התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה פרופ לשים על יאק קרש עם OS 55 ?



Scooter007
27-06-2011, 08:20:29
שלום לכם,

התחדשתי ב YAK 54 של LHK (קרש) ואני הולך לשים עליו את ה OS 55 שלי. על איזה פרופ אתם ממליצים ?

תודה

נ.ב. - לא שאני "נלחץ" מזה, אבל זה מרגיז לקבל טיסן מפורק ששום דבר בו לא מורכב ובלי חוברת הרכבה.

mosheg
27-06-2011, 08:26:02
12X4

oz_adari
27-06-2011, 12:57:25
מכיר תהרגשה, לפני בערך חודשיים קניתי את אותו הטיסן, לקח לי בערך חודש וחצי להרכיב אותו , וגיליתי באמצע שהברגים של המנוע לא מתאימים ועוד כל מיני סיבות שתרתרו אותי לפתח תקווה וחזרה P:,
שברתי עליו תראש, ולקח לי המון זמן עד שהוא היה במצב להטסה, זה באסה P:
הצד הטוב הוא שאם תקפיד לבנות אותו כמה שיותר מדויק, הוא טס ממש טוב, אני שמתי עליו os46ax עם 12.25/3.75 והוא טס מעולה,

הצד היותר גרוע הוא שבטיסה הראשונה שלי איתו השלט לא הגיב(בדקתי לפני), והוא נכנס באדמה בפול מנוע ישר אחרי שזרקתי אותו, ונשאר שלם !! (היו שברים פנימיים אבל עדיין, מאוד מכובד לטיסן קרש.)
לא מצאתי את הבעיה, בטיסה הרביעית שלי איתו, אחרי כמה טיסות באותו יום, הוא הפסיק להגיב וצלל למוות P:, לפחות אז גיליתי את הבעיה. הסוללה קרסה תחת עומס.

ח ח ח בקיצור תתחדש D:"

Scooter007
27-06-2011, 14:50:53
מכיר תהרגשה, לפני בערך חודשיים קניתי את אותו הטיסן, לקח לי בערך חודש וחצי להרכיב אותו , וגיליתי באמצע שהברגים של המנוע לא מתאימים ועוד כל מיני סיבות שתרתרו אותי לפתח תקווה וחזרה P:,
שברתי עליו תראש, ולקח לי המון זמן עד שהוא היה במצב להטסה, זה באסה P:
הצד הטוב הוא שאם תקפיד לבנות אותו כמה שיותר מדויק, הוא טס ממש טוב, אני שמתי עליו os46ax עם 12.25/3.75 והוא טס מעולה,

הצד היותר גרוע הוא שבטיסה הראשונה שלי איתו השלט לא הגיב(בדקתי לפני), והוא נכנס באדמה בפול מנוע ישר אחרי שזרקתי אותו, ונשאר שלם !! (היו שברים פנימיים אבל עדיין, מאוד מכובד לטיסן קרש.)
לא מצאתי את הבעיה, בטיסה הרביעית שלי איתו, אחרי כמה טיסות באותו יום, הוא הפסיק להגיב וצלל למוות P:, לפחות אז גיליתי את הבעיה. הסוללה קרסה תחת עומס.

ח ח ח בקיצור תתחדש D:"

סבבה - תודה.
יש לך טיפים לבנייה? אני רוצה לגמור להכין אותו תוך יומיים :-)

oz_adari
27-06-2011, 14:58:04
אממ אני עד עכשיו לא יודע איך אמור להיות המערכת גלגל זנב, אני הדבקתי את ההגה כיוון ורק אחרכך גיליתי שהייתי אמור קודם לחבר את הגלגל, ככה זה שאין חוברת הוראות, בחנות שקניתי עזרו לי להרכיב את הגלגל.
בעקרון במבט לאחור זה נראה די פשוט, אבל אני זוכר שנתקעתי על זה המון,
תתחיל לבנות, אם יש בעיה שלח הודעה ואני אנסה לעזור, המלצה שלי, תמדוד המון לפני שאתה מדביק, זה שברת שילמתה.
כשאתה מדביק את הכנף לתוך הגוף תקלף קצת מהציפוי בכנף איפה שאתה הולך לשים תדבק, זה יוצא הדבקה יותר חזקה, ותעבוד עם אפוקסי 30 דקות או 15 דקות, גם זה הדבקה חזקה וגם יש לך זמן לוודא במיליון אחוז שזה זהה משני הצדדים באורך.

בהצלחה , אתה תהנה ממנו !

