התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון מציאת סיבת התרסקות טיסן



TheGeek
17-07-2011, 06:50:59
אתמול התרסק הטיסן הנ"ל:
טיסן כנף תחתית Sonic LW.
מנוע OS בנפח 46.
רדיו 2.4 מדגם Sanwa SD5.

הטיסן התרסק בזמן גישה לנחיתה, בצלע "עם הרוח",מקביל למסלול.
בזמן פניה ימינה לכיוון המסלול (להכנס אל "מול הרוח"), הטיסן לא הגיב לפקודת מאזנות והמשיך ישר הרחק מהמסלול, כמה מאות מטרים ואז הוריד אף 90 מעלות ישר לקרקע.
מיותר לציין שהטיסן Total Loss, בנוסף, סרבו שבור וחור קטן באגזוז.

באוויר זה הרגיש כאילו אין תגובה של הטיסן לפקודות היגוי (הפרעת רדיו), אך בבדיקת רדיו אחרי ההתרסקות, קשר רדיו נראה תקין.

יש לציין שהייתה קצת רוח צד (90 מעלות למסלול).

דעות?

3djr
17-07-2011, 07:26:35
יכולות להיות מליון סיבות או קצת פחות
מכיוון שאינך כותב את כל הפרטים (יכול להיות שאניך זוכר או מודע להם במאת האחוזים) אך לפי מה שנראה לי ישנן כמה אפשרויות
יכול להיות שהזזת את המאזנת והיא לא הגיבה כי היתה בעיה עם הסרווה (אוליי הוא לא תקין) או שהשתחרר משהו במוטות ההיגוי
יכול להיות שהייתה במהירות נמוכה מדיי ושמרת יותר מדיי על גובה ולכן הטיסן הזדקר ונפל ישירות עם האף לקרקע
כמו כן יש לציין שרוח צד אינה אמורה להשפיע על הנחיתה בצורה דרסטית ואין סיכוי שתרסק בגלל רוח צד (אם תעבוד עם מנוע והגה כיוון בצורה הנכונה אז תוכל לנחות בכל מצב רוח )
וכמובן שאם הטיסן התרחק מהמסלול אז הייתה יכול להמשיך את הישורת שלו ופשוט לנסות להנחית אותו בצורה הכי טובה שיש גם אם הוא רחוק ממך

אני מטיס בשומרת ובמסלול יש לעיתים קרובות מאוד רוחות צד , אפילו רוחות צד משתנות ואין כלל בעיה לנחות בצורה ישרה בלי תקלות
הייתי ממליץ לך לעשות בדיקת תקינות לפני כל יום הטסה לראות שהכל מחובר חזק ושהסרוואים עובדים בלי רעידות ושהסוללות מלאות ( לא מספיק להטעין אותם צריך גם לבדוק את המתח שלהם)

מקווה שעזרתי ושאחת הסיבות אכן נכונה
אשמח אם תגיד אם אחת הסיבות אכן נכונה


יום טוב

.omer biton
17-07-2011, 11:26:01
יכולות להיות מליון סיבות או קצת פחות
מכיוון שאינך כותב את כל הפרטים (יכול להיות שאניך זוכר או מודע להם במאת האחוזים) אך לפי מה שנראה לי ישנן כמה אפשרויות
יכול להיות שהזזת את המאזנת והיא לא הגיבה כי היתה בעיה עם הסרווה (אוליי הוא לא תקין) או שהשתחרר משהו במוטות ההיגוי
יכול להיות שהייתה במהירות נמוכה מדיי ושמרת יותר מדיי על גובה ולכן הטיסן הזדקר ונפל ישירות עם האף לקרקע
כמו כן יש לציין שרוח צד אינה אמורה להשפיע על הנחיתה בצורה דרסטית ואין סיכוי שתרסק בגלל רוח צד (אם תעבוד עם מנוע והגה כיוון בצורה הנכונה אז תוכל לנחות בכל מצב רוח )
וכמובן שאם הטיסן התרחק מהמסלול אז הייתה יכול להמשיך את הישורת שלו ופשוט לנסות להנחית אותו בצורה הכי טובה שיש גם אם הוא רחוק ממך

אני מטיס בשומרת ובמסלול יש לעיתים קרובות מאוד רוחות צד , אפילו רוחות צד משתנות ואין כלל בעיה לנחות בצורה ישרה בלי תקלות
הייתי ממליץ לך לעשות בדיקת תקינות לפני כל יום הטסה לראות שהכל מחובר חזק ושהסרוואים עובדים בלי רעידות ושהסוללות מלאות ( לא מספיק להטעין אותם צריך גם לבדוק את המתח שלהם)

מקווה שעזרתי ושאחת הסיבות אכן נכונה
אשמח אם תגיד אם אחת הסיבות אכן נכונה


יום טוב
שלום לך,
מה יכול לקרות אם יש רעידות בסרוו?

