התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנוע לא שואב דלק



עומר בנימיני
12-08-2011, 10:50:00
שלום,

אני מנסה להדליק את המנוע OS 50 Hyper כשבוודאות ניתן להתניע אותו, הסטרטר מסתובב לכיוון הנכון (בנוסף יש מיסב חד כיווני על הציר הנעה ועוד מיסב חד כיווני על המאריך סטרטר), הצינוריות מחוברות כמו שצריך (הצינורית של המיכל הראשי מחוברת לחור העליון של המיכל ציפה, והצינורית שהולכת למנוע מחוברת לחור התחתון של המיכל ציפה) וכשאני מנסה להניע יוצא אוויר מהאגזוז.

אבל הבעיה היא שהדלק לא נשאב, בכל הפעלה של הסטרטר יש רעש של חלק מתכתי שמתחכך (רק בהתחלה), ואם אני מצליח להכניס טיפת דלק למנוע המנוע מניע לחצי שנייה ועושה רעש של פיצוץ ואז נכבה.

מישהו יכול בבקשה לעזור לי בעניין? איך אפשר לגרום לדלק להשאב? יש אטימות במערכת הדלק ויוצא אוויר מהאגזוז אבל לא נשאב דלק.

הכל פעל כמו שצריך לפני שהוצאתי את המנוע ממקומו לתחזוקה. זה יכול לשנות משהו?

אשמח לקבל הצעות.

תודה מראש!

מושיק
12-08-2011, 12:25:25
בדקת את הקומפרסיה של מנוע?

עומר בנימיני
12-08-2011, 12:40:57
כן יש קומפרסיה חזקה. קודם הפכתי את המסוק סובבתי את המנוע יצא קצת דלק מהקרבורטור, ניסיתי להניע שוב ועדיין אין שאיבה.

תודה

מושיק
12-08-2011, 16:13:36
בדקת שהסיכת דלק פתוחה?:o

עומר בנימיני
12-08-2011, 16:25:02
כן הכל פתוח, יש קומפרסיה והמנוע שואב אוויר מהקרבורטור, אבל לא שואב דלק (אין סתימה).

שחר לזרוב
12-08-2011, 16:45:52
קודם כל תבדוק שהמיכל והצינוריות תקינות, כלומר - תנתק את הצינורית שמתחברת לקרבורטור, תנשוף אויר דרך צינורית הדיחוס של מיכל הדלק ותראה שיוצא דלק דרך הצינורית שאמורה להיות מחוברת לקרבורטור (אם יוצא אויר או בועות אז יש בעיה במיכל או בצינוריות בתוך המיכל). אם מיכל הדלק תקין, תחבר צינורית לקרבורטור ותנשוף דרכה אויר ותוודא שאין סתימה (תנשוף כשהקרבורטור בפוח וגם סגור ותוודא שהכל עובד תקין). תבדוק גם שאין סתימה בפילטר. אם כל אלו תקינים, אז תתחיל לחפש במנוע עצמו - כדי שלא נגשש באפלה, תפרט מה עשית במסגרת התחזוקה למנוע וננסה לעזור. בעקרון רעש מתכתי זה לא טוב, ולכן כדי שתגיד מה עשית למנוע במסגרת התחזוקה.

עמיתפורת
12-08-2011, 18:45:23
כמו ששחר אמר נשוף עם צינורית דלק חיצונית ישירות לפיית הקרבורטור. שנית אולי המצערת שלך לא מכויילת נכון ושלישית אולי סיכת הסרק סגורה מידיי..

עומר בנימיני
12-08-2011, 19:38:44
נשפתי דרך צינורית הדיחוס - יוצא דלק בצורה חלקה.
נשפקתי דרך הצינורית של הקרבורטור - יוצא אוויר מהקרבורטור.

את המנוע הוצאתי יחד עם המערכת קירור כדי לנקות אותו, פתחתי את הפלאג ואת הסיכה וזהו, מעבר לזה לא נגעתי בחלקים של המנוע. הקלאץ' והמניפה מאוזנים ובהם לא נגעתי. חשבתי שאולי בגלל שהוצאתי את המנוע זה שינה קצת את המקום שלו ביחס לפעמון, אבל כנראה שזה לא משנה.

הרעשים המתכתיים לדעתי הגיעו או מהבוכנה (שאחרי סיבוב עם המאריך סטרטר באופן ידני נשמעת כאילו לא משומנת) או מהקלאץ', חשבתי שזה בגלל שאני מסובב הפוך, אבל כמו שכתבתי למעלה יש מיסבים חד כיווניים ובדקתי וזה מסתובב לכיוון הנכון.

