לי זה מה שיחובר לאן? ערוץ שלש במקלט?
בנוסף...על ה- BEC יש לי ג'מפר שיכול לקבוע יציאה של 5v או 6v , מה כדאי ?
לגבי ה- SPC....למה הכוונה brown out ?וממה הוא נגרם?
אם הבנתי נכון רק חיבור לשקע ה- SPC יתן לי מתח מקלט בשלט??? ללא קשר לעובדה שהמקלט הוא אופטימה 7 ? ( כי נאמר לי שהטלמטריה מובנת, ללא צורך בתוספות....)אנא אשר נקודה זאת !!! (כי יש כבר 2.5 ממונע בדרך....vortex של art hobby ) .
שוב המון תודה. ( גם על האזהרה)....
BEC מתחבר לערוץ פנוי במקלט , לא עושה כלום חוץ מלתת מתח לסרוואים.
6V או 5V זה בהתאם לסרוואים שלך, יש סרוואים שבנויים למתח יותר גבוה כדי לתת יותר מהירות/מומנט (לא יודע כמה רלוונטי בדאון) , בכל מקרה על תשים 6V אלא אם אתה יודע בוודאות שהם יודעים לקבל 6V אחרת תשרוף אותם.
BROWN OUT זה מונח שאומר שהמקלט לא קיבל מספיק מתח ולכן עשה ריסט , בטיסה של מסוק לדוגמא, ריסט של מקלט לשניה אחד זה 90% ריסוק.
לפעמים אם יש יותר מידי עומס על הסרוואים המתח יכול לרדת נמוח מידי בממיר מתח/ מייצר מתח.
SPC מדלג על הBEC ולכן זה לא יקרה.
כל מקלטי OPTIMA של HITEC יודעים לתת טלמטריה בסיסית של מתח סוללה דרך שקע SPC
ניתן להוסיף תחנת חיישנים למקלטי OPTIMA 7 ו OPTIMA 9 שיודעת גם לתת עוד נתונים (כמו מהירות , RPM , גובה ועוד, אבל זה נושא אחר)
ניתן לשים ג'אמפר בשקע SPC והוא ידווח מתח של המייצב (5V) , אבל חבל על הבזבוז של היכולת הזאת.
roydor
19-06-2011, 22:19:52
במידה ואתה רוצה לראות את המתח האמיתי של הסוללה ניתן לחבר אותה ישירות למקלט מכיוון והיא שני תאים בלבד (המקלט תומך עד 9 וולט)
הדבר לא נכון במידה ותרצה סוללה גדולה יותר, שני תאים לכל היותר אחרת תעבור את מתח המקלט המרבי.
ניתן לחבר את הבקר, שבמקרה הזה אתה משתמש בו כרגולטור על מנת להוריד את המתח לסרוואים שככל הנראה לא יודעים לקבל מעל 6 וולט, לסרוואים אחרי המקלט, כלומר הסרוואים רואים מתח מופחת והמקלט מחובר ישירות לסוללה.
הפטנט הזה מבוצע לאחרונה במספר דיסקוסים בעולם על מנת לקבל את נתוני מתח הסוללה בטלמטריה ולאפשר לקבל התרעות על מצב הסוללה.
החיסרון העיקרי הוא חיווט מסובך יותר.
capusta
20-06-2011, 18:21:26
תומר ורוי? תודה.
לגבי החיווט המסובך יותר אוותר להפעם מתוך דאגה למשקל ומתוך אימוץ ההערות של תומר לגבי העובדה שהעניין פחות נחוץ בדאון לא ממונע. לגבי הממונע שבדרך כנראה שאחבר ל-SPC , שוב כמו שתומר המליץ....אבל שנגיע לגשר נחצה אותו...
עד אז אסכם מה שאפשר/צריך ומה שלא כדאי.....חברה אם אני טועה במשהוא אנא תקנו כי אי רוצה לחבר הערב את העיניינים ( יום שישי באופק...)
את ה- BEC (ממיר מתח) שלי ניתן לחבר לכל ערוץ באופטימה 7. אחבר אותו כאשר הג'מפר שלו יכוון ל- 5v למען הסר ספק...
וזה אומר שהשקע באופטימה שרשום עליו BAT/CH7 ישאר אם כן פנוי....
חוצמזה האופטימה 7 מגיע "מהמפעל" עם ג'מפר בשקע של SPC...מכל הסיפור לא הבנתי אם הג'מפר הזה אמור להישאר בשקע ( גם בזמן טיסה) או שזה כמו שאני מכיר מה-KDS, שם זה משמש ל- binding בלבד ואז אני מוציא......חבר'ה עזרה כי אפילו "הצ'יקוס" עשו אמבטיה מוקדמת לטובת ערב התייחדות עם האלקטרוניקה.
חוצמזה.....אם יש משהוא חשוב שצריך לדעת שעושים binding באורורה, אשמח לדעת.
