צפייה בגרסה מלאה : שאלה מסבי זנב ל 450 פרו MR52ZZ
Yoav Lahav
19-06-2011, 20:50:38
אני מעוניין לקבל המלצה למיסבי זנב מעולים מסוג MR52ZZ במחיר נורמלי.
אלו המיסבים הנושאים בכל הכח הצנריפוגלי הפועל על להבי הזנב והגריפים.
למי שכבר שלח אותי למיסבי חולון- תודה דיברתי איתם אני לא משלם 25 שקל למיסב אחד מסכן זה יותר יקר מ BOCA.
בעניין BOCA אין להם משהו מיוחד בדגם הזה - יש להם מיסב פשוט מפלדת AISI52100(פלדת כרום מנגן) אין להם מיסב קרמי כזה.
אשמח להמלצה טובה.
תודה יואב.
ohadsh
19-06-2011, 22:14:54
:) :)
Yoav Lahav
19-06-2011, 22:23:50
מה קורה מר אוהד?
kal1311
19-06-2011, 22:30:42
מה קורה מר אוהד?
הבן אדם לא יכול לדבר..שוכב על הרצפה ומתפוצץ מצחוק;)
bendisar
19-06-2011, 22:36:09
בדרום תל אביב יש חנויות מיסבים, אני חושב שברחוב צ'לנוב יש אחת שמוכרת מיסבי NSK- מיסבים גרמניים שאמורים להיות איכותיים ביותר
לך אליהם עם המיסב שיש לך ותבקש זוג
אחרי שגם המיסבים האלה יהרסו לך תבדוק איזה פיניון יש לך על המסוק
ואז תחליף אותו ל-11 שיניים כדי להוריד את הסל"ד המטורף שיש לך שקורע לך את המסוק מכיוון שלמנוע שלך יש 4400KV והספק גבוה
ככה שלפחות שהמסוק לא יעבוד בסל"ד גבוה מידי- אני מניח שהוא יוכל לעמוד במאמץ
Yoav Lahav
20-06-2011, 07:06:13
אני מטיס עם 12 שיניים המסוק טס מעולה ושום מיסב לא נהרס כבר הרבה טיסות. מה שכן אני רוצה מיסבים חלופיים טובים כדי שכאשר אלו יסיימו את חייהם הקשים יהיה לי להחלפה בלי להיות מושבת עד שהחדשים יגיעו. אתה מוזמן לחולון בשישי בבוקר לראות איך 450 פרו עושה בום על קולי.
בדרום תל אביב יש חנויות מיסבים, אני חושב שברחוב צ'לנוב יש אחת שמוכרת מיסבי NSK- מיסבים גרמניים שאמורים להיות איכותיים ביותר
לך אליהם עם המיסב שיש לך ותבקש זוג
אחרי שגם המיסבים האלה יהרסו לך תבדוק איזה פיניון יש לך על המסוק
ואז תחליף אותו ל-11 שיניים כדי להוריד את הסל"ד המטורף שיש לך שקורע לך את המסוק מכיוון שלמנוע שלך יש 4400KV והספק גבוה
ככה שלפחות שהמסוק לא יעבוד בסל"ד גבוה מידי- אני מניח שהוא יוכל לעמוד במאמץ
Yoav Lahav
20-06-2011, 07:07:37
העיקר שהוא נהנה.
הבן אדם לא יכול לדבר..שוכב על הרצפה ומתפוצץ מצחוק;)
אתה מוזמן לחולון בשישי בבוקר לראות איך 450 פרו עושה בום על קולי.
אין עליך יואב, אם לא הייתי פוגש אותך הייתי בטוח שאתה לא אמיתי. :)
ביננו יואב , עזוב אותך בומים על קוליים , לא הגיע הזמן להשתדרג למסוק אמיתי?
Yoav Lahav
20-06-2011, 19:06:35
ביננו יואב , עזוב אותך בומים על קוליים , לא הגיע הזמן להשתדרג למסוק אמיתי?
