התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מהירות ראש......



e-nigma
10-07-2011, 12:07:26
היי לכולם ,

אני מנסה לעשות סט-אפ ל-hk250 gt הכל בסדר בכמה דקות הראשונות....
לאחר מכן הבקר והמנוע ממש חמים ( גם הסוללה טיפה ) הבקר הוא 30 אמפר מול מנוע 4200kv... ( סיני אבל עם ביקורות טובות *** )
לפי מה שאני מבין יכול להיות שיש לי יותר מידי פיטש לעומת מהירות ראש ( אני בעצם בטוח בזה כי המנוע כבה רק במצערת גבוהה )
השאלה העיקרית שלי היא:

איך בדיוק אני אמור למדוד מהירות ראש עם טכומטר....?
להחזיק את המסוק בפול מצערת? ( לא בא לי להוריד לעצמי ראש או אצבע... )
קראתי בפורומים שעושים זאת בפול מצערת ופיטש 0 ... השאלה איך אני אוכל לדעת שה- RPM נשמר כשאני מעלה פיטש
הרי יותר פיטש מייצר יותר גרר ומאט את המנוע.
האם אני צריך להשתמש בגוברנור בבקר....?

קיצר אני ממש אבוד כאן אשמח לקבל סכימה שלב אחר שלב
כיצד לכוון מהירות ראש

תודה מראש לכולם :)

bendisar
10-07-2011, 13:56:43
גוברנר יעיל יש רק בבקרים יקרים יותר (CC וכו') הגוברנרים בבקרים הסיניים נוטים לשגע את הג'ירו
הטירקס 250 טס הכי טוב באידל אפ עם סל"ד קבוע וגבוה
מבחינת פסיעה, לא מומלץ לעבור את ה-11 מעלות, אני הייתי עובד עם 10.5 מעלות כדי לקבל גם פאנץ טוב וגם שהזנב ימשיך לשמור בלי לברוח
מהירות ראש אפשר למדוד עם גוברנר, אם אין אפשר גם לחשב כדי לקבל תוצאות קרובות בעזרת מחשבון סל"ד להלן קישור
http://www.readyheli.com/headspeed-calculator.html
ה-250 עובד בסל"ד של 4000-4500RPM
בשום פנים ואופן לא מחזיקים שום מסוק ביד! גם לא 250!
עוד דבר, האם אתה שומע ירידה בסל"ד? כלאמר שאתה מפעיל עומד על המסוק האם אתה שומע ירידה דראסטית בסל"ד
דבר נוסף, איזה פניון אתה מריץ? המנוע המקורי של הטירקס 250 הוא בעל 3400KV, עם פניון 15 שיניים. השילוב הנ"ל נותן סל"ד של ~4200RPM בממוצע
למנוע שלך יש הרבה יותר KV, ככה שאם אתה מריץ פניון של יותר מ-13 שיניים אתה עובד בסל"ד מאוד גבוה שיכול בהחלט להיות הגורם להתחממות הבקר והמנוע

e-nigma
10-07-2011, 16:44:26
היי אלעד תודה על התגובה

אני מריץ את המנוע הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8144__Turnigy_2627_Brushless_300-Size_Heli_Motor_4200kv.html

עם הבקר הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13429__HobbyKing_30A_BlueSeries_Brushless_Speed_ Controller.html

המסוק הוא אמנם HK250 אבל הוא מיועד למטרת ריחופים והקפות בלבד אולי קצת אירובטיקה. ( לימוד נטו )
יש לי טירקס בנוסף שאני מייעד לו בקר CC עם סקורפיון אבל זה כבר יהיה נושא אחר :)

במסוק הסיני הרכיבים בעלי ביקורות מעולות כך שאני מאמין שיש בעיה עם הגרף שלי
אני עובד עם פיניון 13 שיניים הרבה פורומים רושמים שבנורמל הגרף מצערת צריך לקפוץ כבר בנקודה השלישית לסביבות 80 90 אחוז ולהשאר שם בכל שאר הנקודות...