שוב תודה מראש.
oren_ben_nun
20-06-2011, 20:02:41
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=223607
יש סירטונים עם הסבר מפורט לכל היכולות של השלט המדהים הזה אני עברתי מ SANWA RDS8000 לא יאמן כמה אפשריות יש כולל למצב של איבוד קשר ביצוע binding וכמובן לפני שתתחיל תבצע שידרוג לשלט למקלט ולמודול
המקלט המקורי כבר מגיע משויך לשלט , הג'אפר לא קשור לBIND , הוא משמש גישור במידה ואתה לא רוצה לחבר מתח סוללה ל SPC , זאת אומרת - בלי הג'אמפר המקלט לא יידלק.
BIND מבוצע עם כפתור במקלט ובמודל שידור של השלט.
אין שום משמעות ל BAT/CHA7 , זה ערוץ רגיל לכל דבר , אבל שים לב לא לחבר לערוץ DATA , זה ערוץ שמשמש לחיבור תחנת חיישנים וכבל שמאפשר לשדרג את התוכנה.
תזהר לא לחבר ישירות סוללה למקלט לא משנה אם היא 2 תאים (7.4V) כי המקלט מעביר את אותו המתח לסורוואים כמו שהוא מקבל ואתה תשרוף אותם וחבל.
בנוגע לעודף חיווט עם SPC , מדובר בסה"כ בעוד חוט סרוו שמתחבר מצד אחד למקלט ומצד שני מולחם לקונקטור סוללה של הבקר מהירות/ BEC , אבל זה שיקול שלך , אצלי כל בקר מקבל את הטיפול הזה.
בכל אופן , לא יודע מה רמת האנגלית שלך , אבל אני מה-זה ממליץ לך לעבור על ההוראת של השלט.
capusta
20-06-2011, 23:46:55
אורן, לא ביצעתי שידרוג....לא יודע איך/אין לי כבל....ובעיקר לא יכולתי להיתאפק....מקווה שאין בעיה ללא שידרוג.
תומר , חיברתי הכל. הכל עובד כולל ה- v tial שהצליח בהתחלה לבלבל....
כרגע לא מצליח לבצע את המיקס שהופך את המאזנות למדפים !!! וזו הסיבה לשמה קניתי את השלט:confused:....אז מקווה למצוא את ההוראות שלכם מחר.... איך מבצעים את המיקס הזה ?!... שיופעל ע"י אחד הסליידרים,נראה לי הכי נוח ?!.... מה יותר נכון מאזנות עולות או יורדות?!....
שוב מדובר על: מדובר על דאון צוקים מהיר, לא ממונע, 2 מטר עם מאזנות וללא מדפים (sky-v 2.m של arthobby).
עד מחר, לילה טוב.....ותודה.
לא זוכר בעל פה , אבל קודם כל אתה צריך לחבר כל מאזנת לערוץ נפרד, אחרי זה בהגדרות מודל תוודא שאתה בוחר 2 AILE , זאת אומרת שידע שיש שני ערוצי מאזנות
זה יפתח לך עוד אופציות בשלט (כמו FLAPPERON שאתה רוצה, וכמו דיפרנציאל למאזנות ועוד)
במידהו יש לך גירסה 1.06 של השלט אז זה 'בסדר' , 1.07 הציגה כל מיני שיפורים מעניינים , 1.08 למיטב זכרוני די משמעותית לדאונים.
Friman
19-08-2011, 12:33:19
שאלתי את עצמי גם לאחרונה לגבי סוגיית הטלמטריה של מתח סוללת המסוק.
אני מבין שכדי לראות על המסך את מתח הסוללה של המסוק צריך לחבר שני חוטי סרבו (מניח שאת האדום והשחור) לקונקטור של סרבו מצד אחד שנכנס לכניסת הspc, איפה שאצלי המקלט הגיע מראש עם ג׳אמפר - ואת הצד השני לא הבנתי להיכן בדיוק מחברים? קראתי תשובה של אחד מעובדי הייטק היכן שהוא שאמר לחבר לשני הקצוות של כניסת הבלאנסר לסוללה, אך ממה שאני מבין מדבריך תומר אני מבין שאתה ממליץ לחבר ישירות לסוללה, כלומר אל קונקטור המתח הראשי לESC? קצת מפחיד אותי לחבר ככה ישירות, זה לא ישרןף את המקלט? אני משתמש בסוללת ננו טק 6 תאים 2650mAh.
כמו כן, האם ניתן לתכנת בשלט את ההתרעה על מתח נמוך גם בלי הhp-22? כי אין לי אותו. ואם לא, מה הוא הרף המוגדר מראש מהמפעל? אני מבין שצריך להגדיר לסוללה שלי את התרעת המתח סביב 22.8 וולט (3.8 מינימום לתא, כפול 6 תאים)?
מאד אשמח להסברים בנושא כי באמת זה שהוא מראה את המתח שמקבל המקלט מהESC ולא את מתח הסוללה כולה זה קצת פספוס של רעיון הטלמטריה, לא? ;-(
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.