התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללת NIMH



Guyb
18-07-2011, 11:06:34
הטענתי את הסוללה שלי NIMH 4.8V 1200MAH
והמטען מראה שהוא סיים מתח טעינה של 5.9V
זה טוב כי אצל חבר שלי עם אותה הסוללה הגיע ל 8V

Menash
18-07-2011, 14:17:11
נכון.

דניאל דקל
18-07-2011, 17:35:01
לדעתי לחבר שלך יש פק של 5 תאים ולא 4
זה כנראה ההסבר להפרש המתחים

Boogle
18-07-2011, 20:44:21
חפש פוסט בנושא מהימים האחרונים. מאוד לא ממליץ להטיס עם ניקל מטאל.טעינהףת ניקל מטאל נעשעת בזרם קבוע ולכן בתלות בסוללה מתח ההדקים יכול להראות מספרים אסטרונומיים. זו בדכ אינדיקציה לזרם טעינה גבוהה מדי.

DarZeelon
22-07-2011, 22:43:40
חפש פוסט בנושא מהימים האחרונים. מאוד לא ממליץ להטיס עם ניקל מטאל.טעינהףת ניקל מטאל נעשעת בזרם קבוע ולכן בתלות בסוללה מתח ההדקים יכול להראות מספרים אסטרונומיים. זו בדכ אינדיקציה לזרם טעינה גבוהה מדי.


בנצי,


מה זה? שתינו קצת יותר מדי... או שסתם היית עייף רצח?

המתח של תא NiMH (http://www.powerstream.com/NiMH.htm) מלא, עומד על פי הפרסומים על בין 1.41V לבין 1.78V.
8V לארבעה תאים זה הרבה יותר מדי. אפילו אם זרם הטעינה גבוה מאוד.

ZigiStar
23-07-2011, 23:03:54
הטענתי את הסוללה שלי NIMH 4.8V 1200MAH
והמטען מראה שהוא סיים מתח טעינה של 5.9V
זה טוב כי אצל חבר שלי עם אותה הסוללה הגיע ל 8V

אתה מדבר על מתח בשעת הטעינה, או אחרי סיומה?

DarZeelon
24-07-2011, 06:46:24
הטענתי את הסוללה שלי NiMH 4.8V 1200mAh.
והמטען מראה כשהוא סיים מתח טעינה של 5.9V.
זה טוב כי אצל חבר שלי עם אותה הסוללה הגיע ל 8V


אתה מדבר על מתח בשעת הטעינה, או אחרי סיומה?

משאלתו של גיא די ברור שהמטען כבר סיים את שלב הטעינה ונותן כרגע אינדיקציה למתח המצבר ללא עומס; הלא כן?

בעת הטעינה עצמה, מטען המוציא מתח של 5.9V לא בדיוק יטען את המצבר. 1.475V לתא יכול להיות המתח העצמי לNiMH.

ZigiStar
24-07-2011, 07:04:33
משאלתו של גיא די ברור שהמטען כבר סיים את שלב הטעינה ונותן כרגע אינדיקציה למתח המצבר ללא עומס; הלא כן?

בעת הטעינה עצמה, מטען המוציא מתח של 5.9V לא בדיוק יטען את המצבר. 1.475V לתא יכול להיות המתח העצמי לNiMH.


א. שאלתי על הטעינה אצל החבר. "הגיע ל-8V" זה לא בהכרח "סיים" ב-8V.
ב. יכול להיות --> יכול להיות שלא.
ג. אתה מתכוון, כנראה, ל-"מתח ריקם". מה זה "מתח עצמי"?
ד. אם היה ברור ב-100% שהשואל נתן את כל הפרטים, לא הייתי שואל. תן לנער לענות על השאלה.
אה, ואולי ל-Boogle יהיה כח להסביר לך למה לא הוא השיכור.

