PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה YAK-54 קרש של LHK



Scooter007
29-06-2011, 08:08:55
שלום,

החלטתי להרים את הכפפה ולפרסם את שרשור הבנייה הראשון שלי. הצעות/טענות יתקבלו בברכה.

התחלתי את הבנייה רק אתמול בלילה ולכן השרשור יעודכן בימים הקרובים.

ציוד:
- טיסן - YAK 54 LHK
- מנוע - OS .55 AX
- מקלט - Futaba R617
- סרוואים - 5XAirtronics 102
- מפצל Y ושני מאריכים באורך 50 ס"מ
- אפוקסי 30 דקןת
- דבק CA
- כלים (סכינים, מברגים, מקדחים...)
- פרופים וספינר
- טפט שקוף

תהנו...
(ותודה לדוד מוטי, אריאל ואמיר על הסיוע)

קילוף הציפוי באמצע הכנף ויצירת חריצים להדבקה :
48756
48757
48758

הדבקת הכנף (יש לוודא שההדבקה ממורכזת כמו שצריך וכן לוודא את הזוית של שתי הכנפיים ביחס לגוף):
48759

הדבקת הצירים למאזנות:
48760
48761
48762

הדבקת הגה גובה:
48763
48924

סרוואים בכנף:
489254892648927
489284892948930489314893248933

חיבור הסרוואים להורנים:
4911049111

493034930449305

מנוע והיתר:
4940749408494094941049411

DarZeelon
29-06-2011, 10:22:53
יוסי,


אל תשכח לעשות למנוע שלך הרצה, כמפורט בשרשור זה (http://www.rcuniverse.com/forum/m_1850473/tm.htm), או בהודעה זו (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?39115-%F8%E2%F2-%EC%F4%F0%E9-%E4%F8%F6%E4-%EC%EE%F0%E5%F2-%E4%F1%E9%F0%E9-ASP-52A-...-%EB%EE%E4-%F9%E0%EC%E5%FA..&p=273504#post273504).

את ההרצה עשה על מתקן הרצה מתאים, לפני שאתה מתקין את המנוע בטיסן!
אם אין לך מתקן הרצה (test stand), או שאינך יכול לבנות אחד בקלות; דבר איתי.

.omer biton
29-06-2011, 11:01:27
יוסי שלום,
הייתי ממליץ לפני הדבקת ההגה גובה והכנפיים קודם כל להדביק את הצירים ואחר כך להדביק את הכנף וההגה גובה.
דר,למה את ממליץ לעשות הרצה על מתקן ולא על הטיסן?

עומר,

Scooter007
29-06-2011, 11:05:55
דר - המנוע אינו חדש , הוא סיים הרצה מלאה ע"י יודעי דבר.
עומר - להדביק את הצירים לכנף לפני הדבקת הכנף ??? לא תצליח "להשחיל" את הכנף לגוף כשהצירים מודבקים (ואין שום סיבה להפעיל עליהם לחץ)

.omer biton
29-06-2011, 11:15:07
סליחה לא ראיתי בתמונה , חשבתי הכנף באה בשני חצאים.
המלצתי איפה שאפשר להדביק צירים לפני עדיף , יותר נוח אסתטי ויותר מדויק.

בהצלחה
עומר,

DarZeelon
29-06-2011, 12:17:55
דר,למה את ממליץ לעשות הרצה על מתקן ולא על הטיסן?



יש כמה סיבות לכך, עומר.

ראשית, התנעה של מנוע 'חדש מקופסא', עלולה להיות קשה יותר; מזו של מנוע שכבר עבר כמה מיכלי-דלק של עבודה...

