PDA

צפייה בגרסה מלאה : מסוקים ותיכנון זמן טיסה



oren_ben_nun
21-07-2011, 08:49:26
הי שלום
יש לי שלט של אוררה 9 וחיברתי את ה scp
יש אפשרות להגדיר בשלט מתי לצפצף והתריע על סוללה חלשה.
השאלה הראשונה מה הוא הגבול התחתון הנכון ביותר להגדיר בכדילקבל את ציפצוף ההזהרה ולהתחיל את הנחיתה ?
כרגע אני מטיס די נמוך ההטסה שלי מסתכמת הרמה ושמירה על איזון .
חיבור את ה scp לטלמטריה מחובר מהסוללה , יותר נכון בהלחמה שנמצאת אחרי המחבר tx60 של הESC .
בשלט ראתי שבזמן הטיסה סוללה אחת מהרגע שפעלתי אותה עם מצערת למצב רחיפה הסוללה הגיע ל10.5
סוללה אחרת מגעיה ל10.5 לאחר כ2.5 דק טיסה עם סטיק לא מעל 75%
האם המצב תקין ?
כאשר במנוע ללא תנועה הזרם עולה משמעותית מ 10.5 ועד 11.2
לאיזה גבול תחתון אני אמור לכוון את השלט שיתריע לאור הנתונים האלו ?
מה הגבול התחתון לדעתכם
איזה פרמטר בסוללה משפיע על הירידה במתח בזמן תעופה. באיזה פרמטר שווה להשיקע יותר בכדי שהמתח לא ירד בקיבולת 2200 או את ה 25c בכדי שלא תהייה ירידה בזמן פתיחת מצערת .

והאם תפקידו של ESC לספק מתח גבוהה ויציב למרות שיש ירידה במתח בזמן הגדלת המצערת ?

ברור לכם מהשאלות שלי שההבנה בחשמל מאוד נמוכה אז אם משהו עונה אשמח אם יסביר בצורה פשוטה


כאשר אני בודק את הסולל לאחר טעינה אני רואה במטען כל תא 4.19 4.20 4.20 ובכולל 12.6
(גם בבודק מהסיני הנתון די דומה )
ואילו בטלמטריה אני רואה 12.4

המסוק שלי הוא 450

למי שיש המלצות לתכנון טיסה נכון בהתחשב בזרם אשמח לשמוע

אני אולי העמסתי בשאלות אבל גם תשובה קצרה ועניינית תעזור לי להבנת הנושא

תודה

wind556
21-07-2011, 09:05:35
אעשה לך את זה הכי פשוט שאפשר:
תטיס 6 דקות וזהו
תקנה סוללות לפחות 40C
תעקוב אחרי כל הנתונים המתקבלים ותפנים אותם בלי לשנות מאומה מהרגלי ההטסה שלך ובלי לדאוג יתר על המידה
אין לי ספק שאם תעשה את זה כך אתה תבין היטב את הנושא.

נולד לטוס
21-07-2011, 09:25:35
כל השיטות המתקדמות לא יעילות לטעמי אין כמו להטיס כמה דקות נגיד 5 דקות ולבדוק באיזה מצב אתה עם בודק סוללות ואז תדע אם נשאר לך עוד זמן וזה יהיה הזמן הממוצע בתוך הטווח הבטוח ללא צניחות וקאטים מהבקר. בסוף לבדיקה אחרונה והכי מדיוקת תראה כמה נכנס מילי אמפר בזמן הטעינה וכך תבין כמה השתמשת בסוללה ,בעצם בכל סוללה ולפי זה תקבע זמנים מדוייקים

תבין בזמן ריחוף ללא תנועה הצריכה יותר גבוה מטיסה בתנועה וכל הרכיבים עובדים יחסית במאמץ , עוד דבר עם הזמן אתה תרגיש את המסוק ברמה שתבחין אפילו בירידה קטנה של כוח ..

אל תדאג והכי חשוב תהנה . בברכה לנחיתות טובות כפיר

hagpel
21-07-2011, 10:06:30
בסוללה מרובת תאים לרוב יכשל רק אחד התאים,
המתח הכללי ישקף מתח נמוך אבל סביל, לאומת זאת התא התקול לא יעביר דרכו זרם והסוללה תכשל,
לכן, אם ברצונך להגן על הסוללות מפני פריקת יתר ובו בזמן להגן על המסוק מכשל של הסוללה (או אחד התאים בה) תתקין אחד מאלה:

http://cgi.ebay.com/2in1-Lipo-Battery-Low-Voltage-Tester-1S-8S-Buzzer-Alarm-/250810360367

הלינק הוא לא בהכרך המקור הכי זול ולחלק מהספקים של הגשפט הנ"ל לא מספקים לישראל אז תוודא פרטים לפני שאתה מזמין!!
תעשה חיפוש לפי LIPO ALARM BUZZER 1S-8S

hagpel
21-07-2011, 10:15:56
אני קניתי את הבזר מפה

http://www.lowpricerc.com/product_info.php?products_id=1323

T_A
21-07-2011, 10:23:12
הי שלום
בשלט ראתי שבזמן הטיסה סוללה אחת מהרגע שפעלתי אותה עם מצערת למצב רחיפה הסוללה הגיע ל10.5
סוללה אחרת מגעיה ל10.5 לאחר כ2.5 דק טיסה עם סטיק לא מעל 75%
האם המצב תקין ?

תודה

עבור הסוללה הראשונה , מה שאתה מתאר לא תקין בכלל, כניראה סוללה עם C נמוך מידי או לא תקינה.
תוריד את המסוק ב3.4 לתא תחת עומס (10.2 נגיד אפילו 10.4).

guy1a
21-07-2011, 12:01:28
אני גם ממליץ על באזר