התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה טריוויאלית כנראה



Friman
05-07-2011, 17:43:49
איך מחברים מספר מקלטים לאותו השלט? הרי הם כולם צריכים להיות באותו התדר לא?
האם בקניית מקלט נוסף מבקשים שיהיה מותאם לתדר של השלט או שהשלט מסוגל לעשות ״סריקה״ ולהתאים עצמו לתדרים של מקלטים שונים?
והאם אכן רק מקלט מאותה חברה של המשדר יעבוד איתו, או שכל מקלט באותה שיטת שידור יעבוד אך עדיף שהחברה תהיה זהה?
ושאלה אחרונה- האם כל שלט ניתן להתאים למספר מקלטים שונים, כלומר למספר טיסנים/מסוקים? אם לא, היכן נתון זה מופיע ולמה לשים לב בקניית שלט?

כמו שבטח הבנתם אני מתחיל, קבלו בהבנה את השאלה (אני מניח שהיא די בסיסית)..

מני2000
05-07-2011, 18:26:19
1. שלא תעז לבחור שלט ע"פ התשובות שתקבל פה, תבחר מדריך שילווה אותך בהחלטה הזו - חבל שתשקיע המון כסף ואחר כך תבין שמה שקנית לא מתאים
לך.
2. הסבר כללי: בלי להיכנס ליותר מידי פרטים, ישנם 2 שיטות שידור עיקריות: FM (בדרך כלל בתדרים של 72 מגה הרץ, לדוגמה: 72.690) בשיטה זו ישנו
גביש במקלט שקובע את התדר, ניתן להחליף גביש ע"מ להחליף לתדר הרצוי. שיטה זו עובדת באותו עיקרון כמו הרדיו הביתי - המשדר משדר לכל מקלט שיהיה פתוח בתדר שלו (תאורטית תוכל להטיס מספר טיסנים בבת אחת עם אותו משדר - אל תנסה את זה...) כמובן שהמקלט צריך לדעת לפענח את האותות של המשדר ולכן הם צריכים להיות מאותו יצרן (או חיקויים שיוצרו מראש ע"מ לעבוד עם המשדר שלך). החיסרון הגדול של השיטה הוא שכל בעל משדר באותו תדר שלך שידליק את המשדר שלו בזמן שאתה מטיס יגרום לך מיידית לאובדן קליטה/שליטה בכלי שאתה מטיס.
השיטה השנייה היא 2.4 מגה הרץ: משדר ומקלט שעובדים בשיטה זו מחליפים תדרים כל הזמן בתאום וכך הם כמעט ולא חשופים להפרעות ממשדרים אחרים.
השיטה עובדת באותו סגנון כמו דיבורית בלוטות' - אתה מכייל את המקלט לעבוד עם המשדר וכל עוד לא כיילת אותו עם משדר אחר הוא יעבוד רק עם המשדר שלך. גם בשיטה זו כמובן המקלט צריך לדעת לעבוד עם המשדר ולכן צריך להיות מקורי או חיקוי שנועד עבור המשדר הספציפי שלך.
זו התורה על רגל אחת...

והכי חשוב תמצא מדריך!

flatspin
05-07-2011, 18:56:14
(תאורטית תוכל להטיס מספר טיסנים בבת אחת עם אותו משדר - אל תנסה את זה...)


בטיסנים גדולים מאד אני נוהג להתקין 2 מקלטים הפועלים בו זמנית עם השלט. כל אחד מהם מפעיל חצי טיסן. כלומר, מקלט מספר 1 מפעיל מאזנת ימין, חצי הגה גובה שמאל, סרוו אחד מתוך שניים של הגה הכיוון ומצערת. מקלט מספר 2 מפעיל מאזנת שמאל, חצי הגה גובה ימין, סרוו שני של הגה הכיוון וצ'וק (למנוע בנזין). מדפים מופעלים על ידי מקלט אחד בלבד, מבין השניים
לכל מקלט מקור חשמל עצמאי (סוללה ומפסק) כך שאינו מושפע מתקלה אפשרית במערכת המקבילה. יתרון ברור נוסף הוא הקטנת זרמי החשמל העוברים במקלט למחצית. במידה ואחד המקלטים (או מקור החשמל) קורס במהלך הטיסה, נותר עדיין ניהוג טוב של הטיסן. אם המקלט המפעיל את המצערת נותר בפעולה, הנחיתה מתבצעת כרגיל. אם המקלט הזה קורס, אני מביא את הטיסן לגובה בטחון ומרחק מתאים, ומפעיל את הצ'וק. הקאט מידי והנחיתה רגילה במצב מנוע דומם.
פעל כך לאורך שנים בשני טיסנים, ללא דופי.