Boogle
24-07-2011, 11:00:23
ד"ר, עשה ניסוי בבית קח נגד כלשהו (בהספק מתאים) בטור לסוללה שלך והזרם זרם טעינה של ניקל מטאל (להזכירך טעינת ניקל-XX = מקור זרם), מה יראה מתח ההדקים של המטען?
(להזכירך , בזמן טעינה מתח התא הוא בטווח המוצהר, אבל ההתנגדות הפנימית מוסיפה ע"פ חוק אוהם.)
אנא דווח לנו, ואחרי זה שלח לי בקבוק ויסקי:D

DarZeelon
24-07-2011, 13:33:26
בנצי,


בהערתי, התכוונתי לג'יבריש שכתבת בהודעתך (וגם בציטוט שלי).

אם תמדוד מתח של סוללה\מצבר דרך נגד, חלק מהמתח יפול עליו והתוצאה תהיה שגויה. המתח חייב להבדק בקטבים וללא התנגדות.
ברור שבזמן טעינה מספק המטען מתח גבוה יותר מזה של המצבר, אחרת לא יזרום זרם דרך המצבר לטעינתו. אבל לאחר שהוא מסיים את הטעינה, הוא מודד רק את המתח של המצבר.
הזרם לטעינה נקבע על ידיך בעת קינפוג המטען (אם מדובר במטען חכם). המטען מווסת את מתח הטעינה, כך שהזרם יהיה כפי שקבעת.
מטען CV נותן מתח קבוע היורד עם התקרבות המצבר לטעינה מלאה.


זיגי,


אתה באמת יכול להסתפק בהדגשה של החלק של הודעתי אליו אתה מתייחס... הצגתו באותיות קידוש-לבנה לא מציגה אותך באור חיובי במיוחד.
מה, אתה צועק עלי???

לעניין שאלתך, האבחנה העליונה בהערתו של גיא מתייחסת בבירור למה שמראה המטען שלו אחרי סיום הטעינה.
האבחנה התחתונה לא ברורה לגבי הזמן אליו היא מתייחסת, אבל גם שאלתך אינה ברורה.

האם שאלת לגבי האבחנה התחתונה? כי אני התייחסתי בהודעה שלי לעליונה - זו שגיא יודע ממקור ראשון; לא זו שחבר שלו אולי סיפר לו עליה...


ואגב, גם אם משהו מוצג כדעתי שלי, הרי שהוא בדרך כלל גם נכון.
דעתי אינה סגולה לטעוּת...:mad:

ZigiStar
24-07-2011, 14:19:53
ברור שבזמן טעינה מזרים המטען מתח גבוה יותר מזה של המצבר.



שוב, אין דבר כזה "מזרים מתח". לא בעברית ולא בחשמל. כתבת משהו על "להצטייר באור לא חיובי"...?




אתה באמת יכול להסתפק בהדגשה של החלק של הודעתי אליו אתה מתייחס...
מה, אתה צועק עלי???



טוב, אחרי שגמרתי להתגלגל מצחוק... תגיד, אתה רציני? זה שכותב את כל הודעותיו ב-Bold מעיר לאחרים על הדגשת-יתר? :D הרסת אותי מצחוק...
מה שמזכיר לי את הפעם שמישהו העיר לך על זה וכתבת לו ברצינות (במילים האלה): "...זה כחול כהה ומודגש, כי יש לי דברים חשובים לומר" :D. תודה לך דר, אתה אדם מצחיק... אני מעריך את זה.

DarZeelon
24-07-2011, 15:01:25
זיגי, כבר הערת לי... אני יודע ובכל זאת חזרתי על הטעות.

זרם זורם. מתח הוא הכוח המניע של הזרם; הפרש הפוטנציאל בין הקטבים.
כבר עברו 31 שנה מאז קיבלתי בזה 100... ושכחתי לבדוק את עצמי לפני פרסום ההודעה.


כן, אני מדגיש. זה הגופן בו אני משתמש על תכונותיו (כחול ומודגש).

