PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה BEC חיצוני סדר הדלקת מסוק



HKHELI
27-07-2011, 08:31:26
אים יש לי BEC חיצוני צד אחד מחובר לכניסת מנוע במקלט וצד שני ל ESC ( כמובן חתכתי את החוט האדום ).
ל ESC מחוברות הסוללות ליפו.
האם יש משמעות לסדר הדלקת המסוק...
כלומר הדלקת שלט ואח"כ :
הדלקת ה BEC שנותן מתח למקלט ואח"כ חיבור סוללות הליפו.
או חיבור סוללות הליפו ל ESC ואח"כ הדלקת BEC

guy1a
27-07-2011, 08:52:40
אני לא ממש הבנתי את הסידור אצלך

אבל הסדר הנכון הוא שלט (משדר) --> מקלט

אם המקלט שלך מקבל מתח ממקום אחר מאשר המנוע, אז קודם מקלט ואחרי זה מנוע.

Flying_student
27-07-2011, 09:06:07
אים יש לי BEC חיצוני צד אחד מחובר לכניסת מנוע במקלט וצד שני ל ESC ( כמובן חתכתי את החוט האדום ).
ל ESC מחוברות הסוללות ליפו.
האם יש משמעות לסדר הדלקת המסוק...
כלומר הדלקת שלט ואח"כ :
הדלקת ה BEC שנותן מתח למקלט ואח"כ חיבור סוללות הליפו.
או חיבור סוללות הליפו ל ESC ואח"כ הדלקת BEC

ל-BEC יש חיבור חשמל (שאמור להתחבר לסוללה או לכבלי הסוללה של ה-ESC) וחיבור סיגנל (כבל סרוו) שמתחבר ישירות למקלט! אבל לא לכניסת מנוע! הבקר (ESC) יתחבר למנוע. (אולי במסוקים זה אחרת :rolleyes:).
הקיצר, אולי כדאי שתראה את זה למישהו שמבין כדי לחסוך שגיאות.

michaelgl
27-07-2011, 09:20:06
תחבר את הבקר והבאק לאותו המחבר מהסוללות, שידלקו ביחד

T_A
27-07-2011, 10:28:22
1) משדר , כדי שישדר מצערת 0
2) BEC , כדי שהמקלט ידלק ויקלוט מצערת 0
3) ESC כדי שיקלוט מצערת 0 ויבצע איתחול רגיל (במצערת 0)

בעקרון, וזה בערבון מאוד מוגבל- לא משנה היום הסדר כי רוב ה ESCים לא יפעילו מנוע בלי לקבל אות מפורש להפעיל אותו וזה רק אחרי שקיבלו אות של 0 מצערת כדי להתחמש.
אבל לך תסמוך על זה...

אגב
אם אתה מנתק את המקלט בזמן שהמנוע עובד המנוע ימשיך לעבוד גם בלי מקלט באותה מהירות.

bartovmoti
27-07-2011, 11:43:20
אים יש לי BEC חיצוני צד אחד מחובר לכניסת מנוע במקלט וצד שני ל ESC ( כמובן חתכתי את החוט האדום ).
ל ESC מחוברות הסוללות ליפו.
האם יש משמעות לסדר הדלקת המסוק...
כלומר הדלקת שלט ואח"כ :
הדלקת ה BEC שנותן מתח למקלט ואח"כ חיבור סוללות הליפו.
או חיבור סוללות הליפו ל ESC ואח"כ הדלקת BEC

ה BEC לא מחובר בשום צורה ל ESC.. ולא מתחבר לכניסת מנוע במקלט, לדעתי עשית קצת סלט..
תסתכל בסרטונים של ה 550 (לינק בחתימה) בסרטון של האלקטרוניקה יש הסבר על אופן חיבור BEC חיצוני.

סדר ההדלקה: הדלקת משדר, הדלקת BEC, חיבור ESC לסוללה הראשית.

HKHELI
27-07-2011, 12:48:42
ה BEC לא מחובר בשום צורה ל ESC.. ולא מתחבר לכניסת מנוע במקלט, לדעתי עשית קצת סלט..
תסתכל בסרטונים של ה 550 (לינק בחתימה) בסרטון של האלקטרוניקה יש הסבר על אופן חיבור BEC חיצוני.

סדר ההדלקה: הדלקת משדר, הדלקת BEC, חיבור ESC לסוללה הראשית.

תודה , סרטונים מעולים, כל הכבוד.

