PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם הזול באמת משתלם או עולה לנו ביוקר בסוף?



עמיתפורת
02-07-2011, 18:31:19
שלום רב.
מזה כמה זמן אני מהרהר במחשבתי על נושא זה והחלטתי אחרי המון זמן להעלות אותו בגלוי למרות שהוא עובר לכולנו בדמיונינו בכל פעם מחדש.
ראשית אתחיל בכמה עובדות וקצת נוסטלגיה.
לפני כ 20 שנים בערך, מסוקי 30 עלו מעל 10 אלפים ש"ח עם ציוד גרוע יחסית להיום אבל זה היה סטייט אופ דה ארט פשוט לא היה משהו אחר אלטרנטיבי.
בשנת 2000 בערך החברות הסיניות התחילו לייצר "מסוקים להמונים" שעלו מחירים נמוכים והתקדמות הטכנולוגית הביאה לירידת המחירים של הרכיבים האלקטרונים והאיכות עלתה.
כיום ניתן לרכוש מסוקי 90 קומפלט במחירים מצחיקים יחסית ובשוק החשמליים הסטנדרטיים זה בכלל בדיחה.

המון פעמים נשאלתי מה כדאי לקנות ותמיד אני המלצתי ואמשיך להמליץ על קנייה ראשונית טובה שתוכל לשרת אותנו להמשך הדרך.
אז מהי הקניה הטובה הראשונה שלנו?
1. מערכת רדיו - נכון שאשפר להסתפק בשישה ערוצים אבל הממשקים מאוד לא נוחים, קשה להסתדר איתם לטווח הרחוק ובמוקדם או מאוחר אתה תרצה לשדרג - אז למה לקנות מלכתחילה? לכן תרכשו לפחות 7 ערוצים של חבגרה בה אתה המשתמש מבין מה אתה עושה ומצליח להבין לבד מה צריך לעשות ולא להיות תלוי במישהו אחר שיעשה לך טובה וילמד אותך או תחכה לסדנאת כיול זו או אחרת.
2. ג'ירו - חובה חובה חובה לקנות ג'ירו טוב - לא להתפשר זה יכול להוציא לך את החשק מכל המסוקים ובכלל מהתחום.
3. מטען טוב - זה ברור לא? אחרת תדפוק סוללות ויעלה לך יותר כסף...
אלה למעשה הדברים הקריטיים שעוברים איתך גם למסוק אחר ועליהם אל תתפשר ואל תחסוך כי בסופו של יום אתה תקנה שוב - אז איפה חסכת?

האם סוג המסוק הוא קריטי?
עקרונית לא, העיקר שיהיה איכותי מספיק כדי לא לפתח חופשים מיותרים שמתבטאים לרוב בחוסא דיוק גם בשלבי ריחוף.
אגב עלות החלקים לתיקון היא ממש זניחה ולכן אני לא מבין למה לקנות חלקים באיכות ירודה בחצי שקלה כשניתן לרכוש אותם מקוריים וטובים בשקל וחצי.
אם תקנה מסוק זול מהר מאוד תלמד שאתה בקרוב מאוד תקנה מסוק נורמלי ואיכותי כמו שהיית צריך לרכוש מלכתחילה - אז למה לקנות פעמיים?

להבים:
לא להתפשר על זה - זה כלי שבשניה יכול להרוג אותך או לפצוע אותך קשה ולא חסרים הדוגמאות.
להבים זולות מתפרקות, יוצרות רעידות שיביאו לפרוק הלחקים ונזקים למסוק- היום בין כה המחירים נמוכים יחסית אז לא לחסוך.

סוללות:
כמובן שהמותגים הם לא סתם מותגים אבל בעולם הסיני הסוללות עובדות מעולה ונותנות תמורה מלאה למחיר.

רבותי בגדול הזול בתחום הזה עולה ביוקר!
אתה לא חוסך כלום.
ואם אתה לא בטוח שזה מה שאתה רוצה אז פשוט אל תבזבז לעצמך את הכסף - מי שלא היה בטוח בעצמו בסופו של דבר פרש במוקדם או מאוחר.
כמובן לא אמליץ לאנשים להטיס עם ציוד כמו שלי אלא בהתאם ליכולתיהם אבל בהחלט אדם שיכול ואין לו בעיה אז שיקנה את הטוב ביותר ויצמד למדריך טוב והכל יהיה בסדר איתו.
אשמח לתגובות ותוספות מהחברים.
עמית