Boogle
24-07-2011, 18:32:29
דר, הגיבריש זה לא אני , זו הטכנולוגיה שנקראת גאלקסי אס(סססאמק).

אבל אתה עדיין יכול לשלוח לי וויסקי :D

erazz
26-07-2011, 05:36:23
מתח הנמדד בקטבי הסוללה בזמן טעינה = זרם טעינה * התנגדות פנימית (זו ההתנגדות הנמצאת בין קטבי הסוללה)

הלא כן?

מה מונע מהמתח להיות אסטרונומי? הרי מבחינת המטען הסוללה אינה אלה חוט עם התנגדות מוזרה.

guy1a
26-07-2011, 13:12:57
כן, אני מדגיש. זה הגופן בו אני משתמש על תכונותיו (כחול ומודגש).



וזה כל כך מעצבן / מרגיז / לא נעים / בוטה / מקומם / מעביר חשק לקרוא / ועוד כל מה שמתחרז עם זה ...

DarZeelon
26-07-2011, 13:42:23
בטעינה, המצבר מחובר במעגל עם המטען.

המתח הנמדד בזמן הטעינה הוא מתח הטעינה (לא זרם).
התוצאה תהיה זהה אם תמדוד ביציאות של המטען, או בכניסות של המצבר.

מבחינת המטען, המצבר הוא אכן צרכן... כדי שיזרום זרם דרך המצבר לטעינתו, צריך המתח שהמטען מספק להיות גבוה מהמתח של המצבר.
הזרם שיזרום דרך המצבר בטעינה תלוי בתנגדותו הפנימית, בתוספת ההתנגדות הפנימית של המטען ובמתח המצבר.

ZigiStar
26-07-2011, 14:00:38
הזרם שיזרום דרך המצבר בטעינה תלוי בתנגדותו הפנימית, בתוספת ההתנגדות הפנימית של המטען ובמתח המצבר.



אוי ואבוי. Boogle (או מתנדב אחר מהקהל), בהצלחה בהסבר הנכון.

Boogle
26-07-2011, 20:00:30
מתח הנמדד בקטבי הסוללה בזמן טעינה = זרם טעינה * התנגדות פנימית (זו ההתנגדות הנמצאת בין קטבי הסוללה)

הלא כן?

מה מונע מהמתח להיות אסטרונומי? הרי מבחינת המטען הסוללה אינה אלה חוט עם התנגדות מוזרה.


אוי ואבוי. Boogle (או מתנדב אחר מהקהל), בהצלחה בהסבר הנכון.\


למה אני ???


טוב - טעינת מצברי/סוללות/תאי ניקל XX מבוצעת ע"י מקור זרם !! (http://he.wikipedia.org/wiki/מקור_זרם)


מקור זרם (http://he.wikipedia.org/wiki/מקור_זרם) אידאלי יזרים את הזרם שהוגדר לו ללא תלות בעומס, ממש כפי שמקור מתח אידאלי יוציא מתח הדקים קבוע ללא תלות בעומס.

סוללה אידאלית אינה מכילה התנגדות פנימית ולכן היא מקור מתח אידאלי !

סוללה רגילה מכילה רכיב (פרזיטי) שעושה אותה לא אידאלית והוא התנגדות פנימית שזה סוג של נגד בטור לסוללה האידאלית שמתחבאת בתוך ליבה של הסוללה הרגילה הלא אידאלית. זה משהו שווה ערך למושג שכל בחורה היא יפה ביסודה רק לחלק מהן מקיף אותן כיעור פראזיטי. (דרימר המשך טיפול שלך :D)

