Pika007
14-08-2011, 21:39:38
טוב, הסיפור הוא קצר.
מכרתי את ה HB CP2 שלי, בא לי משהו קצת רציני יותר, אז התחלתי לפקוד את הרשת.
ראיתי את כל ההיצע בהוביקינג ולידרסהובי, ביררתי קצת, בררתי קצת, הגעתי לאיזשהו סטאפ-
גוף- נתחיל עם פיברגלאס. התכנון הוא להזמין אחד מקארבון פייבר, וברגע שגוף הפיברגלאס ינזק, פשוט להחליף אותו בשלמותו. גם ככה הם זולים כמו זבל.
ראש/זנב- יש מצב לא רע שיעברו איתי לגוף הבא, אז השקעתי קצת בראש וזנב ממתכת שיוצרו ב CNC (אם אפשר לקרוא למשהו סיני "השקעה"...)
סרוואים- AEOLIAN לראש, פוטאבה מסתורי כלשהו שסחטתי מחבר לזנב. ישב על זנב של מסוק אחר, וידוע לי שהוא פועל היטב, אז החלטתי לא לקחת סיכון עם משהו סיני עלום שם.
מנוע- Aeolian X450 4000kv, אתם כנראה מכירים אותם בתור turnigy כאלו ואחרים, יש להם לא מעט דגמים חופפים במנועים, וכידוע turnigy לא באמת מייצרים הרבה מהמוצרים שהם מוכרים. פיניון 12 שיניים.
בקר מהירות- גם כן aeolian, של 35 אמפר. יהיה מעאפן- יוחלף.
ג'יירו- יש להם שם אחד בשם G103 שהתגובות עליו זוועה, ואחד בשם G105 שהתגובות עליו עשר, טוענים שהוא יותר טוב מה HK401B של הוביקינג שראיתי עליו תגובות טובות גם פה (עד כמה שמשהו במתחת ל 20 דולר יכול להיות טוב)
משדר/מקלט- Flysky CT6B. נבחר כי: א'- הוא זול, ב'- מוכח שהוא פועל כמו שצריך, ג'- שאני אקנה 9X המקלט תואם.
ועכשיו בתכל'ס, חוות הדעת לגבי הדברים-
החבילה עם החלקים הגיעה אלי, התחלתי להוציא הכל ולהתכונן להרכבה.
הגוף נראה לא רע ומרגיש עמיד למדי, לפחות מהרושם שלי אחרי קצת התעסקות איתו. זה כאמור שכפול של TREX, אז כולם מכירים את המבנה הסטנדרטי. מה שכן- ברגי HEX ארורים! מה כאב לשים ברגי פיליפס רגילים?
לפחות הייתה להם ההגינות לכלול מפתח מתאים....
הזזתי את ראש הפלסטיק המחריד/מזוויע/הכניסו תיאור שלכם פה, והחלפתי אותו בראש המתכת שקניתי. אין יותר מדי מה להגיד, פירוק, הרכבה.
הלאה, הוצמד המקלט למקומו, כנ"ל בקר המהירות, סרוואים, מנוע, ומשיכה של החוטים דרך המקומות המתאימים לחיווט יפה ונוח בסוף.
המנוע- טרחתי מהר לקלף את המדבקה, יש לא מעט פידבקים שאומרים שהיא נוטה לעוף באמצע הטיסה. (התגובות על המנוע, מצד שני, טובות)
long story short, אני מניח שהרוב המוחלט פה חזו בהרכבות של copter xים או TREXים למיניהם, אין פה יותר מדי עניין, עוד מסוק 450, זה הכל.
בסופו של דבר, הסתיימה ההרכבה, עברתי על הדקויות בשביל לוודא שהכל מכוון ומאוזן, נפלא, שום דבר לא השתבש בדרך. אפילו החיווט יצא בובעל'ה.
ממה אני מרוצה-
-הגוף נראה סביר ביחס למחיר שעלה (אם מתעלמים מהראש הכלול כמובן...), הראש והזנב נראים ומרגישים מעולה, איכות החריטה שלהם מצוינת וגם הגימור, נראה ומרגיש כמו משהו שיחזיק לאורך זמן, הצביעה ב anodizing נראית מעולה, למרות שרציתי כחול, אבל לא היה, אז לקחתי שחור/כסוף.