המצערת מכויילת, אגב בדקתי בכל מצבי המצערת.

הסיכה כוונה פעם אחת כמו שצריך ומאז לא נגעתי בה.

אני באמת לא מבין למה זה קורה, הטסתי את המסוק לפני חצי שנה והכל פעל בסדר בקשר למערכת הדלק, אחר כך רק הוצאתי את המנוע וזהו.

תודה רבה לכל מי שהעלה הצעות.

liran
12-08-2011, 20:19:57
כשהפלאג בחוץ תחבר אותו לסוללה ותראה אם הסליל שלו זוהר כמו שצריך או לא.
אם יש ספק תחליף פלאג ותנסה להתניע.

עומר בנימיני
12-08-2011, 20:26:31
כן הפלאג חדש הוא מצית. וכשאני סוגר את הפלאג יש קומפרסיה טובה.

liran
12-08-2011, 20:31:04
איך ניקית את המנוע? השתמשת בחומר מסויים? ניקית גם את הקרבורטור? עם מה?

שחר לזרוב
12-08-2011, 20:31:08
אם המנוע לא עבד במשך חצי שנה ועכשיו יש לך רעשים מתכתיים, הייתי ממליץ לבדוק תוב את המנוע מבפנים ולוודא שהכל תקין. תפתח את הבקפלייט ותוודא שאין חלקיקים של מתכת מסתובבים שם.
בכל מקרה, אם המנוע עמד חצי שנה, אני באופן אישי הייתי מחליף מייסבים.

עומר בנימיני
12-08-2011, 20:35:01
אם אני זוכר נכון ניקיתי אותו עם התרסיס של STP שמנקה קרבורטורים, כמובן שניקיתי רק מבחוץ כדי להסיר לכלוך, את הפלאג והסיכה הוצאתי רק כדי לנגב משמן מיותר, את הקרבורטור רק ניגבתי.

אוקיי, מחר אני אפתח את הבאקפלייט.

תודה רבה על העזרה!

עמיתפורת
12-08-2011, 23:37:19
אם אתה מהמרכז אני מוכן להפגש לעזור לך עם זה.

עומר בנימיני
13-08-2011, 02:48:07
אם אתה מהמרכז אני מוכן להפגש לעזור לך עם זה.

תודה אולי אני אצור איתך קשר!

ZvikaF
13-08-2011, 12:35:09
יכול להיות שהשתנה הכיול המיכני של הקרבורטור עקב הפירוק ? ואתה נמצא עם קרבורטור סגור מידי במצב התנעה, תבדוק שהקרבורטור לא סגור מידי.

עומר בנימיני
13-08-2011, 13:36:34
יכול להיות שהשתנה הכיול המיכני של הקרבורטור עקב הפירוק ? ואתה נמצא עם קרבורטור סגור מידי במצב התנעה, תבדוק שהקרבורטור לא סגור מידי.

הקרבורטור מכוייל, גם בדקתי בכל מצבי המצערת.

בכל אופן אני באמת אבדוק את המנוע מבפנים, מישהו יודע באיזה שמן כדאי להשתמש למנוע ולמיסבים שלו?

תודה

ZvikaF
23-08-2011, 08:30:43
נפתרה הבעיה ? ספר לנו :confused:

עומר בנימיני
23-08-2011, 12:07:53
נפתרה הבעיה ? ספר לנו :confused:

האמת היא שלא, הלך לי הסטרטר אז לא יכולתי לבדוק שוב. בכל אופן בדקתי את המנוע הוא נראה טוב, מה שכן הייתי רוצה לשמן אותו קצת, אתה יודע באיזה שמן אפשר לשמן אותו ואת המיסבים? גם האגזוז פולט אוויר כמו שצריך אז נראה לי שאין סתימה.

כשיהיה לי סטרטר אני אנסה שוב.

תודה

ZvikaF
23-08-2011, 13:59:03
הקצת שמן קיק שיש בדלק צריך לשמור על המנוע לתקופה סבירה, אחרת, כל שמן שאינו סינטטי והיגרוסקופי יתאים (מכונות תפירה....

עומר בנימיני
23-08-2011, 15:05:11
הקצת שמן קיק שיש בדלק צריך לשמור על המנוע לתקופה סבירה, אחרת, כל שמן שאינו סינטטי והיגרוסקופי יתאים (מכונות תפירה....

תודה רבה!

כשיהיה לי סטרטר אני אנסה להתניע ואספר אם הסתדר.

