PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סרוו מצערת ניתקע וכמעט ריסוק (שום בצל שום בצל).



אליקופטר
25-06-2011, 08:57:31
בוקר טוב,

אז אני חוזר מהמסלול אחרי שנה ללא הטסת מסוק ככה מעל 5 דקות :)
למקרה: תוך כדי טיסה מצערת לא מגיבה לאחר מספר שניות הבנתי כי סרוו מצערת תקוע כ 50% מעלה(לרגע חשבתי שאולי העברתי לHOLD מבלי להרגיש) ,
הנחתתי את המסוק ,ללא כל נזק(מלח מים מלח מים)
כמובן שכעת צריך לחכות שהמנוע יכבה ....יש עוד 2ס"מ מפלס במיכל הדלק הראשי ,מה עושים...אולי תגובה טיפשית בדיעבד אבל לא נעים ראות מסוק פצוע ולחכות.
לצינור הדלק אין סיכוי להגיע ,לאחר צפייה במסוק סובל הרמתי בזהירות את מייצב הכיוון האחורי(חלק האחורי של המסוק בהטייה קדימה) עד למצב שבו
המשקולת לא שואבת דלק במיכל ראשי ומכאן החלה שאיבה ממיכל ציפה ושוב הטיית המסוק קדימה בכדי ליצור מצב של "אין דלק" , המסוק כבה (אופפפפפפפפפפפפ).

1.יש למישהו שיטה טובה יותר ,בטיחותית לכיבו המסוק במקרה שכזה?

בבדיקה בשטח סרוו מצערת היתה תקוע וכלל לא הגיב לתנועת המצערת בשלט .
הגעתי הביתה כמובן הכל תקין אולם הבחנתי כי בזמן שאני מעלה מצערת מעלה אני יכול להחזיר את הסרוו באופן ידיני לאחור אולם זה יחזור למקומו עלפי מצב
המצערת אולם הפוך ישנה התנגדות לשל הסרוו האם הדבר מעיד על סימן לתקלה ,בעיה בסרוו?

1.אין מדובר בבעיה מכאנית.




תודה.

AMIR
25-06-2011, 09:52:50
בדקת האם הייתה לך נעילה גיאומטרית?

עם איזה מסוק זה קרה?
אין מה לעשות במצב כזה, הטיית המסוק זה אקט לא בטיחותי, עדיף שיסבול המסוק ולא אתה...

באיזה סרוו מנוע אתה משתמש וכמה מתח הוא מוזן?

Chen Zarfati
25-06-2011, 11:17:04
אני הייתי ממשיך להטיס, טיפה יותר גבוה כך שאם יהיה קאט לא צפוי יהיה מרווח ביטחון לנחיתה.
לא חושב שזה בריא להעמיד מסוק עם חצי מצערת פתוחה על הרצפה יותר מדי זמן.

אליקופטר
25-06-2011, 12:56:04
אין ספק שהמעשה היה לא בטיחותי אבל אני מאמין שכל עוד יש מה לעשות בזהירות ,מעט אנשים היו מסתכלים על המסוק במצבו עד שיגמר הדלק.
ריחוף עשוי להיות פתרון טוב אולם לא רציתי לקחת סיכון בריחוף מבלי להיות בטוח מה התקלה העדפתי להיות על הקרקע ,העניין היה בקרקע כ 1-2 דקות.

הסרוו הוא 9253 מקבל 5 V דרך רגולטור .

אמיר מסכים איתך המעשה היה מסוכן אבל אם נחשוב על זה אין מצב שהלהבים נוגעות בי הרי הם לא מגיעים באורכם עד למייצב זנב(טירקס 700).

יש לכם מענה למה שציינתי :
"הבחנתי כי בזמן שאני מעלה מצערת מעלה אני יכול להחזיר את הסרוו באופן ידיני לאחור אולם זה יחזור למקומו עלפי מצב
המצערת אולם הפוך ישנה התנגדות לשל הסרוו האם הדבר מעיד על סימן לתקלה ,בעיה בסרוו?"
תודה לשניכם.
(אמיר קיבלת את מה שהזמנת מEBAY?)

wonderd
25-06-2011, 14:01:21
יש סיכוי שהגוברנר נתקע במצב מסוים?תנסה לבודד אותו ותפעיל את העסק בלעדיו.

הבוררר
25-06-2011, 15:53:10
אהלן אלון
בעיה שיצא לי לראות לא מעט האמת, סרוו המנוע שלך פשוט נדפק ותצטרך להחליפו בחדש, זה קורה אחת לכמה זמן עם סרוואים שעובדים עם גוברנור אפילו עם סרוואים מאוד מוכרים וטובים ראיתי את התופעה הזו, לי אישית על שני המסוקים שלי יש סרוו 8717 של גי אר כבר המון המון זמן ועדיין לא נגרם להם כל נזק.
קנה סרוו טוב ואני מאמיןשלא תיתקל שוב בבעיה.

ziki
25-06-2011, 16:35:05
אהלן אלון
בעיה שיצא לי לראות לא מעט האמת, סרוו המנוע שלך פשוט נדפק ותצטרך להחליפו בחדש, זה קורה אחת לכמה זמן עם סרוואים שעובדים עם גוברנור אפילו עם סרוואים מאוד מוכרים וטובים ראיתי את התופעה הזו, לי אישית על שני המסוקים שלי יש סרוו 8717 של גי אר כבר המון המון זמן ועדיין לא נגרם להם כל נזק.
קנה סרוו טוב ואני מאמיןשלא תיתקל שוב בבעיה.