Friman
02-07-2011, 20:09:20
היי עמית
כמתעניין חדש בתחום אני חושב שזה שרשור חשוב ומוצדק, עבור שכמותי. אני מקווה שזה בסדר מבחינתך שאציין כאן את דעתי דווקא מנקודת מבטו של ״המתחיל״, שהרי אל שכמותי מכוונים דבריך אם אני מבין נכון... *
אני טרם קניתי מסוק ״רציני״. עדיין בשלבי ההתגבשות של ״מי שעדיין לא בטוח עדיף שעדיין לא יקנה״.*
יחד עם זאת עברתי את שלב ה״איפה אני מקמבן לעצמי את המסוק הכי זול שאפשר״, וכעת ברור לי שאם אני אכן רוצה להיכנס לתחום, להמשיך ללמוד ולהתפתח וגם להנות בדרך, זה הולך לעלות לי קצת כסף. מצד שני, 3500-4000₪ (שזה להערכתי עלות ריאלית להתחלה עם Trex 500 או הוריקן בסטאפים מוצלחים עם שלט 7 ערוצים, מטען סביר ו2-3 סוללות) זה לא עד כדי כך הרבה כסף להשקיע בתחביב כאדם מבוגר, במיוחד מי שמתפרנס יפה. יש לי חברים ששמו 15,000₪ על אופני הרים מקצועיות- ביחס לזה עולם המסוקים והטיסנים הוא לא עד כדי כך יקר. לפחות להתחלה.*
לתובנה הנ״ל הגעתי אחרי חודשיים של חפירות אינטנסיביות בנושא, קריאה של המון חומרים כתובים בעברית ובאנגלית וצפייה בהמון סרטוני הדרכה והסבר, צפייה במטיסים במנחתים באיזור מגוריי, התייעצויות טלפוניות ודרך הפורום כאן ושאלת שאלות רבות - כל זה כדי ללמוד את התחום ולהבין למה אני נכנס. הבנתי רגע לפני שעשיתי זאת- שהטעות הכי גדולה תהיה לקנות ״מהשרוול״ את מה שנראה הכי יפה, הכי גדול ויותר מהכל - הכי זול. מצד שני אני גם זוכר את השלב המתסכל שבו הייתי בטוח שאני יודע הכל וכמה מעצבן זה היה לשמוע שוב ושוב שאני מדבר שטויות ומתעתד לרכוש מסוקים שהם זבל. למרות שאכן זה היה נכון! ואני מודה מאד לכל מי שאמר לי את זה... אם לא היו אומרים לי את זה כל כך הרבה פעמים, כנראה שהייתי ממשיך להתעקש שאני יודע הכל, קונה ג׳אנק, מתעצבן מריסוקים ותיקונים בלי להצליח להטיס ובסופו של דבר מוכר את המסוק ב״יד 2״ בחצי מחיר. הנקודה היא שנדמה שלעתים מי שכבר עמוק בתוך העניינים שוכח את הקושי הפסיכולוגי של מתעניין חדש בתחום שרואה מסוק טס, מתלהב ורוצה אחדכזה גם לעצמו - להתחייב כבר מהרגע הראשון לתחום, בהשקעה גדולה של כסף *וזמן למידה. הישראלי הממוצע מחפש ״להתחיל בקטן״, לראות אם מתאים לו ואז לעבור למסוקים גדולים יותר ויקרים יותר. אני אישית הבנתי שדווקא בעולם המסוקים זו טעות קלאסית שסופה להתגלות כבזבוז כספים מיותר וידוע מראש, שכן דווקא המסוקים הקטנים ו/או הזולים הינם הכי פחות מתאימים למתחילים. זו תובנה מאוחרת מהשבועיים האחרונים... אני חושב שהגיוני להניח שחלק ניכר מהמתחילים בתחום יתקשו לעכל שכדי להכנס לתחום, עליהם להיפרד מ4000-3000₪ לפחות ושאין קיצורי דרך שלא יעלו יותר בסופו של דבר.*
אז רק רציתי לציין כמה דברים שעזרו לי להבין זאת, בתקווה שאולי זה יעזור להסביר לחדשים כמוני בעתיד את הסוגייה הבעייתית הזו:
1. יותר מהכל - הטיפ החשוב ביותר היה לצאת לצפות בשטחי הטסה. לראות כמה קטן מסוק 450 לעומת 500, שלא לדבר על 550 או 600, זה פשוט עשה את שלו. גם לראות עד כמה מתוסכל מטיס חביב שנלחם בclone מגמגם, לעומת כמה הוא מחייך אחרי הטסה של trex בגודל זהה, נתן אפקט משמעותי.
2.*מישהו הקביל לי באנלוגיה את הכניסה לתחום ללימוד השטת סירה במים גועשים- על מה תעדיף ללמוד, על אוניה גדולה איכותית ויציבה או על סירת פדאלים מצ׳וקמקת? זו אנלוגיה שעשתה לי הרבה סדר בראש מבחינת השיקולים שהינחו אותי עד אז, והתבררו לפתע כמוטעים מיסודם.*
3. עזר לי להתחבר הדגש על אפקט ההנאה מהתחביב. בסופו של דבר עבור רוב המטיסים אין מדובר במקצוע אלא בתחביב, ומתחביב אמורים להנות. משפט אחד שכתב לי משה עשה לי שינוי ניכר בחשיבה (אפילו שאני לא מעשן):*״הרי בסופו של יום מה שאתה רוצה לעשות זה לקחת את המסוק שלך ערכת קפה וחפיסה של DRUM, לצאת לשטח לעלות את המסוק לכמה סיבובים לשתות קפה ולחזור שמח*הבייתה אחרי כמה שעות של כיף״. לדעתי הדגש על ההנאה יותר משפיע עבורמי שלא מבין דבר וחצי דבר בתחום, לעומת דיון על נתונים טכניים במושגים מקצועיים שהמתחיל הממוצע לא כל כך מבין.*
4.*עזרו מאד תשובות ענייניות שמסבירות לא רק את העובדות היבשות אלא גם את הרציונל שעומד מאחוריהן. תשובות ציניות לעומת זאת, בעיקר מעצבנות ומעוררות התנגדות. אני חייב לציין שרוב התשובות שקיבלתי פה היו רציניות ביותר ותרמו לי המון; ואת התשובות הציניות אני יכול בדיעבד להבין, כי כשאני קורא אחורה את היסטוריית הפוסטים הקצרה שלי, שאלתי לא מעט שאלות מטופשות בהתחלה.*מקווה שהשאלות שלי משתפרות עם הזמן -*אז לא ידעתי שהן מטופשות ;-)*
5.*קראתי פה כמה המלצות לאנשים שמתעניינים בתחום אך לא בטוחים, לרכוש סולו פרו. אני יודע שזה מסוק צעצוע ולא מכין ולא מלמד הרבה לקראת הטסת מסוקי 6 ערוצים, אך בהשוואה לרוב מסוקי הצעצוע זה ליגה אחרת. מי שלא ישתכנע להשקיע במסוק 6 ערוצים ומעלה באיכות סבירה, עשוי להשקיע כסף טוב בקנייה של צעצוע שהוא ג׳אנק ולצאת עוד יותר מתוסכל. אז עדיף כבר לכוון לצעצוע איכותי, שאולי ייטע במטיס אותו התלהבות ונכונות להשקיע זמן וכסף במסוק גדול יותר. וסולו פרו זה ממש לא הוצאה משמעותית ביחס למסוק אמיתי. שלי בדרך... אבל כבר הטסתי טיסת נסיון בסולו פרו בחנות ומאד מאד נהנתי לעומת קואקסיאלי ג׳אנק שיש לי שמההטסה שלו בעיקר סבלתי.*

עד כאן חפירות... ההחלטה הסופית מבחינתי כרגע הינה על קניית טירקס בגרסת 500 esp או 550. זו ההתלבטות האחרונה והיא תלויה בשיקולי תקציב. וגם לגבי שלט- 6 או 7 ערוצים למרות שמה שכתבת כאן עמית בהחלט מכוון לכיוון של 7 ערוצים פוטאבה או JR. יש אישור תקציבי מוועדת הכספים (להלן, אשתי) לתחילת אוגוסט כך שלקראת סוף הקיץ אני מקווה לעבור מסטטוס ״מתעניין״ לסטטוס ״מטיס מתחיל״.*

ziki
02-07-2011, 20:19:25
מסכים עם כל מילה שנכתבה.
אמרתי ואני אומר זאת לא פעם לאנשים בשטח - קנה בזול שלם ביוקר.
אוסיף ואומר שמלבד ההטסה עצמה מומלץ לאנשים גם לקרוא יותר בנושא,ללמוד ולהבין את התאוריה מאחורי בחירת הסטאפ ואיך הכלי (מסוק) בכלל מתפקד, זה חסר אצל לא מעט מטיסים שתלויים בידע של אנשים אחרים ומשפיע באופן ישיר על רמת התחזוקה של המסוק ומכאן גם על הבטיחות.
הכלים הללו בהחלט יכולים להיות מסוכנים ולכן ההתיחסות לתחביב הזה צריכה לבוא בהתאם.

eli-f
02-07-2011, 20:21:03
friman מזל טוב
ציינו כאן ככל שיותר גדול ככה יותר יציב אז תקנה 550
אם אתה רוצה אפשר פלייברלס(תלוי בתקציב),עדיף לך לקחת FUTABA8FG
אומנם אני יודע שזה לא זול אבל אני לקחתי והוא 14 ערוצים.
אפשר להטיס איתו הכל ובתקציב זה אחד השלטים הטובים במחיר הזה.
יותר מטיסים מקצועיים מטיסים עם פוטאבה (לפחות אצלנו בצפון)
והכי חשוב סימולטור:אני ממליץ או REAL FLIGHT ומדריך.
בהצלחה

Yoav Lahav
02-07-2011, 20:33:08
היי עמית ראה תגובותי באדום.


שלום רב.
מזה כמה זמן אני מהרהר במחשבתי על נושא זה והחלטתי אחרי המון זמן להעלות אותו בגלוי למרות שהוא עובר לכולנו בדמיונינו בכל פעם מחדש.
ראשית אתחיל בכמה עובדות וקצת נוסטלגיה.
לפני כ 20 שנים בערך, מסוקי 30 עלו מעל 10 אלפים ש"ח עם ציוד גרוע יחסית להיום אבל זה היה סטייט אופ דה ארט פשוט לא היה משהו אחר אלטרנטיבי.
בשנת 2000 בערך החברות הסיניות התחילו לייצר "מסוקים להמונים" שעלו מחירים נמוכים והתקדמות הטכנולוגית הביאה לירידת המחירים של הרכיבים האלקטרונים והאיכות עלתה.
כיום ניתן לרכוש מסוקי 90 קומפלט במחירים מצחיקים יחסית ובשוק החשמליים הסטנדרטיים זה בכלל בדיחה.