-- חלקיו של מנוע חדש עדיין לא מותאמים באופן מושלם לחלקים בהם הם מתחככים בפעולת המנוע; ולכן קשה יותר לסובב מנוע חדש.
יותר קשה גם להעביר את הבוכנה מעבר לנקודה המתה העליונה (במנוע עם צילינדר קוני).
-- עקב קומפרסיה לא מיטבית (גם אטימת החלקים זה כנגד זה אינה מושלמת, יש בריחות-לחץ), ההתנעה מתארכת.
-- 'טחינה' עם המתנע, או מכות התנעה עם היד על המדחף, 'טוחנות' גם את הטיסן החדש ומזיקות לתושבות-המנוע, לקיר-האש ולְמה לא...
-- בנוסף, התקנה של מנוע על מתקן חיצוני, כשכל מערכת הדלק וכל החלקים חשופים לעין, מבטלת את כל דרגות-החופש; כמו צינורות-דלק לחוצים, או מכופפים וכל הפרעה אחרת. זה יוצר סביבה אידאלית להתנעה, להרצה ולכיוונון המנוע, לפני התקנתו בטיסן.
-- בתאוריה, מנוע שסיים הרצה במתקן-הרצה; אפשר להתקין ולהפעיל בטיסן, ללא כל כיוונון נוסף - אם נדרש שינוי מהותי בכיוונונים, משהו לא בסדר בהתקנה!
-- אחרון חביב... מנוע המורץ במתקן, אתה לא יכול להטיס מיד. זה מרגיע אותך ומאפשר את סיום ההרצה באופן תקין, במקום כניעה לנמהרוּת והטסה עם מנוע שעדיין אינו מוכן דיו...

.omer biton
29-06-2011, 13:57:41
תשובה עמוקה מאודד תודה .. :)

3djr
29-06-2011, 14:09:03
דר..... שככת להוסיף שהרצה על הטיסן מלכלכת את הטיסן בשכבת שמן שקשה להוריד ... נכון שאפשר לנקות את הטיסן כל פעם אבל עדיין יש שכבת שמן שנספגת בטיסן שיכולה להרוס את הציפוי ולהיספג בחלקי בלזה חשופים כמו צלע אש וכו..
וגם יותר בטיחותי להריץ על מתקן ( בד"כ המתקן הוא מברזל או חומר דומה והוא מאוד כבד ) וכך המתקן לא זז בזמן ההרצה ואין צורך לקשור את הטיסן

DarZeelon
29-06-2011, 14:58:42
דר..... שככת להוסיף שהרצה על הטיסן מלכלכת את הטיסן בשכבת שמן שקשה להוריד ... נכון שאפשר לנקות את הטיסן כל פעם אבל עדיין יש שכבת שמן שנספגת בטיסן שיכולה להרוס את הציפוי ולהיספג בחלקי בלזה חשופים כמו צלע אש וכו..
וגם יותר בטיחותי להריץ על מתקן ( בד"כ המתקן הוא מברזל או חומר דומה והוא מאוד כבד ) וכך המתקן לא זז בזמן ההרצה ואין צורך לקשור את הטיסן


נכון, 3djr.


אני נוהג לחבר את הקרש שעליו מותקן כן-ההרצה שלי, לשולחן כבד בחצר הבית.

כשהרצתי מנוע MVVS 26 סמ"ק, הוא גרם לכל השולחן 'להשתחוות' קמעה, אבל נשאר לבטח במקומו.

את הלכלוך מהשמן לא שכחתי. אני פשוט מייחס לזה פחות חשיבות.

Zzap
29-06-2011, 20:07:55
יש כמה סיבות לכך, עומר.

ראשית, התנעה של מנוע 'חדש מקופסא', עלולה להיות קשה יותר; מזו של מנוע שכבר עבר כמה מיכלי-דלק של עבודה...

-- חלקיו של מנוע חדש עדיין לא מותאמים באופן מושלם לחלקים בהם הם מתחככים בפעולת המנוע; ולכן קשה יותר לסובב מנוע חדש.
יותר קשה גם להעביר את הבוכנה מעבר לנקודה המתה העליונה (במנוע עם צילינדר קוני).
-- עקב קומפרסיה לא מיטבית (גם אטימת החלקים זה כנגד זה אינה מושלמת, יש בריחות-לחץ), ההתנעה מתארכת.
-- 'טחינה' עם המתנע, או מכות התנעה עם היד על המדחף, 'טוחנות' גם את הטיסן החדש ומזיקות לתושבות-המנוע, לקיר-האש ולְמה לא...
-- בנוסף, התקנה של מנוע על מתקן חיצוני, כשכל מערכת הדלק וכל החלקים חשופים לעין, מבטלת את כל דרגות-החופש; כמו צינורות-דלק לחוצים, או מכופפים וכל הפרעה אחרת. זה יוצר סביבה אידאלית להתנעה, להרצה ולכיוונון המנוע, לפני התקנתו בטיסן.
-- בתאוריה, מנוע שסיים הרצה במתקן-הרצה; אפשר להתקין ולהפעיל בטיסן, ללא כל כיוונון נוסף - אם נדרש שינוי מהותי בכיוונונים, משהו לא בסדר בהתקנה!
-- אחרון חביב... מנוע המורץ במתקן, אתה לא יכול להטיס מיד. זה מרגיע אותך ומאפשר את סיום ההרצה באופן תקין, במקום כניעה לנמהרוּת והטסה עם מנוע שעדיין אינו מוכן דיו...