למה שגוברנור יהיה הסיבה לבלאי המואץ של הסרוו?
סרוו מצערת צריך להיות סרוו מהיר, הטורק פחות חשוב למטרה הזו.
בגלל הצורך במהירות מומלץ דווקא לשים סרוו שיעודו המקורי הוא כסרוו זנב.
לא נראה לי שסרוו זנב המשמש כסרוו מצערת יעבוד קשה יותר כסרוו מצערת מאשר היה עובד כסרוו זנב.
סיבות שאני חושב עליהן שעלולות לקצר את חייו של הסרוו הן:
1. נעילה גאומטרית של הקרבורטור תוך כדי תנועה על צירו - נכנס אבק למכלול הקרבורטור ועם השמן הוא עלול שלא לנוע חופשי ולאמץ את הסרוו- נתק את הסרוו מהמנוע ובדוק את חופש התנועה של הקרבורטור.
2. גאומטריה לא נכונה בהתקנה (זרוע הסרוו לא נעה במקביל לזרוע המצערת).
3. END POINT's של הסרוו לא מוגדרים נכון ביחס לתנועת המצערת מה שגורם למאמץ מיכני בזמן עבודת הגוברנור (יש לבדוק בנקודות 0 ו 100 % תנועה שאין מאמץ על הסרוו).
4. שמן שמגיע לסרוו מאיזור המנוע (בעבר היה גורם מס' אחת לבלאי מואץ של סרוו זנב שהיה ממוקם על הבום במסוקי ניטרו).
5. מתח עבודה החורג מהמלצת היצרן

Chen Zarfati
25-06-2011, 17:18:49
סרוו המצערת צריך להיות חזק יותר מסרוו זנב נקודה, בגלל הקרבה למנוע והאגזוז ברוב המסוקים הוא מקבל רעידות, רעשים ולכלוך יתר על המידה. בשילוב המהירות בו הוא מופעל בגלל הגוברנר קיים בלאי שהסרוו הנ"ל לא תמיד מצליח לעמוד בו.
לי בעברי היו מספר תקלות עם סרוואים כאלה, אך כיום עם סרוואים של JR (לא חייבים יקרים כמו 8717) לא קרה לי.

בכל מקרה תחליף סרוו והכל יסתדר, שיהיה בהצלחה!

ziki
25-06-2011, 17:28:13
סרוו המצערת צריך להיות חזק יותר מסרוו זנב נקודה, בגלל הקרבה למנוע והאגזוז ברוב המסוקים הוא מקבל רעידות, רעשים ולכלוך יתר על המידה. בשילוב המהירות בו הוא מופעל בגלל הגוברנר קיים בלאי שהסרוו הנ"ל לא תמיד מצליח לעמוד בו.
לי בעברי היו מספר תקלות עם סרוואים כאלה, אך כיום עם סרוואים של JR (לא חייבים יקרים כמו 8717) לא קרה לי.

בכל מקרה תחליף סרוו והכל יסתדר, שיהיה בהצלחה!


חן
לכלוך אני מבין.
רעשים ורעידות? , אם מכלול הקרבורטור תקין מדוע שיהיו רעידות מעבר למה שכל מכלול שמורכב על המסוק מרגיש?
המנוע מחובר ישירות לגוף ללא משכחים אז אלו רעידות? אלו רעשים?
ומבחינת כוח, הטורק בזנב חזק יותר מאשר בקרבורטור אז מדוע?

אליקופטר
25-06-2011, 17:54:07
חברים תודה לכולם.

האם מה שתארתי לגבי הסרוו מאמת כי הוא הבעיה ולא רכיב אחר ?
"הבחנתי כי בזמן שאני מעלה מצערת מעלה אני יכול להחזיר את הסרוו באופן ידיני לאחור אולם זה יחזור למקומו עלפי מצב
המצערת אולם הפוך ישנה התנגדות לשל הסרוו האם הדבר מעיד על סימן לתקלה ,בעיה בסרוו?"


האם יש המלצה לסרוו ולא מהיקרים במיוחד,תודה.

אלון.

AMIR
25-06-2011, 18:11:31
כמו שחן המצליץ לך, קרה לי בעברי הרחוק עם סרוו 9254 על המצערת.
אצלי הקרבורטור גרם לנעילה....
סרוו בעל טורק חזק יותר היה מצליח להתמודד עם זה ולכן כמו דעתו של חן אני ממליץ לך להחליף סרוו מנוע לסרוו חזק יותר.

ציקי גם נתן לך הרבה חומר למחשבה (כל הכבוד לך היה לוקח לי המון זמן להגיע לכל האופציות האלה.)

הכל שווה בדיקה.
אגב... עדיין לא קיבלתי את החבילה :( וזה ממש ממש ממש ממש ממש מעקב לי את הכיוונים של המסוק!
אבל כל עקבה לטובה...

ziki
25-06-2011, 18:18:44
כמו שחן המצליץ לך, קרה לי בעברי הרחוק עם סרוו 9254 על המצערת.
אצלי הקרבורטור גרם לנעילה....
סרוו בעל טורק חזק יותר היה מצליח להתמודד עם זה ולכן כמו דעתו של חן אני ממליץ לך להחליף סרוו מנוע לסרוו חזק יותר.

ציקי גם נתן לך הרבה חומר למחשבה (כל הכבוד לך היה לוקח לי המון זמן להגיע לכל האופציות האלה.)

הכל שווה בדיקה.
אגב... עדיין לא קיבלתי את החבילה :( וזה ממש ממש ממש ממש ממש מעקב לי את הכיוונים של המסוק!
אבל כל עקבה לטובה...

