צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעיה בסרוו זנב
Roi Miron
30-06-2011, 11:56:43
שמתי לב שכשהמסוק יורד מטיסה (ריחוף) הסרוו זנב ממש חם..
ג'ירו ספרטן קווארק, סרוו אליין ds650
כל המכלול זנב הולך חלק ולא נראה שהסרוו אמור להתאמץ יותר מדי
המתח שהסרוו מוזן הוא 5.25v
גם הג'יין לא נראה גבוה מדי 50% בסקאלה של 100%- עד 100% כאשר מעל 0% הג'ירו נכנס למצב שומר זנב ומתחת הוא נכנס לרייט מוד.
ברור לי שמשהו לא בסדר השאלה היא מה עוד יכול לגרום לסרוו לרדת חם מטיסה ללא מאמץ ?
בנוסף כאשר אני מוריד טיפה מצערת כדי לרדת בגובה המסוק זורק זנב שמאלה.. איזו סיבה יכולה להיות לזה?
יכול להיות שזה בגלל שהמהירות ראש וזנב יורדת ויותר קשה לו לשמור? צריך להמשיך להטיס ולהתמודד עם זה או להעלות טיפה את הגרף מצערת בנקודה הזו?
תודה.
hagpel
30-06-2011, 12:19:51
אני לא סגור על הגיין שלך,
לי זה דווקא נשמע גבוהה ולכן אולי הסרוו מתק יותר מדי,
אין לך נדנודי זנב?
Roi Miron
30-06-2011, 12:44:55
לא..
אם אני מעלה הוא מתחיל לנדנד וגם אם אני מוריד הוא מתחיל לנדנד
shahar_IAI
30-06-2011, 12:47:01
רועי שלום,
סרוו זנב לא אמור להיות חם!
דבר ראשון- הפסק לטוס!! אם הסרוו ישרף ויקצר הוא ימשוך זרם מהמקלט ואז תהיה נפילת מתח והמקלט מפסיק לעבוד.
בדוק שהגיירו מכוון לתדר מתאים של סרוו.( 760 או 1520 מיקרו) עיין במפרט הטכני ובדוק זאת.
אני מניח שעשית כיול מכאני מתאים לסרוו ושהתנועה שלו סימטרית (וודא ש E POINT נכון)
hagpel
30-06-2011, 12:52:57
למיטב הבנתי, ויש פה מומחים יותר גדולים ממני,
נקודות הזמן שאתה פותח או סוגר מצערת אלא הם הנקודות שבהן הגירו מנסה לפצות על שינויי מומנט המנוע (בנוסף לשינויים בכוחות אחרים כגון זרימת אויר ועוד),
אם שם הזנב נזרק זה מצביע להבנתי על שתי אפשרויות,
1. הגיין חלש והגירו לא מספיק לתקן
2. הגיין חזק מדי והתיקונים גדולים מדי
תבדוק ותנסה
דרך אגב, DS650 אמור לעבוד במתח הנ"ל? הוא לא צריך 6V? יותר מתח יתן לו יותר כוח ומהירות תגובה...
moshezm
30-06-2011, 12:59:05
אצלי הוא מחובר ל6V ואין בעיה והתדר הוא 1520 מיקרו
wind556
30-06-2011, 14:35:01
מעניין מה המרחק בין הבול לציר בסרוו הזנב
רחוק מדי גרם לעודף תגובה ועודף מאמץ, קרוב מדי מאיט את התגובה ומקטין את המאמץ
הנומינלי במסוק 450 עומד סביב ה 7.5 8 מ"מ.
לעיתים שינוי מיקום הבול משפיע בצורה משמעותית
hagpel
30-06-2011, 14:35:15
שחר צודק, בדקת BINDING?
אולי הוא מנסה להגיע מעבר לגבול התנועה האפשרית (במיוחד בגיין גבוהה)?
Roi Miron
30-06-2011, 15:07:42
מה זה binding?
המרחק של הבולינק מהציר הוא 12 מ"מ.. המסוק הוא הוריקאן 425
עכשיו יצאתי לעוד ריחוף קצר אחרי שבדקתי שהג'ירו מכויל לסוג הסרוו הנכון ואפילו כיוונתי END POINT מחדש ושוב הסרוו חזר חם.
hagpel
30-06-2011, 15:20:10
BINDING זה כשהסרוו דוחף כנגד מעצור מכאני,
אם טווח התנועה המכאנית קטן מטווח התנועה שהסרוו מנסה לעשות בסוף המהלך המכאני יווצר לחץ,
כאשר הסרוו ינסה להמשיך לדחוף מעבר לנקודה זו הלחץ יגרום לצריכת זרם גבוהה ומיותר והסרוו יכול להנזק ובודאי להתחמם.