Chen Zarfati
23-08-2011, 19:38:44
השימון הוא עניין לא פשוט כאן, יש לשמן במידה ואתה יודע כי המנוע הולך לשבת הרבה זמן באמצעות שמן after run (בדיעבד היית צריך לעשות את זה) ואם היית עושה כן היית צריך לוודא כי הוא יוצא מהמנוע לפני שאתה מניע. זאת על ידי הוצאת הפלאג, פול מצערת ואצבע על האגזוז (הדלק ישפריץ דרך החור של הפלאג אז רצוי לשים סמרטוט).
התהליך חשוב מאוד בגלל שאסור ששמן מלבד השמן שיש בדלק (כ20%) בתוך המנוע בזמן עבודה.

המלצתי לך עכשיו היא לעשות את אותו תהליך (פתיחת פלאג, פול מנוע, אצבע על האגזוז וסטרטר), אם כי זה לא נשמע מחייב.

רעש מתכתי אם נובע מהמנוע מקורו בד"כ במיסבים, למרות שהייתי בודק גם את אזור המניפה קלאצ' פעמון בשביל למצוא את המקור.

בהצלחה!

עומר בנימיני
23-08-2011, 20:13:23
השימון הוא עניין לא פשוט כאן, יש לשמן במידה ואתה יודע כי המנוע הולך לשבת הרבה זמן באמצעות שמן after run (בדיעבד היית צריך לעשות את זה) ואם היית עושה כן היית צריך לוודא כי הוא יוצא מהמנוע לפני שאתה מניע. זאת על ידי הוצאת הפלאג, פול מצערת ואצבע על האגזוז (הדלק ישפריץ דרך החור של הפלאג אז רצוי לשים סמרטוט).
התהליך חשוב מאוד בגלל שאסור ששמן מלבד השמן שיש בדלק (כ20%) בתוך המנוע בזמן עבודה.

המלצתי לך עכשיו היא לעשות את אותו תהליך (פתיחת פלאג, פול מנוע, אצבע על האגזוז וסטרטר), אם כי זה לא נשמע מחייב.

רעש מתכתי אם נובע מהמנוע מקורו בד"כ במיסבים, למרות שהייתי בודק גם את אזור המניפה קלאצ' פעמון בשביל למצוא את המקור.

בהצלחה!

חן תודה על התגובה! האמת היא שניסיתי סתם ככה לסובב את הבוכנה כשהמסוק הפוך (ללא הצתה) כדי לבדוק אם יש שאיבה ובאמת נשפך הרבה דלק מהקרבורטור (אני מניח שזה שקול לדלק שיוצא מהפלאג).

המניפה, הקלאץ' והפעמון יושבים טוב, רובכם אמרתם שכדאי להחליף מיסבים, ולכן אני אנסה להתניע שוב כשיהיה לי סטרטר ואם שוב יהיה רעש מתכתי אני אחליף את המיסבים.

תודה

עומר בנימיני
20-09-2011, 14:37:29
עדכון:

פתחתי את הבאק פלייט, הכל נראה טוב, ברגע שהוצאתי את הפלאג הבוכנה זזה חלק, כנראה התזוזה הלא חלקה נבעה משמן עם קצת לכלוך באיזור הבוכנה.

מישהו יודע איך כדאי לנקות את המנוע? יש לי מנקה קרבורטורים זה יכול לעזור? אין לי אפטר ראן.

הרעש המתכתי נובע מחיבור הבוכנה לטלטל, החיבור פשוט מחליק על התופס של הטלטל ואפשר למשוך את החיבור כלפי חוץ, כאשר אני מסובב את הטלטל החיבור נוגע בחלק העליון של הבאק פלייט. האם אמור להיות חופש כזה? האם החיבור של הבוכנה אמור לגעת בבאק פלייט?

תודה מראש

איזי
20-09-2011, 18:57:58
יכול להיות שהחומר שמנקה קרבורטורים המיס את האטם בין הקרבורטות לגוף המנוע?
אם כן עלול להיווצר מצב שסתימה של הקרבורטור תוך כדי סיבוב המנוע לא תשאב דלק אלה אויר דרך האטם הפגום. אטימה של פתח האגזוז אמור לדחוף דלק לתוך המנוע.

עומר בנימיני
20-09-2011, 19:34:35
יכול להיות, לא בדקתי מכיוון שבורג אחד נחרש לי לכן אני לא יכול להוציא את המנוע מהמקום, אני אבדוק בעוד כמה ימים אם באמת האטם נמס.