מישהו יכול להסביר לי על איזה טורק אתם מדברים בסרוו מצערת?
אמיר, אתה מתאר תקלה בקרבורטור שגרמה נזק לסרוו ולא בעיה כתוצאה משימוש בסרוו לא מתאים, קרבורטור תקין זז חלק וללא התנגדות, קרבורטור תקוע הוא קרבורטור תקוע, הפתרון הוא לא לשים סרוו חזק יותר אלא לדאוג ולבדוק שהקרבורטור תמיד ינוע חלק..
סרוו מצערת צריך להיות מהיר וזהו, הטורק שם הוא אפסי כשמכלול הקרבורטור תקין, הרעידות שהוא חווה שוות למה שהסרוואים האחרים חווים על המסוק וזהו, אין כאן שום שוני מיוחד.
לא צריכה להיות שום בעיה בשימוש בסרוו זנב למעט לכלוך וגם זה תלוי בסוג המסוק ולא מהווה הגבלה לעניין סרוו הזנב (בכל מסוק המיקום של סרוו המצערת שונה).

ולשאלתך אלון, הסרוו הלך, הוא אמור לשמור מצב בזמן עבודה ולא לאפשר לך להניע אותו חופשי עם היד.
9254 עושה יופי של עבודה ויש גם זולים יותר שיעשו בדיוק את אותה עבודה ובאותה אמינות.

AMIR
25-06-2011, 18:32:21
ציקי, כשנתקע לך לכלוך בקרבורטור עם הצטברות של שמן זה יכול לתקוע את מהלך התנוע של הקרבורטור.
זה קורה ועל זה אנחנו מסכימים נכון?

אתה לא שם את האצבע במקום המתאים, לא מדובר במהלך קשה של הקרבורטור שידפוק את הסרוו אלא לשחרר את מהלך התנועה
כאשר יש בעייה במהלך התנועה במהלך הקרבורטור....
זה בגדר המלצה להתקין סרוו בעל טורק חזק יותר.
אם איזה סרוו אתה עובד על המצערת ב 700 שלך?

ziki
25-06-2011, 19:03:12
ציקי, כשנתקע לך לכלוך בקרבורטור עם הצטברות של שמן זה יכול לתקוע את מהלך התנוע של הקרבורטור.
זה קורה ועל זה אנחנו מסכימים נכון?

אתה לא שם את האצבע במקום המתאים, לא מדובר במהלך קשה של הקרבורטור שידפוק את הסרוו אלא לשחרר את מהלך התנועה
כאשר יש בעייה במהלך התנועה במהלך הקרבורטור....
זה בגדר המלצה להתקין סרוו בעל טורק חזק יותר.
אם איזה סרוו אתה עובד על המצערת ב 700 שלך?


אם זו המלצה אז היא לא נכונה
לא מתגברים על בעיה במכלול באמצעות תוספת טורק, פותרים את הבעיה (במידה ויש בכלל) ע"י ניקוי ותחזוקה מונעת.
אני עובד עם 9254 על ה 700 כ 120 טיסות עם גברנור והכל רץ לפי הספר (טפו טפו).
רועי בזמנו הרכיב את אותו סרוו גם על ה 700 שלו וכזכור לי מעולם לא חווה תקלה שכזו.
הכל עניין של כיוון מיכני נכון, הזנה במתח נכון בדיקה ותחזוקה של המסוק מפעם לפעם, אין כאן שום קשר לטורק, הוא פשוט לא קיים במצערת תקינה.

אליקופטר
25-06-2011, 19:05:25
מישהו יכול להסביר לי על איזה טורק אתם מדברים בסרוו מצערת?
אמיר, אתה מתאר תקלה בקרבורטור שגרמה נזק לסרוו ולא בעיה כתוצאה משימוש בסרוו לא מתאים, קרבורטור תקין זז חלק וללא התנגדות, קרבורטור תקוע הוא קרבורטור תקוע, הפתרון הוא לא לשים סרוו חזק יותר אלא לדאוג ולבדוק שהקרבורטור תמיד ינוע חלק..
סרוו מצערת צריך להיות מהיר וזהו, הטורק שם הוא אפסי כשמכלול הקרבורטור תקין, הרעידות שהוא חווה שוות למה שהסרוואים האחרים חווים על המסוק וזהו, אין כאן שום שוני מיוחד.
לא צריכה להיות שום בעיה בשימוש בסרוו זנב למעט לכלוך וגם זה תלוי בסוג המסוק ולא מהווה הגבלה לעניין סרוו הזנב (בכל מסוק המיקום של סרוו המצערת שונה).

ולשאלתך אלון, הסרוו הלך, הוא אמור לשמור מצב בזמן עבודה ולא לאפשר לך להניע אותו חופשי עם היד.
9254 עושה יופי של עבודה ויש גם זולים יותר שיעשו בדיוק את אותה עבודה ובאותה אמינות.

איזה?

ziki
25-06-2011, 19:33:48
איזה?