איזי
05-07-2011, 19:16:39
שלא תעז לבחור שלט ע"פ התשובות שתקבל פה, תבחר מדריך שילווה אותך בהחלטה הזו - חבל שתשקיע המון כסף ואחר כך תבין שמה שקנית לא מתאים
לך.
+1

קרא את הקישור המצורף במידה שאתה מעוניין להבין מעט יותר על אופן העבודה של שלט רחוק (http://www.tissan.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=105:24ghzradiocontrolexplained) (בטכנולוגית 2.4 GHz)

Friman
05-07-2011, 22:05:54
תודה!

לא נראה לי שיש מה לדבר על מערכת שאיננה 2.4. בכל מקרה אני אכן אתייעץ ספציפית לגבי ציוד הרדיו המתאים למסוק שבכוונתי לקנות (כשאחליט איזה מסוק זה יהיה...).
השאלה היחידה שלא קיבלתי לה מענה היא איזה שלטים תומכים ביותר ממקלט אחד ואילו לא? אני מכוון ל7 ערוצים שמותאם למסוקים. עומדים על הפרק מבחינת התקציב מערכות 7 ערוצים של פוטאבה, JR וספקטרום...

7YOAV7
05-07-2011, 22:20:55
אם אתה חדש בתחביב אני אישית לא הייתי ממליץ לך להתחיל ממסוקים. הם יקרים, קשים יותר להטסה וכל נחיתה קטנה ולא טובה עולה כסף והרבה כסף. במסוק שלא כמו בטיסן אי אפשר להדביק את רוב הדברים, צריך להחלחף וזה מטעמי בטיחות. נניח שנשבר לך רוטור ואתה מדביק אותו , בזמן הטיסה הוא יכול להישבר ופשוט להרוג מישהו.

בנוגע למע' רדיו אל תקנה מע' של JR או ספקטרום( ששיכת ל-JR) אם תקרא קצת תלמד שהן פשוט מרסקות טיסנים. הן היו הראשונות שעבדו עם 2.4 והשיטה שלהן חשופה להמון הפרעות. הרבה אנשים כבר איבדו טיסנים בגללן.
עוד דבר שאתה צריך לקחת בחשבון הוא שכיום לא כדאי לך להשקיע במע' של 7 ערוצים שהיא לא 2.4 . לדוגמה פוטאבה 7C עולה 1700 בערך עם 2.4 . אבל המקלטים של 2.4 הם הרבה יותר יקרים ושל פוטאבה בכלל יקרים מאוד. בתור התחלה(אתה לא יודע אם התחביב ימשיך לעניין אותך גם בעוד שנה) הייתי קונה מע' שהיא לא כל כך יקרה וכמו כן מתחיל קודם מטיסן . תבדוק, יש מלא שמוכרים מע' יד שנייה במצב מצויין.

ronmen
05-07-2011, 22:31:54
אם אתה חדש בתחביב אני אישית לא הייתי ממליץ לך להתחיל ממסוקים. הם יקרים, קשים יותר להטסה וכל נחיתה קטנה ולא טובה עולה כסף והרבה כסף. במסוק שלא כמו בטיסן אי אפשר להדביק את רוב הדברים, צריך להחלחף וזה מטעמי בטיחות. נניח שנשבר לך רוטור ואתה מדביק אותו , בזמן הטיסה הוא יכול להישבר ופשוט להרוג מישהו.

בנוגע למע' רדיו אל תקנה מע' של JR או ספקטרום( ששיכת ל-JR) אם תקרא קצת תלמד שהן פשוט מרסקות טיסנים. הן היו הראשונות שעבדו עם 2.4 והשיטה שלהן חשופה להמון הפרעות. הרבה אנשים כבר איבדו טיסנים בגללן.
עוד דבר שאתה צריך לקחת בחשבון הוא שכיום לא כדאי לך להשקיע במע' של 7 ערוצים שהיא לא 2.4 . לדוגמה פוטאבה 7C עולה 1700 בערך עם 2.4 . אבל המקלטים של 2.4 הם הרבה יותר יקרים ושל פוטאבה בכלל יקרים מאוד. בתור התחלה(אתה לא יודע אם התחביב ימשיך לעניין אותך גם בעוד שנה) הייתי קונה מע' שהיא לא כל כך יקרה וכמו כן מתחיל קודם מטיסן . תבדוק, יש מלא שמוכרים מע' יד שנייה במצב מצויין.

