צפייה בגרסה מלאה : שאלה צריך הסבר פשוט - מה מייצר מהירות ומה מייצר כוח בפרופלור
e-tay
08-08-2011, 22:38:08
שלום.
צריך שמישהו יסביר לי בצורה פשוטה איך בוחרים פרופ נכון.
תודה מראש.
erazz
08-08-2011, 23:16:57
הכי פשוט זה להסביר איזה מנוע ואיזה טיסן יש לך ולשאול מה מתאים.
לשאלה שלך אין תשובה פשוטה כי השאלה עצמה רחבה מדי.
erazz
08-08-2011, 23:17:35
הכי פשוט זה להסביר איזה מנוע ואיזה טיסן יש לך ולשאול מה מתאים.
לשאלה שלך אין תשובה פשוטה כי השאלה עצמה רחבה מדי.
אייל שפירא
09-08-2011, 07:09:29
הסבר פשוט וממצה: http://www.efly.co.il/forums/entry.php?21-%E4%EE%F8%FA-%F4%F8%E5%F4%E9%ED-%E0%E5-%E0%E9%EA-%EC%F9%E7%F7-%F2%ED-%EE%E9%E3%E5%FA-%E4%F4%F8%E5%F4-%E5%EC%E0-%EC%E4%F8%E5%E2-%E0%FA-%E4%EE%F0%E5%F2
זה מתייחס לחשמלי אבל יש שם הסבר על מידות הפרופ ומשמעותן
דניאל דקל
09-08-2011, 08:44:13
הנחיתי לאחרונה מספר פרויקטי חקר בפיזיקה בתחום המדחפים בבתי ספר תיכוניים
לכן יתכן ואוכל לפשט לך את הנושא.
למנוע יש הספק נתון.
ההספק הזה הולך לטובת סיבוב המדחף. סיבוב המדחף גורם
להפרשי לחצים עליו, הפרשי הלחצים כפול שטח הדיסקה הינו הדחף המתקבל.
הדחף תלוי גם במהירות הטיסה. הדחף המירבי מתקבל על הקרקע במהירות טיסה 0 והוא נקרא דחף סטטי.
תפקיד המדחף הינו לספוג כמה שיותר מהספק המנוע הזה ובכך לייצר דחף.
ההספק היוצא תלוי במדחף שבחרת. בחירת מדחף נכונה משמעה שההספק היוצא חלקי ההספק הנכנס, הינו בסביבות ה 80% והוא נקרא נצילות.
אם בחרת מדחף גדול מידי למנוע, המנוע יתאמץ מאוד לסובב אותו, צריכת הדלק תהיה גבוהה, והנצילות תהיה נמוכה.
אם בחרת מדחף קטן מידי, הוא יסתובב מהר מידי, ולא יהיה יעיל אווירודינמית (מה שנקרא עושה רוח וצלצולים)
את הפסיעה בוחרים לפי המהירות המקסימלית שאליה מגיע הטיסן (נקרא בשפה מקצועית PITCH SPEED).
שילוב של סל"ד המדחף ומהירות הטיסה יוצרים זווית התקפה אפקטיבית על הלהבים. כאשר היא גבוהה מידי, זה אומר שבחרת פיטש גדול מידי וההיפך.
את העומס השקול מחשבים כך, במקרה של מדחף 12X6
2*12+6=30
לכן, מדחף שקול לזה יהיה 11X8, כלומר ירדנו אינטש בקוטר, ועלינו 2 אינטש בפסיעה X
2*11+8=30
מדחף ה 11 יהיה מתאים למהירות גבוהה יותר, היות ויש לו פיטש גבוה יותר
מדחף ה 12 יהיה מתאים למהירות נמוכה יותר, היות ויש לו פיטש נמוך יותר
אתה יכול להשתמש בגרף הבא בשביל לבחור מדחף מתאים
http://www.google.co.il/imgres?q=top+flite&um=1&hl=iw&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&tbnid=G_TdzHp2vvQDuM:&imgrefurl=http://www.towerhobbies.com/products/topflite/props.html&docid=VEPJ7SBZFCuo3M&w=600&h=539&ei=jOVATovLJ4K7hAeh5eDWCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=792&vpy=332&dur=190&hovh=213&hovw=237&tx=166&ty=120&page=3&tbnh=155&tbnw=173&start=75&ndsp=28&ved=1t:429,r:23,s:75&biw=1680&bih=875
e-tay
09-08-2011, 12:12:14
אהלן ארז,
אחד אסקפייד עם מנוע 46 ואחד איגל 580 עם מנוע 55 OS AX.
כרגע אני מטיס את ה 46 עם 10X7 ואת ה 55 עם 11X7.
אני רוצה להבין את העיקרון,של מהירות וכוח.
ממה שהבנתי האיגל 580 יכול לעשות קצת 3D אבל צריך לשים לו פרופ אחר שנותן יותר כוח.
תודה. איתי.
גבי א
09-08-2011, 12:33:49
דקל, לא נפלה טעות בנוסחה שרשמת?
רשמת "X+2*X "
אני מכיר את " X*2+X "
e-tay
09-08-2011, 12:44:42
הבנתי את העיקרון.
תודה לכולם.
יום טוב.
דקל, לא נפלה טעות בנוסחה שרשמת?
רשמת "X+2*X "
אני מכיר את " X*2+X "
זה אותו דבר אתה מבין נכון?
הוא התכוון שדניאל השתמש בנוסחא d+2P=X
לעומת זאת יש וד נוסחא שהולכת כך 2d+p=X
דניאל דקל
09-08-2011, 20:35:34
גבי א. תיקנתי, תודה :)
tamos
09-08-2011, 23:18:26
שאלה, איך אני יודע מאיזו מידה להתחיל?
נגיד, מנוע 46AX הוא חזק יותר, מייצר יותר הספק מ 40LA לדוגמא. מן הסתם מנוע LA יזדקק לפרופ המתאים לו, איך אני יודע שדווקא המידה היא לדוגמא 11X6 ולא 12X8?
זו לא חוכמה לשאול פה על כל פרופ ומנוע, איך אני עצמי יכול לקבוע מה יתאים למנוע שלי?
דניאל דקל
10-08-2011, 13:07:18
אתה כנראה מתכוון ל 11X8 לעומת 12X6
במקרה זה, יתכן והדרך היחידה לדעת תהיה לבדוק על הטיסן
כיוון שזה כבר עניין של חחושה והעדפה אישית
עם 11X8 תגיע למהירות סופית גבוהה יותר, אבל עם 12X6 תהיה לך תחושת האצה טובה יותר במהירויות נמוכות
למשל, אם אתה אוהב לבצע תרגילי 3D כגון ריחופים וכו', 12X6 היה חד משמעי יותר מתאים לך מ 11X8
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.