המון פעמים נשאלתי מה כדאי לקנות ותמיד אני המלצתי ואמשיך להמליץ על קנייה ראשונית טובה שתוכל לשרת אותנו להמשך הדרך.
אז מהי הקניה הטובה הראשונה שלנו?
1. מערכת רדיו - נכון שאשפר להסתפק בשישה ערוצים אבל הממשקים מאוד לא נוחים, קשה להסתדר איתם לטווח הרחוק ובמוקדם או מאוחר אתה תרצה לשדרג - אז למה לקנות מלכתחילה? לכן תרכשו לפחות 7 ערוצים של חבגרה בה אתה המשתמש מבין מה אתה עושה ומצליח להבין לבד מה צריך לעשות ולא להיות תלוי במישהו אחר שיעשה לך טובה וילמד אותך או תחכה לסדנאת כיול זו או אחרת.
2. ג'ירו - חובה חובה חובה לקנות ג'ירו טוב - לא להתפשר זה יכול להוציא לך את החשק מכל המסוקים ובכלל מהתחום.
3. מטען טוב - זה ברור לא? אחרת תדפוק סוללות ויעלה לך יותר כסף...
אלה למעשה הדברים הקריטיים שעוברים איתך גם למסוק אחר ועליהם אל תתפשר ואל תחסוך כי בסופו של יום אתה תקנה שוב - אז איפה חסכת?

האם סוג המסוק הוא קריטי?
עקרונית לא, העיקר שיהיה איכותי מספיק כדי לא לפתח חופשים מיותרים שמתבטאים לרוב בחוסא דיוק גם בשלבי ריחוף.
אגב עלות החלקים לתיקון היא ממש זניחה ולכן אני לא מבין למה לקנות חלקים באיכות ירודה בחצי שקלה כשניתן לרכוש אותם מקוריים וטובים בשקל וחצי.
אם תקנה מסוק זול מהר מאוד תלמד שאתה בקרוב מאוד תקנה מסוק נורמלי ואיכותי כמו שהיית צריך לרכוש מלכתחילה - אז למה לקנות פעמיים?

לא מדוייק. כל מה שחשוב הוא שרכיבי המפתח שאחראים לאיכות הטיסה יהיו איכותיים. אתה יכול לקנות כיום קיט של 450 PRO בכמה עשרות דולרים בלידרסהובי ולקבל איכות מעולה.


להבים:
לא להתפשר על זה - זה כלי שבשניה יכול להרוג אותך או לפצוע אותך קשה ולא חסרים הדוגמאות.
להבים זולות מתפרקות, יוצרות רעידות שיביאו לפרוק הלחקים ונזקים למסוק- היום בין כה המחירים נמוכים יחסית אז לא לחסוך.

לא נכון. יש לך את ה 3D PRO ב HOBBYKING שהם מעולים ויש להם גם להבי קרבון-FG עם מילוי ג'ל 19.5 גרם ללהב. מחירים מצחיקים 4-6 דולר.
אני מטיס כיום עם האחרונים. המסוק אצלי חזק מאד ואני קצת מעבר למרחף. אולי זה לא RADIX של מר יאנגבלד אבל בהחלט אין צורך לקנות להבים במחיר יקר אם אתה לא איזה תותח על.
סוללות:
כמובן שהמותגים הם לא סתם מותגים אבל בעולם הסיני הסוללות עובדות מעולה ונותנות תמורה מלאה למחיר.

רבותי בגדול הזול בתחום הזה עולה ביוקר!
אתה לא חוסך כלום.
ואם אתה לא בטוח שזה מה שאתה רוצה אז פשוט אל תבזבז לעצמך את הכסף - מי שלא היה בטוח בעצמו בסופו של דבר פרש במוקדם או מאוחר.
כמובן לא אמליץ לאנשים להטיס עם ציוד כמו שלי אלא בהתאם ליכולתיהם אבל בהחלט אדם שיכול ואין לו בעיה אז שיקנה את הטוב ביותר ויצמד למדריך טוב והכל יהיה בסדר איתו.
אשמח לתגובות ותוספות מהחברים.
עמית

לסיכום אני מוסיף:
המסוק הטוב ביותר יהיה הכי זול שאפשר אם הכסף המשולם יושקע ברכיבי המפתח בלבד, וגם אז לפעמים אין צורך לשלם הכי יקר.
לפעמים חלק נכבד מהמחיר הוא עבור השם או סתם מחיר מנופח ואינך מקבל כל איכות נוספת מעבר למה שהייתה מקבל ברבע המחיר.

עמיתפורת
02-07-2011, 20:40:25
תמיד מגיע אלי אבא ושואל אותי איך הוא יודע שהילד יתמיד בזה לפני שהוא מוציא כסף.
התשובה שלי היא בשאלה האל הילד רואה מטוס, ציפור, עפיפון או כל מה שטס ומסתכל עליו בפליאה?
אם לא אז חד משמעית זה לא מעניין אותו וחבל על הזמן.
אני זוכר את אלון ברק שהיה ילדון הוא היה מעיף מטוסים מנייר ונוגע במאזנות של הטיסנים והיה מדבר אוכל ונושם טיסנאות זו הדוגמא הכי טובה לדעתי לעניין ההתלבטות שלך.
לעניין הכספי..
תחסוך עוד חודש חודשיים תצבור יותר כסף ותכנס כמו שצריך ואל תטיס סיזל=סיני זבל...

עמיתפורת
02-07-2011, 20:42:54
יואב תטיס אתה עם להבי הוביקינג אני על החיים שלי ושל החברים שלי לא עושה ניסויים ובטח שלא על הציוד שלי אז לכתוב לא נכון על מה שכתבתי זה בעיה קצת..

Friman
02-07-2011, 20:48:57
ציינו כאן ככל שיותר גדול ככה יותר יציב אז תקנה 550
אם אתה רוצה אפשר פלייברלס(תלוי בתקציב),עדיף לך לקחת FUTABA8FG
אומנם אני יודע שזה לא זול אבל אני לקחתי והוא 14 ערוצים.

תובנות זה דבר חשוב, אבל כמו שאמרתי מגבלות התקציב עודן קיימות ואני בכל זאת מתחיל שמנסה לחסוך כמה ג׳ובות. פחות מפריעה לי ההשקעה הראשונית ב550 (זה הפרש של 100-150 דולר יותר אם קונים Trex 550E פלייבר כקומבו לעומת 500), הסוגייה הבעייתית מבחינתי כמתחיל היא העלות הגבוהה יותר של חלקי החילוף והסוללות. אם מחברים יחד את ההפרש הראשוני של הקומבו, פלוס הפרש של כמה עשרות דולרים לכל סוללה, פלוס תוספת של הרבה עשרות דולרים על חלקי חילוף ראשוניים, זה כבר בהחלט יוצא הפרש ניכר.
ולגבי הTrex 500 esp נראה לי שיצא לי מעט יחסית לשמוע אנשים שאמרו שזה לא מסוק מספיק טוב למתחילים... הרוב הסכימו שזו בחירה מאוזנת ומתאימה, גם אם 550 עדיף. אז כאן את המדרגה התקציבית הזו טרם עברתי עם עצמי בראש. למרות שהיום ראיתי את אוהד היקר מטיס Trex 550 וזה היה פשוט תאווה לעיניים - מסוק גדול, יציב, בולט וניכר שעם המון כוח (וגם הטסה שחבל על הזמן, ברכות לטייס). זה כבר ממש נראה מסוק, וזה פתח לי מחדש את סימן השאלה שכבר כמעט היה סגור לגבי 500 ולא 550. שלא לדבר על Trex 700 ניטרו שהטיס שם בחור נחמד שלא קלטתי את שמו והיה נראה ממש גוליבר לעומת טארוט 450 חביב שהסתובב שם (באנדרטה בב״ש).*

Yoav Lahav
02-07-2011, 21:17:00
ה 3D-PRO מעולים. אפשר לשאול על מה אתה מתבסס שאתה פוסל אותם?
מנסיוני ונסיונם של טובים ממני בהרבה להבים אלו מעולים ומאפשרים טיסה מדוייקת ועומדים בכל התעללות שתעשה להם.