אני מסכים עם רוב הדברים שאמר המצוטט, מלבד הדבר הבא: בנוגע למע' רדיו אל תקנה מע' של JR או ספקטרום( ששיכת ל-JR) אם תקרא קצת תלמד שהן פשוט מרסקות טיסנים. הן היו הראשונות שעבדו עם 2.4 והשיטה שלהן חשופה להמון הפרעות. הרבה אנשים כבר איבדו טיסנים בגללן.

אני לא מתכוון לפתוח שרשור התלהמות מערכות רדיו, מזה יש כאן מספיק אבל
אני וחבריי וגם עוד קצת אנשים בפורום הזה ובעולם מטיסים עם רדיו של ספקטרום והכל בסדר, לעניות דעתי רוב הריסוקים נגרמים מהגורם האנושי (זה שישר צועק - הפרעת רדיו! הפרעת רדיו!) ולגבי גורם זה אין המלצה להימנע משימוש :p

ועצה בריאה לפותח השרשור - לך בחן מערכות רדיו שונות (מהשורה הראשונה - החברות שציינת) וראה לאיזו מהן אתה מתחבר מבחינת נוחות שימוש ואותה קנה !

Friman
05-07-2011, 23:00:04
תודה על התשובות הענייניות וההתייחסות.
אכן מתחבר לתחושתי הכי הרבה למערכות של פוטאבה, וקראתי שהן נחזבות להכי אמינות בשידור.
אני מכבד מאד את הטיסנאים ונהנה לצפות בטיסנים אך מה שמושך אותי לתחום הזה אלו המסוקים... אולי בעתיד זה ישתנה

eli-f
06-07-2011, 10:07:19
FLATSPIN מה שאתה עושה זה טעות
בטיסנים גדולים שמים 2 מקלטים ו POWERBOX שמעבירה את השליטה עם צריך
FRIMAN לך על פוטאבה גם אני הלכתי על פוטאבה ואני שמח על בך
היא אפילו לא מתקרבת לאורורה

Friman
06-07-2011, 10:26:05
FRIMAN לך על פוטאבה

תודה על ההתייחסויות.
איך השלט הבא? זה שלט פוטאבה 7 ערוצים עם מקלט 7 ערוצים R617FS FASST.
הנה הקישור: http://www.rcplanet.com/Futaba_7_Channel_No_Servos_p/futk7005.htm
המחיר שלו ריאלי (245$) וזה נשמע לי איזון מתאים בין הפוטאבה 8FG שקראתי עליו המון המלצות אבל הוא די יקר לי, לבין ה6ex שגם עליו שמעתי תשבוחות אך הבנתי שהוא די בסיסי.
האם בדגם שציינתי ניתן לקשר יותר ממקלט אחד למשדר? ומה הדעות לגביו?

שוב תודה רבה לכל המתייחסים והמלמדים

DarZeelon
06-07-2011, 10:43:10
פרימן,


האם המשדרים של קול-ישראל מוגבלים במספר המאזינים (שכל אחד מהם הוא מקלט)?

כל משדר יכול לשדר לכמה מקלטים שתרצה (broadcast), זה אפילו לא multicast.
פרקטית, זה לעולם לא יהיה יותר משניים; ולרוב זה יהיה מקלט יחיד.

Friman
06-07-2011, 10:56:01
תשובה נהדרת, אבל לא זה מה שהתכוונתי לשאול.
הבנתי שיש שלטי 2.4 שאפשר להגדיר בהם מספר מקלטים שונים של מספר מסוקים או טיסנים שונים, ולשמור לכל אחד את ההגדרות והקיזוזים שלו כך שלא כל פעם שמטיסים טיסן או מסוק אחר צריך לשנות הגדרות ולעשות קיזוזים מחדש. התכוונתי לשאול האם בשלט שציינתי זה אפשרי או לא?

