צפייה בגרסה מלאה : מדליק שדרוג רציני 450PRO עם 2 סוללות!
Yoav Lahav
29-07-2011, 12:13:09
הסוללה התחתונה בתמונה היא 2450 MAH 30C והעליונה 40C 2200 MAH מחוברות במקביל.
יחד יש לי 70C 4650MAH
משקל טיסה 1100 גרם טס מצויין סוחב חזק. המנוע והבקר מתחממים קצת לא יותר מהרגיל.
עושה רושם שנשאר לו כח להרים עוד הרבה. סביר להניח שהמגבלה תבוא מרוטור הזנב אם אעמיס עוד כי בשלב מסויים הוא יוכל עוד להתנגד למומנט של הרוטור הראשי.
זמן טיסה: שיוטים רגועים בגובה מספר מטרים במהירות 30-40 קמ"ש - 14 דקות בלי להרוס תסוללות.
עוד לא ניסיתי להתפרע איתו כי אני מפחד שהסוללה התחתונה תתלש בתמרונים חזקים.
צריך למצוא סידור טוב יותר לחבר אותה.
אשמח לעצות ורעיונות נוספים.
50242
אין בעיה בזה שהמתח גבוה מידי ?
Yoav Lahav
29-07-2011, 13:06:04
חיבור במקביל. איך המתח גבוה מידי?
אין בעיה בזה שהמתח גבוה מידי ?
MrGenady
29-07-2011, 13:13:19
הוא כנראה דיבר על הזרם הגדול שיש שם !!
שחר לזרוב
29-07-2011, 13:22:30
רק תיקון קטן - בחיבור הסוללות במקביל לא מחברים את מקדם הפריקה (C). לכל סוללה מקדם פריקה שמתאים לה וכשמחברים את שתי הסוללות במקביל, מקדם הפריקה נשאר אותו הדבר. במקרה שלך חיבור הסוללות במקביל הגדיל את הנפח (4650 MAH) אבל עם מקדם פריקה של 30C בלבד.
הרעיון הכללי נחמד אבל ככל שמסת המסוק עולה, כך גם צריכת הזרם. אם תמשיך להעמיס סוללות או מסה נוספת אחרת, צריכת הזרם תגדל עד כדי כך שהסוללות יפגעו בגלל שמקדם הפריקה יהיה נמוך מדי.
אני באופן אישי לא מוצא ייתרון בזמן טיסה ארוך כל כך. זמן טיסה של 5-7 דקות מספק ביותר לטיסת 3D ויותר מזה מעייף אותי ועוד רבים אחרים שאני מכיר. בנוסף - התוספת במסת המסוק כשדיסקת הלהבים נשארת באותו גודל פוגעת בביצועי הטיסה של המסוק.
בכל מקרה - אם המטרה היא ריחופים או משהו בסגון - תיהנה.
רק תיקון קטן - בחיבור הסוללות במקביל לא מחברים את מקדם הפריקה (C). לכל סוללה מקדם פריקה שמתאים לה וכשמחברים את שתי הסוללות במקביל, מקדם הפריקה נשאר אותו הדבר. במקרה שלך חיבור הסוללות במקביל הגדיל את הנפח (4650 MAH) אבל עם מקדם פריקה של 30C בלבד.
הרעיון הכללי נחמד אבל ככל שמסת המסוק עולה, כך גם צריכת הזרם. אם תמשיך להעמיס סוללות או מסה נוספת אחרת, צריכת הזרם תגדל עד כדי כך שהסוללות יפגעו בגלל שמקדם הפריקה יהיה נמוך מדי.
אני באופן אישי לא מוצא ייתרון בזמן טיסה ארוך כל כך. זמן טיסה של 5-7 דקות מספק ביותר לטיסת 3D ויותר מזה מעייף אותי ועוד רבים אחרים שאני מכיר. בנוסף - התוספת במסת המסוק כשדיסקת הלהבים נשארת באותו גודל פוגעת בביצועי הטיסה של המסוק.
בכל מקרה - אם המטרה היא ריחופים או משהו בסגון - תיהנה.
+1
ובנוסף זמן טיסה כה ארוך בזרם גבוה (עומס בגלל המשקל) יגמור בסופו של דבר על המנוע שלא מתוכנן לעמידה בעומסים גבוהים מעבר למספר דקות.
Yoav Lahav
29-07-2011, 13:51:52
אם אני מסתכל על הקיבול הכולל ולא PER סוללה אז אתם צודקים וגם אז זה כנראה קצת יותר כי ההתנגדות הפנימית של ה 40C נמוכה יותר.
אבל להגיד "רק" 30C על קיבול של 4650MAH?? זה מאפשר לי זרם של 139A!! ואני ממש לא מתקרב לשם וגם הציוד לא מתוכנן לכך. אני מניח שהצריכה היא בסביבות ה 20-25 A
לפי זמן הטיסה. לא זרם כזה גבוה.
בכל מקרה לא עושה רושם שקשה לו. המנוע שלי חזק בהרבה ממה שצריך 600W לעומת 400W במקור.
אז עוד קצת משקל לא ממש מביא אותו לסף. גם הבקר חזק מספיק למשימה.
+1
ובנוסף זמן טיסה כה ארוך בזרם גבוה (עומס בגלל המשקל) יגמור בסופו של דבר על המנוע שלא מתוכנן לעמידה בעומסים גבוהים מעבר למספר דקות.