-הבקר הגיע כבר עם חיבור לסוללה מולחם מראש
-לא ממש קשה להרכיב את העסק הזה, רק דורש קצת סבלנות
-הלהבים (פיברגלס זולים) הגיעו מאוזנים
-לא יקר.
ממה אני לא מרוצה:
-ברגי HEX! ב-ר-ג-י H-E-X!!! למה הם בכלל קיימים? איזה שימוש יש להם? איכסה.
-יש לי הרגשה שאת המגלשים פה אני אחליף מהר מאוד.....
-קצוות מעט מחוספסים בגוף, אבל meh, מה אפשר לצפות מפיברגלס בהדפסה סדרתית. לזה נצפה מהגוף קארבון שבדרך ואמור גם כן להיות מיוצר ב CNC.
-סוללה איפה? הזמנתי, אבל אין נוכחות שלה בחבילה. מקריאה ברשת מסתבר שמשום מה לידרסהובי שולחים אותן בנפרד, beats me why.
שורה תחתונה- זה 95% COPTERX ב 75% מחיר COPTERX. או במילים אחרות, עזבו אותכם משטויות ותקנו קופטרX מהתחלה, יעלה טיפה יותר אבל מגיע מורכב, עם גוף טוב יותר וג'יירו שהוא לא הימור.
בתכל'ס אחרי שאני אחליף את הגוף ואם אני אצטרך להחליף את הג'יירו, יוצא שבסופו של דבר קניתי בדיוק copterx וחסכתי אולי 5-7% במחיר, אבל בזבזתי הרבה זמן.
למי כן כדאי ללכת על משהו דומה? מי שאוהב להתעסק ולהרכיב בעצמו (ואין לו בעיה לשבור את האצבעות על ברגי HEX ארורים)
בקרוב גם תגיע הסוללה, ואז נראה איך ערימת הברגים (המשושים) הזו טסה.
מצורפות תמונות, אתם מוזמנים להגיד לי מה דעתכם על ההרכבה, אם נראה סביר. סה"כ זה המסוק הראשון שממש הרכבתי מאפס.
מכרתי את ה HB CP2 שלי, בא לי משהו קצת רציני יותר, אז התחלתי לפקוד את הרשת.
ראיתי את כל ההיצע בהוביקינג ולידרסהובי, ביררתי קצת, בררתי קצת, הגעתי לאיזשהו סטאפ-
גוף- נתחיל עם פיברגלאס. התכנון הוא להזמין אחד מקארבון פייבר, וברגע שגוף הפיברגלאס ינזק, פשוט להחליף אותו בשלמותו. גם ככה הם זולים כמו זבל.
ראש/זנב- יש מצב לא רע שיעברו איתי לגוף הבא, אז השקעתי קצת בראש וזנב ממתכת שיוצרו ב CNC (אם אפשר לקרוא למשהו סיני "השקעה"...)
סרוואים- AEOLIAN לראש, פוטאבה מסתורי כלשהו שסחטתי מחבר לזנב. ישב על זנב של מסוק אחר, וידוע לי שהוא פועל היטב, אז החלטתי לא לקחת סיכון עם משהו סיני עלום שם.
מנוע- Aeolian X450 4000kv, אתם כנראה מכירים אותם בתור turnigy כאלו ואחרים, יש להם לא מעט דגמים חופפים במנועים, וכידוע turnigy לא באמת מייצרים הרבה מהמוצרים שהם מוכרים. פיניון 12 שיניים.
בקר מהירות- גם כן aeolian, של 35 אמפר. יהיה מעאפן- יוחלף.
ג'יירו- יש להם שם אחד בשם G103 שהתגובות עליו זוועה, ואחד בשם G105 שהתגובות עליו עשר, טוענים שהוא יותר טוב מה HK401B של הוביקינג שראיתי עליו תגובות טובות גם פה (עד כמה שמשהו במתחת ל 20 דולר יכול להיות טוב)
משדר/מקלט- Flysky CT6B. נבחר כי: א'- הוא זול, ב'- מוכח שהוא פועל כמו שצריך, ג'- שאני אקנה 9X המקלט תואם.