וכעט: בעת הזרמת זרם קבוע (ממקור אידאלי) יתפתח על הנגד (הנבלה הזה) שמתחבא בתוך הסוללה הלא אידאלית שלנו , מתח על פי חוק אוהם V=R*I . מה לעשות המתח יתחבא ביחד עם מתח הסוללה האידאלית (שבתוך הסוללה הרגילה) בין הדקי הסוללה הרגילה. ולכן , תאורטית, אם נזרים זרם השואף לאינסוף, יתפתח מתח השואף לאינסוף - כמה זה? ניתן לדוקטורים להפעיל אופרטור נאבלה על המטריצה הלא הופכית ונקבל.... אינסוף :D

אבל (!) מקור הזרם שלנו לא אידאלי, ולכן המגבלה של המתח בין ההדקים תהיה מגבלת התכנון של המקור ולכן הערך יהיה סופי ובד"כ נמוך מהמתח המירבי בו יכול לעבוד מקור הזרם. - מבולבלים? גם אנחנו.

בחיים האמיתיים, בעת טעינת סוללות בזרם נתון, כל עוד הזרם במכפלת ההתנגדות הפנימית ועוד מתח הסוללה יהיו נמוכים מהמתח המירבי של המטען, נמדוד בדיוק את המתח המוזר שאנשים מדדו. ברגע שנגיע למגבלת המטען, ערך הזרם ירד כי המטען לא יצליח לייצר את הזרם הנדרש.

ולכן:
אם משתמשים במטען הפרימיטיבי של שלטים כמו פוטאבה ושות, מגבלת הטעינה תהיה מגבלת השנאי הפנימי וכך בעצם נעצרת הטעינה במטענים מהסוג ההוא.
אם משתמשים במטען טורינג'י היכול לייצר רמות מתח של 25V אז , תאורטית, ניתן להגביר את הזרמת הזרם עד למדידת 25V על הדקי המטען... בשלב הזה אני ממליץ להתרחק מהסוללה כי יש אפקטים יפים :D

טוב? יופי
לא טוב? לא אכפת לי
:)

flatspin
26-07-2011, 20:21:16
הסבר ממצה וישר לענין
אהבתי כל מילה :cool:
יישר כוחך, בנצי.

ZigiStar
26-07-2011, 20:22:10
למה אני ???


ככה יצא :-)



טוב - טעינת מצברי/סוללות/תאי ניקל XX מבוצעת ע"י מקור זרם !! (http://he.wikipedia.org/wiki/מקור_זרם)
מקור זרם (http://he.wikipedia.org/wiki/מקור_זרם) אידאלי יזרים את הזרם שהוגדר לו ללא תלות בעומס, ממש כפי שמקור מתח אידאלי יוציא מתח הדקים קבוע ללא תלות בעומס.

סוללה אידאלית אינה מכילה התנגדות פנימית ולכן היא מקור מתח אידאלי !

סוללה רגילה מכילה רכיב (פרזיטי) שעושה אותה לא אידאלית והוא התנגדות פנימית שזה סוג של נגד בטור לסוללה האידאלית שמתחבאת בתוך ליבה של הסוללה הרגילה הלא אידאלית. זה משהו שווה ערך למושג שכל בחורה היא יפה ביסודה רק לחלק מהן מקיף אותן כיעור פראזיטי. (דרימר המשך טיפול שלך :D)

וכעט: בעת הזרמת זרם קבוע (ממקור אידאלי) יתפתח על הנגד (הנבלה הזה) שמתחבא בתוך הסוללה הלא אידאלית שלנו , מתח על פי חוק אוהם V=R*I . מה לעשות המתח יתחבא ביחד עם מתח הסוללה האידאלית (שבתוך הסוללה הרגילה) בין הדקי הסוללה הרגילה. ולכן , תאורטית, אם נזרים זרם השואף לאינסוף, יתפתח מתח השואף לאינסוף - כמה זה? ניתן לדוקטורים להפעיל אופרטור נאבלה על המטריצה הלא הופכית ונקבל.... אינסוף :D

אבל (!) מקור הזרם שלנו לא אידאלי, ולכן המגבלה של המתח בין ההדקים תהיה מגבלת התכנון של המקור ולכן הערך יהיה סופי ובד"כ נמוך מהמתח המירבי בו יכול לעבוד מקור הזרם. - מבולבלים? גם אנחנו.