אם אמיתי זה מסוק גדול יותר אז לא נראה לי שזה יקרה בקרוב. מדובר בקפיצת מדרגה בהוצאות ועוד יותר מכך מספר המקומות בהם אתה יכול להטיס מצטמצם עם העלייה בגודל.
אני יכול להטיס רק זמנים קצרים פה ושם במהלך השבוע ובסופו ואין לי אפילו זמן להתרחק למקום נורמלי כי זמן הנסיעה לא ישאיר לי זמן להטסה.
בנוסף על כך אני מאד מרוצה מהמסוק שלי הוא עוצמתי ביותר וטס מעולה ועולה לי לתחזק אותו ממש גרושים. מדובר בשעות טיסה רבות בלי שום תחזוקה למעט שימון קטן פה ושם כל 3-4 שעות טיסה וניקוי הלהבים משאריות מעופפים חסרי מזל. אפילו ריסוקים שלשמחתי הרבה כמעט לא מתרחשים כבר עלותם אפסית.
מה יותר אמיתי מזה?
האם מסוק אחר ייתן לי הנאה רבה יותר?
אם אמיתי זה מסוק גדול יותר אז לא נראה לי שזה יקרה בקרוב. מדובר בקפיצת מדרגה בהוצאות ועוד יותר מכך מספר המקומות בהם אתה יכול להטיס מצטמצם עם העלייה בגודל.
אני יכול להטיס רק זמנים קצרים פה ושם במהלך השבוע ובסופו ואין לי אפילו זמן להתרחק למקום נורמלי כי זמן הנסיעה לא ישאיר לי זמן להטסה.
בנוסף על כך אני מאד מרוצה מהמסוק שלי הוא עוצמתי ביותר וטס מעולה ועולה לי לתחזק אותו ממש גרושים. מדובר בשעות טיסה רבות בלי שום תחזוקה למעט שימון קטן פה ושם כל 3-4 שעות טיסה וניקוי הלהבים משאריות מעופפים חסרי מזל. אפילו ריסוקים שלשמחתי הרבה כמעט לא מתרחשים כבר עלותם אפסית.
מה יותר אמיתי מזה?
האם מסוק אחר ייתן לי הנאה רבה יותר?
שכנעת אותי
RonTo
20-06-2011, 23:45:23
אתה מוזמן לחולון בשישי בבוקר לראות איך 450 פרו עושה בום על קולי.
יואב, אם אינני טועה אתה מהנדס.. בתור כזה, אתה אמור לדעת שזה לא אפשרי... מקסימום בום סטרייק ;)
Yoav Lahav
21-06-2011, 06:12:07
מר טוסמן, זו הייתה בדיחה.
דרך אגב, אם זה מעניין אותך, במסוקים גדולים בהחלט יש מצבים בהם החל מרדיוס מסוים הלהב עובר את מהירות הקול. בטיסה מהירה בה הלהב המתקדם מקבל בנוסף גם את מהירות המסוק
ייתכן מעבר של מהירות הקול גם אם מהירות סיבוב הרוטור לבד לא גורמת לכך.
יואב, אם אינני טועה אתה מהנדס.. בתור כזה, אתה אמור לדעת שזה לא אפשרי... מקסימום בום סטרייק ;)
RonTo
21-06-2011, 07:30:12
מר טוסמן, זו הייתה בדיחה.
דרך אגב, אם זה מעניין אותך, במסוקים גדולים בהחלט יש מצבים בהם החל מרדיוס מסוים הלהב עובר את מהירות הקול. בטיסה מהירה בה הלהב המתקדם מקבל בנוסף גם את מהירות המסוק
ייתכן מעבר של מהירות הקול גם אם מהירות סיבוב הרוטור לבד לא גורמת לכך.
ייתכן מעבר של מהירות הקול אך זהו אחד מהדברים המגביל את מהירות המסוקים.
זוהי בעיה ידועה עליה מנסים להתגבר באמצעות עצובים וחומרים מיוחדים ללהבים. על פי הידוע לי, זה עוד לא נפתר.
כמובן שיש להתייחס גם לחוסר האפקטיביות של הלהב הנסוגה במהירות גבוהה.