תודה

עומר בנימיני
27-10-2011, 16:36:05
עדכון:

עדיין אין לי אפשרות להוציא את המנוע ממקומו מכיוון שנחרש לי הבורג המקורי של אליין (קיבלתי כבר ברגים משודרגים של RCSCREWZ), אשמח לדעת איזה אטם צריך לקנות עבור הקרבורטור ומאיפה ניתן להזמין אותו מחו"ל (אני לא יכול בזמן הקרוב להגיע לחנויות בארץ), מכיוון שאני קונה טלטל שלדעתי קצת התרחב (מחליק על הפין של הגל ארכובה) אני אקנה כבר גם אטם ליתר ביטחון אם באמת צריך להחליף אותו, כדי שסוף סוף אוכל להטיס.

תודה מראש

ziki
27-10-2011, 16:48:40
בבקשה:

29015019 Carburetor Rubber Gasket

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=29015019&search=Go

http://www.rcheliworkz.com/product.asp?specific=117101


אני במקומך הייתי רוכש את זה בארץ, לא חסרות חנויות בהן תמצא את האטם הזה.

עומר בנימיני
27-10-2011, 16:49:53
צודק אבל לא ייצא לי להגיע לחנויות בארץ בזמן הקרוב.

תודה

ziki
27-10-2011, 16:52:50
צודק אבל לא ייצא לי להגיע לחנויות בארץ בזמן הקרוב.

תודה

תרים טלפון להובי מאסטרס בהרצליה או ליבואן (טיסן חיפה) ובמידה ויש בקש שישלחו לך, מדובר בחלק זול ביותר.

עומר בנימיני
27-10-2011, 18:08:08
אין להם במלאי, הזמנתי דרך רדי הלי.

תודה רבה.

paylot
27-10-2011, 21:58:08
אחינו היה לי אותה בעיה:( ונפטרה ע"י פתיחה מעט סיכה נגדית או לחלופין סתימה באותו מקום , לכן ע"י פתיחה הסתדרה הבעיה וכמו כן הבנתי שיש סתימה ,פירקתי , נקיות , ולשמחתי :pהמנוע עשיר במצב שרק , ובהתאם סגרתי סיכה. בהצלחה:cool:

עומר בנימיני
27-10-2011, 22:21:58
נשמע אחלה אם זה כל הסיפור.

אני כבר אפרק את המנוע אנקה אותו אחליף את החלקים לחלקים החדשים ואנסה את מה שהצעת, מקווה שיצליח.

תודה.

עומר FM
11-11-2011, 17:00:38
שמע היה לי את זה גם הצינורית של הנשם שמתחברת לאגזוז סתומה (ככה היה לי)

עומר בנימיני
11-11-2011, 18:54:12
אצלי כל הצינוריות משוחררות.

תודה.

עומר בנימיני
29-11-2011, 16:48:57
שלום,

קניתי גומיית קרבורטור, טלטל וגם בוכנה שהתגלתה כשחוקה, עכשיו אני רוצה להוציא את כל החלקים הפנימיים במנוע כדי לנקות אותו להחליף את החלקים (בתקווה שזה יפתור את הבעיה שהועלתה בתחילת השרשור) אבל אני לא מצליח להוציא את השרוול. ניסיתי לחמם, לשמן, לנקות משמן - כלום לא עוזר.

רציתי לדעת האם חימום של המנוע בתנור יכול לגרום נזק לחלקים הפנימיים? בעיקר לטלטל או לטבעת של הבוכנה, כי את החלקים האחרים אני מחליף.

תודה מראש!

ziki
29-11-2011, 17:04:11
התשובה היא לא
עליך לדאוג להסיר את הקרבורטור מהמנוע (אותו אסור לחמם) ואז אין שום בעיה לחמם את המנוע.

עומר בנימיני
29-11-2011, 17:24:11
התשובה היא לא
עליך לדאוג להסיר את הקרבורטור מהמנוע (אותו אסור לחמם) ואז אין שום בעיה לחמם את המנוע.

ברור, הקרבורטור בחוץ.

תודה על התשובה.

עומר בנימיני
22-12-2011, 17:06:40
שלום לכולם,

לאחר שהחלפתי בוכנה שהייתה שחוקה שברתי בטעות את הרינג והחלטתי לעזוב את המנוע הזה ולקנות מנוע אחר. היום קניתי מנוע (תודה SHAHAR AB) ושמחתי כל כך שסוף סוף אני הולך להטיס, ואחרי שמיתקנתי אותו מילאתי את המיכל דלק וניסיתי להתניע ושוב הדלק לא נשאב! הוצאתי לפני כן את האפטר ראן והקומפרסייה מעולה, אבל הדלק לא נשאב. בדקתי שוב צינוריות, מיכל דלק אטום ואגזוז תקין, אין לי מושג מה הבעיה :(

אם למישהו יש איזשהו רעיון נוסף אשמח לשמוע.