בחיים האמיתיים, בעת טעינת סוללות בזרם נתון, כל עוד הזרם במכפלת ההתנגדות הפנימית ועוד מתח הסוללה יהיו נמוכים מהמתח המירבי של המטען, נמדוד בדיוק את המתח המוזר שאנשים מדדו. ברגע שנגיע למגבלת המטען, ערך הזרם ירד כי המטען לא יצליח לייצר את הזרם הנדרש.

ולכן:
אם משתמשים במטען הפרימיטיבי של שלטים כמו פוטאבה ושות, מגבלת הטעינה תהיה מגבלת השנאי הפנימי וכך בעצם נעצרת הטעינה במטענים מהסוג ההוא.
אם משתמשים במטען טורינג'י היכול לייצר רמות מתח של 25V אז , תאורטית, ניתן להגביר את הזרמת הזרם עד למדידת 25V על הדקי המטען... בשלב הזה אני ממליץ להתרחק מהסוללה כי יש אפקטים יפים :D

טוב? יופי
לא טוב? לא אכפת לי
:)

אתה רואה? זה למה אתה :) וכדי להבהיר, בטעינה רגילה של NiMH, מקור הזרם קובע את זרם הטעינה, בלי קשר להתנגדות הפנימית של הסוללה.

b1yossi
26-07-2011, 20:56:00
מה שמזכיר לי את הפעם שמישהו העיר לך על זה וכתבת לו ברצינות (במילים האלה): "...זה כחול כהה ומודגש, כי יש לי דברים חשובים לומר" :D. תודה לך דר, אתה אדם מצחיק... אני מעריך את זה.

זה הייתי אני בעוונותי...... (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?18716-%E4%EB%F0%F1%FA-%E8%F7%F1%E8-%E1%E0%F0%E2%EC%E9%FA-%EC%E4%E5%E3%F2%E4-%E1%F2%E1%F8%E9%FA-%E1%EC%E9-%EC%F6%F2%E5%F7%21&p=126355#post126355)


מתח הנמדד בקטבי הסוללה בזמן טעינה = זרם טעינה * התנגדות פנימית (זו ההתנגדות הנמצאת בין קטבי הסוללה)

הלא כן?

מה מונע מהמתח להיות אסטרונומי? הרי מבחינת המטען הסוללה אינה אלה חוט עם התנגדות מוזרה.

כפי שהסביר בנצי, זו מגבלת המטען בלבד.
אני אוהב להסביר זאת אחרת :

אין כזה דבר מקור זרם ! (רגע אל תצעקו, שניה אני מסביר למה הכוונה):

זרם הוא תוצאתי בלבד - הוא אינו קיים כיישות עצמאית : המתח (יכול להתקיים ואף קיים כישות עצמאית) חלקי ההתנגדות (גם היא יישות עצמאית ויכולה להתקיים ללא תלות בשאר).
בעצם המטען צריך ליצור הפרש פוטנציאלים בינו לבין מתח הסוללה ו\או הנתגדותה שיאפשר יצירת הזרם הנדרש.

בהמטענים חכמים גודל הזרם נקבע מראש ולכן :
כאשר הסוללה פרוקה, נדרש מתח נמוך יחסית במוצא המטען כדי ליצור את הזרם הנדרש.
כאשר הסוללה מלאה נדרש מתח גבוה יותר ע"מ לשמור על אותו ערך הזרם - ככול שנקבע במטען טעינה בזרם גבוה יותר כך המטען ייאלץ להוציא מתח גבוה יתר עד למגבלה שלו (אבל את החלק הזה בנצי הסביר טוב ממני)



ככה יצא :-)



נכון. אתה רואה? זה למה אתה :) וכדי להבהיר, בטעינה רגילה של NiMH, מקור הזרם קובע את זרם הטעינה, בלי קשר להתנגדות הפנימית של הסוללה.