Yoav Lahav
21-06-2011, 07:57:03
ייתכן מעבר של מהירות הקול אך זהו אחד מהדברים המגביל את מהירות המסוקים.
זוהי בעיה ידועה עליה מנסים להתגבר באמצעות עצובים וחומרים מיוחדים ללהבים. על פי הידוע לי, זה עוד לא נפתר.
כמובן שיש להתייחס גם לחוסר האפקטיביות של הלהב הנסוגה במהירות גבוהה.
שים לב מר טוסמן, שמהירות רוטור גבוהה מעלה את אפקטיביות הלהב הנסוג, מה שמפצה אם חלק מהלהב המתקדם חצה את מהירות הקול.
אי אפשר להגיד פה מה בדיוק הפיצוי זה תלוי כבר בהרבה משתנים ומסובך מידי לפה.
RonTo
21-06-2011, 08:09:27
שים לב מר טוסמן, שמהירות רוטור גבוהה מעלה את אפקטיביות הלהב הנסוג, מה שמפצה אם חלק מהלהב המתקדם חצה את מהירות הקול.
אי אפשר להגיד פה מה בדיוק הפיצוי זה תלוי כבר בהרבה משתנים ומסובך מידי לפה.
מתוך ויקיפדיה:
As the aircraft approaches the airspeed at which it will encounter retreating blade stall, the aircraft will shudder and the nose will begin to pitch up. The resultant upward pitching of the aircraft's nose will begin to correct the situation as it results in slowing the aircraft. However, if uncorrected, and if the aircraft continues to accelerate, the aircraft may roll in the direction of the retreating blade.
Recovery involves decreasing the angle of attack and allowing the retreating blade to recover from its stalled condition. This is done by lowering the collective pitch.
The stall will not happen due to speed, but a higher pitch on the retreating side. If you are at speed and immediately reduce collective you have potentially put the blade back in a non-stalled state, but you will now begin to slow down, descend and level out.
Yoav Lahav
21-06-2011, 09:01:52
מתוך ויקיפדיה:
As the aircraft approaches the airspeed at which it will encounter retreating blade stall, the aircraft will shudder and the nose will begin to pitch up. The resultant upward pitching of the aircraft's nose will begin to correct the situation as it results in slowing the aircraft. However, if uncorrected, and if the aircraft continues to accelerate, the aircraft may roll in the direction of the retreating blade.
Recovery involves decreasing the angle of attack and allowing the retreating blade to recover from its stalled condition. This is done by lowering the collective pitch.
The stall will not happen due to speed, but a higher pitch on the retreating side. If you are at speed and immediately reduce collective you have potentially put the blade back in a non-stalled state, but you will now begin to slow down, descend and level out.
הטקסט מויקיפדיה הוא נכון אבל חלקי לא מתייחס לכל המשתנים. הזדקרות הלהב הנסוג עקב תנועת המסוק לא תתרחש אם מהירות הרוטור גבוהה מספיק גבוהה. הבעיה היא שמהירות רוטור גבוהה גוררת אחריה בעיות אחרות כשהלהב מתחיל להגיע למהירות על קולית ויעילותו נפגמת. כך שבסופו של דבר מהירות המסוק המכסימלית האפשרית היא פונקציה של מספר רב של משתנים ובהחלט ייתכן שהמגבלה תבוא עקב חציית מחסום הקול על ידי הלהבים מבלי שתתרחש הזדקרות.
הטקסט מויקיפדיה הוא נכון אבל חלקי לא מתייחס לכל המשתנים.
הטקסט מובא כהסבר כללי למגבלות המתוארות בו.
לאילו משתנים בדיוק הוא לא מתייחס?
Yoav Lahav
21-06-2011, 09:44:32
הטקסט מובא כהסבר כללי למגבלות המתוארות בו.
לאילו משתנים בדיוק הוא לא מתייחס?
קוטר הרוטור הראשי,
מהירות סיבוב,
זוית הטיית דיסק הרוטור,
מספר הלהבים,
מיקום נקודה עומדת בלהב הנסוג,
תכנונים מיוחדים ללהב ליעילות במהירות גבוהה.