תודה מראש

מושיק
22-12-2011, 19:36:40
פתחת סיכות?
אני יודע שזו שאלה דבילית ,אבל בגלל שהחלפת מנוע אולי לא שמת לב לזה :o

עומר בנימיני
22-12-2011, 19:39:45
כן עשיתי הכל, המנוע במצב תקין ואמור לשאוב דלק.

מושיק
22-12-2011, 20:02:32
תנסה לינשוף בצינורית שמתחברת לאגזוז ותראה עם יוצא דלק מהקרבורטור (פתח פול מצערת בקרבורטור)

SHAHAR AB
22-12-2011, 20:31:52
עומר הי
בעבר הייתה לי את הבעיה הזו אומנם אם מנוע 91 ושברתי את הראש בסופו של דבר הסתבר שמהירות הסיבוב של הסטרטר לא הייתה מספיקה לקחתי סטרטר חדש (מבר עמי שגם העלה את הרעיון) והמנוע הניע חלק תבדוק את הכיוון (כמובן שקניתי סטרטר חדש) בהצלחה וממתין לתוצאות

עומר בנימיני
22-12-2011, 21:17:17
תנסה לינשוף בצינורית שמתחברת לאגזוז ותראה עם יוצא דלק מהקרבורטור (פתח פול מצערת בקרבורטור)

ניסיתי עכשיו בלי דלק אבל יוצא אוויר. אולי בכל זאת יש סתימה באגזוז.

תודה

הי שחר,

עם המנוע והסטרטר הקודמים (גם הוא נהרס לי במקרה) המנוע התניע חלק, ועוד עכשיו חיברתי לסטרטר החדש סוללת ליפו 3 תאים (לעומת עופרת עם הקודם) אז אני חושב שעכשיו הוא אפילו טיפה יותר מהיר.

תודה על ההצעה.

ביום שבת אלך לגלילות, אולי מישהו יוכל להסתכל ולעזור לי.

אגב איפה אתה מטיס?

avichoen
23-12-2011, 00:30:17
מנסה גם לנחש..
יש מצב כשהרכבת את המנוע אחרי הפירוק, חיברת בטעות את צינוריות הדלק הפוך, כלומר, את צינורית הדיחוס שמחוברת אל הניפל באגזוז חיברת בטעות לצינורית שבדופן התחתונה במכל (עם המשקולת), במקום לצינורית שבדופן העליונה?
החלפת מכל דלק? בדקת את הצינוריות שבתוכו ושהוא מותקן בפוזיציה נכונה?

עומר בנימיני
23-12-2011, 10:57:39
מנסה גם לנחש..
יש מצב כשהרכבת את המנוע אחרי הפירוק, חיברת בטעות את צינוריות הדלק הפוך, כלומר, את צינורית הדיחוס שמחוברת אל הניפל באגזוז חיברת בטעות לצינורית שבדופן התחתונה במכל (עם המשקולת), במקום לצינורית שבדופן העליונה?
החלפת מכל דלק? בדקת את הצינוריות שבתוכו ושהוא מותקן בפוזיציה נכונה?

תודה על הרעיונות. בדקתי כבר את מערכת הדלק והכל תקין, המנוע התניע כמו שצריך לפני שישב שנה שלמה על המדף, וכאמור מנשיפה בצינורית שמתחברת לאגזוז יוצא אוויר מהקרבורטור ככה שעד לשם הכל תקין.

אני אבדוק את האגזוז. האם יש דרך לנקות אגזוז?

תודה

Nir Meiri
23-12-2011, 11:32:45
תשמע עומר קראתי עכשיו את כל השרשור וזה נשמע כמו קלאצ' שבור\מניפה משוחררת או שהבית מניפה נוגע במניפה עצמה.
לפי מה שאתה מתאר המנוע מניע לשבריר שניה ומפסיק, לפי הניסיון שלי ולפי זה שאמרת שכל מערכת הדלק תקינה הייתי בודק את המכלולים הנ"ל (קלאץ' וכו'), תראה שאין חופש כלשהו של המניפה על ציר המנוע וכו'.
הייתי ממליץ גם לוודא שהאזוז מחובר כמו שצריך וכן שהחיבור בין המנוע לאגזוז אטום ב100%.
דבר אחרון- דיברת על סתימה באגזוז והעלת לי רעיון, תנסה לפרק את האגזוז ולנער אותו קצת, יכול להיות שיש איזה חלק שנשבר בפנים והוא עושה לך את הבלאגן.