הייתי מנסח זאת אחרת :
בטעינה רגילה מקור הזרם קובע את זרם הטעינה למרות התנגדות ומתח הסוללה.

ZigiStar
26-07-2011, 21:03:37
הייתי מנסח זאת אחרת :
בטעינה רגילה מקור הזרם קובע את זרם הטעינה למרות התנגדות ומתח הסוללה.

אני חותם גם על זה.

erazz
26-07-2011, 22:28:52
או,

לפחות יש הבנה :)

DarZeelon
27-07-2011, 09:08:58
בנצי,


בחוק אוֹהְם אפשר לראות אקסיומה.
אם תקראו את ההודעות שלי (וביניהם הודעה #10), תראו שעליו אני מסתמך.

ההתנגדות במעגל שווה לחיבור כל ההתנגדויות שבו - ובמקרה שלנו זו שבמצבר, זו שבמטען, זו שבחוטים וזו שבתקעים\קרוקודילים.
היות שהקטבים של המצבר ושל המטען מחוברים זה כנגד זה - כלומר, הפלוס (+) של המטען מחובר לפלוס של המצבר; והמינוס (-) של המטען מחובר למינוס של המצבר; הרי שהמתח האפקטיבי המניע את הזרם הטוען את המצבר הוא הפרש המתחים; בין זה שמספק המטען לבין זה שמספק המצבר.

אם בנקודת זמן מסויימת יש למצבר מתח של 11.1V ואם נניח שהתנגדותו הפנימית היא 0.5Ω (גבוהה מאוד - רק לצורך הדוגמא); ואם נתעלם מההתנגדות של החוטים ומההתנגדות של המטען עצמו; הרי שכדי לטעון את המצבר בזרם של 1.0A, יצטרך המטען לספק הפרש מתח של V=IxR, שהם 0.5V.
כלומר שמתח הטעינה צריך להיות 11.6V, כדי שהמצבר ייטען בזרם 1A.

Boogle
27-07-2011, 20:47:48
בנצי,


בחוק אוֹהְם אפשר לראות אקסיומה.
אם תקראו את ההודעות שלי (וביניהם הודעה #10), תראו שעליו אני מסתמך.

ההתנגדות במעגל שווה לחיבור כל ההתנגדויות שבו - ובמקרה שלנו זו שבמצבר, זו שבמטען, זו שבחוטים וזו שבתקעים\קרוקודילים.
היות שהקטבים של המצבר ושל המטען מחוברים זה כנגד זה - כלומר, הפלוס (+) של המטען מחובר לפלוס של המצבר; והמינוס (-) של המטען מחובר למינוס של המצבר; הרי שהמתח האפקטיבי המניע את הזרם הטוען את המצבר הוא הפרש המתחים; בין זה שמספק המטען לבין זה שמספק המצבר.

אם בנקודת זמן מסויימת יש למצבר מתח של 11.1V ואם נניח שהתנגדותו הפנימית היא 0.5Ω (גבוהה מאוד - רק לצורך הדוגמא); ואם נתעלם מההתנגדות של החוטים ומההתנגדות של המטען עצמו; הרי שכדי לטעון את המצבר בזרם של 1.0A, יצטרך המטען לספק הפרש מתח של V=IxR, שהם 0.5V.
כלומר שמתח הטעינה צריך להיות 11.6V, כדי שהמצבר ייטען בזרם 1A.


ואיך לדעתך אני רואה אותו? בתור תקנת תעבורה?

מה שתארת הוא מהות הגדרת מקור זרם וזה שתתעקש שמה שמניע את מקור הזרם הוא מקור מתח , לא משנה את העובדה שהדקי המטען יתנהגו בהגדרה אקסיומית כמקור זרם עד למגבלת מתח המעגל.