תודה

Liav
17-07-2011, 11:39:51
חסר פרט חשוב - בזמן שהטיסן התרחק ללא שליטה כביכול, ניסית לעשות עוד דברים? הורדת\הרמת מצערת, הגה כיוון, הגה גובה?
אם הטיסן לא הגיב לשום דבר מהדברים הנ"ל, אז סביר מאוד שמדובר בבעיה כלשהיא במערכת הרדיו (לא בהכרח הפרעת רדיו) למשל, אולי הסרוו השבור נשרף עוד לפני הריסוק ושיתק את המערכת.

לי פעם אחת התנתקה הסוללה מהמקלט תוך כדי ביצוע רול, ההגה כיוון והמאזנות ננעלו על הצד, והטיסן המשיך להסתחרר עוד 10 שניות עד הפגיעה בקרקע.
ברגע הראשון, הבנתי שמשהו לא בסדר, וניסתי לבחוש בסטיקים לכל הכיוונים כדי לראות תגובה כלשהיא.
אפשר להגיד שתוך פחות מ-3 שניות הבנתי שאין לי שליטה בטיסן ושההגאים ננעלו (עוד לא ידעתי למה, אבל פשוט הפסקתי לנסות להשתלט עליו, כי הבנתי שזה חסר סיכוי)

valaza
17-07-2011, 11:53:12
אם אני מבין נכון, הטיסן, בזמן שהיה "חסר שליטה", נע בכיוון הרוח.
אם זה המצב, והרוח היתה בינונית ומעלה, אז סביר מאוד שהטיסן היה מזוקר לאורך כל הזמן עד הריסוק.

TheGeek
17-07-2011, 13:09:51
חסר פרט חשוב - בזמן שהטיסן התרחק ללא שליטה כביכול, ניסית לעשות עוד דברים? הורדת\הרמת מצערת, הגה כיוון, הגה גובה?
אם הטיסן לא הגיב לשום דבר מהדברים הנ"ל, אז סביר מאוד שמדובר בבעיה כלשהיא במערכת הרדיו (לא בהכרח הפרעת רדיו) למשל, אולי הסרוו השבור נשרף עוד לפני הריסוק ושיתק את המערכת.


מרגע ההבנה שהטיסן מתרחק "ללא שליטה" ועד שהאף פגע בקרקע לא עברו יותר מ 5 שניות, ככה שאני לא יודע לומר בוודאות מה עבד ומה לא.
אף סרוו לא נשרף, בסרוו אחד נשבר גלגל שיניים כתוצאה מההתרסקות.


אם אני מבין נכון, הטיסן, בזמן שהיה "חסר שליטה", נע בכיוון הרוח.
אם זה המצב, והרוח היתה בינונית ומעלה, אז סביר מאוד שהטיסן היה מזוקר לאורך כל הזמן עד הריסוק.

הטיסן נע קרוב מספיק לכיוון הרוח (אני מעריך שזווית בין אף הטיסן וכיוון הרוח בערך 30 מעלות).

זו אכן אפשרות שהטיסן טס כמה שניות על גבול ההזדקרות וכשהתחיל להטות כנף הזדקר מיד וצלל.