אגב איזי תודה על הקישור, אכן המאמר הסביר לי את מירב הסוגיות שהיו לי

בוואז
06-07-2011, 12:59:54
אפשרי בכל השלטים הדיגיטלים (אלו עם המסך)

ולי היה את ה7C, הוא נחמד אבל התפריט שלו מאוד לא נוח
עכשיו יש לי את ה8FG (שעם עדכון תוכנה הופך ל-14 ערוצים) והאופציות בו לא נגמרות!
בנוסף יש לו את התפריט הכי נוח שיצא לי להשתמש בו

flatspin
06-07-2011, 13:17:10
FLATSPIN מה שאתה עושה זה טעות
בטיסנים גדולים שמים 2 מקלטים ו POWERBOX שמעבירה את השליטה עם צריך
FRIMAN לך על פוטאבה גם אני הלכתי על פוטאבה ואני שמח על בך
היא אפילו לא מתקרבת לאורורה

ידידי
כשאני הטסתי עם שני מקלטים, אתה עוד (במקרה הטוב) הלכת לגן הילדים. לא היו באותה תקופה כל העזרים שהיום נראה כאילו נמצאים איתנו מאז ומעולם.
חייתי בטעות (לדבריך) והייתי מאושר בטעותי זו.

bendisar
06-07-2011, 15:05:16
הרעיון הוא פשוט
לכל שלט ממוחשב כיום יש אפשרות לשמור בזיכרון מספר דגמים (10 בדגמים זולים, ועד 50 בדגמים יקרים) יש שלטים שאפילו ניתן לחבר למחשב לשמירת דגמים.
לכל דגם מבוצע תהליך קישור בין המקלט לבין המשדר.וכשאתה רוצה להטיס אתה בוחר את הדגם מהזיכרון של השלט אותו אתה רוצה להטיס
ברוב השלטים צריך להיזהר עם העניין הזה, מכיוון שאם תפתח זיכרון של טיסן מסויים
ותנסה להטיס איתו טיסן אחר (או אפילו מסוק חס וחלילה:p)- אתה מן הסתם תרסק (מכיוון שכל הכיול דרך השלט שונה בין דגם לדגם)
בשלטים של חברת ספקטרום/JR יש דבר נחמד שנקרא model match אשר יתן לך להטיס רק עם הדגם שאתה בוחר להטיס בשלט הוא הטיסן שאתה הולך להטיס באמת
כלאמר שהשלט יודע להבחין בין המקלטים השונים אליהם הוא מחובר.
לגבי בחירת שלט, בתחום ה-7 ערוצים יש בחירה מועטת, או הDX7 של ספקטרום או ה7C של פוטאבה (יש לספקטרום גם שלט חדש בשם DX7S).
אני חושב שבשביל הבדלי המחירים כדאי ללכת על מערכות 9-8 ערוצים מכיוון שהן מציעות אפשרויות תכנות מתקדמות יותר, ופיצ'רים נוספים.
בקטגוריה הזאת יש לך שלטים כמו ה-DX8 של ספקטרום, האורורה של היטק, והפוטאבה 8FG.
לפי דיווחים שלושתם שלטים מצויינים, אני ממליץ לך ללכת לחנות טיסנים בארץ ופשוט להחזיק את השלטים ולשחק התפריטים
לראות איזה שלט נוח לך, קודם כל מבחינה ארגונומית, וכמובן מבחינת פשטות התפריטים. קח כמובן שיקולים כמו עלות וזמינות מקלטים. המקלטים של פוטאבה יקרים מאוד
בעלות של בערך 100$ למקלט מינימום, בעוד המקלטים של האורורה וה-DX8 נעים בין 40$-100$ ומעלה, תלוי בסוג המקלט ומספר הערוצים.
אבל ככה או ככה נראה ששלושת השלטים הנ"ל מצויינים

Friman
06-07-2011, 16:02:38
היי אלעד,
תודה על התשובה המפורטת.
מצד שני אין לזה סוף מבחינת כמה שמוציאים. אני גם בהתלבטות לגבי איזה מסוק לרכוש ומעבר לזה צפויות לי הוצאות נלוות כמו סוללות, להבים ספייר, חלקי חילוף בסיסיים, כלי עבודה, סוללות ומטען ועוד - שכל זה צפוי להסתכם להערכתי בסביב 300-350$. היות ובכל זאת תקרת התקציב קיימת איפהשהו, אני מנסה לייעל ולבחור את ההכי משתלם כלכלית- לא את ההכי זול שיש אלא את ההכי פחות יקר שעדיין איכותי ברמה מספקת לצרכיי הנוכחיים + שנה שנתיים קדימה. מה יהיה אח״כ מי יודע. ובשנה שנתיים הללו לא סביר שאקנה עוד מסוק, מקסימום טיסן טריינר חשמלי או איזה ססנה נחמד. לכן העליית מדרגה לשלטים של 8-9 ערוצים שכרוכה בעוד 100-150$ נראית לי פחות נחוצה לצרכיי המיידיים. בכלל התכוונתי לקנות פוטאבה 6ex אבל קיבלתי לתשומת ליבי שמאד עשוי להגביל המשך התקדמות לכל דבר שמעבר למסוק ראשון. *
התכנות אם אני מבין נכון זה לא משהו שנוגעים בו כל הטסה והטסה לא? ככה שתפריט לא נוח..- אני לא בטוח אם זה צריך להיות השיקול המרכזי אם מדובר בתוספת משמעותית במחיר בשביל נוחות התכנות. ומשהו של יותר מ7 ערוצים לא נראה לי שאני אטיס בקרוב...
אם השיקולים שאני מעלה פה לא נכונים וכדאי לי לקחת בחשבון דברים נוספים אשמח לשמוע...

