PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מוט פלייבר 200MM במקום 220MM משנה בהרבה?



Ts7
22-07-2011, 08:57:59
האם זה ישנה בהרבה את תגובת המסוק ?

תודה


----------- סוך שבוע מצוין לכולם ---------

guy1a
22-07-2011, 14:41:26
הבדלון מינורי

זה לא מה שיפריע לך

Ts7
22-07-2011, 15:02:10
תודה גבר :), כי קניתי ולא שמתי לב שזה 200MM ולא 220MM ..

guy1a
22-07-2011, 15:10:00
יותר ארוך = מסוק יותר רגוע
אבל זה בקטנות ...

אתה גם יכול לפצות אם תשים את המשקולות יותר קרוב לציר. כמה יותר קרוב = פחות משפיע = פחות = רגוע

Avi_Y
23-07-2011, 19:10:04
יותר ארוך = מסוק יותר רגוע
אבל זה בקטנות ...

אתה גם יכול לפצות אם תשים את המשקולות יותר קרוב לציר. כמה יותר קרוב = פחות משפיע = פחות = רגוע

בדיוק להיפך. יותר ארוך => יותר חד.

Ts7
23-07-2011, 19:16:44
הטסתי היום ותאמת לא הרגשתי שינוי בכלל..

wind556
23-07-2011, 20:18:43
בדיוק להיפך. יותר ארוך => יותר חד.





לא נכון
יותר מהירות היקפית ויותר מאסה =יותר יציב ופחות חד

Yoav Lahav
23-07-2011, 20:37:36
בדיוק להיפך. יותר ארוך => יותר חד.

חבריקו עודד צודק. ל FLYBAR ארוך יותר תנע זויתי גדול יותר מאשר לקצר ממנו (כמובן עם אותם משקלים בקצה)
ולכן הוא מתנגד יותר לשינויים והמסוק יציב יותר ולא מאפשר תמרונים זריזים.

guy1a
23-07-2011, 21:34:36
חבריקו עודד צודק. ל FLYBAR ארוך יותר תנע זויתי גדול יותר מאשר לקצר ממנו (כמובן עם אותם משקלים בקצה)
ולכן הוא מתנגד יותר לשינויים והמסוק יציב יותר ולא מאפשר תמרונים זריזים.

מה זה עודד צודק ?!
אני כתבתי לפניו ואני טוען לכתר המשועמם שחי בפורום !!

:)

wind556
24-07-2011, 11:54:39
מה זה עודד צודק ?!
אני כתבתי לפניו ואני טוען לכתר המשועמם שחי בפורום !!

:)





גיא, קבל את הכתר:eek:

ולצורך הבהרה סופית של העניין, תסתכל על מחליקות על הקרח או רקדניות בלט:
עם ידיים פרושות לצדדים הן עושות פירואט איטי, וכשהידיים נצמדות לגוף מהירות הפירואט עולה (וכל זה בלי ג'יירו :p )

SEVEN
24-07-2011, 12:10:41
גיא, קבל את הכתר:eek:

ולצורך הבהרה סופית של העניין, תסתכל על מחליקות על הקרח או רקדניות בלט:
עם ידיים פרושות לצדדים הן עושות פירואט איטי, וכשהידיים נצמדות לגוף מהירות הפירואט עולה (וכל זה בלי ג'יירו :p )

הדוגמא לא ממש זהה, בדוגמא שנתת אין כוחות חיצוניים (פרט לחיכוך זניח) ולכן מתקיים שימור תנ"ז ומכאן שכדי לפצות על רדיוס הסיבוב המהירות הקווית (בכיוון הסיבוב) של האובייקט קטנה.
במקרה של מסוק ישנו מנוע ששומר על סל"ד קבוע לרוב, ולכן שם המנוע יתאמץ יותר עבור פלייבר וכמובן עקב כך גם המסוק ירגיש מרוסן יותר.

guy1a
24-07-2011, 13:39:40
לצורך הקוריוז ...