מערבולות שלהבים יוצרים ללהבים אחרים
ועוד גורמים רבים ומסובכים שלא את כולם אני מכיר.
כפי שאמרתי מהירות סיבוב גבוהה מספיק למעשה לא תאפשר להזדקרות להגיע ואז למעשה רוב מה שכתוב בטקסט מ WIKIPEDIA לא רלוונטי
והמגבלה תבוא ממהירות על קולית של חלק מהלהב.
RonTo
21-06-2011, 10:23:23
יואב, אתה סותר את עצמך. לפני מספר הודעות רשמת שמהירות גבוהה מעלה את יעילות הלהב הנסוג. אמירה שאינה נכונה בעליל. עכשיו אתה אומר שכן יש בעיה אבל הטקסט מויקיפדיה אינו לוקח בחשבון את כל המשתנים. בקיצור, מה?!?!?!?!?!
Yoav Lahav
21-06-2011, 10:30:40
טוסמן תקרא היטב.
כתבתי שמהירות סיבוב גבוהה של הרוטור מעלה את יעילות הלהב הנסוג .
בשום מקום לא כתבתי שמהירות המסוק מעלה את יעילות הלהב הנסוג.
איפה בדיוק אני סותר את עצמי?
יואב, אתה סותר את עצמך. לפני מספר הודעות רשמת שמהירות גבוהה מעלה את יעילות הלהב הנסוג. אמירה שאינה נכונה בעליל. עכשיו אתה אומר שכן יש בעיה אבל הטקסט מויקיפדיה אינו לוקח בחשבון את כל המשתנים. בקיצור, מה?!?!?!?!?!
RonTo
21-06-2011, 10:32:30
אם ככה, לא הבנתי את התגובה שכתבת על נושא מהירות המסוק. כתבתי שזוהי תופעה שמגבילה את מהירות הטיסה ובתגובה ענית על משהו אחר לגמרי.. מבולבלים? גם אנחנו...
Yoav Lahav
21-06-2011, 10:49:00
תקרא היטב מה כתבתי מר טוסמן.
לא עניתי על משהו אחר. רק הרחבתי והשלמתי את ההסבר שהבאת מ WIKIPEDIA בו הוזכר עניין הלהב הנסוג.
אם זה מעניין אותך ותרצה אשמח להסביר לך לעומק על דינמיקה ואוירודימיקה של מסוקים.
כפי שכבר אמרתי לך פעם, זה אצלנו במשפחה :)
אם ככה, לא הבנתי את התגובה שכתבת על נושא מהירות המסוק. כתבתי שזוהי תופעה שמגבילה את מהירות הטיסה ובתגובה ענית על משהו אחר לגמרי.. מבולבלים? גם אנחנו...
RonTo
21-06-2011, 10:53:30
תקרא היטב מה כתבתי מר טוסמן.
לא עניתי על משהו אחר. רק הרחבתי והשלמתי את ההסבר שהבאת מ WIKIPEDIA בו הוזכר עניין הלהב הנסוג.
אם זה מעניין אותך ותרצה אשמח להסביר לך לעומק על דינמיקה ואוירודימיקה של מסוקים.
כפי שכבר אמרתי לך פעם, זה אצלנו במשפחה :)
רק אם זה כולל הדגמה של הטירקס האימתני שלך במהירות על קולית ;)
יונתן 1
21-06-2011, 10:57:11
אם ככה, לא הבנתי את התגובה שכתבת על נושא מהירות המסוק. כתבתי שזוהי תופעה שמגבילה את מהירות הטיסה ובתגובה ענית על משהו אחר לגמרי.. מבולבלים? גם אנחנו...
:):) מבולבלים מאוד!
Yoav Lahav
21-06-2011, 12:31:40
ברור שאתם מבולבלים. מדובר בנושאים מאד מורכבים ואי אפשר להבין הכל ככה ציק צק פה בפורום.
הדרך להבנה טובה למי שרוצה ומסוגל מתחילה בספריות הפקולטות המדעיות הרלוונטיות בטכניון ובאוניברסיטאות.