נו באמת....
אתה מייחס יותר מדי חשיבות לדבר, זה כולה טיסן קרש... לא 100 סמ"ק.
לפגוע בקיר האש ממכות עם היד על הפרופ?! מה?! איזה שטויות....
זה כולה טיסן קרש ב500 שקל, אין שום סיבה שלא לעשות הרצה על הטיסן.
לא שאני מזלזל בטיסן, טיסן מדהים, היה לי כזה ונהניתי מכל רגע, אבל עשיתי הרצה על הטיסן, ושום נזק לא נגרם לטיסן כתוצאה מכך.

3djr
29-06-2011, 20:38:26
גם 500 שח זה כסף
ולמה להרוס טיסן בהרצה ?
עדיף לעשות הרצה על מתקן לא למהר ורק אחריי ההרצה לחבר מנוע לטיסן
נכון זה טיסן קרש אבל על כל טיסן צריך לשמור היטב כל עוד הוא במצב חדש (אם וכאשר יהיו מכות לטיסן עקב טיסה ונחיתה אז אין כלכך מה לעשות בנידון )
רק קנינו טיסן וכבר להרוס? (או שיהיה סיכויי להרוס)

(ZZAP- אין בכוונתי לזלזל בך אלא להביע את דעתי )
יום טוב

.omer biton
29-06-2011, 20:50:15
גם 500 שח זה כסף
ולמה להרוס טיסן בהרצה ?
עדיף לעשות הרצה על מתקן לא למהר ורק אחריי ההרצה לחבר מנוע לטיסן
נכון זה טיסן קרש אבל על כל טיסן צריך לשמור היטב כל עוד הוא במצב חדש (אם וכאשר יהיו מכות לטיסן עקב טיסה ונחיתה אז אין כלכך מה לעשות בנידון )
רק קנינו טיסן וכבר להרוס? (או שיהיה סיכויי להרוס)

(ZZAP- אין בכוונתי לזלזל בך אלא להביע את דעתי )
יום טוב

אני יותר בצד של רונן,
תכלס טיסן קרש מנוע 55 כמעט ואין ויברציות , כשאתה מטיס הטיסן לא מתלכלך בשמן?
העניין הזה קצת פחות חשוב.

בהצלחה

DarZeelon
30-06-2011, 06:33:13
עומר,


אני מניח ש-Zzap זה רונן...

כמי שיש לו, כנראה, הרבה יותר ניסיון; איני יכול להסכים אתו.
גם Dub Jett לא מסכים (http://jettengineering.com/tech/breakin.html)...

זה בכלל לא משנה אם מדובר במנוע Jett שעולה 450 דולר, או במנוע ASP שעולה רק 50; כולם נדרשים להרצה כדי להיות במיטבם וכדי לאפשר לבעליהם להנות מחיי-מנוע ארוכים; כמו שיצרניהם אפשרו, בבחירת החומרים מהם בנו אותם, ובעיבוד ובהתאמת חלקיהם.

זה קל יותר והרבה יותר בטוח, אם בתקופה זו; בין שמדובר בשנים-שלושה מכלים, או בשישה או שמונה; המנוע לא יהיה מותקן בטיסן ושסביבת העבודה תהיה הכי ברורה והכי פשוטה שאפשר. כזו שתסלק כל ספק ותאפשר פעולה בטוחה.