Yoav Lahav
29-07-2011, 15:34:00
שחר,
עשיתי חשבון קצר. הזרם מתחלק בין הסוללות לפי יחסי הקיבול שהרי שתיהן מתרוקנות באותו הזמן. כאן אני מדלג על החשבוניזציה רק אומר שלפי חלוקת הזרמים צריך למצוא איזו מהסוללות היא המגבילה ואז למצוא מה הזרם הכולל המותר ולפיו ולפי הקיבול הכולל לחשב את ה C הכולל. במקרה אצלי ה 30C 2450MAH היא המגבילה וה C הכולל הוא 29.8.
ושוב הזרם הכולל לבקר הוא בסביבות 20-25A קטן בהרבה מהמכסימום השוטף המותר שהוא 138A.
אני מסכים שביצועי המסוק נפגעים אבל המטרה שלי הייתה לטוס הרבה זמן. ממש תענוג.
דרך אגב זו סוללה שהזמנתי בטעות היא לא מתאימה למסוק הזה אז היה צריך למצוא לה שימוש.
רק תיקון קטן - בחיבור הסוללות במקביל לא מחברים את מקדם הפריקה (C). לכל סוללה מקדם פריקה שמתאים לה וכשמחברים את שתי הסוללות במקביל, מקדם הפריקה נשאר אותו הדבר. במקרה שלך חיבור הסוללות במקביל הגדיל את הנפח (4650 MAH) אבל עם מקדם פריקה של 30C בלבד.
הרעיון הכללי נחמד אבל ככל שמסת המסוק עולה, כך גם צריכת הזרם. אם תמשיך להעמיס סוללות או מסה נוספת אחרת, צריכת הזרם תגדל עד כדי כך שהסוללות יפגעו בגלל שמקדם הפריקה יהיה נמוך מדי.
אני באופן אישי לא מוצא ייתרון בזמן טיסה ארוך כל כך. זמן טיסה של 5-7 דקות מספק ביותר לטיסת 3D ויותר מזה מעייף אותי ועוד רבים אחרים שאני מכיר. בנוסף - התוספת במסת המסוק כשדיסקת הלהבים נשארת באותו גודל פוגעת בביצועי הטיסה של המסוק.
בכל מקרה - אם המטרה היא ריחופים או משהו בסגון - תיהנה.
bartovmoti
29-07-2011, 15:55:31
לא מבין מה ניסית לעשות כאן, חוץ מזמן טיסה גדול יותר וגם זה לא בטוח רק העמסת המערכת..
המתח הוא אותו מתח, כל עוד המסוק על הקרקע אז הזרם שיוצא משתיהן ביחד הוא אותו זרם כמו סוללה אחת רגילה. הצרכן נשאר אותו צרכן רק עכשיו זה מתחלק על שתי סוללות ולא אחת..
עכשיו בוא נסתכל מה קורה בריחוף פשוט.. המשקל עלה משמעותית, המתח נשאר אותו דבר, הצרכן נשאר אותו צרכן רק עכשיו צריך להרים משקל יותר גדול.. הזרם בהכרח יגדל לעומת מצב זהה עם סוללה אחת רגילה..
החום של המנוע ושל הבקר יעלו והביצועים באופן כללי ירדו.
בקיצור, סתם העמסת את המערכת בשביל עוד 2 דקות טיסה.
אם אתה רוצה להגדיל זמן טיסה עדיף כבר למצוא סוללה קצת יותר גדולה נניח אם עד עכשיו היה לך 2200, אז שים משהו גדול יותר שעדיין נכנס מתחת לחופה נניח 2500!
ככה גם זמן הטיסה יעלה אבל עדיין תהיה בתחום סביר של הביצועים.
זו לפחות דעתי.
wonderd
29-07-2011, 21:21:28
אתה יכול פשוט להכניס סוללה אחת 3000MAH שתיתן לך זמן טיסה ארוך מאוד עם משקל שלא מתקרב למה שאתה עשית, אתה יכול להגיע בקלות לאותו זמן טיסה כמו שרצית ואפילו יותר. כל זה מניסיון.
דרך אגב, אתה יכול להאריך את זמן הטיסה אפילו ל 20 דקות, כל מה שאתה צריך זה סטאפ מתאים (מנוע-פיניון-סוללה)
Yoav Lahav
30-07-2011, 05:53:37
אתה יכול פשוט להכניס סוללה אחת 3000MAH שתיתן לך זמן טיסה ארוך מאוד עם משקל שלא מתקרב למה שאתה עשית, אתה יכול להגיע בקלות לאותו זמן טיסה כמו שרצית ואפילו יותר. כל זה מניסיון.
דרך אגב, אתה יכול להאריך את זמן הטיסה אפילו ל 20 דקות, כל מה שאתה צריך זה סטאפ מתאים (מנוע-פיניון-סוללה)
איפה אשים תסוללה הזו?
בסידור שעשיתי הסוללה הנוספת נמצאת מתחת לציר מה שמשאיר את מיקומו האופקי של מרכז הכובד פחות או יותר באותו מקום.
אם אשים רק סוללה אחת גדולה מקדימה היא תפריע לטיסה בגלל מרכז כובד קידמי מידי. אני גם לא בטוח שהיא תכנס ותאפשר סגירת חופה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.