הדרך לבדוק את זה הוא בתהליך כוון ה END POINT,
צריך לראות שה ROD שהולך אחורה לרוטור זנב לא מתעקם בסוף התנועה, אם כן תקרב את ה END POINT למרכז!
אגב, יש הבדל בין END POINT בשלט ו END POINT בגירו,
מכיוון שבמצב שומר זנב הגירו הוא זה שפוקד על הסרוו ה END POINT שלו קובע ולא זה שבשלט,
חשוב לכוון ENDPOINT בגירו!!!!!
Roi Miron
30-06-2011, 16:57:24
BINDING זה כשהסרוו דוחף כנגד מעצור מכאני,
אם טווח התנועה המכאנית קטן מטווח התנועה שהסרוו מנסה לעשות בסוף המהלך המכאני יווצר לחץ,
כאשר הסרוו ינסה להמשיך לדחוף מעבר לנקודה זו הלחץ יגרום לצריכת זרם גבוהה ומיותר והסרוו יכול להנזק ובודאי להתחמם.
הדרך לבדוק את זה הוא בתהליך כוון ה END POINT,
צריך לראות שה ROD שהולך אחורה לרוטור זנב לא מתעקם בסוף התנועה, אם כן תקרב את ה END POINT למרכז!
אגב, יש הבדל בין END POINT בשלט ו END POINT בגירו,
מכיוון שבמצב שומר זנב הגירו הוא זה שפוקד על הסרוו ה END POINT שלו קובע ולא זה שבשלט,
חשוב לכוון ENDPOINT בגירו!!!!!
תודה על ההסבר..
וברור לי שהENDPOINT שצריך לכוון הם אך ורק בג'ירו.. אני אומנם די מתחיל ולא מנוסה בתחום המסוקים אבל זה כבר המסוק השני שלי אז יש לי טיפה עם דגש על טיפה נסיון...
בכל מקרה בדקתי בינדינג ושאר דברים מכאנים אבל הכל נראה לי בסדר והכל הולך חלק.
הEND POINT מכוונים בדיוק עד לנקודה שהסרוו לפני כיפוף של הרודים. כלומר הוא לא מתאמץ כל כך בנקודות קיצון.
משהו מוזר נוסף ששמתי לב הוא שברייט מוד כאשר אני מזיז את הסטיק של הזנב הסרוו מגיע לENDPOINT שכיוונתי לו בערך באמצע המהלך של הסטיק. זה אמור להיות ככה?
דרך אגב. הצלחתי להוריד לו את הגיין ל35% בלי שיהיה WAG אבל עכשיו הזנב מתחיל לברוח ימינה במכות מצערת ועוד יותר שמאלה בהורדת מצערת
wind556
30-06-2011, 18:47:59
מה זה binding?
המרחק של הבולינק מהציר הוא 12 מ"מ.. המסוק הוא הוריקאן 425
עכשיו יצאתי לעוד ריחוף קצר אחרי שבדקתי שהג'ירו מכויל לסוג הסרוו הנכון ואפילו כיוונתי END POINT מחדש ושוב הסרוו חזר חם.
תקרב את הבול לפני כל שינוי אחר
המידה הנומינלית היא 7.5 ואצלך 12, זה עומס רב
תוריד חור אחד, שתהיה לא יותר מ8-9 מ"מ
dror_z
30-06-2011, 20:26:03
אני לא הצלחתי לייצב זנב פחות ממרחק של 11 מ"מ בהוריקאן (במיוחד במצב שמעלים מצערת במכה )
כך גם המרחק בעוד 3 הוריקאנים שאני מכיר
מהניסיון שלי ברגע שהוא יקטין את המרחק הזנב יזרוק הרבה יותר
אצלי עם ספארטן וסרוו mks עדיין יש זריקה קלה (רק במכת גז )
אבל באיידל אין בכלל .
Roi Miron
01-07-2011, 08:47:47
טוב אז עדכונים..:
הג'ירו שלי היה ממותקן על שכבת ספוג-פלטת מתכת-ספוג ולפי המלצה של פורומים מחול הדבקתי אותו מחדש עם שכבת ספוג של 3 מ"מ בלבד.
בנוסף חיברתי את הבולינק חור אחד החוצה כך שעכשיו המרחק מהציר של הסרוו הוא 14 מ"מ, כמובן שגם כיוונתי את הENDPOINT בג'ירו מחדש.