אין צורך ברכישת מתקן-הרצה שעולה 150-200 דולר... אפשר לקחת קרש ולעשות בו חורים בהתאמה למנוע הנדרש להרצה.

או שאפשר לרכוש לכל החיים מתקן כזה (http://www.richmondrc.com/vma/common/techinfocommon/ets120/detailed.htm), שעלותו 22 דולר; ושיספיק לכל מנוע עד 30 סמ"ק (1.80), או אפילו למנועי 40 סמ"ק מסוימים (http://mvvs.nl/MVVS/main_bestanden/dimensions.htm), עם צינה ברוחב עד 64 מ"מ; כאן (http://www.richmondrc.com/shop/product1826.html).

http://electricdan.files.wordpress.com/2008/12/aeroworks-extra-260-build-review-0023.jpg?w=450&h=338

AMIR
01-07-2011, 22:08:00
יאלללללה חאפטות חאפטות בשטח!!!!
אתה מוכן כבר לסיים את הטיסן הערור הזה?
לסוחוי שלי מגיע חבר בשטח אז להרים הילוך ולעבודה, קו הסיום קרוב מתמיד!

דר יקירי אני דורש בשלומך לאחר קריאה שניה ושלישית של האשול שלי :)
אם תצטרך פירוש למילה "חאפטה" רק תבקש אוכל להעשיר את אוצר המילים בשפת הערסים המדוברת :rolleyes:

(הכל בהומור כמובן!)

******אאאאאאאפפפפפפפטטטטטטטטטטוווווווווווווווווותת תתתתת בשבת בשט*********חח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!

satrianip
02-07-2011, 13:03:51
גם החאבטה שלי בדרך ללהיות מוכן שישי/שבת הבאה טסט בע"ה בשטח
גם אני התחדשתי לי בציוד:
- טיסן - YAK 54 LHK
- מנוע - OS .55 AX

יאללה חאבטות חאבטות!!

טיסן 3d ראשון שלי שיהיה בהצלחה

AMIR
02-07-2011, 15:07:06
א***ח איך החאפטה שלי קיבל מכה בראש.....
קיבל מכה בראש אבל ניזוק במרכז הגוף!
יאללה ה YAK 54 הכחול, זה ש"אנסתי" אתכם לקנות יגיע גם אלי השבוע הביתה במקום הסוחוי שנשבר!

מה שכן!? זה אחד הטיסנים הכי מהנים שהטסתי בחיים (והטסתי המווווון סוגים!)

Scooter007
09-07-2011, 12:05:51
אז הבנייה נגמרה והיום היה הטסט פלייט....

היה פחד מטורף, נראה לי שמעולם לא הזעתי כך (וזה לא קשור ל 36 מעלות בשטח), אמיר ההעלה את הטיסן לקיזוזים ואז קבלתי את השלט לידיים...
זה פשוט לא נורמלי!!! הטיסן חד ברמות מטורפות! לופים, רולים הכל באלפית השנייה, פשוט תענוג !!!

בקיצור, אני עדיין רועד ויקח לי עוד קצת זמן ללמוד אותו ולהתרגל אליו. אבל אין שום ספק, הבדל שמיים וארץ מהטריינר !!! :-)

לסיום - אמירוס, המון המון המון תודה על כל ההכוונה והעזרה! אתה פשוט ענק!
אריאל - תודה על הפרגונים ובקרוב אצלך...

AMIR
09-07-2011, 16:53:43
היה יום פורה, הזענו לא מעט (אני לפחות מהחום ;) )
הטיסן שלך טס מצויין, צריך להתרגל ל"חריפות" זה כבר לא טריינר אבל הוחכתי לך ואני חושב שהוחכת לעצמך שאתה ברמה
המספקת לטיסן הזה.
כיווני המנוע היו מטישים אבל הגענו לנקודה שהמנוע עובד עגול ואידיאלי.
אני מרוצה מהטיסן הזה ומההטסה שלך!

יאללה, תן לי בניייף :D

שבוע הבא יש לנו הרצה וטסט ליאק השני בטייסת (של אריאל) הולך להיות רות***
אני בשבוע הבא בטיסות עם המסוק המלוקלק שלי.....
בקיצור, שבוע הבא ב 6 כבר בשטח!