bendisar
06-07-2011, 19:11:04
כפי שאמרתי- הסיבה לדעתי לבחור בשלטים עם יותר ערוצים היא לא בגלל הערוצים, אלא בגלל יכולות התכנות המורחבות שמתלוות לכך
התכנות הוא לא דבר שנוגעים בו כל הטסה, אבל בשלב הסט אפ זה בהחלט מומלץ שהוא יהיה פשוט ומובן. עוד שיקול חשוב הוא עלות המקלטים
ואם יש בעייה עם תקרת התקציב- היות וראיתי שאתה מעוניין ב-550, אתה פשוט יכול להוריד ל-500. שהוא גם מסוק מצויין, וגם מגיע בדילים מאוד כלכליים.
הוא גם דורש סוללות זולות יותר, וחלקי חילוף פחות יקרים. לכן ההבדל במחירים בינו לבין הטירקס 550 הוא די גדול

Friman
06-07-2011, 19:48:12
אני אכן בהתלבטות בין הTrex 500 ל550 וידוע לי שהפרש המחירים ביניהם כולל הפרש מחירי הסוללות חלקי החילוף והלהבים צפוי להיות סביב 300$ כבר בקנייה הראשונית, אבל אני בספק גדול בכל מקרה אם אשקיע את הכסף הזה ברדיו יותר יקר. דווקא על הJR 7 ערוצים שמעתי ממישהו שהיה לו את השלט הזה שהוא מצוין ונוח מאד לתכנות...
ואם כבר אפשר לשאול לדעתך אלעד כמדריך, האם כדאי להתחיל מה500?

bendisar
06-07-2011, 20:06:14
אני מניח שהשלט שאתה מדבר עליו הוא ה-DX7 של ספקטרום? אם כן אז זה בהחלט שלט נוח מאוד ומצוין, אבל בקצת מעל המחיר שלו אפשר להשיג היום יותר.
להתחיל עם ה-500 למתחיל יהיה מצויין, במיוחד עם ה-500E החדש שיש לו הנעת רצועה לזנב במקום TT (טורק טיוב= ציר עם גלגלי שיניים =TT=torque tube)
ולכן בזמן שעם זנב בהנעת TT נגיעה של להבי הזנב ברצפה בקלות תיגמר בגלגלי שיניים טחונים- נגיעה עם זנב מונע רצועה בדרך כלל תיגמר ללא שום נזק.
ההבדל בינו לבין 450 מבחינת יציבות ונוכחות באוויר הוא שמיים וארץ, אבל הסוללות שלו עדיין זולות יחסית למסוקים גדולים יותר
מאוד קל לעבוד עליו ולתחזק אותו, ומלאכת הבנייה והחיווט שלו קלות מאוד. לי יש אחד כבר שנתיים ואני נהנה ממנו מאוד, זה מסוק מדויק מאוד וכיפי מאוד להטסה
שאוכל כל תרגיל שזורקים עליו בלי להתאמץ.
בקיצור- אני ממליץ מאוד למתחילים, במיוחד על דגם ה-500E שהרבה יותר סלחני לנחיתות לא מדוייקות

Friman
06-07-2011, 20:22:50
תודה אלעד,
ההשוואה איננה ביחס ל450 שירד מבחינתי כבר מזמן מהפרק, אלא מול 550E. ידוע לי שה550 הרבה יותר חזק ויקר אבל גם שיש איתו עוד המון לאן להתקדם... השמועה היא שרוב מטיסי ה500 מהר מאד רוצים לשדרג ל550... מצד שני אני חושש מהמחירים שאני עלול לשלם בדרך על טעיוית של מתחילים וריסוקים של המסוק.
ולגבי הרדיו, לא דיברתי על ספקטרום dx7 אלא על JR XG7-הנה: http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=50_70&products_id=7102
המחירים שלו ושל הdx7 של ספקטרום די דומים ככה שאם הספקטרום יותר מומלץ אין לי העדפה ספציפית... המדרגה הבאה בתקציב מבחינתי היא אורורה 9 שעולה החל מ360$. איך הוא? הנה קישור
: http://www.rcplanet.com/Tx_Optima_7_Channel_Rx_p/hrc191244.htm.
האם עדיף לרדת ברמת המסוק, לקנות 500 ולא 550, לחסוך 300$ ולהשקיע יותר בשלט כמו האורורה 9?