שוב לא הבנתי איך אני מגיע למצב שיש לי סל"ד קבוע בכל נקודה ונקודה בגרף ....

bendisar
10-07-2011, 17:03:54
אתה מטיס ב-IDLE UP או בנורמל?
כי כשדיברתי על סל"ד קבוע התכוונתי להטסה ב-IDLE UP. שם הסל"ד קבוע והפיטצ' הוא גרף לינארי מ-0 ל-100
לגבי גרפים של PITCH ל-NORMAL אני לא כל כך בקיא בזה מכיוון שאני לא מטיס בנורמל :D
אבל מה הגרף נורמל שלך (פיטצ')?

e-nigma
11-07-2011, 12:38:05
הגרף מצערת ב-normal :

0 30 75 85 100

הפיטש:

0 2 4 7 10 ( במעלות כמובן )

זה גם בדיוק התסכול שלי איך אני יכול לשמור על סל"ד קבוע בכל נקודה
תכלס בנקודה הראשונה שהזווית 0 מעלות הסל"ד יהיה הכי גבוהה ( 4500 למשל )
אבל איך אני יכול לשמור על סל"ד כזה ברגע שהלהבים מגיעים ל- 4 מעלות...?
מה הנקודת יחוס של הלהבים כשמודדים סל"ד?

hagpel
11-07-2011, 13:57:00
יש אפליקצית טאכומטר באייפון, עובד על שמע ועובדת לא רע - לא מדעית אבל נותנת תוצאות סבירות

ודרך אגב, בנורמל הפיטץ צריך להתחיל מ 3- ועולה לכוון ה10-11
זה עוזר להנמיך ומצמיד את המסוק על הקרקע בתחילת עבודה

wind556
11-07-2011, 16:30:04
קודם כל תשנן ותזכור את זה:


KV= PINION עבור מסוק 250

Motors and Pinions listitng for correct head speed (as per previous posts)
3200kv 16T
3400kv 15T
3600kv 14T
3800kv 13T
4200kv 12T
4500kv 11T


מנוע מתחמם בעיקר כי יש עליו עומס רב. זה בקלות יכול לנבוע מיחסי תמסורת לא נכונים. האם התמסורת אצלך מתאימה לטבלה?

הדרך הנכונה לבדוק RPM ראש זה בזמן ריחוף בIU , אבל בשביל זה צריך טכומטר שמתאים למצב הזה

ודבר נוסף: הסיבה זווית שלילית בהתחלת הסטיק אינה להצמד את המסוק לקרקע, זה רווח משני. הסיבה העיקרית היא למנוע ממנו להמריא עם פסיעה גבוהה וRPM נמוך, מה שגורם להמראה לא מספיק יציבה

dror_z
11-07-2011, 19:21:39
גם לי יש אותו סטאפ
מאחר ואני לא משיג פיניון מתאים אני הרכבתי פיניון 15 שהגיע עם המסוק
המסוק גם hk
לא היתה ברירה והורדתי את גרף המצערת ל 70 אחוז
נראה לי מהירות ראש סבירה
אבל גם אצלי המנוע יורד חם מאוד וכך גם הבקר

e-nigma
12-07-2011, 13:42:39
כן אבל אצלי הוא מכבה את המנוע בסופו של דבר ומאלץ אותי להתאמן על אוטורוטציה......:mad:
אני בהחלט מקבל הרבה ידע חדש מכל מה שרשמתם חברים
אבל שאלתי העיקרית הייתה איך אני בודק סל"ד של מסוק בכל נקודה בגרף בשעת טיסה במצב normal
או שפשוט עושים זאת לפי שמיעה....? :)
או שיש נוסחאות מוכנות לכך לכל מנוע ופיניון וכו'...?
זה דבר שמאוד אשמח לדעת...

e-nigma
12-07-2011, 14:10:52
עודד,
לגבי היחסי תמסורת :

מה שיש לי זה מנוע 4200 KV על פיניון 13T
לפי הטבלה 13T צריך להיות מול מנוע של 3800KV

בדיוק את זה אני לא מבין ... אם מנוע 3800 מסובב פיניון 13T ,
אז למנוע יותר חזק ( 4200 ) יהיה יותר קשה....?