ועכשיו בתכל'ס, חוות הדעת לגבי הדברים-
החבילה עם החלקים הגיעה אלי, התחלתי להוציא הכל ולהתכונן להרכבה.
הגוף נראה לא רע ומרגיש עמיד למדי, לפחות מהרושם שלי אחרי קצת התעסקות איתו. זה כאמור שכפול של TREX, אז כולם מכירים את המבנה הסטנדרטי. מה שכן- ברגי HEX ארורים! מה כאב לשים ברגי פיליפס רגילים?
לפחות הייתה להם ההגינות לכלול מפתח מתאים....
הזזתי את ראש הפלסטיק המחריד/מזוויע/הכניסו תיאור שלכם פה, והחלפתי אותו בראש המתכת שקניתי. אין יותר מדי מה להגיד, פירוק, הרכבה.
הלאה, הוצמד המקלט למקומו, כנ"ל בקר המהירות, סרוואים, מנוע, ומשיכה של החוטים דרך המקומות המתאימים לחיווט יפה ונוח בסוף.
המנוע- טרחתי מהר לקלף את המדבקה, יש לא מעט פידבקים שאומרים שהיא נוטה לעוף באמצע הטיסה. (התגובות על המנוע, מצד שני, טובות)
long story short, אני מניח שהרוב המוחלט פה חזו בהרכבות של copter xים או TREXים למיניהם, אין פה יותר מדי עניין, עוד מסוק 450, זה הכל.
בסופו של דבר, הסתיימה ההרכבה, עברתי על הדקויות בשביל לוודא שהכל מכוון ומאוזן, נפלא, שום דבר לא השתבש בדרך. אפילו החיווט יצא בובעל'ה.
ממה אני מרוצה-
-הגוף נראה סביר ביחס למחיר שעלה (אם מתעלמים מהראש הכלול כמובן...), הראש והזנב נראים ומרגישים מעולה, איכות החריטה שלהם מצוינת וגם הגימור, נראה ומרגיש כמו משהו שיחזיק לאורך זמן, הצביעה ב anodizing נראית מעולה, למרות שרציתי כחול, אבל לא היה, אז לקחתי שחור/כסוף.
-הבקר הגיע כבר עם חיבור לסוללה מולחם מראש
-לא ממש קשה להרכיב את העסק הזה, רק דורש קצת סבלנות
-הלהבים (פיברגלס זולים) הגיעו מאוזנים
-לא יקר.
ממה אני לא מרוצה:
-ברגי HEX! ב-ר-ג-י H-E-X!!! למה הם בכלל קיימים? איזה שימוש יש להם? איכסה.
-יש לי הרגשה שאת המגלשים פה אני אחליף מהר מאוד.....
-קצוות מעט מחוספסים בגוף, אבל meh, מה אפשר לצפות מפיברגלס בהדפסה סדרתית. לזה נצפה מהגוף קארבון שבדרך ואמור גם כן להיות מיוצר ב CNC.
-סוללה איפה? הזמנתי, אבל אין נוכחות שלה בחבילה. מקריאה ברשת מסתבר שמשום מה לידרסהובי שולחים אותן בנפרד, beats me why.
שורה תחתונה- זה 95% COPTERX ב 75% מחיר COPTERX. או במילים אחרות, עזבו אותכם משטויות ותקנו קופטרX מהתחלה, יעלה טיפה יותר אבל מגיע מורכב, עם גוף טוב יותר וג'יירו שהוא לא הימור.
בתכל'ס אחרי שאני אחליף את הגוף ואם אני אצטרך להחליף את הג'יירו, יוצא שבסופו של דבר קניתי בדיוק copterx וחסכתי אולי 5-7% במחיר, אבל בזבזתי הרבה זמן.
למי כן כדאי ללכת על משהו דומה? מי שאוהב להתעסק ולהרכיב בעצמו (ואין לו בעיה לשבור את האצבעות על ברגי HEX ארורים)
בקרוב גם תגיע הסוללה, ואז נראה איך ערימת הברגים (המשושים) הזו טסה.
מצורפות תמונות, אתם מוזמנים להגיד לי מה דעתכם על ההרכבה, אם נראה סביר. סה"כ זה המסוק הראשון שממש הרכבתי מאפס.