יש ל SAVOX מספר דגמים זולים יותר ויש גם לחברות אחרות לא זכור לי דגם ספציפי..
קח את נתוני המהירות של ה 9254 ופשוט תתאים לך סרוו מחברה אחרת עם אותם ביצועי מהירות, התוצאה תהיה אותה תוצאה וטובה מספיק.
תקפיד ללכת על חברה מוכרת כדי שתשתמש במוצר אמין.
זה כל מה שצריך

Chen Zarfati
25-06-2011, 22:32:13
ציקי! תנשום שניה!
שוב, מניסיון, לא אחד ולא שני סרוואים כאלה נהרסו לי כאשר שמתי אותם על המנוע (בעבר באזור שנת 2005 כשעוד הייתי מטיס עם פוטאבה). זה לא קרה בטווח הקצר אלא לאחר שימוש לא קטן. הגענו למסקנה שהסרוואים של הזנב של פוטאבה רגישים יותר ולכן מיועדים אך ורק לזנב למרות מהירותם שכביכול אנו זקוקים לה בשביל תפקוד טוב של גוברנר (מה שלא נכון לכל סוגי הגוברנרים לrevmax אין זה משנה אם הסרוו הוא דיגיטלי או אנלוגי).
וכמובן שיש רעידות ורעשים המשפיעים על הסרוו יותר משאר המסוק, תמיד אזור המנוע הוא אזור בעל ויברציות גבוהות יותר ולכן סרוואים עדינים יותר לא מתאימים. אני יכול להעיד שאני משתמש בסרוו זנב של JR על המצערת ללא שם בעיה כבר המון זמן, אז כנראה שבאמת הטורק הוא לא הקובע אלא הגג"שים, פוטנציומטר או מנוע הסרוו.
לסיכום ההמצלצה שלי היא לקחת סרוו טיפה איטי יותר 0.1 במקום 0.06 וחזק יותר, באזור ה8 קילו זה מעל ומעבר.

בהצלחה

הבוררר
26-06-2011, 03:18:22
חברים סליחה שאני "נחרץ" (בלשון המעטה) בדעתי, אך מנסיון של כבר למעלה מכמה כבר אני לא יודע להגיד(ובאמת שהיו הרבה)סרוואים שעובדים עם גוברנור על מצערת נהרסים בלי סוף אפילו הטובים ביותר של פוטאבא, זה נובע מפולסים חזקים של הגוברנור- שהוא שולח לסרוו על מנת לשמר את סל"ד הראש, ולמי שלא יודע זה הרבה יותר קשה מלשמור על זנב ישר.
ציקי מנסיון אני יכול לומר לך שכל אחד אשר יעיז לשים סרוו שהוא לא דיגיטאליולא מספיק מהיר (דהיינו סרוו זנב כלשהוא)תוך פחות מ10 טיסות שורף את הסרוו לחלוטין!
דבר נוסף, זה גם מאוד תלוי ברמת ההטסה או מדד שימוש בסטיק המצערת- ככל שהוא יהיה גבוה יותר כך הסיכוי לשריפת הסרוו גדל!
לילה טוב לכולכם חברים.
:)

AMIR
26-06-2011, 05:51:55
נהיה פה סלטטטטטט סרוואים :D.....

זה נהיה כמו שיח של חרשים, כל אחד נשאר בדעתו.... האמת שזה קצת מצחיק...

1. חן טוען שיש לשים סרוו קצת פחות מהיר ובעל טורק גבוהה יותר כדי שלא יילך הסרוו.
2. ישראל טוען שיילך הסרוו או שהלך הסרוו עקב עבודת הגוברנר.
3. אני טוען שיש לשים סרוו מצערת עם טורק יותר גבוהה כדי שבמקרה כמו שקרה לאלון יכול להיות שדווקא הטורק
הגבוהה היה "משחרר" את הנעילה! כמובן אם הנעילה היא לא גיאומטרית ( הנגרמות עקב נקודות קצה לא מכוונות, ועוד כמה סיבות שציקי כתב למעלה..)

ציקי, אני מקווה שעשיתי לך קצת סדר בכל טיעון.

יאללה אני נוסע לאילת, שבוע טוב לכוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו ווווווווולם!

ziki
26-06-2011, 07:55:23
מצטער חברים, לא עשיתם לי סדר בכלום, אין ספק שיש לכולכם המון ניסיון אבל כשל צריך להשען על סיבה טכנית הגיונית:

חן
על אילו רעידות ורעשים אתה מדבר?
המנוע מחובר לגוף ישירות עם ברגים, כל הסרוואים המורכבים על אותו פריים חווים את אותם ויברציות, הסרוו היחיד שיכול לחוות יותר ויברציות הוא סרוו הזנב אם הוא מותקן על הבום (בגלל המרחק ממקור הרעידות ומסיבות אחרות וידועות שאין טעם לפרט כאן) אז על אילו רעידות מיוחדות מדובר?
על אלו רעשים מדובר? אם מדובר על רעש חשמלי הרי שכל החיווט עובר פחות או יותר באותו מרחק מהמנוע.
בנוסף בסופו של דבר אתה טוען שאתה עובד עם סרוו זנב על המצערת אז בכלל בלבלת אותי :confused:
אני שואל כי אני באמת שלא מבין את ההיגיון שמאחורי ההסבר.

ישראל
על איזה פולסים חזקים אתה מדבר?, עם כל הכבוד יש פרוטוקול תקשורת אחיד של העברת נתונים בין המקלט לסרוו ואם הסרוו יודע לקבל אותו הוא עובד, אם לא הוא לא עובד, הפרוטוקול לא זה דופק את הסרוו או דורש סרוו חזק.
בנוסף, טווח התנועה של הסרוו כסרוו מצערת הוא קטן מאד בזמן השימוש בגברנור, גם אם מדובר בשינויים מהירים הם בטווח תנועה קטן וללא עומס (הטורק במצערת תקינה הוא אפסי)
אם היתה ההגבלה של שימוש בסרוו מסויים שאתה מעיד עליה הרי שהיא היתה מוזכרת בהוראות השימוש של הגברנור ואני לא מכיר כזו.
מה גם שבפורומים השונים בחו"ל מאד מקובל להשתמש בסרוו זנב כסרוו מצערת גם כיום, אז רק אצלנו הבעיה קיימת?
ההסבר לא משכנע, סרוו הזנב עובד קשה יותר על הזנב מאשר על המצערת.