הם טוענים שברגע שהג'ירו היה ממותקן על כזאת שכבה רכה מהויברציות הקטנות של המסוק הג'ירו עצמו נכנס לויברציה ומאמץ מאוד את הסרוו זנב.
ובבכן, אחרי טיסת מבחן אפשר להגיד שהזנב עכשיו יציב כמו אבן בריחוף (מה שלא היה מקודם) והבריחות שלו ימינה ושמאלה במכות מצערת או בהורדת מצערת כמעט ונעלמו
מבדיקה באתר של ספרטן נראה שהבריחות האלו נוצרות כתוצאה ממהירות ראש נמוכה. ואכן אני עם מנוע 1600KV ופיניון 13T שלפי המחשבון מהירות ראש של GAUI נותנים בערך 2400 סל"ד בראש.
במקרה של מהירות ראש נמוכה גאווי ממליצים לעבור ללהבי זנב גדולים יותר - נראה לי שאני פשוט יגדיל את מספר השיניים בפיניון בתקווה שזה באמת יפתור את הבעיה הזו.
בנוסף הסרוו גם לא יורד חם כמו מקודם אלא חמים. זה אומנם שיפור אבל עדיין לא נורמלי, נכון?
אבל עכשיו נוצרה לי בעיה חדשה, באמצע ריחוף הרגשתי כאילו הכוח ירד לבערך 50%. ישר לחצתי הולד ונחתתי כשניגשתי למסוק גיליתי שלסובב את הלהבים בכיוון הסיבוב שלהם קשה ממש כמו
לסובב אותם נגד הכיוון שלהם. מה שאומר שהמיסב החד כיווני נתפס נכון? כדאי להוציא את המיסב לשחרר ולשמן אותו ולחזור להטיס כרגיל? או להחליף אותו?
Yoav Lahav
01-07-2011, 16:43:29
חבריקו, חבל על הזמן שלך תמצא מישהו בשטח שמטיס טוב ומבין ויעזור לך.
זה כמו לתקן תרכב שלך בעצמך בהתכתבות עם המוסכניק. לא עובד ויותר גרוע לא בטיחותי.
אתה יכול לעשות שטויות אם אתה לא מבין היטב מה אתה עושה. במקרה הטוב תתרסק.
במקרה הגרוע המסוק יכנס במישהו ואז אני לא מקנא בך.
טוב אז עדכונים..:
הג'ירו שלי היה ממותקן על שכבת ספוג-פלטת מתכת-ספוג ולפי המלצה של פורומים מחול הדבקתי אותו מחדש עם שכבת ספוג של 3 מ"מ בלבד.
בנוסף חיברתי את הבולינק חור אחד החוצה כך שעכשיו המרחק מהציר של הסרוו הוא 14 מ"מ, כמובן שגם כיוונתי את הENDPOINT בג'ירו מחדש.
הם טוענים שברגע שהג'ירו היה ממותקן על כזאת שכבה רכה מהויברציות הקטנות של המסוק הג'ירו עצמו נכנס לויברציה ומאמץ מאוד את הסרוו זנב.
ובבכן, אחרי טיסת מבחן אפשר להגיד שהזנב עכשיו יציב כמו אבן בריחוף (מה שלא היה מקודם) והבריחות שלו ימינה ושמאלה במכות מצערת או בהורדת מצערת כמעט ונעלמו
מבדיקה באתר של ספרטן נראה שהבריחות האלו נוצרות כתוצאה ממהירות ראש נמוכה. ואכן אני עם מנוע 1600KV ופיניון 13T שלפי המחשבון מהירות ראש של GAUI נותנים בערך 2400 סל"ד בראש.
במקרה של מהירות ראש נמוכה גאווי ממליצים לעבור ללהבי זנב גדולים יותר - נראה לי שאני פשוט יגדיל את מספר השיניים בפיניון בתקווה שזה באמת יפתור את הבעיה הזו.
בנוסף הסרוו גם לא יורד חם כמו מקודם אלא חמים. זה אומנם שיפור אבל עדיין לא נורמלי, נכון?
אבל עכשיו נוצרה לי בעיה חדשה, באמצע ריחוף הרגשתי כאילו הכוח ירד לבערך 50%. ישר לחצתי הולד ונחתתי כשניגשתי למסוק גיליתי שלסובב את הלהבים בכיוון הסיבוב שלהם קשה ממש כמו
לסובב אותם נגד הכיוון שלהם. מה שאומר שהמיסב החד כיווני נתפס נכון? כדאי להוציא את המיסב לשחרר ולשמן אותו ולחזור להטיס כרגיל? או להחליף אותו?
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.