התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון שינויים והבדלים במסוקי TREX550



bartovmoti
07-08-2011, 08:46:20
לתשומת לב בעלי 550 TRex כנראה שאליין ביצעו עדכונים ושינויים במסוק בגרסאות חדשות.

ראשית, הפריים של המסוק השתנה, בתמונה ניתן לראות שהפתחים בפריים שונים אך מבדיקה ויזואלית בשטח ראינו שהפריים החדש (העליון בתמונה) גם עבה יותר!
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=49659&d=1310926325

בנוסף, דבר יותר חשוב לדעתי שיכול להשפיע ממש על המסוק בטיסה, הוראות הרכבת מיסב הטורק טיוב השתנו במקצת.
בהוראות שהגיעו עם המסוק שלי המידות שונות מאלו שמופיעות בהוראות ברשת.
שימו לב למידות השונות בשתי החוברות שמתייחסות למיקום המיסב על הט"ט, באחת כתוב 28.1ס"מ, ובשנייה כתוב 25.9ס"מ:
אלו המידות שמופיעות בחוברת שברשת:
50646

וזה מהחוברת שלי כנראה מעודכנת יותר:
50647

מעניין אלו עוד שינויים הכניסו?

MrGenady
07-08-2011, 16:52:49
מוטי אני חושב שזה לא משמעותי המיקום שלו כל עוד הוא בתחום מקומו ההגיוני..

bartovmoti
07-08-2011, 22:09:46
אם זה ככה, אז למה הם כל כך טרחו לשנות את זה ולהוציא חוברת חדשה ? אחרי הכל מדובר בסה"כ בהבדל של כ 3 ס"מ בלבד..
בשביל זה לטרוח ?
וגם, משיטוט בפורומים מחו"ל דווקא נראה שהזזת המיסב למקום ה"נכון" פותרת בעיות של רעידות בזנב..
שים לב לשרשור הזה תגובה 73:
http://www.helifreak.com/showthread.php?p=2202149

Hagay
08-08-2011, 09:43:58
יש לי פתרון יותר טוב כאן (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?32322-Align-TREX-550e-3G)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=37161&stc=1&d=1294445781
וכמובן שאין לי רעידות בזנב

bartovmoti
08-08-2011, 09:53:51
גם לי אין רעידות בזנב, יש לי ספרטן..

ועכשיו ברצינות, לדעתי לא עשית נכון שהכנסת עוד מיסב ואיתו אולי עוד רעש במערכת..
שים לב שאליין טרחו ובדקו ושינו המיקום של המיסב בכ 3 ס"מ בלבד, שינויי שעל פניו נראה זניח אבל בכל זאת הם עשו את זה כנראה לאחר מחשבה הנדסית לא קטנה.. (שים לב למידות המוזרות.. עשרים וחמש נקודה תשע)
ולהחליט על דעת עצמך לשים עוד מיסב במיקום שלא כתוב בשום מקום, אם עשית את זה כשאתה יודע מה אתה עושה אז ניחא..
אבל האם לקחת על עצמך להנדס את המסוק מחדש?
אני לא אומר שאנחנו כטיסנאים לא יכולים לאלתר ו"לשפר" (וזה גם חלק בלתי נפרד מהתחביב וזה לגיטימי), אבל עד לאן ניקח לידינו את הדברים מבלי שנסכן את עצמינו או את הכלי?

pesi
08-08-2011, 10:16:16
חגי למסוק שלך אין סיכוי לירעוד הוא בידים טטבות אין לו מה לפחד

RonTo
08-08-2011, 10:18:25
מוטי אני חושב שזה לא משמעותי המיקום שלו כל עוד הוא בתחום מקומו ההגיוני..

לדעתי אתה לא צודק.
למיקום המיסבים על הטורק טיוב יכולה להיות השפעה תהומית על הטיסה.
מיקום לא נכון עלול לגרום לרזוננס שמכניס ויברציות אדירות למערכת ובמקרים חמורים, לשחרור ברגים.
אלו מידות שיש להקפיד עליהן במדויק על פי הוראות היצרן.

דוגמא לרזוננס (אמנם ממקור אחר):


http://www.youtube.com/watch?v=rpFFp2A9saU

wind556
08-08-2011, 11:11:07
לדעתי אתה לא צודק.
למיקום המיסבים על הטורק טיוב יכולה להיות השפעה תהומית על הטיסה.
מיקום לא נכון עלול לגרום לרזוננס שמכניס ויברציות אדירות למערכת ובמקרים חמורים, לשחרור ברגים.
אלו מידות שיש להקפיד עליהן במדויק על פי הוראות היצרן.

דוגמא לרזוננס (אמנם ממקור אחר):


http://www.youtube.com/watch?v=rpFFp2A9saU





מדוייק ביותר
רזוננס יכול לפרק כל דבר
ומיקום המיסב על הTT נובע מחישוב התדר שלו והגל המיוצר על ידו.
אין כל רע בשני מיסבים, ולעיתים גם יותר טוב, אבל גם המיקום שלהם חשוב , כי גם בשני מיסבים יכול להיווצר גל .
החשוב הוא למנוע את הסימטריה במיקום המיסבים ולא ליצור חלוקה סימטרית על הציר

MrGenady
08-08-2011, 17:45:42
נו אז מה דגידו ששני חוברות של אותו מסוק בדיוק יש 3ס"מ הבדל ??
מה מהם נכון יותר?