אמיר
לא פותרים בעיות של חופש תנועה במכלול ע"י הוספת טורק, פותרים זאת ע"י שחרור המכלול בניקוי ותחזוקה בלבד.
גם בעיה של END POINTS פותרים מראש ע"י בדיקה ויזואלית והקשבה לעבודת הסרוו שהוא לא מתאמץ בשום מצב ולא ע"י הוספת טורק.

אני מאד מעריך את הניסיון הרב שיש לכם בתחום אבל האם כנשרף לכם סרוו מצערת כמו שאתם מעידים בעבר עצרתם ושאלתם את עצמכם האם המסוק עבר ריסוק בעבר עם הסרוו שעליו?, האם כולו היה מטונף משמן? (זו הסיבה היחידה שאני מסוגל להבין כגורם לבלאי מואץ בסטאפ תקין) , האם מנגנון הקרבורטור עבד חלק וכמו שצריך?, באיזה מתח הזנתם את הסרוו?

אטקין ש
26-06-2011, 11:16:08
צייקי אין חכם כבעל ניסיון !!!!

אבל חייב לציין שלפני חודש בערך ישראל יתקין לי גוברנור במסוק 600 ואיך שהבחור סיים את העבודה הוא אמר יש מצב שהסרוו ישרף וזה רק עניין של זמן..

בטיסה הראשונה שעליתי באוויר ובצעתי טיסה הפוכה למספר שניות, נתקע לי הסרוו!!!!!!!!

אז............

מה מקור הבעיה אני בטוח לא יודע להסביר ( מזכיר את הסיפור של הקופים והסולם ,מכיר?).

אבל מאז שהחלפתי לסרוו FUTABA 9254 אין בעיות !!!!

שבוע טוב לכולם !!!
אטקין ש

ziki
26-06-2011, 11:37:26
צייקי אין חכם כבעל ניסיון !!!!

אבל חייב לציין שלפני חודש בערך ישראל יתקין לי גוברנור במסוק 600 ואיך שהבחור סיים את העבודה הוא אמר יש מצב שהסרוו ישרף וזה רק עניין של זמן..

בטיסה הראשונה שעליתי באוויר ובצעתי טיסה הפוכה למספר שניות, נתקע לי הסרוו!!!!!!!!

אז............

מה מקור הבעיה אני בטוח לא יודע להסביר ( מזכיר את הסיפור של הקופים והסולם ,מכיר?).

אבל מאז שהחלפתי לסרוו FUTABA 9254 אין בעיות !!!!

שבוע טוב לכולם !!!
אטקין ש

שרון
אני לא מבין את הקשר בין המקרה לנושא השירשור אם אתה לא יודע להסביר מה היתה הבעיה שגרמה לתקלה.
נקודה מעניינת למחשבה, סרוו המצערת ב 600 יושב קרוב מאד למנוע לעומת המיקום על ה 700, בהחלט יתכן והוא חשוף הרבה יותר לשמן ולכלוך באיזור הזה אבל זו השערה בלבד.
בכל מקרה 9254 סרוו מצויין, גם אני עובד איתו ומאד מרוצה.

הבוררר
26-06-2011, 19:36:13
סלח לי ציקי (קח הכל ברוח חיובית) אבל אתה טועה ואם תבדוק בפורומים בחול תגלה אחרת, דבר אחד אני מבטיח לך זה לא בלאי שנגרם משמן או דלק , נטו מכך שהגוברנור הוא הגורם לשריפת הסרוו במיוחד בשימוש מוגבר (טיסות 3D אגרסיביות).
אגב גם 9254 הוא סרוו שלמרות הכל עם היותו סרוו זנב בהגדרתו עם הזמן גם הוא נשרף-נתקלתי בממש לא מעט מקרים(אטקין גם אחרי שנשרף הסרוו הראשון וביצעתי לך את ההחלפה הזהרתי אותך גם מהסרוו הזה).
חברים הכל באהבה!!

Chen Zarfati
26-06-2011, 20:59:09
ציקי לא לוקח כלום בצורה חיובית, הוא ערס מקלדת. הוא רק מחכה למעידות כאלה ישראל.

ziki
26-06-2011, 21:03:07
ציקי לא לוקח כלום בצורה חיובית, הוא ערס מקלדת. הוא רק מחכה למעידות כאלה ישראל.


לא יפה :(
אני באמת שלא מבין את הסיבות שציינתם, זה פשוט לא הגיוני.
מה, יש כל כך מעט אנשים שמשתמשים בגברנור שאין עוד דעות בנושא הזה כאן בפורום?
אני מתחיל לקבל את התחושה שאנשים פוחדים להגיב כשאתם נותנים תשובות, בכל אופן אותי לא שכנעתם :p

ziki
26-06-2011, 21:23:52
סלח לי ציקי (קח הכל ברוח חיובית) חברים הכל באהבה!!

מה ברוח טובה? חכה חכה !!!