בהצלחה,
ניר

עומר בנימיני
23-12-2011, 13:42:25
תשמע עומר קראתי עכשיו את כל השרשור וזה נשמע כמו קלאצ' שבור\מניפה משוחררת או שהבית מניפה נוגע במניפה עצמה.
לפי מה שאתה מתאר המנוע מניע לשבריר שניה ומפסיק, לפי הניסיון שלי ולפי זה שאמרת שכל מערכת הדלק תקינה הייתי בודק את המכלולים הנ"ל (קלאץ' וכו'), תראה שאין חופש כלשהו של המניפה על ציר המנוע וכו'.
הייתי ממליץ גם לוודא שהאזוז מחובר כמו שצריך וכן שהחיבור בין המנוע לאגזוז אטום ב100%.
דבר אחרון- דיברת על סתימה באגזוז והעלת לי רעיון, תנסה לפרק את האגזוז ולנער אותו קצת, יכול להיות שיש איזה חלק שנשבר בפנים והוא עושה לך את הבלאגן.

בהצלחה,
ניר

הזכרת לי את הבעיה שגיליתי אחרי שפתחתי את השרשור, בעצם בגלל הרעש המתכתי קנניתי חלקים חדשים למנוע אבל בטעות הרסתי אותו, אז כמובן כשהתקנתי את המנוע החדש בדקתי שהכל בסדר, ואכן אין בעיה עם הקלאץ' או המניפה, כולל המנוע.

בנוגע לאגזוז אני באמת אנער ואבדוק אם הוא גורם לבעיה.

תודה

ZvikaF
23-12-2011, 22:28:52
תפרק את הפלג, ותניע ע"י הסטארטר, תבדוק האם המנוע "יורק" דלק דרך פתח הפלג.
נראה שהכי יעיל יהיה אם מישהו שמבין, יציץ במסוק שלך :)
תקלה כזו בשני מנועים ??? אתה בהחלט עושה משהו לא נכון..

מאיפה אתה ?

עומר בנימיני
23-12-2011, 22:46:01
תפרק את הפלג, ותניע ע"י הסטארטר, תבדוק האם המנוע "יורק" דלק דרך פתח הפלג.
נראה שהכי יעיל יהיה אם מישהו שמבין, יציץ במסוק שלך :)
תקלה כזו בשני מנועים ??? אתה בהחלט עושה משהו לא נכון..

מאיפה אתה ?

כמובן שהתקלה היא לא במנועים, המנוע התקין מוכיח בוודאות שיש בעיה במקום אחר, כמו למשל האגזוז, מכיוון שממיכל הדלק ועד למנוע הכל תקין.

כן, המנוע יורק דלק דרך פתח הפלאג.

מחר אהיה בגלילות.

אני מהוד השרון.

תודה

עומר בנימיני
24-12-2011, 12:04:10
היום התכוונתי ללכת לגלילות כדי לנסות להתניע או שמישהו יוכל לעזור לי, אבל כשעברתי בבית על המסוק להפתעתי כשבדקתי שוב את הבעיה יצא אוויר מהאגזוז :) אני מרגיש עכשיו שהכל עובד חלק, ואני בטוח שהמסוק יתניע בשטח.

כנראה באמת האגזוז היה סתום כי הסטרטר פעל כמעט דקה עד שיצא אוויר מהאגזוז, או שאולי באמת הייתה בעיה במנוע הקודם שלי ועכשיו עם המנוע התקין רק הייתי צריך לסובב קצת כדי שהדיחוס יחזור.

בכל אופן, לאחר שנה וחצי של בעיות עם המסוק אני הולך להטיס סוף סוף, רק שזה יהיה שבוע הבא.

תודה רבה לכל מי שעזר!!

SHAHAR AB
24-12-2011, 12:10:17
עומר בהצלחה ומקווה שסוף סוף תחזור להטיס .

ZvikaF
24-12-2011, 12:15:39
אם יש לך רסס דלק מהפלג, המנוע היה צריך להניע, אפילו לזמן קצר. אגזוז שהיה סתום ברמה שאויר לא יוצא ממנו היה צריך לדחס חזק את מיכל הדלק...
מוזר ומעניין... מה עם אפשרות להניע ליד הבית ? תעדכן אותנו על ההמשך :)

עומר בנימיני
24-12-2011, 13:27:34
אם יש לך רסס דלק מהפלג, המנוע היה צריך להניע, אפילו לזמן קצר. אגזוז שהיה סתום ברמה שאויר לא יוצא ממנו היה צריך לדחס חזק את מיכל הדלק...
מוזר ומעניין... מה עם אפשרות להניע ליד הבית ? תעדכן אותנו על ההמשך :)

כן צודק, המנוע הקודם באמת הניע לרגע אבל נכבה מכיוון שהטלטל זז והתחכך בגוף המנוע. את המנוע החדש עוד לא הנעתי עם הצתה אבל אני בטוח שהוא יכול להניע. בקשר לאגזוז אין לי מושג.

