אופיר נחום
18-12-2008, 13:21:59
לפני כמה שבועות הלך לי הסרוו בטיטן בפעם השלישית והחלטתי לוותר על השדרוג פוש-פול של הקולקטיב כדי להכניס את הסרוו פנימה סוף סוף.
המערכת המקורית הייתה לי גמישה מדי והחלטתי לבנות מערכת שתהייה ישרה לחלוטין וללא גמישות כמו שיש היום במסוקים החדשים. בנוסף שתהייה ללא הפסדים ככל האפשר.
הנה התוצאה: התנועה לאורך הזנב מועברת על ידי מוט קרבון שמאובטח ע"י דיסקיות ומתחבר למנוף ממוסב ודרך מוט מתכת לסרוו.
מוט המתכת מובל עם גליל ברונזה כדי שהחיכוך יהיה מינימאלי ומחובר עם גומי לגוף כדי שהרעידות לא יפגעו במתכת. במקור התכנון היה למוט קרבון גם לחיבור הסרוו - אבל המתכת עובדת יפה וללא חופש כלל אז השארתי את זה ככה. המוטות ישרים לחלוטין למקסימום דיוק ומינימום גמישות.
את החלק כרסמתי ביד (מעל 10 שעות עבודה וחלק בפח:() מאלומניום רגיל ולא תעופתי ולכן הוא יחסית בשרני. בנוסף הוא מחזק את התמיכה בבום.
המערכת המקורית הייתה לי גמישה מדי והחלטתי לבנות מערכת שתהייה ישרה לחלוטין וללא גמישות כמו שיש היום במסוקים החדשים. בנוסף שתהייה ללא הפסדים ככל האפשר.
הנה התוצאה: התנועה לאורך הזנב מועברת על ידי מוט קרבון שמאובטח ע"י דיסקיות ומתחבר למנוף ממוסב ודרך מוט מתכת לסרוו.
מוט המתכת מובל עם גליל ברונזה כדי שהחיכוך יהיה מינימאלי ומחובר עם גומי לגוף כדי שהרעידות לא יפגעו במתכת. במקור התכנון היה למוט קרבון גם לחיבור הסרוו - אבל המתכת עובדת יפה וללא חופש כלל אז השארתי את זה ככה. המוטות ישרים לחלוטין למקסימום דיוק ומינימום גמישות.
את החלק כרסמתי ביד (מעל 10 שעות עבודה וחלק בפח:() מאלומניום רגיל ולא תעופתי ולכן הוא יחסית בשרני. בנוסף הוא מחזק את התמיכה בבום.