אטקין ש
27-06-2011, 00:37:28
ציקי סה"כ הנק' ברורה רק אותך זה לא משכנע ואני לא זה שיודע להסביר (ואת זה רשמתי מראש)
הכוונה פשוטה שני חברה ענו לך על הסיבה שהם מכירים !!!
אני נתתי עובדה וככך זה היה בשטח אז תן קרדיט מידי פעם לבעלי ניסיון (ובאמת אני רושם את זה בלי כעס)
לילה טוב
נ.ב
ישראל בהחלט אמר לי שיש מצב שזה יקרה בסרוו החדש
לילה טוב
אטקין ש

ziki
27-06-2011, 06:19:55
ציקי סה"כ הנק' ברורה רק אותך זה לא משכנע ואני לא זה שיודע להסביר (ואת זה רשמתי מראש)
הכוונה פשוטה שני חברה ענו לך על הסיבה שהם מכירים !!!
אני נתתי עובדה וככך זה היה בשטח אז תן קרדיט מידי פעם לבעלי ניסיון (ובאמת אני רושם את זה בלי כעס)
לילה טוב
נ.ב
ישראל בהחלט אמר לי שיש מצב שזה יקרה בסרוו החדש
לילה טוב
אטקין ש

לתשומת לבך, זה לא משכנע עוד כמה אנשים שיש להם גם לא מעט נסיון אבל ברשותך בו נעזוב את זה.

sagi
27-06-2011, 06:36:17
סליחה על הבורות אבל מה זה סרוו מצערת ועל מה הניתוח המעמיק הזה ? :D

שים סרוו טוב ואפשר למצוא במחירים של עד 250 ש"ח וסגור ענין
אני עובד עם הסרוו של אליין DS650 והוא עובד מצוין והמחיר שלו בהתאם :cool:

ZvikaF
27-06-2011, 07:15:56
אלון, הנזק בסרוו נשמע מכני (שיניים שבורות..) בדקת ?

ziki
27-06-2011, 08:44:06
סליחה על הבורות אבל מה זה סרוו מצערת ועל מה הניתוח המעמיק הזה ? :D

שים סרוו טוב ואפשר למצוא במחירים של עד 250 ש"ח וסגור ענין
אני עובד עם הסרוו של אליין DS650 והוא עובד מצוין והמחיר שלו בהתאם :cool:

איך סרוואים של אליין ואמינות הולכים ביחד? :p

קרא את זה, יש לא מעט דוגמאות נוספות:
http://www.rcheliaddict.co.uk/servos-gyros-governors/44004-cheap-throttle-servo.html

ולמי שסבור שאני לא מחובר למציאות או שסתם צריך חיזוק לנושא 9254 בעיקר לזה שסרוו מצערת לא צריך להיות עם טורק אלא רק מהיר ודיגיטלי (לצורך דיוק) שיעשה חיפוש קצר בגוגל תחת הנושא 9254 throttle servo.
חיפוש מעניין נוסף בגוגל תחת הכותרת the best grovernor servo יעלה לכם מספר לא מבוטל של פתרונות ע"י סרוו זנב וה 9254 הנפוץ מבין הפתרונות, אז מה, כולם לא מבינים?

ואחרון אחרון חביב, שימו לב להמלצה של מיקדו (אותה חברה קטנה מגרמניה שכנראה לא מבינה במסוקים)
קראו בלינק הבא את הפיסקה השניה, הפלא ופלא הם ממליצים על 9254 של פוטאבה.

http://www.vstabi.info/en/node/760

ציטוט:
Preconditions for the usage of the nitro-Governor:
At first we need a servo that gives us best control on the throttle. Several tests with different servos gave us small and noticeable differences between slow and fast servos. So we decided to use an old (must have long pulse) tail servo Futaba S9254 on our nitros.

אז שרון, אם אתה עובד עם 9254 אתה יכול להרגיש בטוח.

קראו,תהנו ומי יודע אולי גם על הדרך תשתכנעו.

TooLy
27-06-2011, 18:11:21
איך סרוואים של אליין ואמינות הולכים ביחד? :p

קרא את זה, יש לא מעט דוגמאות נוספות:
http://www.rcheliaddict.co.uk/servos-gyros-governors/44004-cheap-throttle-servo.html

ולמי שסבור שאני לא מחובר למציאות או שסתם צריך חיזוק לנושא 9254 בעיקר לזה שסרוו מצערת לא צריך להיות עם טורק אלא רק מהיר ודיגיטלי (לצורך דיוק) שיעשה חיפוש קצר בגוגל תחת הנושא 9254 throttle servo.
חיפוש מעניין נוסף בגוגל תחת הכותרת the best grovernor servo יעלה לכם מספר לא מבוטל של פתרונות ע"י סרוו זנב וה 9254 הנפוץ מבין הפתרונות, אז מה, כולם לא מבינים?

ואחרון אחרון חביב, שימו לב להמלצה של מיקדו (אותה חברה קטנה מגרמניה שכנראה לא מבינה במסוקים)
קראו בלינק הבא את הפיסקה השניה, הפלא ופלא הם ממליצים על 9254 של פוטאבה.

http://www.vstabi.info/en/node/760

ציטוט:
Preconditions for the usage of the nitro-Governor:
At first we need a servo that gives us best control on the throttle. Several tests with different servos gave us small and noticeable differences between slow and fast servos. So we decided to use an old (must have long pulse) tail servo Futaba S9254 on our nitros.

אז שרון, אם אתה עובד עם 9254 אתה יכול להרגיש בטוח.