יתרה מזו, אני הייתי הולך עם המעגל רחוק יותר , דרך ספק המחשב שהוסב לטעינה על קוווי החשמל הביתי דרך מערכת החל"ב של חברת החשמל לישראל , דרך תחנות המיתוג והמשנה על קו מתח העל של 400KV ישירות אל לוע הטורבינה של חברת החשמל ואני יכול להוכיח לך שמה שטוען לך את הסוללה זה ..... ק-י-ט-ו-ר !!!







לפעמים.....


ברם אולם אם בטעות מקור המתח של חברת החשמל בנקודה רגעית הוזן ע"י טורבינות הגז בתחנת חגית, למשל, הרי שמה שטען את הסוללה הוא אויר דחוס מעורב באדי דלק הנעים בטורבינת הגז וסובבים אותה.....



לפעמים.....

ואולי , בעצם מה שטען לי את הסוללה זה בכלל השכן שלי שהתקין על הגג תאים סולריים והזרים זרם הפוך לכוון המתח על רשת החשמל אצלי ברחוב......

http://www.alfabet.co.il/tags/image.php?m=2&w=395

ZigiStar
27-07-2011, 20:59:39
זה הייתי אני בעוונותי...... (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?18716-%E4%EB%F0%F1%FA-%E8%F7%F1%E8-%E1%E0%F0%E2%EC%E9%FA-%EC%E4%E5%E3%F2%E4-%E1%F2%E1%F8%E9%FA-%E1%EC%E9-%EC%F6%F2%E5%F7%21&p=126355#post126355)



לא, דווקא הקלאסיקה הזאת לקוחה ממקום אחר (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?35199-%E0%E9%E6%E4-%F4%F8%E5%F4-%EC%F9%E9%ED&p=246802#post246802).
גודל האותיות שלי הוא '2' (כמו שלך, בדוק את זה); רק שזה כחול כהה ומודגש, כי יש לי דברים חשובים לומר. ולי זה דווקא נראה יפה וברור, לא כמו 'קקה של זבובים'.


ואיך לדעתך אני רואה אותו? בתור תקנת תעבורה?

מה שתארת הוא מהות הגדרת מקור זרם וזה שתתעקש שמה שמניע את מקור הזרם הוא מקור מתח , לא משנה את העובדה שהדקי המטען יתנהגו בהגדרה אקסיומית כמקור זרם עד למגבלת מתח המעגל.

יתרה מזו, אני הייתי הולך עם המעגל רחוק יותר , דרך ספק המחשב שהוסב לטעינה על קוווי החשמל הביתי דרך מערכת החל"ב של חברת החשמל לישראל , דרך תחנות המיתוג והמשנה על קו מתח העל של 400KV ישירות אל לוע הטורבינה של חברת החשמל ואני יכול להוכיח לך שמה שטוען לך את הסוללה זה ..... ק-י-ט-ו-ר !!!

לפעמים.....
ברם אולם אם בטעות מקור המתח של חברת החשמל בנקודה רגעית הוזן ע"י טורבינות הגז בתחנת חגית, למשל, הרי שמה שטען את הסוללה הוא אויר דחוס מעורב באדי דלק הנעים בטורבינת הגז וסובבים אותה.....
לפעמים.....

ואולי , בעצם מה שטען לי את הסוללה זה בכלל השכן שלי שהתקין על הגג תאים סולריים והזרים זרם הפוך לכוון המתח על רשת החשמל אצלי ברחוב......
http://www.alfabet.co.il/tags/image.php?m=2&w=395

תגיד, מאיפה אתה קונה את החומר הזה...? ;)

erazz
28-07-2011, 02:31:22
אצל הסיני

ZigiStar
28-07-2011, 19:20:47
אצל הסיני

אז שיתן לכולם את הקוד לסווארם, שנהנה גם אנחנו :)