:):) מבולבלים מאוד!
ברור שאתם מבולבלים. מדובר בנושאים מאד מורכבים ואי אפשר להבין הכל ככה ציק צק פה בפורום.
הדרך להבנה טובה למי שרוצה ומסוגל מתחילה בספריות הפקולטות המדעיות הרלוונטיות בטכניון ובאוניברסיטאות.
נ פ ט !
RonEfrat
21-06-2011, 13:12:49
נ פ ט !
חח ציקי הנפט שווה הרבה במחירים של היום:D
RonTo
21-06-2011, 13:17:55
מצטער שאינני מהנדס אוירונאוטיקה... סה״כ מהנדס מכונות מסכן במסלול זרימה. יצא לי לקרוא ספר או שניים בנושא ועדיין אינני מסכים איתך, ובעיקר לא עם האופן בו אתה מתנסח.
SEVEN
21-06-2011, 13:44:49
תקרא היטב מה כתבתי מר טוסמן.
לא עניתי על משהו אחר. רק הרחבתי והשלמתי את ההסבר שהבאת מ WIKIPEDIA בו הוזכר עניין הלהב הנסוג.
אם זה מעניין אותך ותרצה אשמח להסביר לך לעומק על דינמיקה ואוירודימיקה של מסוקים.
כפי שכבר אמרתי לך פעם, זה אצלנו במשפחה :)
שם המשפחה נבחר בהתאמה ? :D
אני אמנם לא הוסמכתי אבל כאחד מאבות המזון אוכל להמליץ ליואב לשים שלט בשירשור "סכנה כאן בונים"
מישהו עוד עלול לעבור כאן בטעות וליפול לתוך הבור :rolleyes:
Yoav Lahav
21-06-2011, 18:45:27
מצטער שאינני מהנדס אוירונאוטיקה... סה״כ מהנדס מכונות מסכן במסלול זרימה. יצא לי לקרוא ספר או שניים בנושא ועדיין אינני מסכים איתך, ובעיקר לא עם האופן בו אתה מתנסח.
מר טוסמן אני מצטער אם לא אהבת או נפגעת מאופן התבטאותי.
אתה לא מסכן. יש לך TREX 700 ו RIGID אז מסכן אתה לא.
אני רוצה להמליץ לך על ספר מקצועי:
Helicopter Aerodynamics
מחבר
Ray Prouty.
זה ספר מקצועי לאנשים העוסקים בתכנון מסוקים וללומדים את התחום.
מר טוסמן אני מצטער אם לא אהבת או נפגעת מאופן התבטאותי.
אתה לא מסכן. יש לך TREX 700 ו RIGID אז מסכן אתה לא.
אני רוצה להמליץ לך על ספר מקצועי:
Helicopter Aerodynamics
מחבר
Ray Prouty.
זה ספר מקצועי לאנשים העוסקים בתכנון מסוקים וללומדים את התחום.
יואב, עד עכשיו התאפקתי אבל מכיוון שאני לא יכול יותר וכמו שאני מכיר את רון הוא לא ישאל אותך את השאלה הבאה אז אני ארשה לעצמי לשאול ובמלוא הרצינות:
ממה אתה סובל שאתה מרשה לעצמך להתבטא בצורה כזו?
אם אתה חושב שיש לך יותר ידע בתחום בגלל שקראת כמה ספרים ועשית תואר אז יש לך טעות, האנשים שעונים לך כאן מחזיקים גם תארים ובעלי ניסיון אז על מה כל ההתרברבות המיותרת הזו?
Yoav Lahav
21-06-2011, 21:09:22
יואב, עד עכשיו התאפקתי אבל מכיוון שאני לא יכול יותר וכמו שאני מכיר את רון הוא לא ישאל אותך את השאלה הבאה אז אני ארשה לעצמי לשאול ובמלוא הרצינות:
ממה אתה סובל שאתה מרשה לעצמך להתבטא בצורה כזו?