קראו,תהנו ומי יודע אולי גם על הדרך תשתכנעו.
מסכים עם כל מילה.
ה-700 נייטרו הראשון בארץ היה של רועי.
הורכב עליו סרוו מיצערת 9254.
עד יומו האחרון של המסוק , לאחר הרבה הרבה עשרות גלונים , הסרוו תפקד בצורה תקינה לחלוטין ללא שום בעייה !!!
אני חושב , שלפותח השירשור קרתה תקלה מאוד פשוטה:
פשוט הלך הסרוו.!!!
בזה זה מתחיל ובזה זה נגמר.
גם מרצדס וב.מ.וו מתקלקלות לפעמים ...;)
עוזי

TooLy
27-06-2011, 22:27:16
הי לי סרוו 9254 למעלה משנתיים שעבר 3 מסוקים ומעולם לא עשה בעיות.
גם כשהמסוק האחרון נמכר לבעלים החדש, הסרוו תפקד ותפקד ותפקד....
הסרוו הופעל עם REV MAX.

לכגבי הנקודות שהועלו כאן:

1. ויברציות/רעידות-הסרוו יושב בתושבת פלסטיק (בטירקסים למשל) ובד"כ עם גומיות לבידוד, זה לא אמור להשפיע עליו באופן מיוחד.
2.מומנט גבוה-טיפשי ביותר להתקין סרוו חזק כדי לפצות על פעולה לא חלקה של הקרבורטור. הדבר יכול להוביל לצריכת זרם גבוה, לשחיקה של מנגנון החבית בקרבורטור, בקיצור- לא לעניין בכלל !!!!
3. פולסים מה-REV MAX, מצטער אבל זה שטויות.....

* צריך להקפיד על כיוון מכני נכון של המצערת ולהשתדל להתקין את הגומיות לבידוד רעידות אם אפשר.

נתקלתי בכל מיני סוגים של סרוואים שכשלו על סוושפלייט, על זנב וגם על מצערת (ולא רק במסוקים), קורה, גם בטובים ביותר....
כיוונתי בעבר לא מעט מסוקים שהותקנו עליהם גם סרוואים פשוטים יותר, סטנדרטיים ולא מהירים במיוחד, עם REVMAX ולא היו שום בעיות.

רועי

הבוררר
28-06-2011, 19:34:10
חבר'ה תסלחו אבל נראה שהלכנו רחוק מדי, כל אחד מנסיונו נתקל יותר או פחות בנושא, אני אישית שמתי לב בצורה גורפת שזוהי תופעה שכיחה מאוד מאוד בעניין הגוברנור בין אם REV MAX או ALIGN, אני מאוד מעריך את עצמי כאחד שמבין ויודע לא פחות מכל אחד מהחברים היקרים והמוערכים שרשמו כאן את תגובותיהם לעניין, את דברי אמרתי מנסיון ארוך טווח (כבר כמה שנים) שיצא לי לראות את התופעה הזו בשטח.
את ההסבר לתופעה כנראה שאני לא יודע במדוייק -ולא נראה לי שמישהו כאן יודע לומר אותו, אבל מה לעשות כנראה שעם התוצאות בשטח קשה להתווכח.
אגב את הסרוו שלי(8717) לא שמתי בגלל הצורך בטורק גבוה, אלא בגלל שהיה לי זמין במקום להשקיע באחד חדש ומתברר שהבחירה כנראה יצאה טובה.
כל אחד שיעשה את השיקולים שלו זו דעתי חברים ואני עומד עליה לחלוטין.
אלון בהצלחה בבחירת הסרוו החדש, וכל השאר כרגיל הכל באהבה!!! :):)

ziki
28-06-2011, 20:27:42
ישראל
אני לא סבור שהלכנו רחוק מידיי, מדובר בשירשור שהוא ענייני לחלוטין ואף אחד לא צריך להעלב.
לטעמי זה לא רציני לקבוע עמדה נחרצת כגון "פולסים חזקים" שאין לה שום אחיזה במציאות ולאחר מכן לכתוב שאינך מבין את התופעה במדויק אבל בכל זאת קבעת עמדה שהסרוואים לא מתאימים.
אם הם לא מתאימים הרי שבעולם היו אינסוף פוסטים נגדם, המציאות הפוכה והבאתי לך דוגמאות חותכות בנושא כולל זו של מיקדו שלידיעתך מדובר בפוסט חדש יחסית משום שהגוברנור שלהם קיים רק בגרסה 5.1 שיצאה לפני כשלושה חודשים בלבד.
סרוואים נשרפים, זה קורה לכל אחד אבל מכאן ועד לסיבות שפורטו כאן המרחק גדול.
אני סבור שיש להבין לעומק מה מהות הכשל לפני שקובעים עמדות נחרצות כמו שנקבעו כאן ואלו שהוצגו כאן בפירוש אינן נכונות.
כנגד הניסיון שלך יש עוד אנשים שיודעים לבנות לכוון ולהטיס ואצלם הכל בסדר, ממש כמו שעובד לאלו שבחו"ל.
מה שמפריע לי אישית זה שיש כאן תחושה שאם אנחנו כותבים כאן אז אף אחד לא משתתף בדיון.
אני למדתי דבר אחד בחיים, לא לקבל דברים כמובן מאליו (לא משנה בכלל מי אומר אותם) ,להצמד תמיד לנתונים מדוייקים ולא לתאוריות.
עם כל ההערכה שלי אליך (ואתה יודע כמה יש לי), לידע שלך ולניסיון שלך אני עדיין סבור שבמקרה המדובר אתה טועה ובגדול.