להניע ליד הבית אני מעדיף שלא, אני אלך למנחת.

אני אעדכן.

תודה

מושיק
24-12-2011, 18:18:57
רגע רגע,עם לא הנעת את המנוע החדש על סמך מה חשבת שהוא לא יניע?:confused:

עומר בנימיני
24-12-2011, 19:01:13
רגע רגע,עם לא הנעת את המנוע החדש על סמך מה חשבת שהוא לא יניע?:confused:

לא חשבתי שהוא לא יניע, הייתי בטוח שמכיוון שהוא תקין זה ייפתור את הבעיה, והבעיה היא בכלל שלא נשאב דלק ולא מנוע שלא מניע.

עומר בנימיני
25-12-2011, 21:15:57
עדכון:

המנוע מתניע כמו שצריך. :) רק נשאר לכוון את הסיכה הנגדית.

תודה רבה לכל מי שעזר!

SHAHAR AB
25-12-2011, 21:27:14
יאללה לאוויר ובהצלחה.

ZvikaF
26-12-2011, 07:02:55
יופי !

e-nigma
11-03-2012, 21:58:03
אם יש לי נסיון במשהו זה במנועי OS וכולם כאן בטח יסכימו שמנועי OS מתוחזקים ונקיים לא עושים בעיות .
כמה טיפים לבעיות שאיבה או כל בעיה אחרת בעתיד:

1. לפרק את המנוע מהמסוק ואם ניתן להרכיב עליו פרופ של טיסן ( מאוד מקל על בדיקות קומפרסיה ושאיבה כשרוצים לסובב .... )
2. בדיקת הברגים של הראש מנוע אם הם משוחררים אין קומפרסיה ואין שאיבה.
3. בדיקת הברגים של הקרבורטור אם הוא משוחרר יש כניסת אויר וחוסר אטימות הדבר ימנע מהמנוע להניע ולהחזיק טורים
4. לבדוק שהפלאג לא משוחרר אותה סיבה של סעיף 2.
5. backplate כנ"ל לבדוק ברגים
6. פלאג תקין עדיפות לחדש.
7. צינורות דלק לבדוק קרעים בצינורות שבתוך המיכלים! הצינורות סיליקון נקרעים עם הזמן במיוחד כשהם טובלים ב-30% ניטרו.
8. כמובן לבדוק אטימות בשאר הצינורות ומיכלי הדלק.
9. סיכות הקרבורטור שיהיו מכוונות
10. לבדוק זרימה חופשית במערכת הדלק לאחר ניקוי פילטר דלק אם קיים.

אם זה לא עזר כמו שציין שחר , אין מנוס מלפרק את המנוע עד הבורג האחרון שלו ולנקות באופן יסודי כל חלק וחלק
מנקה קרבורטורים פשוט יעכל כל חלק גומי או פלסטיק שיבוא איתו במגע לכן לפני השימוש לשים בצד את כל האטמים של הקרבורטור
כולל הסיכות ( יש עליהן אטמים גם ) יכול מאוד להיות שתתקל ברינג שבור או בלכלוך שסותם את הקרבורטור או סתם מעבר דלק סתום .
אני לא ממש זוכר לגבי ה- hyper אבל ב- OS55 המסילה של המיסב האחורי עשויה מפלסטיק! מנקה קרבורטורים ימיס אותה והכדוריות יעופו במנוע...
לכן אם פירקת מנוע מומלץ בחום להחליף מיסב איכותי ( NSK או SKF ) סיפור של 20 ש"ח גג ...
יש לי את המנוע הזה והוא עבר את אותו טיפול , מניע במכה.

אל תחפש קיצורים לך על היסודי תמיד אם אין לך נסיון בפירוק מנוע מומלץ להעזר במישהו שיודע מה הוא עושה.
אני מצטרף לעמית במתן עזרה בכיף .