אם אתה חושב שיש לך יותר ידע בתחום בגלל שקראת כמה ספרים ועשית תואר אז יש לך טעות, האנשים שעונים לך כאן מחזיקים גם תארים ובעלי ניסיון אז על מה כל ההתרברבות המיותרת הזו?
ציקי כדאי שתעשה QA לאלגוריתם הסקת המסקנות שלך.
היה פה דיון ענייני.
מאיפה אתה מסיק שאני מתרברב או שיש לי ידע רב יותר מלאדם אחר?
מזה שהפנתי לספר כלשהו או לאקדמיה?
מזה שאמרתי שזה נושא מורכב ואי אפשר לרדת לעומקו בפורום?
אני תמיד שמח לנהל דיון ענייני עם אחרים לחלוק את הידע שלי וללמוד מאחרים.
ציקי כדאי שתעשה QA לאלגוריתם הסקת המסקנות שלך.
היה פה דיון ענייני.
מאיפה אתה מסיק שאני מתרברב או שיש לי ידע רב יותר מלאדם אחר?
מזה שהפנתי לספר כלשהו או לאקדמיה?
מזה שאמרתי שזה נושא מורכב ואי אפשר לרדת לעומקו בפורום?
אני תמיד שמח לנהל דיון ענייני עם אחרים לחלוק את הידע שלי וללמוד מאחרים.
לא הסקתי מסקנה, שאלתי שאלה.
ממה אתה סובל?
מספיק לקרוא את התגובות שלך, נושא השירשור והתאורים שלך או לקרוא את החתימה המוזרה שלך על מנת להבחין שאצלך מציאות מתערבבת עם דמיון (ה QA שלי עובד מהר ומדויק).
אז שוב, ממה אתה סובל?
יונתן 1
21-06-2011, 21:58:04
ציקי כדאי שתעשה QA לאלגוריתם הסקת המסקנות שלך.
היה פה דיון ענייני.
מאיפה אתה מסיק שאני מתרברב או שיש לי ידע רב יותר מלאדם אחר?
מזה שהפנתי לספר כלשהו או לאקדמיה?
מזה שאמרתי שזה נושא מורכב ואי אפשר לרדת לעומקו בפורום?
אני תמיד שמח לנהל דיון ענייני עם אחרים לחלוק את הידע שלי וללמוד מאחרים.
זה לא נראה כך..
Yoav Lahav
22-06-2011, 07:05:02
לא הסקתי מסקנה, שאלתי שאלה.
ממה אתה סובל?
מספיק לקרוא את התגובות שלך, נושא השירשור והתאורים שלך או לקרוא את החתימה המוזרה שלך על מנת להבחין שאצלך מציאות מתערבבת עם דמיון (ה QA שלי עובד מהר ומדויק).
אז שוב, ממה אתה סובל?
אתה מסיק מסקנות בלי לברר ושוב בלי לרדת לפרטים.
החתימה שלי חוסכת לי לפרט שוב ושוב מה הציוד שלי. מי ששואל אני מפנה אותו לחתימה.
אתה קבעת שהיא מוזרה על דעת עצמך בלי לברר. אלגוריתם ה QA שלך נכשל.
מר ציקי בוא נסיים זאת כאן. נהנתי מהדיאלוג איתך אבל נראה לי שפה מיצינו. אם נמשיך אני באמת אתחיל לסבול.
אתה מסיק מסקנות בלי לברר ושוב בלי לרדת לפרטים.
החתימה שלי חוסכת לי לפרט שוב ושוב מה הציוד שלי. מי ששואל אני מפנה אותו לחתימה.
אתה קבעת שהיא מוזרה על דעת עצמך בלי לברר. אלגוריתם ה QA שלך נכשל.
מר ציקי בוא נסיים זאת כאן. נהנתי מהדיאלוג איתך אבל נראה לי שפה מיצינו. אם נמשיך אני באמת אתחיל לסבול.
מר להב
כשאחד אומר לך שאתה שיכור תתווכח, כששלושה אומרים לך את זה לך לישון.
אתה ממשיך לערבב מציאות עם דימיון, מישהו צריך להעיר אותך.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.