התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה פרופ 10x8



TheGeek
11-07-2011, 12:47:09
שלום,
מדובר במנוע OS 46 LA על טיסן כנף תחתית קטן.
ההמלצה של OS היא 11x6 או 11x7.

אני רוצה לגרום לו להיות קצת יותר זריז, אפשר לשים עליו 10x8?

גבי א
11-07-2011, 13:43:28
מנועי OS מסדרת LA הם מנועים חלשים יחסית לסידרת FX או AX ופרופ 8*10 יאמץ אותם ולדעתי לא תצליח להוציא מהם יותר מהפרופ שבו אתה משתמש עכשיו.

TheGeek
11-07-2011, 14:10:17
מנועי OS מסדרת LA הם מנועים חלשים יחסית לסידרת FX או AX ופרופ 8*10 יאמץ אותם ולדעתי לא תצליח להוציא מהם יותר מהפרופ שבו אתה משתמש עכשיו.

"חלשים" זה יחסי, המנוע מורכב על טיסן 25.

10x8 יאמץ יותר מ 11x7 (הפרופ עליו ממליץ היצרן)?

עמי
11-07-2011, 17:51:01
כוונת המשורר שאין קשר לגוף הטיסן .
למנוע עצמו היה קשה לסובב פרופ 10/8 גם על מתקן הרצה לצורך העיניין.
למנוע O.S46 AX פרופ 10/8 גבולי - אפשרי בתנאי שבנוי מחומר קל כמו עץ
ממליץ פרופ 10/7 APC
פרופ 11/7-6 מתאים למנוע 55 למרות שגם שם היצרן ממליץ על מידה גדולה יותר כמדומני 12/6
בברכה

עמיחי

DarZeelon
11-07-2011, 18:29:02
האם 10x8 יאמץ יותר מ 11x7 (הפרופ עליו ממליץ היצרן)?



גיק,


במידות האלה (כלומר של מנועי להט), אינטש אחד בקוטר מקביל (פחות או יותר) לשני אינטש בפסיעה, כך ש-9x10 ,10x8 ,11x6 ,12x4 מקבילים, פחות או יותר; מבחינת הכוח הדרוש לסובב אותם באותם סל"ד.

מנוע נתון יסובב אותם באותה מהירות, לערך.


מדחף במידה 11x7 'כבד יותר על המנוע' מ-10x8.

flatspin
11-07-2011, 18:42:57
סל"ד הוא שם המשחק. על מנת שמנוע יהיה זריז אתה צריך להתאים לו פרופלור שיאפשר למנוע להגיע לסל"ד גבוה.
אני מציע לך לנסות פרופלור 9X6. ההצלחה מובטחת.

עמי
11-07-2011, 19:32:18
השאלה מה רוצים להשיג אם מדובר על גוף 25 והדרישה למהירות אכן 9/6 יתאים אך יש השלכות אחרות

Doomaster
12-07-2011, 14:05:22
גיק,


במידות האלה (כלומר של מנועי להט), אינטש אחד בקוטר מקביל (פחות או יותר) לשני אינטש בפסיעה, כך ש-9x10 ,10x8 ,11x6 ,12x4 מקבילים, פחות או יותר; מבחינת הכוח הדרוש לסובב אותם באותם סל"ד.

מנוע נתון יסובב אותם באותה מהירות, לערך.


מדחף במידה 11x7 'כבד יותר על המנוע' מ-10x8.


דר..
מצטער על ההשאלה הבסיסית אבל אם הם זהים מה ההבדל? כלומר מה יתן 12X4 מול 9X10 ?
עדיין לא הצלחתי ממש להבין מה נותן לנו גודל הפסיעה ומה נותן לנו הקוטר?
השמח ללהסבר טוב..

Shay
12-07-2011, 14:09:08
ככל שהקוטר יותר גדול יש כח יותר גדול ומהירות סופית יותר נמוכה ככל שהקוטר יותר קטן הפסיעה יותר גדולה והמהירות הסופית גדולה יותר(EDF=קוטר קטן פסיעה גבוהה= אין כוח אבל המהירות הסופית גבוהה) (טיסני קרש=קוטר גדול פסיעה קטנה המון כוח ומהירות סופית נמוכה)

flatspin
12-07-2011, 17:41:13
אנסה לומר את אותם הדברים בסגנון מעט שונה ויותר ברור (אני מקווה):
כוח המנוע הוא גודל נתון. הפרופלור הוא האמצעי דרכו המנוע מעביר את הכוח לכדי תוצאה ממשית. תדמה לעצמך את הפרופלור לממסרת הילוכים במכונית. פרופלור בקוטר גדול ופסיעה קטנה הוא המקביל להילוך נמוך, משמעו הרבה כוח וקידום איטי. ככל שהפסיעה גדלה המהירות עולה, אבל בד בבד מחייבת הקטנת קוטר הפרופלור, על מנת להישאר במסגרת יכולתו של המנוע הנתון. נתוני היצרן מתייחסים לרוב לטיסנים רגילים. לשימושים חריגים (פיילון למהירות, 3D לכוח) מתקינים פרופלור בהתאם לתכונות הנדרשות, תוך הקפדה על היחס בין קוטר ופסיעה. התוצאה הסופית, לרוב, נקבעת בעקבות ניסוי וטעייה.

DarZeelon
12-07-2011, 20:24:08
ארחיב עוד על דבריו של חברי גדעון.

מדחפים המיועדים לטיסני מהירות, ניחנים בלהבים צרים יותר (ועמידים יותר בסל"ד גבוהים)... כך שלמנוע קל יותר לסובב אותם.
כך שפסיעה וקוטר אינם הנתונים היחידים.

ל-APC יש שני מדחפים שונים במידה 9x6 למנועי דלק, למשל. יש את דגם הספורט הרגיל;
http://www.rcecho.com/image.php?id=17524

לעומתו, יש את הדגם המיועד ל-F2D; ה-9x6N (http://www.apcprop.com/ProductDetails.asp?ProductCode=LP09060N) שלא איתרתי צילום שלו.
כמו-כן יש להם עשרות מידות בקטרים 8.5-8.75 אינטש, עם להבים צרים N, או צרים מאוד NN. אפילו במידת ה-W שלהם, הלהבים צרים יותר מאלה של מדחף ספורט רגיל.

יש קובץ אקסל של פֶּה רִיבֶרְס, בו אני משתמש לחישובי הספק. ניתן להוריד אותו כאן (http://www.mvvs.nl/prop-power-calculator.xls).


מקדם ההכפלה בתוכנה לרוב מדחפי APC הוא 1.23; בעוד למדחפי ה-N שלהם, הוא 0.9; כלומר שספיגת ההספק של מדחף צר-להבים קטנה יותר מזו של מדחף רחב-להבים; אפילו אם פסיעתו וקוטרו זהים.
לצורך העניין; למדחף Master Airscrew שחור, המקדם הוא 1.0.