בהצלחה

עומר בנימיני
12-03-2012, 11:05:07
אם יש לי נסיון במשהו זה במנועי OS וכולם כאן בטח יסכימו שמנועי OS מתוחזקים ונקיים לא עושים בעיות .
כמה טיפים לבעיות שאיבה או כל בעיה אחרת בעתיד:

1. לפרק את המנוע מהמסוק ואם ניתן להרכיב עליו פרופ של טיסן ( מאוד מקל על בדיקות קומפרסיה ושאיבה כשרוצים לסובב .... )
2. בדיקת הברגים של הראש מנוע אם הם משוחררים אין קומפרסיה ואין שאיבה.
3. בדיקת הברגים של הקרבורטור אם הוא משוחרר יש כניסת אויר וחוסר אטימות הדבר ימנע מהמנוע להניע ולהחזיק טורים
4. לבדוק שהפלאג לא משוחרר אותה סיבה של סעיף 2.
5. backplate כנ"ל לבדוק ברגים
6. פלאג תקין עדיפות לחדש.
7. צינורות דלק לבדוק קרעים בצינורות שבתוך המיכלים! הצינורות סיליקון נקרעים עם הזמן במיוחד כשהם טובלים ב-30% ניטרו.
8. כמובן לבדוק אטימות בשאר הצינורות ומיכלי הדלק.
9. סיכות הקרבורטור שיהיו מכוונות
10. לבדוק זרימה חופשית במערכת הדלק לאחר ניקוי פילטר דלק אם קיים.

אם זה לא עזר כמו שציין שחר , אין מנוס מלפרק את המנוע עד הבורג האחרון שלו ולנקות באופן יסודי כל חלק וחלק
מנקה קרבורטורים פשוט יעכל כל חלק גומי או פלסטיק שיבוא איתו במגע לכן לפני השימוש לשים בצד את כל האטמים של הקרבורטור
כולל הסיכות ( יש עליהן אטמים גם ) יכול מאוד להיות שתתקל ברינג שבור או בלכלוך שסותם את הקרבורטור או סתם מעבר דלק סתום .
אני לא ממש זוכר לגבי ה- hyper אבל ב- OS55 המסילה של המיסב האחורי עשויה מפלסטיק! מנקה קרבורטורים ימיס אותה והכדוריות יעופו במנוע...
לכן אם פירקת מנוע מומלץ בחום להחליף מיסב איכותי ( NSK או SKF ) סיפור של 20 ש"ח גג ...
יש לי את המנוע הזה והוא עבר את אותו טיפול , מניע במכה.

אל תחפש קיצורים לך על היסודי תמיד אם אין לך נסיון בפירוק מנוע מומלץ להעזר במישהו שיודע מה הוא עושה.
אני מצטרף לעמית במתן עזרה בכיף .

בהצלחה

המנוע כבר מניע כמו שצריך, תודה על ההודעה המפורטת, אני אדע מה לעשות אם זה ייקרה לי שוב.

כרגע יש לי בעיה אחרת, המנוע מכוון בשלט כמו שצריך ומחובר כמו שצריך ובכל זאת לא מגיע לטורים גבוהים מספיק בשביל ריחוף. מכיוון שאמרת שאתה מבין במנועי OS אשמח אם תוכל להסתכל מתישהו על המנוע ולהגיד לי מה הבעיה. איפה אתה מטיס?

תודה!

e-nigma
12-03-2012, 11:34:20
אני מטיס בצרעה ליד בית שמש בעיקר
כמה סיבובים אתה פתוח בסיכה הראשית?

עומר בנימיני
12-03-2012, 14:33:21
ניסיתי 1.5 עד 2.5 אין הבדל משמעותי, גם כיוונתי את הסיכה הנגדית. בהגדרות הגעתי ל-70% באמצע והמסוק אפילו לו עלה לאוויר.

בית שמש דיי רחוק לי.

בכל אופן למנוע יש קומפרסיה טובה ונראה שלא עבר הרבה.

e-nigma
13-03-2012, 09:23:18
נסה בזהירות רבה ואני לא ממליץ על שום שיטה לכך כי אני לא מכיר
אבל צריך איכשהו למדוד את הסל"ד ברוטור ולוודא שהוא בטווח הנכון
שאלתי פעם בפורום איך עושים לא ממש קיבלתי תשובות מרגיעות :) מסוק זה כלי מסוכן מאוד.
בכל אופן אם מדדת סל"ד תקין, הבעיה היא בגרף שלך.... באמצע מצערת הזווית של הלהבים צריכה להיות 5 מעלות בערך.

עומר בנימיני
13-03-2012, 20:13:24
נסה בזהירות רבה ואני לא ממליץ על שום שיטה לכך כי אני לא מכיר
אבל צריך איכשהו למדוד את הסל"ד ברוטור ולוודא שהוא בטווח הנכון
שאלתי פעם בפורום איך עושים לא ממש קיבלתי תשובות מרגיעות :) מסוק זה כלי מסוכן מאוד.
בכל אופן אם מדדת סל"ד תקין, הבעיה היא בגרף שלך.... באמצע מצערת הזווית של הלהבים צריכה להיות 5 מעלות בערך.

הכיוונים בשלט בסדר.

תודה בכל אופן.