רוב מטיסי ה- 250 בעלי סקורפיון 3900 מטיסים עם 15T ולא מתלוננים על כלום בפורומים
השאלה לפי מה ללכת נסיון או נוסחאות..... :confused:

wind556
12-07-2011, 15:16:10
עודד,
לגבי היחסי תמסורת :

מה שיש לי זה מנוע 4200 KV על פיניון 13T
לפי הטבלה 13T צריך להיות מול מנוע של 3800KV

בדיוק את זה אני לא מבין ... אם מנוע 3800 מסובב פיניון 13T ,
אז למנוע יותר חזק ( 4200 ) יהיה יותר קשה....?

רוב מטיסי ה- 250 בעלי סקורפיון 3900 מטיסים עם 15T ולא מתלוננים על כלום בפורומים
השאלה לפי מה ללכת נסיון או נוסחאות..... :confused:







מה אינך מבין זה מהו המושג KV
זה אומר כמה RPM לכל V ולא אומר מאומה על הכוח של המנוע

ובשביל שתבין את העניין, נסה להתחיל לרב על אופניים בהילוך (KV) גבוה
לעומת הילוך נמוך
איפה תתאמץ יותר?
אתה אותו רוכב, הכוח שלך לא משתנה, רק צורת השימוש וניצול הכוח משתנה



עכשיו תחליף רוכב, לרוכב מקצועי רב נסיון ובכושר מלא (סקורפיון)
המצב יהיה אותו דבר או יחול שינוי?


לא הולכים לפי נסיון או נוסחאות, הולכים ללמוד את הנושא וצוברים הבנה המחברת את הנסיון והנוסחאות לתוצאה מוצלחת

e-nigma
14-07-2011, 11:58:06
כןןןןןןן אבל................ שוב...........

איך אני בודק סל"ד של מסוק בכל נקודה בגרף בשעת טיסה במצב normal
האם זה שלב קריטי בכיוון מסוק?
או שעושים זאת בערך?

wind556
14-07-2011, 12:39:44
כןןןןןןן אבל................ שוב...........

איך אני בודק סל"ד של מסוק בכל נקודה בגרף בשעת טיסה במצב normal
האם זה שלב קריטי בכיוון מסוק?
או שעושים זאת בערך?




אתה לא צריך לבדוק סל" בכלל, לא עושים זאת. ובטח לא בכל נקודה בגרף
המקסימום זה לבדוק אמפר אם אינך עובר את המיגבלות
ואת הסל"ד עליך להעריך על פי נתוני הKV והפיניון שלך.עליהם להיות מתאימים לדרישות היצרן או בקירוב לכך . וזה רק לצורך הידיעה שאינך חורג ממיגבלות היכולת של ראש המסוק לשאת בכוחות הצנטריפוגליים שלו.

e-nigma
14-07-2011, 12:53:46
אז אם אני מבין נכון :

אני מתאים פיניון נכון למנוע לפי הנתוני KV שלו ,
מתאים לו בקר לפי הנתוני צריכת זרם שלו ,

וכך בעצם אני אהיה בתחום הסל"ד המותר 4000 -4500 בערך...?
אלו בעצם נתונים קבועים שאם אלך לפיהם אז אהיה בטווח הגדרות היצרן המתאימים

ובמצב שלי 4200KV על פיניון של 13T זה הגורם להתחממות הבקר והמנוע?
בהנחה שיש לי פיצ' גבוהה מידיי... אם אוריד את מספר השיניים בפיניון , תהיה לי פחות מהירות ראש אבל יותר טורק
האם זה מה שיפתור לי את הבעיה...?