Scooter007
27-06-2011, 15:15:32
אממ אני עד עכשיו לא יודע איך אמור להיות המערכת גלגל זנב, אני הדבקתי את ההגה כיוון ורק אחרכך גיליתי שהייתי אמור קודם לחבר את הגלגל, ככה זה שאין חוברת הוראות, בחנות שקניתי עזרו לי להרכיב את הגלגל.
בעקרון במבט לאחור זה נראה די פשוט, אבל אני זוכר שנתקעתי על זה המון,
תתחיל לבנות, אם יש בעיה שלח הודעה ואני אנסה לעזור, המלצה שלי, תמדוד המון לפני שאתה מדביק, זה שברת שילמתה.
כשאתה מדביק את הכנף לתוך הגוף תקלף קצת מהציפוי בכנף איפה שאתה הולך לשים תדבק, זה יוצא הדבקה יותר חזקה, ותעבוד עם אפוקסי 30 דקות או 15 דקות, גם זה הדבקה חזקה וגם יש לך זמן לוודא במיליון אחוז שזה זהה משני הצדדים באורך.

בהצלחה , אתה תהנה ממנו !

תודה!

מושיק
27-06-2011, 18:42:10
מנסיון אישי פרופ 12X4 ו12.25X3.75 מתאימים לOS 46 ולא ל55 OS,לך על 13X4 הנאה מובטחת!

haimgil
27-06-2011, 19:32:51
תישאר בקוטר 12 ותעלה בפסיעה .פחות טורק ויותר החשות מהירות.

מושיק
27-06-2011, 20:15:25
תישאר בקוטר 12 ותעלה בפסיעה .פחות טורק ויותר החשות מהירות.
חיים,
על סמך מה אתה אומר את זה?

DarZeelon
28-06-2011, 07:19:59
מושיק,


קח ביד שני מדחפי APC; האחד במידה 12x4 והשני במידה 12.25x3.75W.

אמנם, ההפרש במומנט הדרוש לסובב כל אחד מהם בסל"ד המרביים (במהירות קבועה), אפסי (הראשון יסתובב מהר מהשני).
אבל למדחף ה-12.25x3.75W הכבד בהרבה, יש הרבה יותר אינרציה מה-12x4. עם להביו הכבדים, נדרש המנוע להמון מכוחו, רק כדי להגדיל את מהירות הסיבוב שלו.

כל פעם שהמטיס פותח מצערת, ההחשה איטית עם המדחף הגדול, יחסית למה שהייתה יכולה להיות עם הקטן.

עד כדי כך מהותי ההבדל, שאני מגדיר את מדחף ה- 12.25x3.75W כבלתי מתאים למנוע 46.. אפילו מנוע 55. מתקשה להחיש איתו; ולא בגלל הכוח הנדרש לסובבו במהירות קבועה...

מדחף Rev-Up במידה 12x5 העשוי עץ, יתן החשה מיידית.

Zzap
28-06-2011, 13:15:15
מכיר תהרגשה, לפני בערך חודשיים קניתי את אותו הטיסן, לקח לי בערך חודש וחצי להרכיב אותו , וגיליתי באמצע שהברגים של המנוע לא מתאימים ועוד כל מיני סיבות שתרתרו אותי לפתח תקווה וחזרה P:,
שברתי עליו תראש, ולקח לי המון זמן עד שהוא היה במצב להטסה, זה באסה P:
הצד הטוב הוא שאם תקפיד לבנות אותו כמה שיותר מדויק, הוא טס ממש טוב, אני שמתי עליו os46ax עם 12.25/3.75 והוא טס מעולה,

הצד היותר גרוע הוא שבטיסה הראשונה שלי איתו השלט לא הגיב(בדקתי לפני), והוא נכנס באדמה בפול מנוע ישר אחרי שזרקתי אותו, ונשאר שלם !! (היו שברים פנימיים אבל עדיין, מאוד מכובד לטיסן קרש.)
לא מצאתי את הבעיה, בטיסה הרביעית שלי איתו, אחרי כמה טיסות באותו יום, הוא הפסיק להגיב וצלל למוות P:, לפחות אז גיליתי את הבעיה. הסוללה קרסה תחת עומס.

