התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה שאלה לגבי השארת המסוק ברכב בשמש.



Yoav Lahav
30-07-2011, 15:46:01
האם ניתן להשאיר תמסוק בלי סוללות ועם השלט ברכב בשמש לזמן ממושך מבלי שיגרם נזק כלשהו?

wind556
30-07-2011, 16:18:25
זה תלוי
אם תוסיף שמן זית, פלפל שחור, מלח, ובצל מטוגן, זה יהיה מושלם :cool:
אבל אם הסוללה שבשלט היא ליפו, אתה יכול להוסיף גם כמה שיפודים:p

nir
30-07-2011, 16:46:39
האם ניתן להשאיר תמסוק בלי סוללות ועם השלט ברכב בשמש לזמן ממושך מבלי שיגרם נזק כלשהו?

אין דבר היום שהשמש לא הורסת. לשמש ובמיוחד בארצנו יש כח הרס אדיר.
לשאלתך, ניתן להשאיר ........ מאד לא מומלץ !

Ts7
30-07-2011, 17:37:11
אני מקסימום במקרים שממש אין ברירה הייתי משאיר את המסוק אבל את השלט לא.
לדעתי השלט יכול להפגע יותר מאשר המסוק.

למרות שעדיף לא להשאיר בכלל. ואם כבר משאירים אז בבגז' מאחורה שם החום מצטבר פחות כי מקדימה בגלל החלונות השקופים השמש חודרת ומחממת את האויר שבתוך האוטו ושם הרבה יורת חם מאשר בבגאז מאחורה..

SEVEN
30-07-2011, 18:32:42
תקנה ארגז ב150-200 שקלים, מתכתי עם ריפוד ... מבודד מהכל, תוכל להשאיר אותו באוטו בלי בעייה.

Yoav Lahav
30-07-2011, 20:11:25
הייתי צריך לציין זאת בהתחלה. יש לי ארגז מסודר יעודי למסוק 450. הארגז נמצא בתא המטען.
לשלט יש סוללות נטענות NIMH (ניקל מטל היבריד). אם ממש חם המסוק ממש מתבשל שם ולא תמיד
יש לי אפשרות לקחת אותו איתי. השאלה היא האם השארת המסוק בטמפ. של 60-70 מעלות לאורך שעות
גם אם לא מזיקה מיד יכולה להזיק לגירו, סרבואים מקלט בקר שלט.
אולי זה גם הורס את הדבק נועל הברגים? אז כבר זה עניין של ריסוק גם אם דברים אחרים לא מושפעים.
אשמח לתשובה.



תקנה ארגז ב150-200 שקלים, מתכתי עם ריפוד ... מבודד מהכל, תוכל להשאיר אותו באוטו בלי בעייה.

pesi
30-07-2011, 21:08:46
איפה אפשר ליקנות ארגז בסכום הזה והאים יש למסוקים גדולים יותר

MDreamer
30-07-2011, 22:30:50
עם ארגז, בלי ארגז זה לא משנה.. באוטו בקיץ ישראלי ממוצע מתפתחים בין 60 ל 80 מעלות. הרכיבים(ג'ירו, מקלט, סרווים..) שאנחנו משתמשים בהם מדורגים כ industrial כלומר עד 70 מעלות. נכון שזה מתייחס לפעולה ולא לאכסון אבל לא הייתי בודק. מה גם שספציפית ג'ירו מאוד רגיש לשינויים חום.

בקיצר אני לא ממליץ

guy1a
30-07-2011, 23:56:58
ניקל מטל הידריד ... (http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-metal_hydride_battery)

Friman
31-07-2011, 08:09:53
ניקל מטל הידריד ... (http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-metal_hydride_battery)
החכמנו
????

yossis
31-07-2011, 08:22:37
עזוב שמש !!
יש פה אנשים שאיבדו ה-כ-ל !! בגלל שפרצו להם לרכב!
לא שווה בכלל !

guy1a
31-07-2011, 08:25:05
החכמנו
????

ח ח אולי אתה החכמת, אני אותו טמבל כמו קודם :)

וברצינות,
התיחסתי לזה:

לשלט יש סוללות נטענות NIMH (ניקל מטל היבריד).

SEVEN
31-07-2011, 08:46:39
הייתי צריך לציין זאת בהתחלה. יש לי ארגז מסודר יעודי למסוק 450. הארגז נמצא בתא המטען.
לשלט יש סוללות נטענות NIMH (ניקל מטל היבריד). אם ממש חם המסוק ממש מתבשל שם ולא תמיד
יש לי אפשרות לקחת אותו איתי. השאלה היא האם השארת המסוק בטמפ. של 60-70 מעלות לאורך שעות
גם אם לא מזיקה מיד יכולה להזיק לגירו, סרבואים מקלט בקר שלט.
אולי זה גם הורס את הדבק נועל הברגים? אז כבר זה עניין של ריסוק גם אם דברים אחרים לא מושפעים.
אשמח לתשובה.

אני לא רואה איך זה קורה אם הארגז שלך בתוך תא מטען מוצל.
אני לא חווה את התופעה שאתה מתאר.

dror_z
31-07-2011, 10:05:53
גם אני לא
בתא מטען לא מתפתחת טמפ' חריגה

shahar_IAI
31-07-2011, 10:27:48
יואב שלום,

לדעתי קיבלת פה רק תשובה אחת נורמאלית:
מקלט, סרווים וגי'רו הינם רכיבים בעלי עמידות לטמפ' בסטנדרט אזרחי/תעשייתי כלומר עד 55 מעלות.
האוויר ברכב סגור יכול להגיע ל- 80 גם בתא מטען וגם בתא נוסעים. ארגז לא יעזור לך כי הוא לא חסין חום.

כדי להוכיח זאת לכולם שווה לעשות בדיקה עם מד טמפרטורה.

אגב, מעניין עם אותה שאלה נשאלת בפורום בקנדה, שם הטמפ יכולה להגיע למינוס 30 . מי שמבין ענין בתנאי סביבה יודע שרכיב אלקטרוני תעשייתי עומד בין מינוס 10-20 מעלו, אבל לפחות הוא לא ינזק.

Yoav Lahav
31-07-2011, 10:44:41
אני לא רואה איך זה קורה אם הארגז שלך בתוך תא מטען מוצל.
אני לא חווה את התופעה שאתה מתאר.

פשוט מאד. אתמול ההייתי בדרום. הארגז עם המסוק והשלט בפנים היו בתא המטען.
בחוץ היה ממש כבשן. אחר הצהריים חשבתי לעשות איזה סיבוב והמסוק והשלט היו חמים מאד.
ככה זה קורה. אני גם בטוח שלמרות שהמסוק טס בטח התקצרו חייהם של כמה רכיבים אלקטרוניים.
לפחות הרכב לבן. אחרת אולי זה היה נגמר יותר גרוע.

shahar_IAI
31-07-2011, 10:56:16
לקנדים יש בעיות של קור, לנו בעיות של חום. כל אחד והצרות שלו.

אין ספק שהשארת הרכיבים בטמפ' גבוהה מקצרת את ה MTBF של כל רכיב. (GOOGLE IT )
דרך אגב, זה שהרכב שלך לבן מאוד לטובתך.
אני לפני חצי שנה החלפתי רכב בצבע אפור עכבר לאפור כהה , ממושבים כחולים למושבים שחורים, זה פשוט סיוט!!! כמה שזה משפיע על החום ועל הזמן שלוקח לרכב להתקרר.