קבלתי לנסיון פליי בר משתנה של xTreme לסולו פרו לנסוי .. שני סוגי משקולות ואפשר להזיז אותם על פני המוט.

בדוק לכל מי שלא מאמין לפיסיקה ( ואני מקווה שיאמין לי ) ויש סרטון יוטיוב אפילו ...

פלייבר קצר = משקולות קרובות לציר = מסוק חצוף ופרוע
פלייבר ארוך = משקולות רחוקות מהציר ( כבדות ) = מסוק רגוע עד משעמם

Friman
24-07-2011, 18:42:36
לצורך הקוריוז ...

קבלתי לנסיון פליי בר משתנה של xTreme לסולו פרו לנסוי .. שני סוגי משקולות ואפשר להזיז אותם על פני המוט.


איך הוא באמת? כמו זה שמוכרים בmiracle mart?
קיצרו אותו או שהוא גם מתקתק על החופה מקדימה?

guy1a
24-07-2011, 19:39:04
כן .. הייתי בטא טסטר ... משעשע

לא הייתי משקיע בזה שקל.

ראש אלומיניום לעומת זאת משתלם.

Avi_Y
24-07-2011, 20:53:15
חברה, או "חבריקויים", לפני שאתם רבים על הכתר, בדקו שהוא עשוי זהב ולא עופרת.
דוגמת המשקולות הנה פשטנים מידי כי היא מתייחסת רק למסה ורדיוס הסיבוב, וודאי שהתנע של המשקולת גדל עם הגדלת הרדיוס (הרחקת המשקולות) ואיתו ה"יציבות".
המקרה של הפלייבר הוא קצת יותר מורכב. יש כאן שלושה מרכיבים המושפעים מרדיוס הסיבוב
המהירות הקוית של הפלייבר (גדלה עם הרדיוס), המשפיעה על
1. התנע של הפלייבר כמשקולת (גדל ריבועית עם הרדיוס)
2 הכוח (העילוי) שנוצר עליו כשהזווית שלו משתנה (גדל ריבועית עם הרדיוס)
ולבסוף
3. ה"מנוף" שיש לפלייבר לצורך שינוי זוית ההתקפה של הלהבים. ככל שההפדל רחוק מהמרכז המנוף שלו יותר כדול, מה ש"נותן לו יותר כח" להפעיל את הלהבים הראשיים (אגב חינוך, רק עודד עוד זוכר שלהבים זה "בלשון זכר"...). (גדל לינארית עם הרדיוס)
בסה"כ 1 ו- 2 גדלים ריבועית עם הרדיוס ומנוגדים זה אל זה, ועל כן מבטלים זה את זה. נותר עם כן רק 3, שדווקא גדל עם הרדיוס, ולכן פלייבר ארוך יגרום לתגובות יותר חדות.

guy1a
24-07-2011, 21:14:11
1. אולי נכון ... לא יודע פיסיקה
2. גם כמו 1
3. לא נכון ולא נכון, לא רק עודד אומר להבים ראשיים ולא נכון שמסוק עם פלייבר ארוך יהיה יותר חד, דווקא בגלל שהפלייבר הארוך יהיה "כבד" בגלל סעיפים 1 ו 2, הוא יהיה איטי יותר בתגובות ובגלל זה עד שהוא יטרח לזוז כשקורה משהו הוא יספיק להרגיע את המסוק ולכן המסוק יהיה יציב יותר. הוא משמש כגורם ממתן. פלייבר הוא גורם ממתן בגלל כמה סיבות, אחד מהן היא ה"משקל" שלו זה אורך המוט ומשקל המשקולות והשניה היא הזוית שבה הוא מורכב על הראש. יותר חדה או יותר כהה. ( שים לב לעברית :) ) ...

