התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלת דיחוס



אבי סירוטה
16-12-2008, 06:01:17
שלום,
שאלה לבעלי הידע והנסיון בלבד ובבקשה לא לפתח תיאוריות.
ברפטור 50 אני מעוניין להאריך את זמן הטיסה ע"י הוספת עוד מיכל דלק של כ-300 סמ"ק בנוסף למיכל הראשי. המיכל הנוסף מותקן כך שפתח יציאת הדלק ממנו הוא כ-2 ס"מ מתחת לגובה כניסת\יציאת הדלק מהמיכל המקורי. הכוונה היא להוסיף את המיכל כך שממנו יצא דלק למיכל הראשי( המקורי של המסוק) וממיכל זה יצא הדלק כרגיל אל מיכל הציפה.
הדיחוס יחובר מהאגזוז למיכל הראשון-הנוסף.

האם יש צפי לבעיות? האם ברגע שיגמר הדלק במיכל הראשון(הנוסף) הדיחוס ימשיך לעבור ממנו הלאה למיכל השני(המקורי)?

תודה.
__________________

ליאור זהבי
16-12-2008, 22:03:56
אבי,

בגדר הערכה, לא צפויה בעיה.
אינני בטוח שתמצא תשובה הנובעת מנסיון ממשי לגבי הטסה עם סה"כ 3 מיכלי דלק על הרפטור.

אופיר נחום
16-12-2008, 22:55:17
עובד - ניסיתי.

אבי סירוטה
17-12-2008, 06:25:51
אנסה בריחוף ארוך. במידה ולא תהיינה בעיות אתקדם לטיסות ואדווח. תודה.

אופיר נחום
17-12-2008, 06:38:37
לי הבעיה היחידה הייתה שינוי גדול של מרכז הכובד (מיקמתי מאחורה קשור לתומכי הבום) . אלון מהובי ניטרו עשה גם ניסוי עם טירקס עם מיכל גדול יותר. אם אתה רוצה, יש להשיג פשוט מיכל גדול יותר לרפטור.

אבי סירוטה
27-12-2008, 20:45:50
ערב טוב,
חג שמח וברכת "תחזיקו מעמד" לתושבי הדרום ועוטף עזה.

אתמול בוצע ריחוף ניסיון בתצורת כמות דלק מוגדלת. הניסוי הוכתר בהצלחה. למיכלים המקורים הראשי והציפה התווסף מיכל קדמי של 350 סמ"ק. המיכל מוקם כך שפתח אספקת הדלק ממנו הוא כס"מ נמוך מגובה כניסת הדלק לקרבורטור. צנרת הדיחוס מגיעה ישירות אליו וצנרת אספקת הדלק יוצאת ממנו למיכל הראשי(המקורי).
מאחר וגם במצב נורמלי, לפני השדרוג, המנוע כוון לעבוד עשיר, לא ביצעתי שינויים כלשהם בסיכות.

המיכלים מולאו והמסוק עבר לריחוף רגיל בגובה של כ 0.5-2 מטרים. אחרי כ-11 דקות נגמר הדלק במיכל הקדמי, הנוסף, ואספקת הדלק עברה לגמרי להיות מהמיכל המקורי. בשלב זה הייתה עליה קלה בסל"ד(צפוי) כתוצאה מדילול התערובת עקב יניקת דלק ואוויר מהצנרת שבין המיכלים אולם אחרי כ-10 שניות המנוע המשיך לעבוד כרגיל. אחרי כ-15 דקות ריחוף המנוע נשמע והתנהג מצויין למעט אבדן כח\סל"ד רגעי. נחיתה, ירידה לסרק של כמה שניות ושוב עליה לריחוף והמנוע התאושש לחלוטין. בסה"כ המסוק ריחף כ-17 דקות בממוצע של חצי מצערת. במיכל המקורי נשארה עוד כחצי מכמות הדלק. מיכל הציפה כמובן מלא.

טיסה מלאה כולל פניות חדות, האצות ובלימות תבוצע בסופ"ש הבא.

תודה.

אורח
04-01-2009, 05:37:24
ערב טוב,
חג שמח וברכת "תחזיקו מעמד" לתושבי הדרום ועוטף עזה.

אתמול בוצע ריחוף ניסיון בתצורת כמות דלק מוגדלת. הניסוי הוכתר בהצלחה. למיכלים המקורים הראשי והציפה התווסף מיכל קדמי של 350 סמ"ק. המיכל מוקם כך שפתח אספקת הדלק ממנו הוא כס"מ נמוך מגובה כניסת הדלק לקרבורטור. צנרת הדיחוס מגיעה ישירות אליו וצנרת אספקת הדלק יוצאת ממנו למיכל הראשי(המקורי).
מאחר וגם במצב נורמלי, לפני השדרוג, המנוע כוון לעבוד עשיר, לא ביצעתי שינויים כלשהם בסיכות.

המיכלים מולאו והמסוק עבר לריחוף רגיל בגובה של כ 0.5-2 מטרים. אחרי כ-11 דקות נגמר הדלק במיכל הקדמי, הנוסף, ואספקת הדלק עברה לגמרי להיות מהמיכל המקורי. בשלב זה הייתה עליה קלה בסל"ד(צפוי) כתוצאה מדילול התערובת עקב יניקת דלק ואוויר מהצנרת שבין המיכלים אולם אחרי כ-10 שניות המנוע המשיך לעבוד כרגיל. אחרי כ-15 דקות ריחוף המנוע נשמע והתנהג מצויין למעט אבדן כח\סל"ד רגעי. נחיתה, ירידה לסרק של כמה שניות ושוב עליה לריחוף והמנוע התאושש לחלוטין. בסה"כ המסוק ריחף כ-17 דקות בממוצע של חצי מצערת. במיכל המקורי נשארה עוד כחצי מכמות הדלק. מיכל הציפה כמובן מלא.

טיסה מלאה כולל פניות חדות, האצות ובלימות תבוצע בסופ"ש הבא.

תודה.

ושלא תגיד שלא אמרתי לך:)