ת׳כלס לא נעים לי זה נהיה אוף טופיק לפורום רדיו... אלעד אני מאד אשמח להתייעץ איתך בעניין בחירת מסוק.. שמעתי המון דעות וביניהם גם המלצות לשאול בעצתך. האם אוכל להתקשר אליך מתישהו להתייעץ?

guy1a
08-07-2011, 16:43:12
למה t6ex לא טוב להתקדם למסוק אחר ?
אם אתה לא קונה מסוק דלק אתה לא צריך יותר מ 5 ערוצים.

בכל מקרה, פוטאבה הם הטובים ביותר.

Friman
08-07-2011, 17:11:08
אני מאמין שבסופו של דבר אלך על פוטאבה 7 ערוצים.
כולם כאן מאד מאד מהללים את הפוטאבה 8FG כשלט ״לכל החיים״ וההתלבטות שלי היא בין ה7 ערוצים לבינו. מצד שני, אני מנסה לדבוק בדרך שהצהרתי עליה שהיא איזון ראלי בין חשיבה קדימה על פוטנציאל להתפתחות, לבין הימנעות מהוצאות יתר על שופוני שלרמתי הנוכחית הוא מיותר.. ואני לא רואה את עצמי קונה עוד כמה מסוקים בתקופה הקרובה, מקסימום טיסן טריינר חביב.
מצד שלישי, המלצה אחת גורפת אני שומע מכל המנוסים כאן שאם כבר להשקיע במשהו אז בשלט- לכן אני עדיין מתלבט. נראה איך ייראה חשבון הבנק בסוף החודש. וכן הכיוון הוא לפוטאבה
בינתיים הגיע הסולו פרו ומרוב התלהבות הטסתי אותו במשרד וריסקתי אותו על הקיר... נסדק אחד התומכים של הסקידים וקצת החופה מקדימה. שום דבר שקצת דבק מהיר והזמנה קטנה אצל הסיני לא יפתרו. אבל אז בדקתי משהו בשלט עם הילד על הידיים והשלט נפל לי ונשבר אחד הסטיקים... גיא נראה לי אני לוקח אותך בסיבוב בלעשות שטויות.
לא משנה, תיקנתי עם אפוקסי ומוט מתכת שעובר לאורך הסטיק לייצב אותו. תאמין לי מזל שקניתי סולו פרו לפני ״המסוק הגדול״ אחרת זה היה לי הרבה יותר יקר

guy1a
08-07-2011, 17:34:52
ח0ח0ח

היית רוצה :)

הסולו שלי ... למעט הלהבים שהם עדיין המקוריים .. שום דבר שם לא מקורי. הכל הוחלף כולל מקלט ששרפתי כשחיברתי סוללה הפוך ...

אבל השלט, כמו חדש !

אגב, שלא תעשה עוד טעויות ... את המטוסים שלהם אל תקנה בנתיים ... רק אני מסוגל ללמוד על הטריינר שלהם :)



http://www.youtube.com/watch?v=lAhjTRWS7VU

Friman
08-07-2011, 17:48:36
***,
חבובו אני מדבר איתך על היקף נזקים תוך שעתיים ראשונות מרגע שפתחתי את החבילה...וזה עוד במסוק שאמור להיות על הגבול של ״בלתי שביר״ :-)
לפחות בניגוד לקואקסיאלי המעפאן הסולו פרו יותר בר שליטה ומתרסק פחות. פשוט ניסיתי את המצב הספורטיבי ובחדר של 3 על 3 מטר זה כנראה לא צעד חכם במיוחד.. טוב כל הנזקים הסתכמו בחבילה של 11$ כולל משלוח וכולל עוד כמה חלקים לנזקים שעוד בטח יקרו עד שהחבילה תגיע*

guy1a
08-07-2011, 17:53:49
ואללה ... אתה באמת מוכשר .. :)

אני התחלתי לרסק אותו אחרי שהתחלתי להטיס בחוץ ...