הפלייבר לא מפעיל כח על הלהבים, הוא רק מנסה להשאר באותו מישור שבוא הוא נימצא ( נגיד ג'יירו ) במקרה הוא מחובר ללהבים וכשהם מנסים למשוך לכיוון שלהם הוא מנסה להשאר בכיוון שלו ... מי מנצח? ... תלוי מי הטייס :)

Avi_Y
24-07-2011, 22:06:11
כל הכבוד על העברית גיא :D, והערת הלהבים לא הייתה מכוונת אליך. זה פשוט מוציא אותי מדעתי לקרוא על "הלהבים החזקות / שבירות / כבדות" וכולי בהודעות השונות.
ומה שאמרת על המשקל נכון, אבל שוב לא מספיק מדוייק.
המסוקים עם פלייבר משתמשים במערכת Bell-Hiller בה הפלייבר הוא גם גורם ממתן, וגם משמש חלק ממערכת ההיגוי. הגדלת הפלייבר גם מגדילה את הגורם הממתן וגם את הגורם הנוהג. מה שיפה הוא שאת כל ההשפעות ניתן לחשב כמותית. אז נכון שכל ההשפעות קיימות, אבל אפשר גם לדעת מראש מי "מנצחת". חזור על ניסוי האורכים שלך, אבל עם פלייבר אמיתי, ולא כזה כמו של הסולו, שם הוא באמת רק גורם ממתן ולא מנהג, ותיווכח בעצמך (וגם דווח לכולנו...)

guy1a
25-07-2011, 08:03:24
נכון מה שאתה אומר על ה"בל הילר" אבל פה אתה חוצה את הגבול בין שאלה תמימה של מישהו שרוצה להבין איך זה פועל ובין הסבר פיסיקלי מיגע שאולי נכון טכנית אבל מוציא את החשק ...
בשביל זה בדיוק המציאו את ההפשטה :)

בשביל ההתקרצצות ... מנגנון בל הילר פועל בצורה שהסוואש מזיז את הפלייבר שמושך את הלהבים בעיקבותיו ( הנה, אני יודע :) ) ומנגנון אחר שלא יודע מה קוראים אותו כמו בסולו פועל שונה אבל דומה, שם יש ממוצע מכני ( וואללה לא מצאתי מילה אחרת ) כאשר סך כל התנועה של הסוואש מתורגם גם להזזת הלהבים ( שניהם מחוברים יחד עם נדנדה שזרועותיה לא שוות באורכן שניקראת מיקסר ) וגם לגורם הממתן של הפלייבר.

שוב, זה הכל דקדקנות מתקרצצת ומיגעת :) פה היתה שאלה פשוטה של האם יש או אין השפעה מרובה בהבדל של מ"מ בודדים באורך של הפלייבר. התשובה הפשוטה, לא.
:)
לא כולם חייבים להיות פנצ'רמאעכרים בשביל להיות יכולים להחליף גלגל כשיש פנצ'ר .. נכון :) ?

אבל יפה שאתה מאלץ אותי לחשוב על הבוקר :)

( ופה אני אסייג שאני באמת לא יודע פיסיקה ואנחנו מגרדים את קצה ההבנה האינטואיטיבית שלי )

Avi_Y
25-07-2011, 11:33:13
גיא חביבי,
לא בחנתי את הידיעות שלך בפיזיקה, בגאומטריה של מערכות היגוי או בגל נושא אחר. אם אתה מבין את מערכת הבל בילר, אתה גם יודע שהפלייבר כן גורם לתנועות היגוי (אחרת הוא יכול היה להיות סתם משקולת, ולא פדל).
בכל מקרה, אני גם מתנצל אם אילצתי אותך לחשוב :D
לגופו של עניין, שים לב שתשובתי הראשונה הייתה מאד קצרה. לשאלת השואל - הארכת הפלייבר מגדילה את הרגישות. בכמה? כמובן שתלוי במידת ההגדלה. בכל מקרה היא לא מקטינה אותה.
ובאשר לדיון, מרגע שנוצר דיון, הבאתי את ההסברים. זה יתרונו של הפורום.
ובנוגע לדוגמה שהבאת - זה בסדר להחליף גלגל בלי להיות פנצ'רמעכר, אבל זה לא בסדר להבריג את הברגים בכיוון ההפוך. זה הכל.

guy1a
25-07-2011, 11:57:09
+1