אני עדיין חושד בתקלת רדיו עקב המחסור המלא בשליטה בטיסן במשך מספר שניות (5 -6).

valaza
17-07-2011, 15:44:40
מצב של הזדקרות קורה במהירות אווירית נמוכה, ולא במהירות קרקעית נמוכה, לכן סביר מאוד מצב שבו הטיסן "טס" ב20 קמ"ש (נניח) עם הרוח, כאשר הרוח היא באיזור ה15-20 (למשל), ולמרות שבעין נראה שיש לו מהירות, מעשית הוא יהיה הרבה מתחת למהירות ההזדקרות.
בהזדקרות "עם הרוח" הטיסן ימשיך לנוע בגלל האנרציה שצבר, ולא בהכרך יפיל אף\כנף אלא בשלב מאוחר.
מיותר לציין שכאשר המהירות האווירית כ"כ נמוכה מצב ההגאים לא רלוונטי כלל וכלל, הפרמטר הקובע היחיד הוא המהירות, לכן-
יציאה נכונה ממצב כזה היתה יכולה להיות פתיחת המנוע לצבירת מהירות..

דניאל דקל
17-07-2011, 17:49:17
לדעתי מה שהיה היה. הכל ספקולציות.
כעת יש לך הזדמנות לבדוק את הכל לתקינות של 100%

1. עשה בדיקת טווח מקיפה (התרחק 30 מטר מהטיסן, לחץ על כפתור קיצור טווח ובקש מחבר שיסובב את הטיסן 360 מעלות תוך כדי בחישת הסטיקים)
2. בדוק את מצב החיווט כולל מפסק
3. חבר את כל הסרוואים לסרוו-טסטר ונסה לגלות תקיעות/אי דיוקים
4. בדוק את מצב בטרית המקלט תחת עומס
5. בדוק את חיבורי הלינקים להגה הגובה, כיוון ומאזנות
6. נסה לזהות חופשים/סדקים בגוף הטיסן/כנף

AMIR
21-07-2011, 23:55:08
עם איזו סוללה אתה משתמש?
כי אם לא היתה שום תנועה ותגובה של אף אחד מההגאים שלך
אני לא חושב על סרוו שנשרף או על שום דבר אחר אלא על מתח נמוך של סוללת מקלט או איבוד בינדינג מאיזו שהיא סיבה (כמובן שקשורה במתח למקלט!)
אני הייתי בודק את הנתונים האלה.

GoZzlaN
22-07-2011, 13:02:04
[QUOTE=3djr;281359]יכולות להיות מליון סיבות או קצת פחות
מכיוון שאינך כותב את כל הפרטים (יכול להיות שאניך זוכר או מודע להם במאת האחוזים) אך לפי מה שנראה לי ישנן כמה אפשרויות
יכול להיות שהזזת את המאזנת והיא לא הגיבה כי היתה בעיה עם הסרווה (אוליי הוא לא תקין) או שהשתחרר משהו במוטות ההיגוי
יכול להיות שהייתה במהירות נמוכה מדיי ושמרת יותר מדיי על גובה ולכן הטיסן הזדקר ונפל ישירות עם האף לקרקע
כמו כן יש לציין שרוח צד אינה אמורה להשפיע על הנחיתה בצורה דרסטית ואין סיכוי שתרסק בגלל רוח צד (אם תעבוד עם מנוע והגה כיוון בצורה הנכונה אז תוכל לנחות בכל מצב רוח )
וכמובן שאם הטיסן התרחק מהמסלול אז הייתה יכול להמשיך את הישורת שלו ופשוט לנסות להנחית אותו בצורה הכי טובה שיש גם אם הוא רחוק ממך

אני מטיס בשומרת ובמסלול יש לעיתים קרובות מאוד רוחות צד , אפילו רוחות צד משתנות ואין כלל בעיה לנחות בצורה ישרה בלי תקלות
הייתי ממליץ לך לעשות בדיקת תקינות לפני כל יום הטסה לראות שהכל מחובר חזק ושהסרוואים עובדים בלי רעידות ושהסוללות מלאות ( לא מספיק להטעין אותם צריך גם לבדוק את המתח שלהם)

אני דווקא כן ריסקתי בשמרת בגלל רוח צד:/

GoZzlaN
22-07-2011, 13:04:03
לפי דעתי עפ"י התיאור שלך ההתרסקות נגרמה כשהגעת במהירות נמוכה לנחיתה עם רכיב של רוח צד, התחרטת ובניסיון לחזור לאוויר, חווית הזדקרות כנף שיכלה להמנע אם לא היית משתמש במאזנות.

AMIR
22-07-2011, 19:04:49
הבחור אמר מפורשות שלא הייתה תגובה של כל ההגאים לרדיו....
לא התייחסתם לחלק הכי חשוב (בעיניי כמובן ) בסיפור.