הבוררר
29-06-2011, 09:15:41
אלון בהצלחה בבחירת הסרוו החדש, וכל השאר כרגיל הכל באהבה!!! :):)
ממש לא נעלבתי, ואני גם לא מסכים עם כל מה שנאמר, אבל עדיין את דעתי אמרתי מנסיוני(כנראה שגם שלפי דבריהם של אחרים גם אני טועה לפעמים-אעשה בדק בית).
ושוב הכל באהבה!! :):)

נאור
29-06-2011, 22:22:32
לדעתי עדיף 8717 מ 9254
יותר חזק
יותר עמיד
וגם ניתן לחבר 8V

בסופו של דבר גם יותר מהיר

AMIR
30-06-2011, 22:32:55
ציקי, אחי כל הכבוד על העיקשות!!!

אני לא חושב שאתה בכלל הבנת את הנקודה שאני ניסיתי להעלות אלה לקחת אותה למחוז אחר.
אני אנסה בפעם האחרונה וזהו אם אצליח הרווח של שנינו, אם לא? אני ינסה כשניפגש על קפה בשטח להסביר שוב...

כמובן שאין להקל ראש בכיוון מכאני של פוש רוד מצערת, על כך אין עוררין!
קרו מקרים ולי אישית פעם אחת שנתקע לי הקרבורטור, מה לעשות!? קרה?
לא הייתה נעילה גיאומטרית, פשוט לא נפתח הקרבורטור! הייתי בזמנו עם 9254...
אם היה לי אז סרוו מנוע בעל טורק גבוהה אני סמוך ובטוח שקרבורטור היה משתחרר!
למה?! כי כשנכבה המנוע, הפעלת טורק גבוהה על הקרבורטור היה מה ששחרר לי את הקרבורטור!
הבדיקה נעשתה ללא סרוו מחובר!
הסרוו נבדק ונמצא תקין.
ולכן ההמלצה שלי היא לסרוו מהיר וטורק גבוהה, למה?! כי מאז שהתקנתי סרוו בעל טורק גבוהה לא נתקלתי יותר בתופעה!
הוחכה חותכת מספיק?!

על כך שיש לבצע ניקויי לקרבורטור במסגרת טיפולים זמניים, אין להתווכח!
שוב, כיוונים מכאניים וטיפולי מנע הם א' ב' אבל אי אפשר למנוע כל תקלה....

ziki
01-07-2011, 11:15:16
טורק כדי לפתוח קרבורטור תקוע?
מה קורה איתכם? הכל בסדר?
אני מתפלא עליך אמיר.

ziki
01-07-2011, 11:17:59
לדעתי עדיף 8717 מ 9254
יותר חזק
יותר עמיד
וגם ניתן לחבר 8V

בסופו של דבר גם יותר מהיר

עוד המלצה שאני לא מבין, לחבר סרוו כזה ל 8V.
עכשיו יקפצו כולם ויגידו אבל זה עובד.
חברים, מצטער אבל ככה לא עובדים.

TooLy
01-07-2011, 14:46:25
ציקי, אתה לא יודע שפה מה שלא הולך בכוח סביר הולך בעוד יותר כוח???? שיתקינו סרוו של 20 קילו וזהו, עד שיתלוש את כל הקרבורטור החוצה....
אני רואה הרבה בעלי מכוניות בחנות אצלי שהתקינו סרוואים מטורפים על מצערת כי זה לא הלך להם טוב, איך שאני פותח מצערת השלדה של האוטו מתעקמת....:(
רועי

מטיס1
01-07-2011, 15:23:11
יש סרוו יס"מ ואם אתה רוצה סרוו יותר חזק קח סרוו ימ"מ דיגיטאלי :)

הבוררר
01-07-2011, 18:25:32
יש סרוו יס"מ ואם אתה רוצה סרוו יותר חזק קח סרוו ימ"מ דיגיטאלי :)
:):)

אליקופטר
01-07-2011, 19:00:18
חברים תודה לכולם!!

משיקולים כלכליים החלטתי ללכת על מה שיש לי במגירה ....והזוכה הוא 9252 זה מה יש כרגע :)

אם היו מזומנים פנויים אני מאמין שההיתי משלב את שתי ההמלצות גם מהיר וגם חזק וברור בגודל מתאים שישב טוב על המסוק :)

48969

:):)

שבת שלום.

ziki
01-07-2011, 21:46:09
ציקי, אתה לא יודע שפה מה שלא הולך בכוח סביר הולך בעוד יותר כוח???? שיתקינו סרוו של 20 קילו וזהו, עד שיתלוש את כל הקרבורטור החוצה....
אני רואה הרבה בעלי מכוניות בחנות אצלי שהתקינו סרוואים מטורפים על מצערת כי זה לא הלך להם טוב, איך שאני פותח מצערת השלדה של האוטו מתעקמת....:(
רועי

האמת שאם סרוו המצערת יהיה מספיק חזק ומהיר המנוע של המסוק יהיה מיותר !
נקודה למחשבה :)

AMIR
01-07-2011, 21:52:47
אלון בחירה טובה, אני עובד עם הסרוו הזה על המסוק שלי ללא בעיות בכלל (לא ב700 שהיה לי ולא בוולוסטי 90 שיש לי היום.)

ציקי, אני אדם עיקש אבל מולך, הרמתי ידיים, זה מרגיש כמו מונולוג של איש אחד בעל דיעה אחת.
אני חושב שאתה קצת קיצוני בדעתך (בנושא הזה!!!) וקנאי לדיעותיך ולא פתוח ללמוד ולהקשיב מנסיון של אנשים אחרים,
"מכל מלמדי השכלתי" כך אומר הפתגם החכם,
אבל זה אתה וככה אני אוהב ומעריך אותך! שלא תשתנה לעולם :)
(וכמי שמכיר אותי היטב אין בי טיפה של ציניות!)

elran
01-07-2011, 22:48:15
שרשור חופר!!