שאלה נוספת,
אם אני מחבר ל BEC סוללה נפרדת מאשר של ה ESC
האם יש משמעות אם אני מחבר קודם את הסוללה של ה ESC ואח"כ מדליק
את ה BEC או מדליק את ה BEC ואח"כ מחבר את הסוללה ל ESC

wonderd
27-07-2011, 13:44:37
1) בעקרון, וזה בערבון מאוד מוגבל- לא משנה היום הסדר כי רוב ה ESCים לא יפעילו מנוע בלי לקבל אות מפורש להפעיל אותו וזה רק אחרי שקיבלו אות של 0 מצערת כדי להתחמש.
אבל לך תסמוך על זה...

אגב
אם אתה מנתק את המקלט בזמן שהמנוע עובד המנוע ימשיך לעבוד גם בלי מקלט באותה מהירות.
1. אוי ואבוי אם אתה מפעיל בקר לפני הפעלת מקלט. זה מתכון לאסון ולא משנה התיאוריה.
2. אם אתה מנתק את המקלט בזמן שהמנוע עובד הוא יעבור למצב מצערת שבו בוצע ה BIND ולא לשום מצב אחר, זה אומר שאם עשית את ה BIND עם מצערת למטה (כמו שצריך) אז גם אם תנתק את המקלט בזמן שהמנוע עובד - הוא אמור להפסיק את פעולתו.

bartovmoti
27-07-2011, 13:45:34
יש משמעות.. תמיד מחברים את ה BEC ראשון!

ברגע שיש לך BEC חיצוני אזי הבקר הופך להיות כמו עוד "סרוו" שמקבל פיקוד מהמקלט.
רצוי מאד, שכשאתה מחבר סוללה גדולה ראשית ל ESC, שהוא יהיה כבר תחת שליטה של המקלט כי אחרת אתה מחבר מתח לרכיב שההתנהגות שלו לכאורה לא ידועה ברגע החיבור. מבחינת ה ESC, זה בדיוק כמו לחבר סוללה לפני שהדלקת שלט כי אין לו שום סיגנל בקרה.
כדי שה ESC יהיה תחת שליטה אתה חייב לחבר קודם את ה BEC וככה ה ESC מופעל מהמקלט ונכנס למצב ידוע (מצערת 0 למשל). ככה כשתחבר סוללה גדולה אין שום סכנה להתנהגות לא רצונית כי ה ESC נתון בשליטת המקלט.
בכלל, זה בלתי בטיחותי בעליל לחבר מתח לרכיב שאתה לא ממש יודע איך הוא יתנהג.. (נכון שבקר טוב אמור להיות בנוי עם הגנה ראויה למקרה כזה אבל למה לקחת סיכון)

wonderd
27-07-2011, 14:20:03
דרך אגב, אם לבקר שלך אין BEC פנימי - אין שום צורך ואפילו לא כדאי לנתק את החוט האדום.

bartovmoti
27-07-2011, 14:45:29
אם אין BEC בבקר, אסור לנתק החוט האדום!
הרי המתח שמסופק מהסוללה הראשית עומד נניח על 11.1 ומעלה והמתח שמגיע מהחוט האדום הוא בסדר גודל של 5-7V ובגלל שבבקר אין BEC, אין שום רכיב בבקר שיספק המתח הנמוך למעגל הפנימי שבבקר שמקבל את הסיגנל מהמקלט ומפענח אותו. ניתוק החוט האדום במקרה כזה זה כמו לנתק הבקר מהמקלט.
למשל בבקרים HV של קסטל שבהם אין BEC, כתוב במפורש:

You should NEVER disconnect the red throttle wire
on the Phoenix hV or Phoenix Ice hV ESCs

MrGenady
27-07-2011, 16:55:08
מוטי הבטחתה סרטון TEST-FLIGHT של ה550,איפו ??? :)

seamn
29-07-2011, 07:28:40
משדר תמיד נדלק ראשון נכבה אחרון .. לא משנה בכלל מה הסטאפ על הכלי .
אחריו תמיד נדלק המקלט ואחר כך כל היתר ..
כבר ראיתי הרבה דברים הזויים קורים למטיסים שהפעילו מקלט ומערכות אחרות לפני המשדר.. חלקם לצערי גם נסתיימו בפציעות מיותרות
בטיחות !!! כבר אמרנו ?
לסיכום סדר הפעולות :
הדלקה - משדר --> מקלט --> כל היתר ..
כיבוי - כל היתר --> מקלט --> משדר ..