יואב תטיס אתה עם להבי הוביקינג אני על החיים שלי ושל החברים שלי לא עושה ניסויים ובטח שלא על הציוד שלי אז לכתוב לא נכון על מה שכתבתי זה בעיה קצת..

עמיתפורת
02-07-2011, 21:18:44
מניסיון כואב קודם חבר.
אני לא יודע מה אתם עושים למסוק אבל אצלינו זה התפוצץ באויר.

ziki
02-07-2011, 21:42:14
מניסיון כואב קודם חבר.
אני לא יודע מה אתם עושים למסוק אבל אצלינו זה התפוצץ באויר.

יואב, תקרא, תלמד ותפנים.
הלהבים של הסיני זה סכנת נפשות.
אישית ראיתי יותר מפעם אחת כאלו מתפרקות באוויר, אתה לוקח סתם סיכון מיותר.

Yoav Lahav
02-07-2011, 21:44:09
הפחדת אותי. אולי נפלת על זוג ספציפי תקול.
על אילו להבי ראש אתה ממליץ ל 450 PRO במחיר סביר?
11-12 דולר זה הגבול העליון של סביר אצלי.


מניסיון כואב קודם חבר.
אני לא יודע מה אתם עושים למסוק אבל אצלינו זה התפוצץ באויר.

Yoav Lahav
02-07-2011, 21:56:02
OK ציקי על מה אתה ממליץ במחיר סביר?
ראיתי אצל ינגבלד להבי 325 ממ ב 40 דולר. זה לא סביר אצלי.
11-12 דולר גג.



יואב, תקרא, תלמד ותפנים.
הלהבים של הסיני זה סכנת נפשות.
אישית ראיתי יותר מפעם אחת כאלו מתפרקות באוויר, אתה לוקח סתם סיכון מיותר.

wind556
02-07-2011, 22:02:07
יואב, תקרא, תלמד ותפנים.
הלהבים של הסיני זה סכנת נפשות.
אישית ראיתי יותר מפעם אחת כאלו מתפרקות באוויר, אתה לוקח סתם סיכון מיותר.






הלהבים היחידים שראיתי מתפוצצים באויר (מול קהל רב, כך שאי אפשר להכחיש את זה) זה הלהבים של אליין.
מעולם לא ראיתי את זה קורה בלהבים מכל סוג אחר.

ziki
02-07-2011, 22:06:48
הלהבים היחידים שראיתי מתפוצצים באויר (מול קהל רב, כך שאי אפשר להכחיש את זה) זה הלהבים של אליין.
מעולם לא ראיתי את זה קורה בלהבים מכל סוג אחר.

באופן כללי הלהבים של אליין בסדר גמור (לא הטובות ביותר אבל טובות), היתה בעיה בעבר עם סידרה אחת אבל למיטב ידיעתי שם זה נגמר ואין איתם בעיות.
"במדרג" הלהבים, הסיניות למינהם נמצאות איי שם למטה, אין ספק שזו הבחירה הכי פחות ראוייה והכי מסוכנת.

ziki
02-07-2011, 22:07:50
OK ציקי על מה אתה ממליץ במחיר סביר?
ראיתי אצל ינגבלד להבי 325 ממ ב 40 דולר. זה לא סביר אצלי.
11-12 דולר גג.

בגישה שלך אתה צריך להחליף תחביב או לרכוש ביטוח טוב.

עמיתפורת
02-07-2011, 22:13:48
צודק ציקי אני במקומך לא מטיס וחוסך עוד 12 דולר ללהבי אליין הם מצויינות ועושות את העבודה מעולה.

Yoav Lahav
02-07-2011, 22:36:14
מה הלינק בו אפשר לקנות להבים כאלה במחיר הזול ביותר כולל משלוח?


צודק ציקי אני במקומך לא מטיס וחוסך עוד 12 דולר ללהבי אליין הם מצויינות ועושות את העבודה מעולה.

עמיתפורת
02-07-2011, 22:43:55
תעשה סקר שוק חבר

kal1311
02-07-2011, 22:50:40
מה הלינק בו אפשר לקנות להבים כאלה במחיר הזול ביותר כולל משלוח?

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=4092

wind556
02-07-2011, 23:22:42
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6592


הלהבים האלו מתחרים מבחינת חוזק ואמינות בלהבים שעולים פי שניים ויותר מהם
יש להם שזירה ייחודית של הקרבון וכתוצאה מכך המבנה חזק ביותר, וגם בריסוקים אכזריים הם לא מפזרים חלקים לכל עבר
בתאונות קלות הם עמידים כמו להב פלדה
הפרופיל שלהם מספק את הסחורה, ונעים מאד להטיס איתם.
לא תמצא בטווח המחירים הזה משהו טוב יותר, וכאמור הם טובים גם מאלה שעולים הרבה יותר.

Yoav Lahav
03-07-2011, 05:35:44
עודד הלינק ששלחת לא טוב ל 450.
האם ה TIG האלה גם כן טובים:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6603
תודה


http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6592


הלהבים האלו מתחרים מבחינת חוזק ואמינות בלהבים שעולים פי שניים ויותר מהם
יש להם שזירה ייחודית של הקרבון וכתוצאה מכך המבנה חזק ביותר, וגם בריסוקים אכזריים הם לא מפזרים חלקים לכל עבר
בתאונות קלות הם עמידים כמו להב פלדה
הפרופיל שלהם מספק את הסחורה, ונעים מאד להטיס איתם.
לא תמצא בטווח המחירים הזה משהו טוב יותר, וכאמור הם טובים גם מאלה שעולים הרבה יותר.

עמיתפורת
03-07-2011, 05:37:33
שמע עודד זה ידוע שאני לא מסכים עם מה שאתה אומר.
הלהבים הללו מפתחות פלאטרים שמביאים לרעידות ועודף קשיחות או עודף גמישות לעיתים גורמים נזקים.
סלח לי אבל יש סיבה למה הם עולות 4-10 דולר וזה כי הם סיזל בלבד.

אני חושב שלך יש לא מעט השפעה על המתחילים ובאמת שלא איכפת לי שיטיסו גרוטאות של 100 דולר אבל לפחות שיקנו להב בטיחותית וחזקה שלא תהרוג אותם או מישהו אחר.

guy1a
03-07-2011, 07:37:58
עמית, אני באמת לא מטיס ברמה בין לאומית ...

אבל יש לי שאלה וניקרא לה שאלת מתחיל ... האם אתה רואה להבים מתפוצצים על ימין ועל שמאל ?
כי אני לא, מצד שני אני לא מטיס כל כך הרבה זמן. מצד שלישי, כן מסתכל בשטחי ההטסה ...

גם לא מוצא בפורומים בחו"ל כל כך הרבה מידע על להבים מתפוצצים באויר ...
מצד שלישי אני גם אלוף בריסוקים ולמרות זאת חוץ מלהב אחד שנישבר בריסוק וגם אז החלקים נישארו יחד .. לא ראיתי משהו כזה.

השאלה שלי היא, האם לא מגזימים פה בפחדים ?

כי אם לקחת את הדברים שלך כפשוטם ... אתה אומר, מי שלא יכול / רוצה להשקיע מאות דולרים על חלקים מתכלים ( מאד ) שלא יבוא בכלל ...

זה לקחת את המהפכה של הסינים שהכניסה את התחביב לכל בית ... ולבטל אותה ! לחזור לימים של מסוק מינימלי ב 10000 שח

ziki
03-07-2011, 08:07:31
עמית, אני באמת לא מטיס ברמה בין לאומית ...

אבל יש לי שאלה וניקרא לה שאלת מתחיל ... האם אתה רואה להבים מתפוצצים על ימין ועל שמאל ?
כי אני לא, מצד שני אני לא מטיס כל כך הרבה זמן. מצד שלישי, כן מסתכל בשטחי ההטסה ...

גם לא מוצא בפורומים בחו"ל כל כך הרבה מידע על להבים מתפוצצים באויר ...
מצד שלישי אני גם אלוף בריסוקים ולמרות זאת חוץ מלהב אחד שנישבר בריסוק וגם אז החלקים נישארו יחד .. לא ראיתי משהו כזה.

השאלה שלי היא, האם לא מגזימים פה בפחדים ?

כי אם לקחת את הדברים שלך כפשוטם ... אתה אומר, מי שלא יכול / רוצה להשקיע מאות דולרים על חלקים מתכלים ( מאד ) שלא יבוא בכלל ...

זה לקחת את המהפכה של הסינים שהכניסה את התחביב לכל בית ... ולבטל אותה ! לחזור לימים של מסוק מינימלי ב 10000 שח

אני ממש לא מסכים לכל מה שכתבת
גם אם כמטיס מתחיל אתה נהנה להטיס עם הלהבים הזולות ומרגיש איתם בנוח על המסוק עדיין יש כאן את עניין הבטיחות.
פגיעה של להב שמתנתקת מהמסוק יכולה להסתיים באסון או בפציעה חמורה מאד.
גם אם זה לא יקרה הרי שפגיעה בקרקע של להב לא איכותית תגרום לשבבים לעוף לכל עבר (אתה לא רוצה לעמוד שם כשזה קורה) ואת זה כבר ראיתי קורה מספר פעמים בעוד שלהב איכותית תשאר בחתיכה אחת ולא תתפזר.
יש כאן עניין של בטיחות ממדרגה ראשונה, צר לי שיש לא מעט מטיסים שהעניין הזה בכלל לא מפריע להם ומבחינתם כל עניין התחביב הזה בנוי על עיקרון של העיקר להטיס ובזול בלי להבין בכלל מה ההשלכות של מה שהם עושים וזה נכון לא רק לגבי הלהבים.
מי שמסגל לעצמו בתחביב הזה הרגל של קנייה של ציוד זול לאורך זמן מסכן את עצמו וגרוע מכך את הסובבים אותו.
אין כאן 100% של ביטחון אבל איך שאני רואה את זה לכל מטיס יש אחריות אישית בעניין כשהוא מגיע לשטח להטיס, לא פעם נתקלתי בתופעות של זלזול בשטח ובאנשים באותו רגע פשוט קיפלתי ציוד וישבתי בצד.
צריך להבין שלא מדובר כאן בנושא שניתן להקל בו ראש.

guy1a
03-07-2011, 08:11:00
אבל ציקי ידידי

לא אמרתי, שאלתי ... היתה פה שאלה, לא אמירה.

phaima
03-07-2011, 08:19:35
אם אני לא טועה לצערנו כבר היה לנו מקרה בארץ של ילד קטן שנפגע ממסוק..(לא ממש מכיר את הפרטים)
בעיניין הלהבים..מדובר פה גם על להבי עץ? או עיקר הבעיה בלהבים זה קרבון\פיברגלס\פלסטיק(אם יש דבר כזה) ?

wind556
03-07-2011, 08:59:38
שמע עודד זה ידוע שאני לא מסכים עם מה שאתה אומר.
הלהבים הללו מפתחות פלאטרים שמביאים לרעידות ועודף קשיחות או עודף גמישות לעיתים גורמים נזקים.
סלח לי אבל יש סיבה למה הם עולות 4-10 דולר וזה כי הם סיזל בלבד.

אני חושב שלך יש לא מעט השפעה על המתחילים ובאמת שלא איכפת לי שיטיסו גרוטאות של 100 דולר אבל לפחות שיקנו להב בטיחותית וחזקה שלא תהרוג אותם או מישהו אחר.





עמית, לזכותך יאמר שאת אי ההסכמה שלנו אתה מבטא בצורה עניינית ומקצועית, ולא בהתלהמות כמו שדי מקובל כאן, ועל כך אני מעריך אותך.
דבר שני, הלהבים הספציפיים הנ"ל הם בינוניים בעלות, (30$) אבל התופעות שאתה מתאר מעולם לא קרו להם לא אצלי ולא אצל אחרים.
אאלו להבי אמצע הדרך מבחינת מחיר, ואמנם יש טובים מהם, אבל הם יותר ממספקים עבור רוב המטיסים

wind556
03-07-2011, 09:01:04
אם אני לא טועה לצערנו כבר היה לנו מקרה בארץ של ילד קטן שנפגע ממסוק..(לא ממש מכיר את הפרטים)
בעיניין הלהבים..מדובר פה גם על להבי עץ? או עיקר הבעיה בלהבים זה קרבון\פיברגלס\פלסטיק(אם יש דבר כזה) ?



המקרה שבו ילד נפגע לא היה כתוצאה מהתפרקות כלשהי. המסוק עצמו פגע בילד. זאת היתה תאונה טראגית ולא ציוד ירוד

wind556
03-07-2011, 09:05:13
היי עמית ראה תגובותי באדום.



לסיכום אני מוסיף:
המסוק הטוב ביותר יהיה הכי זול שאפשר אם הכסף המשולם יושקע ברכיבי המפתח בלבד, וגם אז לפעמים אין צורך לשלם הכי יקר.
לפעמים חלק נכבד מהמחיר הוא עבור השם או סתם מחיר מנופח ואינך מקבל כל איכות נוספת מעבר למה שהייתה מקבל ברבע המחיר.




יואב, אתה מבטא את הדברים מאד מדוייק
הכי פשוט תמיד זה לקנות את הכי יקר, אבל זה רחוק מלהיות הכי יעיל במונחי עלות מול תועלת.
הסף התחתון הוא תמיד בטיחות. אבל גם שם אין צורך לתת למותג לסנוור אותך. גם מותגים לוקים לעיתים, וברוב המקרים בדיוק באותם אחוזים כמו ציוד זול וטוב אחר.
וכן, המילים זול וטוב כן מתחברות כשאתה יודע מה לקנות.
המחיר אינו ערובה לאיכות, רק איכות היא ערובה לאיכות , וכולנו יודעים שחברות מנצלות מיתוג כדי להעלות מחירים

eli-f
03-07-2011, 09:07:29
תובנות זה דבר חשוב, אבל כמו שאמרתי מגבלות התקציב עודן קיימות ואני בכל זאת מתחיל שמנסה לחסוך כמה ג׳ובות. פחות מפריעה לי ההשקעה הראשונית ב550 (זה הפרש של 100-150 דולר יותר אם קונים Trex 550E פלייבר כקומבו לעומת 500), הסוגייה הבעייתית מבחינתי כמתחיל היא העלות הגבוהה יותר של חלקי החילוף והסוללות. אם מחברים יחד את ההפרש הראשוני של הקומבו, פלוס הפרש של כמה עשרות דולרים לכל סוללה, פלוס תוספת של הרבה עשרות דולרים על חלקי חילוף ראשוניים, זה כבר בהחלט יוצא הפרש ניכר.
ולגבי הTrex 500 esp נראה לי שיצא לי מעט יחסית לשמוע אנשים שאמרו שזה לא מסוק מספיק טוב למתחילים... הרוב הסכימו שזו בחירה מאוזנת ומתאימה, גם אם 550 עדיף. אז כאן את המדרגה התקציבית הזו טרם עברתי עם עצמי בראש. למרות שהיום ראיתי את אוהד היקר מטיס Trex 550 וזה היה פשוט תאווה לעיניים - מסוק גדול, יציב, בולט וניכר שעם המון כוח (וגם הטסה שחבל על הזמן, ברכות לטייס). זה כבר ממש נראה מסוק, וזה פתח לי מחדש את סימן השאלה שכבר כמעט היה סגור לגבי 500 ולא 550. שלא לדבר על Trex 700 ניטרו שהטיס שם בחור נחמד שלא קלטתי את שמו והיה נראה ממש גוליבר לעומת טארוט 450 חביב שהסתובב שם (באנדרטה בב״ש).*
לי יש את הטירקס 550
ה 500 הוא פחות יציב וגם יחסית קל לאבד אותו באוויר(מניסיון של אחד בשטח)
עדיף לקנות 550 חד משמעית

wind556
03-07-2011, 09:08:41
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=4092





זו בדיוק הסידרה שבה ראיתי להב מתפוצץ בטיסה ראשונה. לא בגודל הזה אבל מהסוג הזה.
ושוב, זה לא אומר שזה להב רע, מבחינה אוירודינאמית הוא מעולה, אבל אינו יותר בטיחותי מכל להב אחר

liran
03-07-2011, 11:18:27
שלום לכל המכובדים,
ברשותכם אנצל את הבמה ל"פנייה נרגשת" :) לכל המתחילים באשר הם:
אני התחלתי להטיס מסוקים מונחי רדיו בשנת 1998.
באותה תקופה לא היה כל כך עם מי להתייעץ לגבי ההתחלה והיית די תלוי בחנויות שמכרו אז מסוקים בארץ,
ולמעשה, גם להם לא היה אז כל כך ידע מעשי בליווי ותמיכה במתחיל בתחום.
גם האינטרנט כפי שאנו מכירים אותו כיום היה בחיתולים, כך שיצא שהאופצייה היחידה הייתה ללכת לחנות מוכרת בסביבת מגוריך,
ולקנות את מה שהיה להם במלאי טוב או לא טוב.
המלצות מה לקנות ובכמה לקנות ואיך ללמוד ואם כדאי או לא כדאי וצריך או לא צריך הן נהדרות,
ואכן כיום המידע הרבה הרבה יותר נגיש, אך יש לקחת כל המלצה ודעה בערבון מוגבל,
וכן יש להתחשב בנסיונו ורמתו של הממליץ הן מבחינת רמת הטסה והן מבחינת רמת הבקיאות הטכנית שלו,
כי מה לעשות, מה שמתאים לו לא בהכרח יתאים לך...כן כן זו דרכו של עולם.
ולכן, בהתחלה צריך לשנס מותניים ולא להתעצל, ולקרוא ולחפור ולקרוא ולקרוא עד שתדע מה מתאים לך או לפחות
עד שתקבל מעט מושג כדי שתדע מה לשאול ולא תבזבז סתם את המדיום הנפלא הזה בשאלות ריקות מתוכן.
באותה תקופה מי שהתחיל להטיס מסוקים היה ברור כשמש שיתחיל מממסוק 30 ניטרו, כי מסוקי מיקרו חשמליים פשוט לא היו אז.
לדעתי, ללא התחשבות כרגע במחיר (מה לעשות זה תחביב יקר!! ככל שתפנימו זאת מהר יותר כך ייטב לכם) יש להעדיף מסוק גדול ככל האפשר
כי הוא יציב יותר ונראה יותר באוויר ממסוק קטן, וניתן להתאים את התנהגותו למתחיל ע"י כיוונים נכונים.
לגבי חשמלי או ניטרו זה כבר עניין של טעם וריח.
ולעניין כותרת השרשור האם זול באמת משתלם או עולה לנו ביוקר? אז לדעתי תלוי את מי שואלים...
מה שחשוב הוא שכל בחירה זולה או יקרה תעשה כשקלול של מחקר וברור מקיף עפ"י צרכיו האישיים ותקציבו של כל מטיס ומטיס, מתחיל או מקצוען כאחד.
וחשוב לא פחות, להינות ככל האפשר מהבחירות שנעשו ולא לרדוף כל היום אחרי ה"סטאפ האולטימטיבי" כי בסופו של דבר המטרה היא להטיס ;).
בהצלחה לכולם.

עמיתפורת
03-07-2011, 11:25:45
לעודד ולשאר החברים.
מיותר לספור את כמות התאונות או התפרקויות מסוקים באיכות מינוס שהתפרקו באויר, נגזרו צירים, וגריפים שהחליטו לטייל.
ועוד יותר עצוב לי שאתה בוחן את אמינותי בעניין להבים שנשברו שאויר, מסוקי קופטר שקיבלו פחת בחלקים באויר ואלקטרוניקה סינית שהיא חד פעמית במקרה הטוב.

חיסכון זה לא התחום שלנו.
את האמת יש לומר כמו שהיא.
אין לי אנטרס לומר כי להבים מסוג מסויים טובות או לא אני לא בעל אנטרס של כלום אלא רק של הבטיחות שלי ושל הסובבים אותי.*

Friman
03-07-2011, 12:29:28
אם כבר מדברים על להבים, שאלה..
איזה להבי עץ טובים יש, אם בכלל, למסוקי 550? חיפשתי וחיפשתי ומצאתי רק קרבון או פיברגלס, למעט אלו של thunder tiger:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/2_816_844/products_id/10788/n/Thunder-Tiger-550mm-Wood-Main-Rotor-Blades
וגם הם די ארוכים, 550 מ״מ- שאני לא בטוח שתואם לטירקס 550? אפילו באתר של אליין לא היה

shahar_IAI
03-07-2011, 13:27:53
חברים,

לא תצליחו לשנות פה לאף אחד את הרגלי הקנייה והביצועים בטיסה.
אל תהיו צודקים, היו חכמים!!!

שומרים על טווח בטיחות של 15-20 מטר מכל מסוק ממריא/מרחף/משתולל. ולא מטיסים בסמוך לאנשים.

עמיתפורת
03-07-2011, 14:37:30
לגבי להבי עץ המנע מהם.. קנה פיבר או קרבון המחירים זניחים בהפרשים.

Friman
03-07-2011, 14:57:14
היי עמית
הסוגייה איננה רק המחיר אלא ההמלצות שקראתי פה להתחיל עם להבי עץ בגלל סוגיית הריסוקים שתהיה צפויה לי בהתחלה - וכאן גם נכנס העניין הכספי, וגם בעיקר נושא ספיגת הנזק על ידי להבי עץ שנשברים לעומת להבי קרבון שהבנתי שעשויים להעביר חלק ניכר מעוצמת הפגיעה בריסוק למכלולים האחרים של המסוק..?

עמיתפורת
03-07-2011, 15:46:02
חבר להבי עץ נשברות באותה מהירות של להבי פיבר או קרבון שלא יספרו לך סיפורים.
פעם להבי קרבון עלו הון אז אמרו שכדאי לשבור להבי עץ היום להבי אליין הם במחירים מצויינים ולכן לא להתפשר חבר.

guy1a
03-07-2011, 16:10:10
חבר להבי עץ נשברות באותה מהירות של להבי פיבר או קרבון שלא יספרו לך סיפורים.
פעם להבי קרבון עלו הון אז אמרו שכדאי לשבור להבי עץ היום להבי אליין הם במחירים מצויינים ולכן לא להתפשר חבר.

מהנסיון האישי שלי, בריסוק עם להבי עץ לא מתעקם ה feathuing shaft עם להבי קרבון הוא כן מתעקם.
אם שווה בשביל זה ? .. לא יודע, זה עולה גרושים. לפחות ב 450.

Friman
03-07-2011, 17:20:29
מהנסיון האישי שלי, בריסוק עם להבי עץ לא מתעקם ה feathuing shaft עם להבי קרבון הוא כן מתעקם.
...

לסוגיה הזו עמית התכוונתי...
נאמר לי כמה פעמים שעדיף להתחיל עם עץ כי בהתרסקויות הם דוטקא נשברים יותר בקלות וככה עוצמת המכה עוברת פחות לרכיבים יותר מרכזיים ויותר יקרים במסוק. ואני לא מתכוון רק לציר הראשי אלא לכל מכלול הראש, גלגלי השיניים וכו׳. זה לא תקף לגבי מסוקים גדולים יותר מ450? בכל זאת גל הקונסטרוקציה שם הרבה יותר מאסיבית...

Friman
03-07-2011, 17:21:27
מהנסיון האישי שלי, בריסוק עם להבי עץ לא מתעקם ה feathuing shaft עם להבי קרבון הוא כן מתעקם.
...

לסוגיה הזו עמית התכוונתי...
נאמר לי כמה פעמים שעדיף להתחיל עם להבי עץ כי בהתרסקויות הם דווקא נשברים יותר בקלות, וככה עוצמת המכה עוברת פחות לרכיבים יותר מרכזיים ויותר יקרים במסוק. ואני לא מתכוון רק לציר הראשי אלא לכל מכלול הראש, גלגלי השיניים וכו׳. זה לא תקף לגבי מסוקים גדולים יותר מ450? בכל זאת כל הקונסטרוקציה שם הרבה יותר מאסיבית...

עמיתפורת
03-07-2011, 20:48:57
חבר יקר שים לב.
בריסוק להבים יש כלל אצבע- צירי הראש מתחלפים נקודה אחרת תתקל בויברציות ותלך הביתה כפוף ראש כי יצאת חכמולוג.
גם כני כשהייתי מרסק בהתחלה ישר בדקתי אם הצירים ישרים על משטח שייש או זכוכית רק כדי לחסוך את הכמה שקלים ואז הייתי יוצא לשטח ומקבל רעידות ועצבים זה פשוט לא שווה.
היום כשאתה מנוסה אתה יודע בדיוק מה זה סט ריסוק סטנדרטי וכבר לא בודק.
קיצר אתה לא חוסך כלום בלהבי עץ והם מצריכות איזון והדבקות בשורש והתעסקות מעצבנת.

עמיתפורת
03-07-2011, 20:50:02
אגב נדיר שמכלולי ראש נפגעים.

Friman
03-07-2011, 21:46:51
חבר יקר שים לב.
בריסוק להבים יש כלל אצבע- צירי הראש מתחלפים נקודה אחרת תתקל בויברציות ותלך הביתה כפוף ראש כי יצאת חכמולוג.
גם כני כשהייתי מרסק בהתחלה ישר בדקתי אם הצירים ישרים על משטח שייש או זכוכית רק כדי לחסוך את הכמה שקלים ואז הייתי יוצא לשטח ומקבל רעידות ועצבים זה פשוט לא שווה.
היום כשאתה מנוסה אתה יודע בדיוק מה זה סט ריסוק סטנדרטי וכבר לא בודק.
קיצר אתה לא חוסך כלום בלהבי עץ והם מצריכות איזון והדבקות בשורש והתעסקות מעצבנת.
לא הבנתי
לא חשבתי להדביק את להבי העץ אחרי שהם נשברים אם לזו כוונתך..? או שכוונתך לומר שבין אם הלהבים שהתרסקו הם מעץ או מקרבון, כך או כך אתה ממליץ להחליף בלי שאלות מיותרות את הציר בראש? ומה עוד? למה התכוונת באומרך ״ערכת ריסוק סטנדרטית״? אני בדיוק עסוק בגיבוש תובנה מה הם החלקים הרגישים במיוחד להיפגע בהתרסקות מבחינת חישובים של צפי הוצאה עתידי על חלקי חילוף. אם תוכל לפרט בכמה מילים איזה חלקים נהוג להחליף באיזה מצב, ובאיזו תדירות נוטה כל חלק להיפגע או להישחק, זה מאד יעזור לי בהתלבטות הנ״ל (מה התלבטות; אני חושב ביני לבין עצמי בלי שבאמת אני יודע אז לכן עכשיו אני שואל)

Shay
03-07-2011, 21:49:28
להבי ראש
ציר ראשי
ספינדל
גג"ש ראשי

HeliDraco
03-07-2011, 22:06:17
לסוגיה הזו עמית התכוונתי...
נאמר לי כמה פעמים שעדיף להתחיל עם עץ כי בהתרסקויות הם דוטקא נשברים יותר בקלות וככה עוצמת המכה עוברת פחות לרכיבים יותר מרכזיים ויותר יקרים במסוק. ואני לא מתכוון רק לציר הראשי אלא לכל מכלול הראש, גלגלי השיניים וכו׳. זה לא תקף לגבי מסוקים גדולים יותר מ450? בכל זאת גל הקונסטרוקציה שם הרבה יותר מאסיבית...

כפי שכתבו כאן מקודם, מכלול הראש כמעט ולא נפגע. צירים מחליפים בלאו הכי.
גג"ש ראשי נטחן בד"כ מהעצירה הפתאומית של הראש, לא חושב שיש כאן השפעה של חומר הלהבים.
מצד שני - מהנסיון שלי להבי פחמן נוטים להתקלף בריסוק בלי להתנתק, בעוד להבי עץ עלולים לפזר רסיסים שלא כדאי לעמוד בדרכם.

Ts7
03-07-2011, 22:12:01
זה היה מסע ארוך כל כך הרבה לקרוא מהתחלה ועד הסוף... אז אני מבין ומוצא את הנושא הזה מאוד מאוד חשוב כי להבים שמתנתקים מהמסוק או מתפרקים באויר עקב לחץ או כל דבר אחר באמת מפחיד ומסוכן.. והכי חשוב לחזור הביתה בריאים ושלמים..

אז לדעתי מאוד יעזור לי ולאחרים אם כל הנושא הזה יועיל באמת ! ובכדי שאכן יועיל תוכלו לתת לי שמות את מותגים וכמו שהסברתם לי המחיר לא קובע אלה האיכות!
אז לדוגמא לטירקס 450 שלי! איזה להב לקנות ולא אכפת לי להשקיע עבור הנאה ובטיחות!

תנו שמות של מותגים איכותיים דוגמאות אישיות של להבים מומלצים וזה מאוד מאוד יעזור לי להחליט מה לקנות כי מכל זה קצת התבלבלו לי הדעות..



תודה רבה :)

shlomiv10
03-07-2011, 22:28:23
את האמת לא ממש קראתי את כל השרשור והתגובות אבל בהחלט יש פערים משמעותיים בין החלקים המקוריים ללא מקוריים ולא כפי שנטען מה שכן דווקא ממש בזמן הזה וזו גם הסיבה שאני מגיב הלך לי ההאב ב-500 והחלטתי לנסות האב של HK שעולה פחות ממחצית אני מקווה שלא אתאכזב וכך בעתיד אני רוצה לפתח יכולת אבחנה של מה אפשר לקנות חיקוי מבלי להוריד מרמת הביצוע והאיכות כי כן אני חושב שאפשר לחסוך הרבה כסף ובפרט למרסק סדרתי כמוני.

עמיתפורת
03-07-2011, 23:03:03
איזה האב הלך לך ואיך בדיוק?

Friman
04-07-2011, 17:30:48
לי יש את הטירקס 550
ה 500 הוא פחות יציב וגם יחסית קל לאבד אותו באוויר(מניסיון של אחד בשטח)
עדיף לקנות 550 חד משמעית
מה מבחינת בטיחות? ה550 הוא בכל זאת מכונה גדולה ורצינית. לא שנראה לי שכייף להיתקל במסוק 500 מונע, אבל נראה לי שהפוטנציאל לנזק גבוה יותר כשמדובר בתקלה או טעות עם מסוק 550, לא?
דווקא בנקודה הזו אני רואה יתרון להוריקאן שמאפשר להתחיל בגרסת 500 (וגם אז ארוך יותר ביחס לטירקס 500 ב6 סמ׳) ולשדרג אותו בהמשך כשעוברים את שלב הריחופים לגרסת 550 בעלות סבירה למדי, בהנחה שמראש שמים עליו סטאפ מתאים.. האם זה אפשרי לבחור מראש סטאפ כזה שיתמוך בשידרוג עתידי מבחינת מנוע, בקר, סרבואים?

guy1a
04-07-2011, 19:38:57
פריימן ידידי ...