ח ח ח בקיצור תתחדש D:"



זה טיסן שמיועד לאנשים מנוסים בתחום, שיש להם ניסיון בבנייה, אני בלי שום הוראות בניתי אותו ביום וחצי, בנייה יפה, ללא פגיעה בכלום, וטס מצויין במשך כמה חודשים עד לאיבוד רדיו וריסוק.
ככה שלדעתי הגזמתה קצת, חודש וחצי בשביל כזה טיסן? זה יותר קל לבנייה מטריינר...

oz_adari
28-06-2011, 13:21:44
אני התעכבתי על כל שטות שאני לא יודע איך עושים המון זמן עד שמצאתי פתרון, לא התכוונתי להגיד משהו אחר, אני יחסית חדש בתחום, סיפרתי על מקרה אישי P:

Scooter007
28-06-2011, 14:14:10
זה טיסן שמיועד לאנשים מנוסים בתחום, שיש להם ניסיון בבנייה, אני בלי שום הוראות בניתי אותו ביום וחצי, בנייה יפה, ללא פגיעה בכלום, וטס מצויין במשך כמה חודשים עד לאיבוד רדיו וריסוק.
ככה שלדעתי הגזמתה קצת, חודש וחצי בשביל כזה טיסן? זה יותר קל לבנייה מטריינר...
גם אתה איבדת רדיו עם הטיסן הזה ?!?!? "קרש מקולל" ???
טיפים לבנייה ?

תודה

f3a
28-06-2011, 15:36:55
מכיוון שאין הוראות צריך קצת ניסיון בבניה.

1. טווח הגאים תשים לב בעיקר בהגה הגובה שיש לך מספיק טווח כי במידה ואתה "דוחף" אותו עד הסוף אין טווח תנועה בגלל הזווית שההגה מוגבל בה.

2. גלגל זנב תחליף אותו לכזה שמסתובב ביחד עם ההגה כיוון.

3. כשאתה מתקין את הברגים שסוגרים את המנוע תשים לאומים פלחים מדיקט תעופתי כדי שייצא יותר חזק.

4. למיכל הדלק יש מקום בגוף עבור האזיקונים שקשה למצוא אותם, תעשה מאמץ בסוף תצליח.

הטיסן יחסית למחיר איכותי, אך היבואן חוסך עלינו בהוראות במקום לצלם סט אחד ולתת לכל מי שרוכש

מושיק
28-06-2011, 16:14:55
דר,
אני את היאק קרש שלי הטסתי עפ פרופ 13X4 מעץ עם מנוע OS 55 ללא שום בעיית החשה.
לאומת זאת עם פרופ 12X4 המנוע לא עבד יפה ואפילו הגיע לסל"ד יתר !

meir685
28-06-2011, 18:07:53
פרופ מתאים רק 3.75*12.25 APC
זמן עבודה על קיט כזה אני גומר ב-4 שעות עבודה עם הפסקת קפה.(הראשון לקח שתיי ימי עבודה)

עמי
28-06-2011, 19:30:47
בבניה הכל זה ניסיון - מרכיב מנוסה אפילו משפר ומשכלל את ההרכבה גם שישנם הוראות
במידה ואין לך ניסיון פנה למוכר או למרכיב
גם עם תצתרך לשלם ,הבנייה האיכותית והעבודה הנקייה תשתלם ותורגש בטיסה והטיסן ישרת אותך שנים
גם אני בדעה של מושיק פרופ 13/4 מתאים בהחלט למנוע 55 ואפשר לשפר את ההחשות בעזרת פרופ עץ

Scooter007
29-06-2011, 08:09:47
לא חשבתי בכלל לתת למישהו אחר לבנות את הטיסן...
השרשור - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?39753-YAK-54-קרש-של-LHK&p=277262#post277262

DarZeelon
29-06-2011, 10:10:04
דר,
אני את היאק קרש שלי הטסתי עפ פרופ 13X4 מעץ עם מנוע OS 55 ללא שום בעיית החשה.
לאומת זאת עם פרופ 12X4 המנוע לא עבד יפה ואפילו הגיע לסל"ד יתר!


מושיק,


אל תדאג, ה-OS.55AX שלך לא הגיע לסל"ד יתר עם מדחף 12x4, למרות שאולי ראית יותר סל"ד ממה שאתה רגיל לראות...

מדחף עץ 13x4 מעמיס על המנוע פחות מה-APC 12.25x3.75W; והוא גם מאפשר למנוע להחיש הרבה יותר מהר ממנו.
מידה זו היא אידיאלית למנוע זה.
למדחפים מעץ (וגם כאלה העשויים סיבי-פחמן) יש הרבה פחות אינרציה ממדחפי (GFN (Glass Filled Nylon, כמו ה-APC ואחרים.

לכן הם מאפשרים למנוע החשה מהירה כברק.

sudi9
12-08-2011, 20:08:58
13x4

silverwing
16-08-2011, 21:54:26
4*13:cool: