PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע אליין MX500 מיסבים מתפרקים כל 8 טיסות



kondason
02-07-2011, 19:56:59
שלום לכולם.

יש לי טירקס 500 חדש.
כל 8 טיסות מתפרקים לי 2 המיסבים של המנוע.
לא מבין מה הסיבה.
הקיט נרכש בחו"ל
הורכב ע"י ישראל אסולין.

מה הסיבה שהולכים המיסבים?

wind556
02-07-2011, 21:53:44
לא יכול להיות...
מוצר של אליין מתפרק???

תמורת 20$ תקבל מנוע שלא יתפרק לך אף פעם

עמיתפורת
02-07-2011, 22:30:01
גש לאלון מהוגי ניטרו קנה ממנו מנוע גורילה מקס 1680kv המסוק שלך לא היה חיה כמו זה שיהיה אחאי המנוע הזה.. אני מטיס איתו וזה מדהים כמו כוח יש לו.

עמיתפורת
02-07-2011, 22:31:05
הובי ניטרו רעננה

kondason
03-07-2011, 00:10:12
מנוע אחר זה לא פתרון.

עודד התגובה שלך לא לענין, בכל מקום אתה נדחף ומנסה להשחיר את אליין.

אני מעוניין להבין מה הסיבה שגורמת למיסבים להתפרק.

ראיתי אנשים שמטיסים עם מנוע כזה המון ואין להם בעיה כזאת.

אין לכם רעיונות?

bendisar
03-07-2011, 00:15:46
יש מצב שהמנוע לא מאוזן וגומר את המיסבים
עוד אופציה, מאשינג הדוק מידי (כלאמר פניון קרוב מידי לגלגל שיניים ראשי) יכול לגרום לתופעה הזאת
נסה לחפש בנוסף גם מיסבים איכותיים, המיסבים המקוריים של אליין לא משהו
אם הבעייה ממשיכה אני ממליץ ליצור קשר עם המוכר/חנות ממנה רכשת

kondason
03-07-2011, 08:12:36
bendisar תודה רבה על התשובה.

איך אני עושה מאשינג נכון?

איך אני בודק מנוע לא מאוזן?

ושאלה אחרונה, איך אני פותח את המנוע להחליף מיסבים?

wind556
03-07-2011, 08:52:28
מנוע אחר זה לא פתרון.

עודד התגובה שלך לא לענין, בכל מקום אתה נדחף ומנסה להשחיר את אליין.

אני מעוניין להבין מה הסיבה שגורמת למיסבים להתפרק.

ראיתי אנשים שמטיסים עם מנוע כזה המון ואין להם בעיה כזאת.

אין לכם רעיונות?






אני לא מנסה להשחיר את אליין, אני חושב שזו חברה מצויינת עם מוצרים טובים
אבל עושים מהם אלוהים, מה שהם לא. זאת עוד חברה עם מוצרים סבירים וגם הם לא חסינים מתקלות שיש לכל חברה זולה וטובה (רק שהם יקרים).
וגם אני ראיתי מנועים כאלה שעובדים מצויין, אבל ראיתי גם מנועים מהסיני שעובדים לא פחות טוב ולעיתים יותר טוב ובפחות כסף.
וההצעה שלי למנוע אחר לא היתה צינית אלא לגמרי עניינית.
קצת פרופורציות והכל יהיה בסדר.

ולגבי התפרקות מיסבים, אליין לא מייצרים מיסבים, וגם אף חברה אחרת לא. כולם רוכשים את המיסבים מיצרני מיסבים, כך שלא המיסב אשם אלא שהבעייה נמצאת במנוע עצמו.
חוסר איזון היה יוצר וויברציות שהיית מרגיש, לעומת זאת אי דיוק ברגיסטרציה של בית המיסב יכולה להיות הסיבה. ואם זה כך הפתרון היחיד זה החלפת מנוע.

Shahars
03-07-2011, 12:03:26
לא יכול להיות...
מוצר של אליין מתפרק???

תמורת 20$ תקבל מנוע שלא יתפרק לך אף פעם

סתם מתוך עניין- על איזה מנוע אתה ממליץ? האדום של טורניג'י ל-500?

שחר.

Shahars
03-07-2011, 12:07:16
קונדסון- מאיפה אתה בארץ..?

יש לי טירקס 500 עם המנוע הישן (V1) והוא החזיק זמן רב בצורה טובה מאוד.

המנועים המקוריים של אליין הם באמת לא פאר הטכנולוגיה אבל יותר ממתאימים למתחילים כך שהבעיה שאתה מתאר יכולה להיות נעוצה בטעות הרכבה (ענייני מרחקים או שמשהו מפעיל לחץ על המנוע) או פשוט שנפלת על מנוע דפוק מהמפעל (גם זה יכול לקרות).

אני מניח שלך יש את המנוע החדש של אליין שע"פ חוות דעת שקראתי, טוב יותר מהמנוע הישן שיש לי.

אני חושב שלפני שאתה מתחיל לפרק שם הכל תתן למישהו שמבין לראות את המסוק ואת המנוע.

בהצלחה
שחר

bendisar
03-07-2011, 12:51:36
bendisar תודה רבה על התשובה.

איך אני עושה מאשינג נכון?

איך אני בודק מנוע לא מאוזן?

ושאלה אחרונה, איך אני פותח את המנוע להחליף מיסבים?
אתה אומר שהמנוע הורס מיסבים כל 8 טיסות, האם ביצעת 8 טיסות עם המסוק ואז הלכו המיסבים רק פעם אחת, או שכבר החלפת מיסבים והתופעה חזרה על עצמה?
מאשניג נכון- אני אישית עושה זאת לפי רגש, שלגלגל שיניים הראשי יהיה ממש קצת מאוד תנועה מצד לצד. (משהו כמו ממ' או אפילו פחות לכל צד)
השיטה הפשוטה היא לקחת רצועת נייר פשוט, לסובב עם היד את הגלגל שיניים ולהזין את הרצועה בין הגלגל שיניים לפניון. עם הרצועה נקרעת אז המאשניג הדוק מידי. אם הרצועה יוצאת כמו אקורדיון אז המאשניג בסדר.
מנוע לא מאוזן זו אופצייה די נדירה, אבל דבר כזה יגרום לוויברציות בתדר גבוה (שיותר קשה להבחין בהן במסוק) אבל בדרך קשה לי להאמין שזה המקרה
מה שכן, קח בחשבון שהמיסבים שאליין משתמשים בהם במנועים לא איכותיים יותר מידי (בלשון המעטה) ולא פעם שמעתי על מנועים מסדרת ה-MX שהלכו להם המיסבים.
הדבר הרבה פעמים נפתר על ידי החלפת המיסבים בכאלה איכותיים (כדוגמאת אלה של חברת BOCA BREARINGS). גם בארץ ניתן לרכוש מיסבים איכותיים ברחוב צ'לנוב בתל אביב.
לגבי פתיחת המנוע להחלפת מיסבים- אני ממליץ לך לחפש מישהו מבין עניין בנושא שמכיר את סדרת ה-MX של אליין, מכיוון שאני ספציפית לא מכיר את מבנה המנועים האלה לעומק

ziki
03-07-2011, 13:18:27
אני לא מנסה להשחיר את אליין


לא אמרו שאתה מנסה, אמרו שאתה משחיר :)

wind556
03-07-2011, 13:18:31
סתם מתוך עניין- על איזה מנוע אתה ממליץ? האדום של טורניג'י ל-500?

שחר.




קח למשל את זה, אם אתה רוצה מנוע מאד חזק:
://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9258

יש הטוענים שהוא עדיף על סקורפיון


או את זה שהוא יותר חלש במעט , אבל בהחלט מספק , ויותר זול במעט:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11182
יש כמובן עוד אפשרויות

wind556
03-07-2011, 13:22:57
לא אמרו שאתה מנסה, אמרו שאתה משחיר :)


לעמעם טיפה את הורוד זה לא להשחיר :cool:
עדיין לדעתי אליין חברה מצויינת ואף פעם לא טענתי אחרת
ואם אמירת האמת משחירה, המצב שחור משחור ;).

חוץ מזה אתה מזכיר לי בדיחה עתיקה:
איש אחד ניגש לבעל מטע שזיפים ושאל אותו איזה זן השזיף
אמר לו האיש: "שזיף שחור"
שאל השני: "אז למה הוא אדום?"
ענה בעל המטע: "כי הוא עוד ירוק"
:cool:


(משום מה תמיד שאתה מגיב אני נזכר בבדיחה- המשך כך)

ziki
03-07-2011, 14:18:57
(משום מה תמיד שאתה מגיב אני נזכר בבדיחה- המשך כך)

אם אני אתחיל להיזכר כמה פעמים גרמת לי לצחוק כאן בפורום אני אצטרך לפתוח שירשור של "סיכום תקופה במספרים"
בכל מקרה לצחוק זה דבר בריא, חבל שלא כל אחד מבין את זה.
דרך אגב, בדיחה טובה.

kondason
03-07-2011, 15:00:06
4 דקות והמיסבים בחוץ. (אחרי תדרוך של 2 דקות בטלפון מישראל) הציר כחול והמיסבים גמורים. הזמנתי פעמיים ציר ומיסבים מחו"ל 11$ היחידה.
איך עושים משינג נכון?

Yoav Lahav
03-07-2011, 18:59:23
חבריקו תיקח תמנוע שעודד אמר לך
www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9258
ותפסיק לבזבז לעצמך כסף זמן וטרחה על שטויות. המסוק שלך יהפוך לטיל בליסטי כמובן בהנחה ששאר הציוד תומך בביצועים המכסימליים של מנוע זה.
בעיות המיסבים יעלמו בסבירות גבוהה מאד.
ואז... אני מזמין אותך לתחרות מהירות מול ה 450 שלי. יהיה מעניין.




שלום לכולם.

יש לי טירקס 500 חדש.
כל 8 טיסות מתפרקים לי 2 המיסבים של המנוע.
לא מבין מה הסיבה.
הקיט נרכש בחו"ל
הורכב ע"י ישראל אסולין.

מה הסיבה שהולכים המיסבים?

T_A
03-07-2011, 19:23:49
עבדתי עם המנוע הזה TYPHOON 500 , מהיר מאוד , מהיר מידי , הרבה כח גם , שמתי פיניון 11T כדי להוריד מהירות.

הבעיה שהוא לא יעיל בכלל , אותה סוללה ומנוע 500MX קיבלתי שתי דקות יותר של טיסה

Yoav Lahav
03-07-2011, 19:31:01
תכוון גרף פסיעה ומצערת באופן אופטימלי למנוע ואז תקבל ממנו גם כן אותו הזמן אם לא יותר.
קרא את תגובות המשתמשים בדף המנוע ב HK. אם סתם החלפת מנוע בלי לטפל בכל הפרמטרים הנגזרים מכך לא פעלת נכון.



עבדתי עם המנוע הזה TYPHOON 500 , מהיר מאוד , מהיר מידי , הרבה כח גם , שמתי פיניון 11T כדי להוריד מהירות.


הבעיה שהוא לא יעיל בכלל , אותה סוללה ומנוע 500MX קיבלתי שתי דקות יותר של טיסה

shlomiv10
03-07-2011, 21:52:45
אין צורך להחליף את המנוע היתה לי את אותה התופעה לך למיסבי חולון או לכל חנות שמתמחה במיסבים תחליף את שני המיסבים המקוריים ותקבל מנוע כמו חדש.

wind556
03-07-2011, 22:00:20
אין צורך להחליף את המנוע היתה לי את אותה התופעה לך למיסבי חולון או לכל חנות שמתמחה במיסבים תחליף את שני המיסבים המקוריים ותקבל מנוע כמו חדש.



שלומי, המיסבים וההתעסקות איתם עולה כמו מנוע חדש ויותר טוב.
ואם הלכו לו המיסבים יותר מפעם אחת הבעייה לא במיסבים אלא בגוף המנוע עצמו, וגם המיסבים החדשים ילכו.
אין כאן שום בעיית מאשינג, אני מנחש שגוף המנוע לא מדוייק וזאת סובה מצויינת להרס קבוע של מיסבים.

לגבי המנוע טייפון, אם תפצה על הKV הגבוה ביחס העברה נכון תגיע ליותר יעילות .
פיצוי דרך גרף מנוע מוריד יעילות

Yoav Lahav
03-07-2011, 22:05:55
עודד, ההתאמה למנוע כלשהו היא שילוב של הרבה פרמטרים בינהם יחס תמסורת וכמה פסיעה בכמה מצערת. כאשר כל הפרמטרים מכוונים יפה
מגיעים ליעילות הכי טובה.


שלומי, המיסבים וההתעסקות איתם עולה כמו מנוע חדש ויותר טוב.
ואם הלכו לו המיסבים יותר מפעם אחת הבעייה לא במיסבים אלא בגוף המנוע עצמו, וגם המיסבים החדשים ילכו.
אין כאן שום בעיית מאשינג, אני מנחש שגוף המנוע לא מדוייק וזאת סובה מצויינת להרס קבוע של מיסבים.

לגבי המנוע טייפון, אם תפצה על הKV הגבוה ביחס העברה נכון תגיע ליותר יעילות .
פיצוי דרך גרף מנוע מוריד יעילות

kondason
04-07-2011, 07:32:21
עודד יואב לא מעוניין באנשי מכירות סיניים. אתם אמורים לקבל מהסינים תמלוגים, כל שרשור אתם רק מעוניינים להראות שיש אלטרנטיבה בפחות כסף אצל הסינים.

מבחינתי הסינים לא קיימים בכלל. במציאות האלטרנטיבות הללו נחותות ברמת הביצועים נצילות איכות החומרים והאמינות. בשבילי סינים זה אורז בלבד, אתם יודעים מה, גם סוללות.

לגבי כיוון לגורם לסיבה, הציר ירד כחול, מה שמצביע על התחממות כגורם אפשרי להריסת המיסבים. עד כמה שאני זוכר המנוע ירד בכל הטיסות חם. עד חם מאוד.

תזרקו רעיונות, איך אני מוריד את טמפרטורת המנוע. או מה גורם לו להתחמם?

kal1311
04-07-2011, 08:18:41
עודד יואב לא מעוניין באנשי מכירות סיניים. אתם אמורים לקבל מהסינים תמלוגים, כל שרשור אתם רק מעוניינים להראות שיש אלטרנטיבה בפחות כסף אצל הסינים.

מבחינתי הסינים לא קיימים בכלל. במציאות האלטרנטיבות הללו נחותות ברמת הביצועים נצילות איכות החומרים והאמינות. בשבילי סינים זה אורז בלבד, אתם יודעים מה, גם סוללות.

לגבי כיוון לגורם לסיבה, הציר ירד כחול, מה שמצביע על התחממות כגורם אפשרי להריסת המיסבים. עד כמה שאני זוכר המנוע ירד בכל הטיסות חם. עד חם מאוד.

תזרקו רעיונות, איך אני מוריד את טמפרטורת המנוע. או מה גורם לו להתחמם?


איזה בקר יש לך?
מהן ההגדרות שהגדרת בו?

johnny_black
04-07-2011, 09:32:40
גדול מה שקורה כאן.. עודד ויואב העובדים הנאמנים של הסיני ... מה קורה עודד לא שלחו לך צ׳ק החודש מgaui?

ומה קרה שמותר לעשות פרסום לאלון מהובי בפורום??

יפה שאתה אומר שכל שמונה טיסות הולכים לך מיסבים אבל מעולם לא פתחת את המנוע...

ואליין היא לא חברה ישראלית שפתח אסולין אז תתחילו להירגע עם כל האשמות...

האמת כל הכבוד לאלו שטורחים לענות לאותם אנשים שחוזרים על עצמם כל יום , אותו קקה , אתם מתישים את רוב החברים שבתחביב...

תחזרו לבנות טיסנים בעבודת יד , זה יעסיק את האצבעות שלכם מלכתוב שטויות ולבזבז את הזמן לכולם

כל התשובות לכל השרשורים האלו כבר ניתנו .. שיבוא כבר מישהו עם בעיה מקורית!!!!

johnny_black
04-07-2011, 09:35:39
ויואב, בחתימה שלך לא ציינת סוג ברגים ובאיזה דבק השתמשת...

wind556
04-07-2011, 10:53:44
גדול מה שקורה כאן.. עודד ויואב העובדים הנאמנים של הסיני ... מה קורה עודד לא שלחו לך צ׳ק החודש מgaui?


אי אפשר לסמוך על הסינים האלה (אגב, GAUI מטאיואן, בדיוק כמו אליין:p)



ומה קרה שמותר לעשות פרסום לאלון מהובי בפורום??

אסור, מעיין לא שם לב עדיין


יפה שאתה אומר שכל שמונה טיסות הולכים לך מיסבים אבל מעולם לא פתחת את המנוע...


הוא חבר של הרנטגן

ואליין היא לא חברה ישראלית שפתח אסולין אז תתחילו להירגע עם כל האשמות...


על ישראל אין מילה רעה


האמת כל הכבוד לאלו שטורחים לענות לאותם אנשים שחוזרים על עצמם כל יום , אותו קקה , אתם מתישים את רוב החברים שבתחביב...

תחזרו לבנות טיסנים בעבודת יד , זה יעסיק את האצבעות שלכם מלכתוב שטויות ולבזבז את הזמן לכולם.


זה הדבר הכי מדוייק שנכתב בפוסט הזה


כל התשובות לכל השרשורים האלו כבר ניתנו .. שיבוא כבר מישהו עם בעיה מקורית!!!!

צודק




ולפותח השירשור:
לא הבנתי ממך האם טאיואן זה בסדר

dav
06-07-2011, 16:12:46
טוב חברה אני לא כזה מבין במסוקים או מטוסים אני משהו סביב ההנדסאי הפשוט
ממה שהבחור תיאר צריך לשאול אותו האם המטוס עבר ריסוק כי כדי להרוס מיסב צריך שהציר הראשי יהיה עקום מספיק והתנועה שלו תגרום למיסב להתפרק.
מי שיש לו רקע במכונות כביסה יודע על מה אני מדבר...
אז לפני שהוא גומר על המוניטין של כל החברות שהוא יחבר את המנוע שלהם אני מציע לבדוק את הציר הראשי.
הוויברציה במהירות של 85% עם עומס של כ 35KG תגרום לוויברציה של הציר בתוך המיסב ( המיסה עצמו בנוי לאפשר את התפרקותו בעומסים מסויימים על מנת לא לגרום לנזק למנוע עצמו!
8 טיסות הביאו לפירוק המיסב מה שאומר שהציר הראשי ככל הנראה עקום ( מי שהחזיק מקדחה ביד כאשר המקדח לא ממורכז יודע על איזו וויבראציה מדובר)
בגלל שאנו עוסקים במסוק אז יש לקחת את משקל המסוק להציב בנוסחה של אנרגיה , מהירות, משקל G שלילי והתוצאה היא הרס המיסב שאמור להחזיק עד 48 KG אבל בפועל עומד בעומס של כמעט 60 KG מה שגורם למיסב להתפרק במקום להעביר את האנרגיה לחלקיו הפנימיים של המנוע.
לפעמים העיקום בציר הוא בחלק החיצוני ( ברוב המקרים בגלל המנוף בעת ריסוק) לעיתים בחלקו הפנימי בגלל חוקי אנרגיה שונים ולא ניכנס לחישובים כעת.
בקיצור חייבים שמישהו שמבין יבדוק את החלקים של המסוק שלך.

kondason
06-07-2011, 17:02:59
המסוק מעולם לא התרסק.
הציר ירד כחול (סימן להתיממות גבוהה) המנוע היה חם לאחר טיסה

יונתן 1
06-07-2011, 17:14:12
חבריקו תיקח תמנוע שעודד אמר לך
www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9258
ותפסיק לבזבז לעצמך כסף זמן וטרחה על שטויות. המסוק שלך יהפוך לטיל בליסטי כמובן בהנחה ששאר הציוד תומך בביצועים המכסימליים של מנוע זה.
בעיות המיסבים יעלמו בסבירות גבוהה מאד.
ואז... אני מזמין אותך לתחרות מהירות מול ה 450 שלי. יהיה מעניין.
עשית את ה450 שלך ממש כאילו יש לך מסוק 700 כוח סוס:p

Yoav Lahav
06-07-2011, 18:20:08
עשית את ה450 שלך ממש כאילו יש לך מסוק 700 כוח סוס:p

תשמע פשוט שמתי מנוע חזק מאד למסוק הזה עם כל הציוד שדרוש כדי שהוא גם יוציא מעצמו את המכסימום
ושהמסוק יעמוד בזה. הטיסה נראית בהתאם. זה משהו ממש מפלצתי. הכי חזק זה עם ה 35-70 C ננוטק.

יש לך וידאו ב YOUTUBE שאתה מטיס ת LOGO שלך?

יונתן 1
06-07-2011, 21:29:59
תשמע פשוט שמתי מנוע חזק מאד למסוק הזה עם כל הציוד שדרוש כדי שהוא גם יוציא מעצמו את המכסימום
ושהמסוק יעמוד בזה. הטיסה נראית בהתאם. זה משהו ממש מפלצתי. הכי חזק זה עם ה 35-70 C ננוטק.

יש לך וידאו ב YOUTUBE שאתה מטיס ת LOGO שלך?
בקרוב יום שיש יהיה טסט ומקווה שהכל יילך כמו שצריך אחרי זה אני יעלה סרטון במיוחד בישבילך:p ח** סתם הכל בגדר צחוק:)

kondason
07-07-2011, 16:32:26
המנוע מתחממם מאוד לאחר 3 דקות ריחוף למה?

Shay
07-07-2011, 17:27:13
מכיוון שבריחוף המנוע אינו מקבל קירור ולכן מתחמם יותר, אם היית עושה הקפות במשך 3 דקות הוא היה ירד קר יותר

kondason
07-07-2011, 19:05:58
תכננתי מחדש את הבקר.
בחרתי בטיימינג במיד.

יש למסוק פחות כוח. הצליל מנוע שלו שונה. והטמפרטורה נמוכה יותר.

איזה טחמינג נהוג לתת למנוע MX 500 בקר אלין מקורי?