זה דיי משעשע לקרוא את השאלות שלך ולעקוב אחרי ההתלבטויות ...

אני מציע שמראש תלך על טירקס 700, אתה התחלת מ 400 ... 450 ... 500 ... ועכשיו אתה ב 550 .. מפה לסוף הדרך לא נישאר הרבה !
יש רק 600 והופה אתה בסוף. :)

שלא יצא ח"ח שאני ציני או משהו, אני באמת משועשע ...
לדעתי .. פשוט תקנה כבר משהו ותתחיל להטיס !!

בתור אחד שהתמודד עם הקשיים שמציב 450 ( כמו שעשו מאות ו/או אלפים לפני ) השד אינו כה נורא !
זה בסה"כ צעצוע !

:)

Friman
04-07-2011, 19:54:27
אהלן גיא
ראשית אני נהנה גם מהלמידה המקיפה של הנושא. תהליך ההתלבטות וחקר הנושא לעומק מעניינים אותי ומהנים עבורי.
אני מניח שלא באמת אוכל לקפוץ על כל המדרגות בדרך ולהתחיל ישר מהסוף... אבל אני כן רוצה ללמוד מנסיונם וחוכמתם של אחרים ולהשתדל להימנע מבזבוז כספים מיותר וידוע מראש - והדרך הבטוחה למסלול שכזה לדעתי היא קנייה חפוזה מהשרוול ללא חשיבה קדימה. וזאת מעבר לכך שעקב סוגיות כלכליות ברמה המשפחתית, תאריך היעד שלי לקניית המסוק הראשון הינו תחילת אוגוסט הקרוב. אז עד אז אני משקיע את זמני בלמידה ובהקשבה לדעות השונות. לא בשביל לאמץ לעצמי אחת מהן בהכרח, אלא כדי להכיר את השיקולים השונים ולקבל החלטות מושכלות בבוא הזמן.

Friman
18-07-2011, 11:19:52
לגבי להבי עץ המנע מהם.. קנה פיבר או קרבון המחירים זניחים בהפרשים.
אני אכן בשלב חיפושים אחרי להבים חלופיות איכותיות ובטיחותיות מספיק לשלב הלמידה ההתחלתי של הריחופים, אך במחיר סביר..
כוונתי הייתה לקנות להבי קרבון 425 מקוריים של אליין ב39$ אך מצד שני זה לא זול, ואם הם ייתרסקו לי בשבוע הראשון זה יהיה די מבאס.
נתקלתי באתר mainhobbies בשני זוגות להבי פיברגלס של חברות שלא שמעתי את שמן פה בעבר:
Protek 430 FG 17$
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/2_816_844/products_id/37383/n/ProTek-R-C-430mm-Fiber-Glass-Rotor-Blades

Compass 430 FG 19.5$
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/2_816_844/products_id/143067/n/Compass-Model-430mm-Fiberglass-Rotor-Blades

אני רואה שבגדול האתר הזה מוכר מוצרים של חברות גדולות ומוכרות ופחות מוכר ג׳אנק. האם מישהו מכיר את הלהבים הללו ויודע לומר מה איכותם?
באופן כללי אשמח לקבל המלצות ללהבי 425 מ״מ באיכות סבירה, ובעלות סבירה... אני לא מכוון ללהבים בדולרים בודדים בהכרח אבל אם יש משהו סביר בפחות מ40$, זה יהיה נחמד :-)
ראיתי אגב גם להבי 425 של Gaui ב30$, איך הם?
למרות שהמחיר הזה כבר מתחיל להיכנס לי לקטגוריית ה״זה קצת יקר, לא?״. אם יש המלצות פחות יקרות אשמח, כפי שאמרתי קודם.
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6533

kal1311
18-07-2011, 11:27:11
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=337_217&products_id=7664

Friman
18-07-2011, 11:32:48
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=337_217&products_id=7664
אלו להבים של הירובו?
יש לך נסיון איתם? מספיק בטיחותיות ואיכותיות למתחיל מ0 שכמותי?

guy1a
18-07-2011, 11:50:19
מתחיל מ 0

מוטב לו קודם כל שירסק בסימולטור
כי במציאות זה יקר. באמת יקר.

וכשהוא כבר יודע לא לרסק אז לאמשנה מה הוא מרסק ... זה יכול להיות פעם בשבוע ופעם ב 4 חודשים ....
אתה לא באמת מטיס עם להבי זבל כי יש סיכוי שעוד שניה תרסק ... נכון ?
:)

עמיתפורת
18-07-2011, 19:59:06
.פרימן
כמו שתמיד אני אומר, אני לא מבין למה אתה חושב שתפוצץ בתדירות כזו?
חבר, אם אתה מרסק ככה אתה צריך ללמוד - קח מדריך תאמין לי יעלה לך הרבה פחות עצבים גם.\ושוב - אל תתפשר!!!!!! על איכות הלהבים!

Friman
18-07-2011, 21:42:17
.פרימן
כמו שתמיד אני אומר, אני לא מבין למה אתה חושב שתפוצץ בתדירות כזו?
חבר, אם אתה מרסק ככה אתה צריך ללמוד - קח מדריך תאמין לי יעלה לך הרבה פחות עצבים גם.\ושוב - אל תתפשר!!!!!! על איכות הלהבים!
מה זה לא להתפשר עמית? מבחינתך?
אליין וצפונה? להבים של Gaui זה התפשרות למשל?
אני לא שואל כדי להתווכח אלא באמת כדי לשמוע מה הקריטריון ל״להבים בסדר״ מנקודת מבטך.
וכן, אני מניח שכשהמסוק יגיע ואתחיל בבנייה אתחיל במקביל להתעניין גם לגבי הדרכה. עד אז מקווה שכבר יגיע השלט לסימולטור ואתחיל להתאמן

SEVEN
18-07-2011, 22:23:56
מה זה לא להתתשר עמית? מבחינתך?
אליין וצפונה? להבים של Gaui זה התפשרות למשל?
אני לא שואל כדי להתווכח אלא באמת כדי לשמוע מה הקריטריון ל״להבים בסדר״ מנקודת מבטך.
וכן, אני מניח שכשהמסוק יגיע ואתחיל בבנייה אתחיל במקביל להתעניין גם לגבי הדרכה. עד אז מקווה שכבר יגיע השלט לסימולטור ואתחיל להתאמן

דעתי בלבד,
אני לא הייתי רוכש להבים בסכום יקר להתחלה (סאב, אדג' וכו ...), יש להבים זולות ומצוינות שאני אישית מחזיק ברשותי
וראיתי כמה שמשתמשים בהן ללא בעיות, הן עולות 12.99$.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10696
מה גם שניסיתי להבי עץ שרכשתי באיביי למסוק 500 והן מצויינות.
אני אישית די מפחד לרחף בגובה העיניים ותמיד מרחף גבוה מעל הראש בכדי לצמצם סיכון לי ולסביבה וזה לא קשור לסוג הלהבים, כמו שכבר שמעת היו מקרים של להבים יקרות יותר שהתפוצצו
ואני אישית ראיתי ברגי ספינדל נגזרים, ואת הבורג לא מעניין סוג הלהב. בשני המקרים (סרגי ספינדל, פיצוץ להב) הלהבים מתעופפות להן.